“Să retrăiesc povestea după atâta timp, în probabil unul din cele mai bune device-uri gaming de tip handheld este o experiență incredibilă. ”

Gen: Aventură, Acțiune

Lansare: 23 martie 2021

Studio: Take-Two Interactive, Gearbox Software, TellTale Games

Platforme: Android, iOS, Microsoft Windows PC, OS X, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch

Clasificare: 17+

În necruțătoarea lumea a Pandorei un „costum” Hyperion și un escroc se îmbarcă într-o aventură pentru a recupera o sumă de bani despre care fiecare dintre ei crede că îi aparține. În acest univers premiat creat de Gearbox Software, puteți trăi povestea lui Rhys și a Fionei, parteneri făra voie în căutarea măreției. Un titlu episodic (5 episoade) de aventură Take-Two Interactive acum și pe Nintendo Switch!

În ciuda faptului că nu am fost niciodată prins de fenomenul Borderlands, un looter-shooter foarte popular care este deja la cel de-al treilea joc din seria principală, sau mai bine zis al patrulea datorită unui PRE-SEQUEL, Tales from the Borderlands, este acea excepție care m-a prins încă de la lansarea oficială din 2014. În acea perioadă era un boom în lumea gaming-ului acestui tip de jocuri, de aventură în care povestea prima îndeosebi gameplay-ului. Faimosul studio TellTale Games din spatele extraordinarelor jocuri precum The Walking Dead sau The Wolf Among Us s-au făcut cunoscuți nu doar pentru că au readus la viață ceea ce este o variantă modernă al subgenului point-and-click ci şi pentru că au sumonat francize precum Sam and Max, Tales of Monkey Island sau Back To The Future.

Şi chiar dacă vorbim despre un joc de acum 6-7 ani, lansare oficial a fost în 2014 însă fiind episodic au ieșit pe parcursul unui an aproximativ, recent a fost lansat pe ultima platformă pe care cred că nu exista, consola celor de la Nintendo, SWITCH. Şi să retrăiesc povestea după atâta timp, în probabil unul din cele mai bune device-uri gaming de tip handheld este o experiență incredibilă.

Jocul rămâne în mare parte identic, este povestea lui Rhys, un angajat al firmei Hyperion care este cumva tras pe sfoară de noul lui șef şi caută şi el la rândul lui să îi întoarcă fapta încercând să obțină o cheie de vault de pe Pandora – o planetă plină de sălbatici şi alte tipuri de nebuni unde va avea parte de tot felul de aventuri împreuna cu Fiona – o escroacă care şi ea la rândul ei împreuna cu sora ei Sasha “lucrează” pe acea planetă. Deși pare ceva banal sau clișeu, aventura aceasta de tip frenemies, umorul şi personajele într-o lume absolut nebună care este inspirată din seria originală de jocuri, nu te vor lăsa să oprești consola nici măcar dacă ai mai jucat jocul înainte.

Tales from the Borderlands este genul ăla de joc în care nu joci prea mult, mai mult uiți şi ai doar momente de tip quick time events sau alegeri conversaționale care vor afecta povestea mai târziu, unele mai mici, unele mai mari, iar altele care te pun în poziții dificile chiar oferă jocului o anumită etichetă de “replayable” ca să vezi “ce s-ar întâmpla dacă”. Sunt 5 episoade şi toate sunt disponibile imediat ce instalezi jocul. Rulează impresionant pe Switch, atât în handheld cât şi legat la TV, fără probleme tehnice de framerate, stutter sau alte crash-uri neprevăzute. Este o portare perfectă. Este un joc distractiv. Dialogul şi personajele fac 90% din joc, prin dialog, trăsături, umor etc.

Este unul dintre acele jocuri pe care trebuie să le ai în colecție, chit că ești fan Borderlands sau ești ca mine, indiferent seriei originale. Este ușor să intri în joc, ușor să ieși, dar cel mai important combină două lucruri care, cel puțin mie îmi plac foarte mult, povestitul cu jucatul (Story + Gameplay = Love). Şi chiar dacă Tales accentuează mai mult partea de poveste decât cea de gameplay, niciodată nu te plictisești între momentele în care alegi dialog, scanezi ce este în jur sau chiar te miști prin fiecare nivel.

Tales from the Borderlands s-a lansat din 23 martie și poate fi achiziționat în format retail și digital pentru Android, iOS, Microsoft Windows PC, OS X, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch.