“Ni se spune o poveste mai caldă, cu umor, a unui cuplu în pragul divorțului, Cody și May. ”

Gen: Platformer, Aventură

Lansare: 26 martie 2021

Studio: Hazelight Studios

Distribuitor: Electronic Arts

Platforme: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X și Series S, Microsoft Windows PC

Clasificare: A.G.

Sinopsis:

Lansează-te în cea mai nebună călătorie din viață ta în It Takes Two, o aventură perfectă pentru co-op. Invită-ți un prieten să se alăture gratuit cu Friend’s Pass** și să lucrați împreună într-o varietate imensă de provocări distractive. Joacă ca cuplul ciocnitor Cody și May, doi oameni transformați în păpuși printr-o vrajă magică. Împreună, prinși într-o lume fantastică în care imprevizibilul se ascunde la fiecare colț, sunt provocați cu reticență, salvându-și relația fracturată.

**Friend’s Pass necesită instalarea Friend’s Pass (Free Trial sau Demo pe Xbox / PlayStation) și un prieten online care deține jocul pe aceeași platformă și / sau platformă următoare

Joc distractiv și plăcut

Stăpânește abilități unice și conectate ale personajelor la fiecare nivel nou. Ajutați-vă reciproc într-o abundență de obstacole neașteptate și momente de râs. Loviți cu picioarele cozile blănoase ale veverițelor gangster, pilotați o pereche de chiloți, fiți DJ într-un club de noapte plin de viață și înaintați într-un bob printr-un glob de zăpadă magic. Adoptați o poveste sinceră și hilară, în care narațiunea și gameplay-ul sunt împletite într-o experiență unică metaforică.

O poveste universală despre relații

Descoperiți o poveste emoționantă și sinceră a provocărilor de a va înțelege. Ajutați-l pe Cody și pe May să învețe cum să-și depășească diferențele. Faceți cunoștință cu o distribuție diversă de personaje ciudate și îndrăgite. Alăturați-vă forțelor și mergeți într-o aventură pe care o veți prețui – împreună!

Recenzie:

It Takes Two este cea mai nouă poveste de jucat (obligatoriu) în doi regizată de Josef Fares, mintea din spatele Brothers: A Tale of Two Sons și A Way Out. De data aceasta însă e vorba de un joc mai colorat decât dramele anterioare cu frați. Ni se spune o poveste mai caldă, cu umor, a unui cuplu în pragul divorțului, Cody și May. Sufletele lor sunt puse în păpuși printr-o vrajă făcută inconștient de fetița lor Rose prin dorința ei ca mama și tatăl să rămână împreună, iar ei vor încerca să ajungă înapoi în corpurile lor adevărate ca să poată divorța în sfârșit. Și aici începe distracția.

Mie începutul narațiunii, împreună cu stilul grafic, mi-a creat impresia că mă joc un film Pixar emoționant, în care personajele învață ceva esențial despre viață și sentimentele inevitabile pe care le trăiești pe parcurs. Inclusiv Dr. Hakim, mustăcioasa carte de autoeducare despre dragoste care le tot pune provocări în drum, pare un personaj inspirat de filmele animate precum Coco.

Book of Love, cartea despre care vorbesc, scrisă de Dr. Hakim, este „antagonistul” jocului care încearcă să-i învețe pe Cody și May să colaboreze și să se împace, obligându-i să treacă prin diverse obstacole din afara și din interiorul casei lor de la țară. Lucruri neașteptate iau viață și se răzbună din varii motive pe viitorul fost cuplu – aspiratorul vechi, cutia de unelte lăsată să ruginească, babuinul spațial de pluș al fetei și alte surprize. E adevărat că uneori poate deveni iritant Dr. Hakim cu accentul său exagerat, însă nu poți nega că are dreptate (Cody sau May evident neagă).

În această aventură co-op sunteți așadar forțați adesea de împrejurări să comunicați eficient pentru a trece mai departe. Gameplay-ul diferă puțin pentru Cody sau May (și e de apreciat că îi poți seta fiecăruia câțiva parametri de control). Uneori nu contează cine ce face: unul din voi apasă pe un buton de deschidere a ușii, celălalt trece prin aceasta și deblochează altă platformă pe care poate sări celălalt.

Deliciul stă în rolurile diferite, inseparabile. De exemplu, într-un capitol May va avea capul ciocanului și Cody cuiele. În termeni de platforming, cuiele se aruncă pe suprafețele de lemn iar pe aceste cuie se va balansa May cu capul ciocanului. Altă dată, interacționând cu veverițele și viespile din copac, Cody va avea o armă care trage cu rășină lipicioasă și May una care va exploda acea rășină. Nu puteți doborâ inamicii în combat individual, va trebui tot timpul să aveți dexteritatea de a acoperi viespile întâi cu rășină și apoi să trageți în ele. Stai să vezi boss fight-urile cu acest mecanism.

În alte secvențe de joc, Cody conduce un vehicul improvizat și May stă la arme. Dacă în momentele de puzzle te ajută să privești în ecranul celuilalt ca să înțelegi ce aveți de făcut fiecare, e amuzant în schimb în momentele intense de combat și echilibristică să vezi ce făcea celălalt eventual doar dacă ai înregistrat. În acele momente intense de multi-tasking la dublu trebuie să ai pur și simplu încredere în celălalt că va face exact ce trebuie.

În afara boss fight-urilor ce pot deveni frustrante pentru perechea mai puțin experimentată cu jocurile (pe mine însă m-au captivat), parcurgerea jocului nu este dificilă, ba chiar e relaxantă de multe ori, fără să te plictisești – pentru că nu ai timp să te plictisești. Mecanicile de gameplay se schimbă mai des decât își schimbă probabil Cody șosetele, precum și decorul în care se desfășoară acțiunea. Dificultatea are un ritm relaxat cu siguranță intenționat, tocmai pentru a păstra jocul îndeajuns de provocator ca să vă țină în fața ecranului dar suficient de ușor ca să nu existe pauze prea lungi în poveste, în care să repeți acțiunea până reușești să treci mai departe.

În lumea jocului poți găsi challenges, provocări opționale create tot de Dr. Hakim, în care jocul devine competitiv dar la fel de distractiv, și mai ales antrenant. Spun antrenant fiindcă adesea am simțit că aceste minigames te pregătesc mai bine pentru restul jocului. Poate fi vorba de un whack-a-mole în care Cody primește puncte de fiecare dată când iese la iveală fără să fie lovit de May și May câștigă dacă îl nimerește. Sau un tug of war, sau un duel cu tancuri. It Takes Two are o grămadă de surprize pe parcursul său ce merită descoperite de unii singuri. Ce este cool este că asemeni capitolelor deblocate, și aceste minigames pot fi rejucat ulterior, accesibile din meniul principal.

Având în vedere povestea și gameplay-ul ce se îmbină perfect, nu pot să nu mă întreb cât de bine funcționează ca terapie de cuplu acest joc, realmente. Ar merita studiat efectul. Până la urmă, chiar te forțează să colaborezi, iar povestea inspiră în aceeași direcție. Scenariul în mare este simplu și la obiect, presărat de comentariile lui Cody și May despre căsnicia lor eșuată de până acum; comentarii cu rol comedic în joc și cu rol de a reflecta la realitatea ta. Gameplay-ul captivant are efecte terapeutice atât prin pura distracție pe care o oferă precum și prin inevitabilele lecții de comunicare și empatie. Fără să vrei înțelegi mai ușor stilul de joc și experiența celuilalt jucător. Ajută extrem de mult ca joaca cooperativă să aibă loc local, față de online, dacă este posibil. Fiecare cuplu experimentează diferit acest joc. Și în funcție de răbdarea și empatia disponibile, mă tem că în unele cazuri, din contră, se iscă certuri sau frustrări. Culmea, și din această situație se poate învăța. În cazul meu, unul din lucrurile pe care le-am observat a fost că în mod miraculos, nu m-am mai enervat în diverse situații de joc (adesea îmi pierd răbdarea în zone de platforming sau când mi se cere să fac prea multe lucruri în același timp), ci mi-am canalizat instinctiv răbdarea ca să-mi ajut perechea să treacă peste ceea ce credeam că numai pe mine mă frustrează.

Sigur, It Takes Two poate fi distractiv și între doi prieteni vechi care au jucat tot ce înseamnă coop. Dacă ești în căutarea un joc de jucat coop local cu iubita/iubitul, indiferent de experiența sa, tocmai s-a lansat jocul ideal pentru asta. Pentru mine exact asta s-a întâmplat, de aceea urmăream să apară jocul de când s-a anunțat și sunt mulțumit acum. Ne-am jucat cel puțin câte două ore pe seară, și când mă uit în spate la secvențele parcurse nu-mi vine să cred prin câte aventuri am trecut împreună într-un interval atât de scurt. Sunt curios ce vor mai inventa cei de la Hazelight în anii următori, mai ales cu tehnologii noi la dispoziție. Dacă păstrează și prețul mic și libertatea de împărți jocul cu cineva care nu deține o copie, nu au cum să dea greș.

The Good (+)

+ stilul grafic aproape de animații

+ mecanici care te țin în priză

+ minigames antrenante

+ varietatea neobosită

 

The Bad (-)

boss fight-urile, deși captivante, pot deveni repede frustrante

– Dr. Hakim poate ajunge să te sâcâie

– se pot isca certuri sau frustrări (?)

It Takes Two s-a lansat pe 26 martie pentru PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S și PC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.