Gen: Role-Playing

Lansare: 26 februarie 2021

Studio: Square Enix

Platforme: Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite

Clasificare: A.G.

Alăturați-vă Eroilor Luminii în marea lor căutare de a restabili echilibrul lumii în BRAVELY DEFAULT II pentru Nintendo Switch!

Condu-ți party-ul într-o călătorie prin cinci regate în timp ce cauți să întorci Cristalele la casa lor de drept. Folosiți Asteriscurile pentru a debloca locuri de muncă și abilități care vă vor permite să luați tot felul de monștri și asigurați-vă că utilizați comenzile Brave și implicite pentru a gestiona echilibrul delicat dintre risc și recompensă!

Lumea este în criză. Inundații, temperaturi în creștere, natură scăpată de sub control – furtul Cristalelor amenință toate viețuitoarele. Există totuși speranță sub forma Eroilor Luminii: patru războinici fabulați care pot readuce elementele în echilibru.

Urmați-l pe protagonistul nostru Seth, precum și pe tovarășii săi Gloria, Elvis și Adelle, în timp ce călătoresc prin țara vibrantă a lui Excillant. Profitați de puterile lor combinate pentru a învinge diavolii care au furat Cristalele și înăbuși haosul care amenință să sfâșie tărâmul!

Tot spun de ceva vreme că au apărut RPG-uri pure şi cred că este momentul să declar oficial că trăim o adevărată renaștere a genului. Bravely Default II nu doar este o întoarcere în formă a genului şi seriei care a fost lansată iniţial de 3DS ci şi a studioului Square Enix cu o poveste marca proprie şi cred că la momentul se fata, înregistrată, dacă nu oficial, cel puţin colectiv în mințile jucătorilor de pretutindeni.

În timp ce este într-o oarecare măsură o continuare a originalului, se poate juca ca un stand alone datorită noii povești care te pune în piele eroului potrivit, la locul potrivit sau mă rog, pe tărâmul potrivit, amnezic dar sociabil cât să adune un party destul de interesant şi să lupte pe meleagurile unui nou tărâm. Dacă vă spun că povestea conține şi ceva cristale, câteva twisturi şi nişte boss fight-uri pe măsură ați crede că este vorba despre un nou Final Fantasy.

Dar Bravely Default, şi în cazul nostru Bravely Default II, se distinge de seria Final Fantasy şi alte JRPG-uri în principal printr-un sistem de luptă care face ca acest role playing game pur şi la bază clasic, să aibă un alt unghi când vine vorba gameplay şi strategie. Sistemul de luptă este exact cel din titlu, adică pe lângă un atac normal ai Brave, o serie de puncte care îţi vor permite să ataci consecutiv un inamic în timp ce poziţia sau acţiunea Default te va pune într-o gardă care îţi va creşte Brave-ul cu 1 punct. Un pic ciudat la început să te obișnuiești cu aşa ceva pe parcurs, vei descoperii cum acest sistem împreună cu 4 personaje active face loc unor strategii de luptă mai complexe decât cele pe care le-am văzut până acum în alte jocuri de acest gen. Efectiv ai mai multe elemente cu care să joci şi pe care să le iei în calcul. Cea de-a doua distincție cu care BD II iese în evidență este sistemul de job-uri. Dacă în Yakuza Like A Dragon râdeam că este un simulator de job-uri, aici sunt o parte foarte activă şi integră a acestui joc. Job-urile sunt clasele clasice doar că acum le poţi schimba cum vrei şi deşi nu sunt la fel de multe ca în Bravely Second, ai o varietate suficient de mare  de combinații şi posibilități cu care să îţi încerci party-ul.

În termeni de aspect, Bravely Default II, deşi vizibil mult peste predecesoarele handheld, menţine stilul artistic şi alegerile luate la început de serie. Nu iese în evidență decât prin faptul că toate personajele sunt chibi iar în luptă rămân la fel. Nu există acea schimbare cum era în clasicul FF7 unde din chibi în exterior când intrai în luptă aveau forma normală. Şi poate asta pentru mulţi este un lucru bun, că nu te scoate din aventura transformându-se din mare în mic însă mie îmi este greu să mă obișnuiesc. Mi-a fost greu şi pe 3DS îmi este şi acum pe Switch. Cât despre locaţii, unele sunt hand-painted în timp ce altele sunt 3D. Se combina plăcut într-un stil, cum am zis deja, clasic pentru acest tip de jocuri.

Muzica şi ea este pe măsură cu un soundtrack original destul de bunuț. Nimic extrem de memorabil însă foarte plăcut pentru acest tip de jocuri. Poate doar muzică de luptă aş spune că este un pic cam agresivă datorită faptului că te vei lupta mult. Cred că mult mai mult decât în alte JRPG-uri. Pe de altă parte, ca niciodată l-am lăsat pe voice acting-ul în Engleză. Există opţiunea de Japoneză care evident este primul lucru pe care îl schimb când pot doar că mi-au plăcut atât de mult vocile şi felul în care a u fost interpretate personajele, cu accente diverse şi toate cele, că am decis să îl joc complet în engleză. Cum ziceam, ca niciodată.

Este un pic cam ciudat să sări într-o serie la al 3-lea joc dar nici măcar nu ar fi o problemă, te acomodezi uşor şi este destul de basic în plot şi gameplay. Pe de altă parte fiind un joc mai pe vechi şi pe acel pur stil JRPG cum am tot vorbit până acum înseamnă că există un grind constant şi că asta poate descuraja orice jucător care caută un flow mai direct pentru o aventură de acest gen. Dacă stilul vizual nu te deranjează şi eşti suficient de “brave” să nu iei o poziţie “default” faţă de un joc mai challenging atunci cu siguranţă Bravely Default II este drumul de urmat. În acelaşi sac ca şi Octopath Traveller tot ce mai rămâne de spus este că Square Enix chiar reușește să scoată, de fiecare dată, ceva impresionant în materie de JRPG-uri şi cu ei nu o să greșești niciodată dacă vrei sau cauţi să descoperi un alt fel de jocuri.

Bravely Default II îl găsești din 26 februarie atât retail cât și online pentru Nintendo Switch și Nintendo Switch Lite.