Home / Filme / Acțiune / Sabotage
Sabotage

Sabotage

[…] După șase luni de la respectiva misiune, echipa este investigată de Departamentul Intern. Atunci când investigatorii nu reușesc să dovedească nicio neregulă, Breacher primește undă verde să aducă echipa înapoi pe teren.

Regizor : David Ayer

Scenariu : Skip Woods, David Ayer

Durata : 109 min

Lansare : 11 aprilie 2014

Studio : Albert S. Ruddy Productions, 5150 Action, Crave Films

Clasificare : I.M.

Actori :

Arnold Schwarzenegger     …     John ‘Breacher’ Wharton
Josh Holloway     …     Neck
Joe Manganiello     …     Grinder
Mireille Enos     …     Lizzy
Sam Worthington     …     Monster
Olivia Williams     …     Caroline Brentwood
Terrence Howard     …     Sugar

Sumar: “Membrii de elită ai DEA sunt doborâți pe rând după ce au jefuit casa conspirativă a unui cartel de droguri.”IMDb

John Breacher (Arnold Schwarzenegger) conduce o echipă de elită formată din cei mai buni agenți sub acoperire ai Agenției Americane Anti-Drog. Aceştia lucrează împreună pentru a-i prinde pe capii rețelelor mafiote. Ei se plimbă în toată lumea, eliminând fie un mafiot marocan în Paris, sau un rege al drogurilor din vreun oraș din Columbia, sau din Mexic. Oricând, unul dintre membrii echipei este gata să se infiltreze într-o organizație mafiotă.

Acum, Breacher își conduce echipa într-o misiune foarte periculoasă într-una din ascunzătorile unui important cartel de droguri din orașul american Atlanta. Echipa sosește la locul cu pricina, iar membrii echipei, Monster (Sam Worthington), Sugar (Terrence Howard), Neck (Josh Holloway), Pyro (Max Martini), Tripod (Kevin Vance), Grinder (Joe Manganiello) și Smoke (Mark Schlegel) conduși de Breacher, iau cu asalt clădirea.

Clădirea în care trebuie să intre acum este foarte bine protejată. Este evident că cei din cartel încearcă să apere ceva foarte important. Lizzy (Mireille Enos) conduce echipa până într-o încăpere unde se află 200 de milioane de dolari, bani gheață. Unul dintre membrii echipei este ucis în misiune, dar ceilalți reușesc să ascundă 10 milioane de dolari în canalizarea de sub clădire, incendiind apoi restul banilor. Acum misiunea pare încheiată, mai ales că cei din echipă s-au ales și cu o sumă frumușică.

După șase luni de la respectiva misiune, echipa este investigată de Departamentul Intern. Atunci când investigatorii nu reușesc să dovedească nicio neregulă, Breacher primește undă verde să aducă echipa înapoi pe teren. Toți cei implicați cred că secretul lor este în siguranță și abia așteaptă să-și încaseze partea. Însă planurile lor sunt complet date peste cap când cineva începe să îi elimine unul câte unul.

Frica și paranoia încep să macine echipa. Așa cum explică Schwarzenegger „trădările din poveste aduc noi dimensiuni. Totul este foarte încâlcit, dar interesant și chiar înspăimântător într-o anumită măsură.”

David Ayer a scris și regizat SABOTAJ / SABOTAGE pe baza unui scenariu original semnat de Skip Woods. Thrillerul de acțiune are și o distribuție impresionantă: Arnold Schwarzenegger, Olivia Williams, Mireille Enos, Sam Worthington, Harold Perrineau, Terrence Howard, Joe Manganiello, Max Martini, Josh Holloway şi Kevin Vance.

Sabotage/Sabotaj este distribuit în România de Hollywood Multiplex Operations și va fi lansat în cinematografele din țară din 11 aprilie 2014.

Detalii:

Note de producţie

 “Noi suntem echivalentul Echipei 6 din cadrul Forțelor SEAL[1]. Noi mergem acolo unde polițiștii nu se pot duce. Noi îi vânăm pe cei mai periculoși șefi mafioți, care au resurse de miliarde de dolari și țări întregi la dispoziția lor. Ne infiltrăm în rețelele mafiote. Ne strecurăm fără să fim văzuți, ne facem treaba iar apoi….BUM! Echipa SWAT e călare pe voi.”

~ Extras din scenariul filmului ~

Regizorul David Ayer, premiat pentru portretizarea realistă și curajoasă a vieții din interiorul secțiilor de poliție în pelicula Ultima razie, readuce în prim plan o legendă a cinematografului, Arnold Schwarzenegger, în cel mai recent film al său,  SABOTAJ / SABOTAGE, un thriller plin de  acțiune care urmărește una dintre cele mai bine pregătite trupe de asalt din lume, o echipă de operațiuni speciale compusă din zece agenți ai Agenție Americane Anti-Drog.

Echipa de elită primește o misiune care, la prima vedere pare a fi o razie asupra uneia dintre ascunzătorile unui important cartel de droguri, dar care se dovedește a fi un jaf elaborat, plănuit chiar de membrii Agenției. După ce ascund 10 milioane de dolari într-o mașină furată, agenții cred că secretul lor este în siguranță – asta până când cineva începe metodic să elimine membrii echipei, unul câte unul. Pe măsură ce numărul victimelor crește, toate lumea este suspectă, chiar și cei care au pus la cale întreaga operațiune.

David Ayer a scris și regizat SABOTAJ / SABOTAGE pe baza unui scenariu original semnat de Skip Woods. Finanțat și produs de QED International, filmul îi are ca producători pe Bill Block  și  Paul Hanson. Thrillerul de acțiune are și o distribuție impresionantă: Arnold Schwarzenegger, Olivia Williams, Mireille Enos, Sam Worthington, Harold Perrineau, Terrence Howard, Joe Manganiello, Max Martini, Josh Holloway, Kevin Vance. Open Road Films a achiziționat drepturile de distribuție în Statele Unite, în timp ce de distribuția la nivel internațional se ocupă QED.

Început exploziv

John Breacher (Arnold Schwarzenegger) conduce o echipă de elită formată din cei mai buni agenți sub acoperire ai Agenției Americane Anti-Drog. „Această familie ad-hoc”, așa cum îi descrie Ayer, „lucrează împreună pentru a-i prinde pe capii rețelelor mafiote. Ei se plimbă în toată lumea, eliminând fie un mafiot marocan în Paris, sau un rege al drogurilor din vreun oraș Columbia, sau din Mexic. Oricând, unul dintre membrii echipei este gata să se infiltreze într-o organizație mafiotă.”

Breacher își conduce echipa într-o misiune foarte periculoasă într-una din ascunzătorile unui important cartel de droguri din orașul american Atlanta. Echipa sosește la locul cu pricina, iar membrii echipei, Monster (Sam Worthington), Sugar (Terrence Howard), Neck (Josh Holloway), Pyro (Max Martini), Tripod (Kevin Vance), Grinder (Joe Manganiello)  și  Smoke (Mark Schlegel) conduși Breacher, iau cu asalt clădirea.

David Ayer povestește: „Unul dintre lucrurile care m-a atras la această poveste este că ea începe cu această razie extraordinar de bine pusă la punct. În lumea scenariștilor se spune că este  bine să începi scenariul cu ceva care să atragă atenția. Am pornit de la această regulă și am venit cu ideea unui jaf organizat chiar de agenții anti-drog, adică cu ceva surprinzător și curajos. Mi-a plăcut la nebunie ideea că toate astea s-ar putea întâmpla chiar sub ochii supervizorilor lor.”

„Eu mi-i imaginez pe cei din echipă ca un fel de Echipa 6 a trupelor SEAL, în lupta cu drogurile. Așa îmi imaginez că se petreceau lucrurile și în Divizia 101 Aeropurtată[2] în misiunile din Fallujah. Astea sunt imaginile pe care am vrut să le aduc pe ecran. Se observă imediat: antrenamentul, armele, echipamentele, întregul ansamblu. Totul este specific, foarte real  și de ultimă oră.”

„Am putea spune că Breacher și echipa lui nu sunt tocmai cei mai morali oameni din lume”, explică Ayer. „Este o poveste complexă pentru că, deși avem personaje bune și personaje rele, avem antagoniști și protagoniști, nu este mereu foarte clar unde se situează, de fapt, fiecare dintre ei. Fiecare personaj este puternic și are trăsăturile sale specifice, fiecare dintre ei este special. De exemplu, Monster (Monstru – n.t) interpretat de Sam Worthington, este un tip ce se poate infiltra foarte ușor într-o bandă de tipul celor Skinhead sau Națiunea Ariana[3], putând apoi să îi distrugă din interior. Oricare dintre membrii echipei lui Breacher ar putea fi un fel de super-erou într-o secție normală de poliție. Se poate spune, într-un fel, că am luat vedetele din poliție și i-am adus pe toți la un loc. Cu personajul interpretat de Arnold la conducerea grupului, aceștia se duc și se luptă cu cei mai răi dintre răi. Și înving. Problema este că, oricât de dur sau rău ai fi, există mereu cineva mai rău ca tine.”

Clădirea în care trebuie să intre acum este foarte bine protejată. Este evident că cei din cartel încearcă să apere ceva foarte important. Lizzy (Mireille Enos) conduce echipa până într-o încăpere unde se află 200 de milioane de dolari, bani gheață. Unul dintre membrii echipei este ucis în misiune, dar ceilalți reușesc să ascundă 10 milioane de dolari în canalizarea de sub clădire, incendiind apoi restul banilor. Acum misiunea pare încheiată, mai ales că cei din echipă s-au ales și cu o sumă frumușică.

După șase luni de la respectiva misiune, echipa este investigată de Departamentul Intern. Atunci când investigatorii nu reușesc să dovedească nicio neregulă, Breacher primește undă verde să aducă echipa înapoi pe teren. Toți cei implicați cred că secretul lor este în siguranță și abia așteaptă să-și încaseze partea. Însă planurile lor sunt complet date peste cap când cineva începe să îi elimine unul câte unul.

Frica și paranoia încep să macine echipa. Așa cum explică Schwarzenegger „trădările din poveste aduc noi dimensiuni. Totul este foarte încâlcit, dar interesant și chiar înspăimântător într-o anumită măsură.”

 Realitatea – cuvânt de ordine

 „Realitatea a fost foarte importantă pentru acest proiect”, spune David Ayer. Cu destulă experiență în filmele de acțiune, cel mai recent film al regizorului, o poveste hiper-realistă și dură despre viața oamenilor legii, Ultima razie, a fost foarte bine primit, atât de criticii de specialitate, cât și de marele public. În palmaresul regizorului se numără și alte pelicule de top, precum Zi de instrucție , care i-a adus lui Denzel Washington un premiu Oscar, dar și scenarii la Furios și iute,  sau S.W.A.T.: FOCOASE UCIGAȘE  și  U-571.  De asemenea, el a scris și regizat  Regii străzilor   și  Vremuri grele.

Ultima razie a fost un film specific, cu un concept special: un duo de polițiști care filmează cu o cameră video tot ce se petrece în timpul schimbului lor, dar despre această peliculă regizorul spune: „Cu SABOTAJ / SABOTAGE am încercat să împart diferența între realitatea din Ultima razie  și  un film Hollywoodian.”

Ayer explică: „Atunci când este momentul să fiu plin de energie și să pun camera în locuri speciale și să filmez în moduri neobișnuite pentru a obține energiz pe care vreau să o obțin, fac acest lucru, dar e loc și să vezi lumea, să tragi aer în piept și să o experimentezi, cred. Stilul din Ultima razie este o combinație a fotografiei tradiționale și un tip experimental, foarte personal de fotografie. În cazul SABOTAJ / SABOTAGE diferența vine din faptul că personajele nu se filmează singure.

„Tot ce facem noi este autentic. Acuratețea atinge niveluri incredibile.” Spune Schwarzenegger. „Asta se datorează lui David. Atunci când cineva din forțele de ordine va urmări filmul, vor recunoaște, cu siguranță, că toate mișcările lui Breacher sunt reale.”

“David îți dă foarte multe de citit, foarte multe documentare de văzut, iar apoi intri într-un program intens de pregătire, spune Worthington. Pregătirea nu constă doar în antrenamente fizice, sau în a vedea cum este să fii în lumea acestor oamenii, ci mai ales în a înțelege felul în care ei gândesc, pentru a pricepe ce se află în spatele acțiunilor lor. Și de aici pornesc o mulțime de discuții despre cum trebuie să arăți, ce trebuie să porți, sau cum trebuie să abordezi o anumită scenă.”

Manganiello relatează: „Datorită dezvoltării internetului, publicul este mai informat, mai inteligent. Este foarte ușor să îți deschizi calculatorul și să intri pe YouTube ca să urmărești clipuri cu echipe SWAT adevărate. Poți să vezi cum se face. David respectă inteligența publicului său și de aceea ne cere să învățăm tehnicile pe care le folosesc specialiștii pentru că astfel câștigi încrederea publicului.”

Mireille Enos adaugă: „Eu am primit scenariul ca „noul film al lui David Ayer”. Cred că în viziunea altcuiva, filmul ar fi ieșit complet diferit, ca poveste și experiență cinematografică. Mie îmi plac foarte mult filmele de acțiune, dar ce este diferit la acest film este că David este un regizor-personaj. El este interesat să spună o poveste despre niște personaje foarte complicate, care au anumite abilități și care lucrează într-o lume unde este necesar să fii cât mai dur, dar nu acesta este scopul final.”

Depăşirea aşteptărilor: reinventarea lui Arnold

Arnold Schwarzenegger joacă rolul lui John “Breacher” Wharton. El este șeful uneia dintre cele mai bune echipe de asalt de pe planetă. Cu părul încărunțit și plin de tatuaje din perioada războiului din Vietnam pe brațe și pe gât, cu maxilarul proeminent și privire intensă, Breacher este la finalul unei cariere strălucite, pe urmele unora dintre cei mai periculoși traficanți de droguri.

Ayer spune că a fost intrigat de ideea ca Arnold Schwarzenegger să joace un personaj atât de complex, „un personaj complet diferit de orice mai jucase el înainte, un personaj cu foarte multe nuanțe, care nu este nici pe departe așa cum s-ar aștepta ceilalți să fie. Este un hibrid între mister/thriller/acțiune pe care nu îl vezi prea des. Este o combinație între Tăcerea mieilor și Misiuni periculoase.

„Ca om de cinema, am fost foarte încântat să pot lucra cu unul dintre eroii mei”, spune Ayer. „Arnold este un star de acțiune incontestabil. Iar acesta este un rol diferit pentru el, alături de o distribuție foarte bună. Omul este o adevărată legendă, iar oportunitatea de a lucra cu o legendă și de a-l reinventa, de a-l prezenta publicului într-un mod cum nu s-a mai văzut, este extraordinară pentru mine, ca regizor. Iar pentru Arnold a fost, cu siguranță, o experiență foarte plăcută.”

“David Ayer este un regizor și un scenarist foarte talentat și exact omul cu care mi-am dorit să lucrez la o poveste atât de captivantă”, spune Schwarzenegger. „Acesta este un rol foarte diferit pentru mine și sunt foarte încântat de acest proiect, precum și de echipa de actori pe care a format-o David.”

Ayer vorbește despre reinventarea unei legende a marelui ecran: „Atunci când am început acest proiect, Arnold mi-a spus că a văzut Ultima razie, mi-a observat stilul și faptul că pun accent pe profunzimea personajelor și pe realitatea pe care încerc să o aduc pe ecran și s-a gândit că aș fi persoana potrivită să îl conduc într-o altă direcție. Arnold nu a devenit unul dintre cele mai mari staruri din lume, făcând alegeri nesăbuite. El a văzut acest proiect ca o posibilitate de a-și reînnoi brand-ul personal.”

Schwarzenegger adaugă, „este fantastic atunci când rolul este creat de regizor „pe măsura ta”, cum s-ar zice. Ingredientul principal al unei colaborări de succes între regizor și actor, în acest caz, este încrederea. De fapt, într-o oarecare măsură David îmi amintește de James Cameron în tinerețe  – un regizor care a fost foarte important în perioada de început a carierei mele.”

Schwarzenegger s-a lăsat cu încredere pe mâna regizorului. Ayer povestește: „Este incredibil, pentru că vorbim aici de un actor cu foarte multă experiență. De obicei poți petrece minute în șir discutând cu un actor despre cum să stea într-o scenă, de exemplu. Dar Arnold m-a lăsat să îi creez și să îi modelez personajul, să îl ghidez și să îl conduc în această lume.”

Partenerul de film al lui Schwarzenegger, Sam Worthington,  observă: „Nu l-am mai văzut pe Arnold jucând un personaj care să facă parte dintr-o echipă. Este meritul lui David că l-a adus aici. Ca actor, este foarte bine să poți participa la așa ceva. Oamenii care au crescut urmărind filmele lui Arnold și-au format anumite păreri cu privire la el, au anumite așteptări. Notorietatea sa îl precede. David, însă, a reușit să scoată la iveală o latură cu totul nouă a lui Arnold, ceva asemănător lui Clint Eastwood. Pe lângă calitățile sale de actor de acțiune, de tip dur și așa mai departe, în acest rol el are și o latură parentală, aproape. Cred că asta este de fapt ceea ce explorează David în film – acest personaj al războinicului matur, trecut prin viață, care își iubește și își apără familia. Și cu siguranță nimeni nu a mai văzut așa ceva la Arnold, nici un regizor nu a mai mers în direcția asta. Este captivant să faci parte dintr-un astfel de proiect și să joci alături de un astfel de actor. Pentru că el este un actor care nu încetează să-și exploreze potențialul, nici după atâta timp.

Enos adaugă, “Arnold este fantastic. Filmele lui au ajuns legendă, dar nu cred că vreun alt regizor, până la David, l-a rugat să meargă în direcția asta. Arnold a acceptat imediat, de parcă nu ar avea nici un instinct de protejare. David îi dădea replicile, iar el răspundea imediat…Cu toții participam la asta, țipam la el, iar el ne făcea jocul și se distra de minune. Cred că lumea îl va vedea pe Arnold așa cum nu l-a mai văzut niciodată până acum. ”

“Arnold pășește pe platou și are abilitatea aceea fantastică de a umple spațiul”, reflectează regizorul. „Cel mai frapant lucru la el este însăși prezența sa, este atât de puternică. Dar, în același timp, Breacher este un personaj care a fost creat și modelat special pentru el.”

Schwarzenegger spune “Am  văzut Ultima razie de vreo patru ori. Este un film extraordinar. David este unul dintre cei mai buni scenariști de la Hollywood și un regizor excelent. Mi-am spus că aș vrea să lucrez cu el, că aș vrea să fac parte din echipa lui”.

Scopul lui Ayer a fost ca personajul lui Breacher să sfideze așteptările publicului. Regizorul vorbește despre faptul că personajul se evidențiază prin tunsoare și tatuaje. „Am vrut să creez  un personaj cu un trecut, am vrut să creez un personaj din lumea pe care o portretizăm. Nu am vrut ca Arnold să joace un erou de acțiuni tipic pentru lumea Hollywood-ului. Nu am vrut să joace un erou de benzi desenate.”

Arnold spune: „în fiecare film pe care îl fac vreau să arăt exact așa cum este descris personajul în scenariu. De cele mai multe ori, însă, mi-am dat seama că personajul a fost modelat după înfățișarea mea naturală. Dar de data aceasta David a vrut să creeze o imagine diferită și a vrut și ca jocul actoricesc să fie diferit. A vrut să folosească această înfățișare astfel încât să pătrundem mai adânc în interiorul personajului, nu doar să facem un film tipic de acțiune. Pentru el a fost foarte important să creeze un anumit personaj și o anumită personalitate, pe care oamenii nu au mai văzut-o până acum. Aveam nevoie de o anumită intensitate.”

Ayer adaugă, „nu cred că l-am mai văzut pe Arnold cu tatuaje, în alt film. Pare că este un fel de navă de luptă, plină de urme ale bătăliilor prin care a trecut. Am vrut ca tatuajele sale să reflecte trecutul său, dar și fațetele personalității sale. De exemplu, pe gât i-am desenat un tatuaj care reprezintă războiul din Vietnam, pe brațe are tatuaje specifice celor din Marină și are și câteva specifice bandelor de motocicliști. De asemenea, pentru rol el s-a tuns într-un mod anume iar tunsoarea, împreună cu hainele, creează un întreg. Este un om complet diferit, îți dai seama imediat cum îl vezi. Este un stil diferit și pentru el, ca actor.”

„Să accepte să arate așa e un act de curaj.” spune Enos. „L-am văzut în prima zi, cu acest nou look și i-am zis: Arăți demențial! Nimeni nu te-am mai văzut așa! Este impresionant.”

 Echipa de elita

„Pentru acest film am format echipa de vis”, spune  Bill Block.  “Arnold mi-este prieten de foarte mult timp și faptul că am reușit să pornim un proiect cu el, cu un regizor precum David Ayer și toți ceilalți actori minunați este un mare câștig pentru noi, cei de la QED, precum și pentru partenerii noștri de la Open Road.”

Regizorul David Ayer a ales actorii având în vedere un aspect foarte important. „Am vrut ca oamenii să creadă, într-adevăr, că aceste personaje există în realitate. Cel mai important lucru a fost să îl înconjor pe Arnold cu actori puternici, capabili – actori talentați și cu suflet. Arnold este un tip foarte carismatic și foarte cald și antrenant. Are o relație foarte bună cu Olivia, atât pe platou, cât și în afara lui. Au multe lucruri în comun. Nu știi niciodată cât de bine se vor înțelege și vor comunica doi actori până când nu îi aduci în aceeași cameră. Arnold nici nu a aterizat bine, că l-am și tuns, l-am îmbrăcat în costum, l-am băgat în mașină cu Olivia și le-am zis: Gata! Începem! Dar s-au înțeles foarte bine, din prima clipă.”

„Stilul lui David este foarte dinamic”, spune  Worthington. „Știe foarte bine în ce direcție vrea să meargă cu o anumită scenă, dar este foarte flexibil și foarte dinamic în ceea ce privește modul în care se va juca respectiva scenă, în modul în care se va trece de la o extremă la alta. Până la urmă, cred că aici este oportunitatea pentru un actor să îl surprindă și să încerce să își aducă aportul. Trebuie să ai încredere în toată documentarea pe care ai făcut-o, în personajul pe care l-ai creat, ține-te de pregătiri și încearcă să vii cu ceva care să-l surprindă.”

Enos explică  “Sam  și cu mine am avut un fel de conflict cu trei camere care ar fi trebuit să fie fixe, dar care se mișcau mereu prin cameră. Nu știam niciodată unde se deplasau și parcă erau într-un milion de locuri. Toți sunt foarte curioși să vedem cum o să arate de fapt filmul pe marele ecran. Fiecare scenă a fost filmată în 600 de feluri. La filmări totul se petrecea foarte rapid, noi nu aveam timp să ne gândim la cameră. Pur și simplu noi eram acolo, în mijlocul acțiunii, iar camerele prindeau ce puteau.”

Ayer explică , „Eu cred foarte tare că secretul unui film stă în distribuție. Ca regizor, ai în minte un personaj și încerci să găsești actorul cel mai potrivit pentru a-i da viață. Trebuie să citești oamenii. Odată ce ai găsit oamenii potriviți pentru fiecare rol în parte, este alchimie pură.”

„Cred că noi, băieții, plus Mireille ne dăm încredere unul altuia”, povestește Worthington. „Personajele noastre trăiesc într-o lume unică, care nu este populată de oameni obișnuiți. David a creat un grup de oameni între care, în final, se creează o legătură de încredere, iar acest lucru este foarte important.”

Ayer mai spune: „Actoria se aseamănă mult cu baschetul. Echipa nu poate fi mai bună decât fiecare jucător luat individual, iar eu chiar am avut echipa de vis. Mă simt incredibil de norocos că acest proiect a fost dus la bun sfârșit, ba chiar mi-a depășit așteptările.”

Olivia Williams joacă rolul lui Caroline Brentwood. Ayer o descrie pe Brentwood  ca „un detectiv obsedat de muncă, ce nu renunță niciodată la un caz unde simte că are o pistă validă. Ea se dovedește a fi un contrapunct pentru Arnold și echipa lui, după ce este și ea implicată în toată această poveste, în aceste crime. Oamenii mor, iar ea trebuie să investigheze crimele, pentru că totul se petrece în „curtea ei”, când ea stă de pază.”

Despre actrița britanică regizorul spune: „Olivia joacă împotriva lui Arnold. Abordarea și experiențele lor profesionale sunt atât de diferite, dar scenele pe care le au împreună sunt uimitoare. Există o chimie incredibilă. Este magic.”

Ayer a fost atras de idea unui personaj feminin puternic. El descrie personajul interpretat de William ca „o femeie care se avântă în lumea întunecată și complicată a ofițerilor sub acoperire care luptă împotriva traficanților de droguri. A fost esențial să avem un personaj feminin care să echilibreze lucrurile, care să contracareze masculinitatea lui Arnold și a echipei sale. Arnold este un actor fantastic și a avut un succes extraordinar, dar nu sunt sigur că l-a mai pus cineva să exploreze și altfel de personaje, altfel de situații decât cele care l-au consacrat. Filmările scot la iveală o chimie și o relație complexă între el și Olivia”.

Schwarzenegger adaugă, “ Olivia este o actriță uimitoare. Nu a fost ușor să găsim un echilibru între cum putem să facem personajul atrăgător, dar în același timp să facem din ea un detectiv dur. Cum aduci aceste două aspecte la un loc, într-un mod credibil? Olivia deține ambele calități. Am văzut că este foarte directă, foarte puternică, dar în același timp are o atitudine care te face să vrei să o urmărești cu mai multă atenție.”

„Personajul meu are o problemă”glumește Arnold. „Pe de-o parte Breacher știe că ea conduce ancheta, dar în același timp este atras de ea. Acest lucru dovedește ce bine a fost făcută distribuția, pentru că Olivia joacă rolul unei tipe dure, dar reușește să facă acest lucru într-un mod seducător, chiar sexy.”

Ayer adaugă: „Am filmat interacțiunea aceasta puternică, dar totodată delicată între Arnold  și  Olivia într-o casă antebelică din zona rurală a Georgiei. Este o plăcere să îi vezi împreună, să vezi chimia dintre ei, acest întreg du-te-vino. Pentru mine a fost extraordinar să îl văd pe Arnold cum își depășește limitele și ce echipă bună face cu Olivia.”

Sam Worthington îl joacă pe Jimmy “Monster” Morgan. Worthington își descrie personajul ca pe „sufletul blajin al grupului.” El mai spune „Cred că toate personajele din film,întregul nostru grup, sunt oameni cu sufletul frânt. Personajul meu este cel care reflectează cel mai mult asupra acestui aspect. Atunci când membrii echipei încep să fie uciși unul câte unul, cred că el este cel mai afectat, pentru că vede că familia sa se destramă și face tot posibilul să o țină unită.”

Ayer descrie  personajul interpretat de Worthington în felul următor: „Monster este un om care ar putea fi un membru al unei grupări skinhead, mai degrabă decât agent anti-drog. El este îndrăgostit nebunește de Lizzie și este mâna dreaptă a lui Breacher”. Regizorul mai spune: „Îl mai întâlnisem pe Sam și înainte de acest proiect și îmi doream să am ocazia să lucrez cu el. Am fost mereu impresionat de curajul lui actoricesc și de devotamentul față de rolurile sale, precum și de dorința de a lucra în moduri neconvenționale. Pentru mine a fost o adevărată reușită să îl aduc în proiect. Și nu doar că am reușit să lucrez cu el, dar el chiar mi-a depășit așteptările.!

„A fost foarte dificil să găsesc actrița potrivită pentru rolul lui Lizzy spune  Ayer . „Am văzut pe toată lumea. Într-un fel, ți se rupe sufletul, pentru că toate aceste actrițe, incredibil de talentate, vin și dau totul. Ele sunt foarte talentate și pricepute, dar ca regizor, uneori, ai o imagine foarte precisă cu privire la personajul respectiv și cauți o anumită persoană. Într-una din zile s-a prezentat la casting și Mireille Enos și când a început să citească am știut că ea este. Era exact ce căutam.”

Enos își amintește cum a obținut rolul lui Lizzy. „Am primit scenariul, ca să îl citesc. Mi-am dat seama că încercau să adune actorii și că nu găsiseră încă persoana pentru rolul lui Lizzy. Am primit scenariul într-o duminică dimineață împreună cu un bilet pe care scria că dacă sunt interesată de rol, David ar dori să ne întâlnim chiar a doua zi. Când am ajuns pe la pagina patru mi-am sunat agentul și i-am spus: „Te rog, te rog, te rog, vreau să joc rolul acesta. Vreau neapărat să îl joc.” Așa că a doua zi m-am întâlnit cu David. Am avut o discuție foarte plăcută despre personaj și am revenit marți pentru o audiție. Miercuri deja primisem rolul!”.

Lizzy este o luptătoare excelentă, care se căsătorește cu Monster, dar nu reușește să îi rămână fidelă pentru prea mult timp. Sam Worthington spune „Cred că Lizzy este dinamul grupului. Ea este lipiciul care ne ține pe toți împreună. Ea le permite tuturor să fie exact cine sunt, pentru că ea însăși este un spirit liber. Cred că Mireille este foarte curajoasă. Este o actriță minunată din acest punct de vedere. ”

Enos spune. „Ea este lunetist. Este una dintre abilitățile sale speciale. Fiind singura fată din echipă, ea este de obicei momeala. Adică…ea este trimisă să îi seducă pe șefii cartelurilor și să îi distragă de la ce se petrece de fapt. Deși este căsătorită cu personajul interpretat de Sam, este o persoană destul de libertină. Ea se duce și petrece cu toți regii mafioți și cred că, teoretic, idea e că între misiuni nu mai consumi droguri, dar pentru ea asta este destul de complicat. Se luptă cu mulți demoni.”

“Mireille a fost alegerea perfectă pentru Lizzy., spune Schwarzenegger. În ceea ce privește scenele de acțiune, se descurcă de minune, este foarte dură și într-o formă fizică incredibilă, iar atunci când joacă efectiv rămâi impresionat de talentul ei. De fapt, mi-a amintit un pic de îndrăzneala pe care o avea Linda Hamilton, atunci când am jucat împreună în Terminatorul. Este perfect capabilă să facă toate activitățile fizice pe care le fac și băieții, și chiar mai mult de atât. Are centura neagră la arte marțiale, s-a antrenat cu greutăți și chiar poate să facă mai multe tracțiuni decât băieții. Este incredibil câte lucruri poate să facă, din punct de vedere fizic și ce luptătoare bună este. Îmi amintesc una dintre scenele de luptă când scenariul spunea că ea trebuie să sară prin aer și să mă lovească. Apoi eu o lovesc în piept și, normal, ea zboară prin ușă pentru că este o tipă destul de subțirică, nu? Deci zboară vreo 2 metri în spate și îi spun: „bun, deci acum vine cascadoarea, sper, pentru că nu am de gând să te lovesc. Dar ea îmi spune: Nu, nu, nu – l-am rugat pe regizor și chiar vreau să fac asta, vreau să fiu lovită de Terminator!”. Așa că până la urmă am fost nevoit să mă lupt chiar cu ea, pentru că își dorea să facă ea însăși această scenă. A zburat prin ușă. Apoi, normal, regizorul ne-a pus să mai facem asta de vreo trei, patru ori. Și acum mă gândesc ce greu trebuie să-i fi fost să facă asta.”

„Am învățat să îmi placă să lupt”, spune Enos. „Cred că este o sursă de energie și adrenalină, mai ales într-un context în care nu ești, de fapt, în pericol. A fost distractiv. M-am luptat cu Arnold! L-am pocnit în cap. Chiar în ziua aia i-am trimis un mesaj instructorului meu de arte marțiale și i-am spus că m-am luptat cu Arnold și am pus un smiley face. Mi-a răspuns: „Sper că nu a pățit nimic” .

Josh Holloway, un favorit al fanilor, cunoscut pentru stilul său relaxat și șarmul său sudist în interpretarea personajului Sawyer din cunoscut serial Lost, povestește cum a primit rolul lui Neck, în SABOTAJ / SABOTAGE. „Eu sunt din Sud. Pe personajul meu îl cheamă Neck. Evident, asta e o prescurtare de la Redneck[4]. Acolo am crescut”, spune el despre orașul Atlanta, din statul american Georgia,unde s-au filmat o parte din scene. „Serios, orașul meu natal e la vreo 10 minute distanță.”

Holloway continuă: „A fost ciudat. Nu ar trebui să iei niciodată decizii legate de carieră în funcție de o sesiune de vânătoare de elani, dar anul acesta este primul în care stabilisem să mă duc la vânătoare.  Mă duceam în sfârșit la vânătoare de elani. Prima din viața mea. I-am spus agentului meu: „ Cred că va trebui să refuz rolul acesta, pentru că mă duc la vânătoare de elani.” Răspunsul lui a fost: „Asta nu e un rol pe care să-l refuzi.” Așa că am fost de acord să mă duc să mă întâlnesc cu David pentru o probă. Așa că,iată-mă aici. Nu a fost să fie vânătoarea nici anul acesta. Dar este în regulă. Deci singura reținere pe care am avut-o în legătură cu acest film – ceea ce este destul de amuzant – a fost legată de oportunitatea de a mă duce la prima mea vânătoare de elani. Sunt tare bucuros că nu m-am dus. A fost o experiență foarte plăcută să lucrez la filmul asta, și o mare onoare.”

Pacifistul grupului este Grinder. Jucat de Joe Manganiello, Grinder încearcă să calmeze lucrurile și să îi împiedice pe ceilalți să se omoare între ei, atunci când certurile lor iau o întorsătură mai violentă. „Sunt fan al lui David Ayer de mulți ani”, spune actorul. David era de mult timp pe lista de oameni cu care voiam să lucrez. De fapt, am fost la audiții pentru Antoine Fuqua atunci când a regizat scenariul lui  David, Zi de instrucție. Și în ziua de azi cred că Zi de instrucție este cel mai bun scenariu pe care l-am citit vreodată.”

Locuri de filmare

“ Mă interesează foarte mult locurile și spațiile care există în realitate. Lumea reală are o putere de evocare mult mai mare decât orice spațiu inventat.

~ David Ayer ~

SABOTAJ / SABOTAGE a fost în întregime filmat în Atlanta, Georgia la finalul anului 2012. Așa cum explică regizorul Ayer „Îmi place să aleg locuri de filmare reale, situații reale. Mediile joacă pentru medii. De exemplu, am mers și am filmat în sediul central al Poliției din Atlanta, chiar în biroul detectivilor. Le suntem recunoscători că ne-au lăsat să intrăm în lumea lor. Am filmat în clădirea federală Richard B. Russell, în centrul Atlantei. Am filmat niște secvențe de acțiune, un schimb intens de focuri, în vreo șase apartamente dintr-un bloc de locuințe, în Vestul Atlantei. Un loc foarte dur, e greu să trăiești acolo.

Regizorul, cunoscut pentru felul în care reprezintă realitatea în filmele sale, râde: „când era momentul să filmăm scena din canalizare, actorii și echipa de filmare erau convinși că o să ajungem într-un sistem de canalizare adevărat – spre ușurarea lor, asta a fost singura excepție, singurul loc de filmare care nu a fost real.”

Există o doză de realism în scena de deschidere din SABOTAJ / SABOTAGE. Ayer povestește despre cum este să filmezi în ascunzătorile de la periferia Atlantei: „cartelul mută foarte mulți bani dintr-o parte în alta și, de fapt, Atlanta este un centrul al acestui tip de activități pentru că pe aici trec drogurile în susul și josul Coastei de Est…linia de transport trece pe aici, deci aici sunt și banii.”

De fapt, în timp ce căutau locuri de filmare, spune Ayer „voiam să plasez scena de început în ghetou, într-un cartier rău famat și în timp ce căutam locul potrivit, am asistat la o razie a poliției într-un cartier care, în mod surprinzător, era unul mai bogat, într-o suburbie a orașului, Gwinnett County, unde un cartel opera din interiorul unei vile și atunci mi-am zis….„E genial. Asta se potrivește perfect cu povestea noastră.”

Ayer continuă , “ cei din cartel au construit un adevărat buncăr sub una dintre vilele acelea impozante din epoca colonială. Publicul se va aștepta să vadă un anumit tip de razie …într-o structură tipică pentru acest gen de activități. Dar, când intrăm înăuntru…este o adevărată fortăreață.”

Ayer și directorul  de imagine Bruce McCleery au lăsat intenționat orașul să își joace propriul rol. Ayer spune: „Când este frumos, îl lăsăm să fie frumos. Când este nebun, îl lăsăm să fie nebun. Mă deschid ca regizor și folosesc orice stil vizual de care am nevoie pentru scene.”

Cercetare si instruire

 “ Cu siguranță nu există vânătoare mai palpitantă ca cea de oameni și celor care au vânat oameni înarmați pentru o perioadă destul de îndelungată și le-a plăcut, nu le mai pasă de altceva după aceea.”

                                                                       ~ Ernest Hemingway, 1936 ~

Polițistul Jaime Fitzsimons, care a petrecut 14 ani în poliție, inclusiv  3 ani și jumătate ca polițist sub acoperire pentru Poliția din L.A, a lucrat în calitate de consultant la SABOTAJ / SABOTAGE (așa cum a făcut și pentru End of Watch). Fitzsimons era în fiecare zi pe platou, servind drept consultant tehnic și pregătea și instruia actorii luni întregi pentru un singur cadru, înainte ca întreaga scenă se fie filmată.

„Totul trebuia să fie autentic. Acuratețea este foarte importantă”, spune Schwarzenegger. „Aceasta este semnătura lui David. Atunci când cineva din forțele de ordine va urmări filmul, vor spune că toate mișcările personajului meu sunt absolut autentice.”

Atingerea acestui scop a necesitat o instruire riguroasă a actorilor. „David este foarte concentrat să facem totul cum trebuie – ca o adevărată echipă SWAT.” spune Schwarzenegger. „Într-adevăr, ne-am antrenat cu profesioniști SWAT. I-am spus lui David chiar de la început că sunt dispus să fac tot ce mi se cere – dacă trebuie să iau cursuri de arte marțiale, sau să îmi dezvolt abilitățile fizice într-un anumit fel care este important pentru personaj, atunci asta voi face. Tot ce facem noi în film este foarte intens – manevre tehnice, intrarea în clădiri, spargerea ușilor și toate astea. Am făcut tot ce mi-a cerut regizorul pentru că eu mereu mă implic 100%. Și pentru filmul acesta a fost la fel. Am vrut să petrec cât mai mult timp să mă pregătesc și să mă antrenez pentru filmări și am făcut asta luni de-a rândul. În final, a  meritat efortul.”

Regizorul  David Ayer explică „Ce mă interesează pe mine este felul în care joacă actorii. Ei se pricep de minune să citească replicile și să dezvolte personaje,să intre în atmosferă și să redea un moment emoționant, adică să facă ceea ce se numește arta actoriei. Dar ei nu sunt agenți SWAT. Nu au cum să contribuie cu o experiență reală a cuiva care chiar reprezintă forțele de ordine. Așa că, cu cât pot mai mult să îi ajut să învețe abilitățile necesare și să fie credibili în acea lume, cu atât mai mult ei se pot concentra pe actorie, atunci când vine momentul să joace”.

„Toate sesiunile alea de antrenament au dat roade”, spune Worthington, „pentru că nu te mai interesează unde sunt camerele de filmat. Ai ceva de făcut. Nu ți se spune unde să stai ca să arate totul bine, sau ca să se filmeze mai ușor. Tu simți că ești efectiv acolo, încercând să salvezi ostaticii. Dacă joci o scenă  în care te cerți cu cineva, chiar te cerți. Poți să te descarci, pentru că trebuie să petrececi atâta timp cu persoana respectivă, pentru că trebuie să depui atâta efort. Așa că toate aranjamentele dintr-un platou de filmare încep să dispară și tu începi să trăiești fiecare scenă. ”

Holloway împărtășește perspectiva sa: „Antrenamentele tactice au fost extraordinare. Am un respect uriaș pentru David, și ca scenarist, și ca regizor. Este un tip realist și hardcore în același timp. Deci știam că voi avea parte de antrenamente adevărate, ceea ce s-a și întâmplat. Este uimitor cât de multe antrenamente au fost, și cu cât timp înainte de începerea efectivă a filmărilor. A fost modul potrivit de a uni echipa. Toți suntem diferiți, dar antrenamentele constante ne-au sudat ca echipă, înainte de a începe proiectul.”

Manganiello adaugă ”Eu cunosc oameni care chiar au lucrat cu Agenția națională anti-drog. Dacă reprezinți personaje care există în realitate trebuie să încerci să te pregătești astfel încât oamenii să fie mulțumiți. Vrei să faci filmul ăsta pentru ofițerii anti-drog adevărați.. pentru polițiștii sub acoperire. Dacă reușești să îi mulțumești pe ei, restul lumii va fi inevitabil cucerită. Modul în care lucrează David este să te aducă în interiorul acestei lumi, să te facă să lucrezi cu specialiști adevărați și să te pregătească cât mai bine înainte ca filmările să înceapă.”

Ayer elaborează: „Am petrecut luni de zile cu antrenamente SWAT, cu unii dintre cei mai buni operatori tactici de azi. Tipi reali, care sunt în topul celor mai buni, care învață actorii cum să se miște, cum să manevreze armele, cum să tragă, cum să intre într-o clădire, cum să verifice încăperile și cum să aresteze suspecți”.

Ayer continuă , “Arnold s-a antrenat în arte marțiale și lupte de tip combat. El chiar s-a luptat cu oameni – a lovit, a parat lovituri. Antrenamentele i-au conferit noi abilități și l-au ajutat să se plaseze într-un alt spațiu. Toate acestea schimbă felul în care se mișcă și felul în care arată, ca să îl facă să pară și mai periculos.”

Schwarzenegger explică , „Ne-am antrenat cu toții împreună, am tras cu tot felul de arme – de la pistoale și revolvere, la mitraliere și alte arme complicate. Am lucrat cu toate tipurile de arme de foc care există. La asta se adaugă antrenamentele tactice, orele de arte marțiale, de luptă. Lucrul important este pentru ca atunci când ajungi pe platou, să te poți concentra la scene. Nu avem timp de pierdut, în ziua de azi filmele sunt mult mai rapide. Regizorul nu are prea mult timp de pierdut pe platou ca să învețe actorii cum să țină o armă, cum să reîncarce. Totul trebuie să vină automat.”

Holloway vorbește și el despre entuziasmul de a se antrena cu o legendă a marelui ecran. „Sunt fan Arnold de când eram mic. Primul moment care m-a lăsat cu gura căscată a fost chiar primul antrenament la tras cu arma. Mă duc la locul stabilit și văd că eram doar eu cu Arnold și cu armele, unul lângă celălalt, trăgând la țintă. Tot ce-mi trecea prin cap era: „Nu-mi vine să cred! Chiar trag la țintă cu Terminatorul.”

Manganiello spune: „Arnold era acolo în fiecare zi, la fel ca noi toți, muncind pe brânci. Învățând alături de trupele SWAT. Învățând de la polițiști. Era în poligon, sau la sala de sport. Toți am muncit din greu pentru ca publicul să meargă la cinema, să vadă filmul și să fie impresionați de cât de real este totul. ”

Enos spune: „ne-am antrenat timp de două luni înainte de începerea filmărilor. David ne-a trimis la antrenamente cu un expert în Kenpo Karate, un om minunat. Eu practic taekwondo de ceva timp, așa că aveam deja ceva experiență. Apoi ne-am antrenat în poligonul de tragere și am avut parte și de antrenamente tactice cu un agent SWAT. Aici am participat în echipă, pentru a învăța ce trebuie să facem în timpul misiunilor.

Schwarzenegger adaugă : „Rezultatul tuturor acestor antrenamente este că atunci când ajungem pe platou și ni se spune: „Asta e camera pe care trebuie să o atacați”, intrăm fără probleme. În câteva minute știm exact cine unde trebuie să stea, cine pe cine acoperă. Cine se duce să verifice baia, sau dulapul, sau cine știe ce colțișor – știm cum trebuie să ne mișcăm și să tragem cu arma, astfel încât să nu ne rănim între noi. Toată lumea din echipă  a trecut prin aceleași antrenamente, deci sincronizarea este perfectă.”

Manganiello adaugă: „ Ne-am antrenat luni de zile. Au fost și lupte corp la corp, și MMA. Personajele noastre sunt vânători, sunt ucigași și trebuia să intrăm în atmosfera aia. După sesiunile de luptă am trecut în poligon, unde am folosit muniție reală și unde ne-am antrenat cu polițiști și agenți SWAT și chiar și cu foști militari. Ne-am antrenat cu cei mai buni profesioniști din forțele de ordine.”

„Exisă profesioniști care călătoresc prin întreaga lume și îi învață pe alți profesioniști din forțele de ordine despre cele mai noi tehnici de asalt.” Manganiello adaugă .  ”Este vorba de lucruri foarte complicate, dar care sunt greu de reconstituit pentră că fiecare loc este diferit. Deci ce a trebuit noi să învățâm a fost modul de a gândi. Eu unul m-am dus și în misiuni alături de polițiști sub acoperire în Los Angeles. Evident, nu pot să vorbesc despre acele misiuni, dar pot spune că am văzut chestii care mi-au schimbat viața. A fost o experiență copleșitoare.”

„Cred că nu poți trăi în iad fără ca acest lucru să te afecteze”, reflectează Enos. „Toate personajele noastre au mecanisme diferite de a face față lucrurilor prin care trec și niveluri diferite de probleme emoționale. Sunt ca o cutie cu scule. Fiecare dintre ei are anumite calități, astfel că pot să meargă în orice fel de misiune și să o rezolve. Dar toți au problemele lor, cărora le fac față în moduri diferite, iar când se confruntă cu această schimbare de situație, când ei devin cei vânați, instictele lor de supraviețuire îi duc la noi niveluri de nebunie. Este ca și cum ei au trebuit să aleagă de care parte a liniei se vor afla. Fie vor fi toți polițiști, fie vor ajunge cu toții în închisoare.”

Enos continuă : „Nu m-aș putea niciodată imagina lucrând sub acoperire. Este mult prea complicat. Unde este loialitatea? Ca să poți să îți faci treaba bine trebuie să înveți să îi iubești pe cei pe care îi trădezi, astfel își vor da seama că nu ești cine spui că ești. Cred  că acesta este motivul pentru care grupul nostru a devenit ca o familie, pentru că sunt foarte puțini oameni în care se pot încrede și la care pot ține. Ei înșiși au trădat atât de mulți oameni încât restul lumii este lăsat afară.”

„Am vorbit cu foarte mulți oameni care cu asta se ocupă. Este o existență foarte sumbră”, spune Manganiello. „ Din momentul în care te trezești dimineața și până în momentul în care te bagi în pat noaptea, trebuie să te confrunți cu scursorile societății. Cum să nu te afecteze asta? Ce te face să continui? Este patriotism? Este un sentiment al justiției? Ce este? Aproape în unanimitate, toți oamenii cu care am vorbit mi-au spus: „Este ca și cum ai merge la vânătoare, dar de ooameni. La asta mă pricep, asta fac.”

Schwarzenegger vorbește despre cum filmul i-a depășit așteptările: „Cred că și publicul va fi surprins, în sensul bun. SABOTAJ / SABOTAGE este un film neobișnuit și neașteptat, datorită profunzimii și dimensiunilor sale. Știu că, de multe ori, oamenii merg la cinema să vadă un film cu Schwarzenegger, deci se așteaptă la multă acțiune. Ei sunt satisfăcuți pentru că au parte de  scenele de acțiune, de luptă, focuri și arme, cascadorii, efecte speciale – toate lucrurile astea.  Dar ceea ce va mulțumi cu adevărat publicul este că filmul are și ceva în plus. SABOTAJ / SABOTAGE este fascinant prin felul în care se desfășoară povestea. Este foarte bine scrisă și foarte bine realizată. David Ayer s-a întrecut pe el cu acest film. Se implică în fiecare scenă, merge până în esența lucrurilor și îți cere să joci cât mai bine. Te motivează și te împinge să îți forțezi limitele.”

„Pentru mine, cea mai mare surpriză când am lucrat la acest film a fost să descopăr frumusețea lui ciudată”, explică Schwarzenegger. „Este ceva special în faptul că toate personajele sunt afectate emoțional și că toți au istorii dureroase. Este foarte frumos și trist în același timp. Acestea sunt ingredientele perfecte pentru o o dramă reușită.”

„ Stilul de filmare al lui David este foarte neconvențional”, spune Enos. „ Pătrunde totul până în cele mai mici detalii. Este scriitor; are mereu ultimul cuvânt referitor la replicile noastre pentru că îmbunătățește constant scenariul. Facem mai multe versiuni ale scenariului și apoi el…pur și simplu lasă camerele să meargă. O scenă de luptă care în scenariu are mai puțin de o pagină se transformă într-o sesiune de improviație de trei ore. Nu cred că este posibil să obții scene de acest gen doar scriindu-le. Și toată lumea, echipa de actori pe care tot el a format-o, toți sunt de acord să joace.”

David Ayer își amintește de ultima zi de filmare. „Nu au existat greșeli în scenariu: nu am avut note false, sau lucruri nelalocul lor. Știi, în calitate de scenarist și regizor trebuie să fii mereu pe platou, să conduci fiecare scenă. Dacă nu iese cum trebuie, simți că înnebunești. Începi să te gândești cum să rezolvi problema și să îndrepți lucrurile. Dar noi nu am avut parte de așa ceva la acest film. Totul a mers ca uns. Știu că rezultatul final va fi unul special..”

Despre distributie

ARNOLD SCHWARZENEGGER (Breacher) este cunoscut în toată lumea pentru numeroasele sale realizări ca un culturist campion mondial, ca erou de acțiune Hollywoodian, om de afaceri de succes, ecologist, filantrop, guvernatorul al statului California. Cel mai recent, el a apărut în filmul de acțiune Ultima Reduta alături de Forest Whitaker si Johnny Knoxville. În viitor, Schwarzenegger va juca în piesa de teatru a lui David Ayer, alături de Sam Worthington si Terrence Howard, în filmul lui Henry Hobson, Maggie,  unde joacă alături de  Abigail Breslin și Eroi de sacrificiu 3,  cu  Sylvester Stallone și multe alte staruri.

Schwarzenegger s-a născut în Austria în 1947 și până la vârsta de 20 de ani  a ajuns să domine sălile de bodybuilding. El a devenit cel mai tânăr câștigător al titlului Mr. Universe, atrăgând atenția asupra bodybuilding și devenind un adevărat star.

Dorindu-și o carieră la Hollywood, Schwarzenegger  a emigrat în SUA in 1968 și a mai câștigat alte cinci titluri Mr. Universe și șapte titluri Mr. Olympia înainte de a se dedica actoriei. Mai târziu, el a obținut o diplomă de la University of Wisconsin și a devenit cetățean american.

Schwarzenegger, care a lucrat și sub pseudonimul  Arnold Strong la primul lui film, Hercule in New York, a făcut repede carieră la Hollywood. In 1977 a primit un Glob de Aur pentru rolul său Stay Hungry, alături de Sally Field. Adevărata lui șansă a venit însă în 1982 când filmul lui John Millius, Conan Barbarul, a făcut ravagii la box office.

În 1984 Schwarzenegger a făcut istorie în lumea filmului în rolul lui  James Cameron  din thrillerul SF, Terminatorul. El este singurul actor care a apărut în ambele categorii ale Institutului american de film, atât la categoria eroi, cât și la cea a răufăcătorilor, pentru rolul din seria Terminatorul.

Printre filmele în care a jucat, se numără Commando, Predator, Gemenii, Total Recall, True Lies, Eraser, Collateral Damage, Terminator 3: Rise of the Machines și omagiul adus de Sylvester Stallone  filmelor de acțiune, Eroi de sacrificiu (precum și Eroi de sacrificiu 2). Până în prezent, filmele sale au adunat încasări de peste 3 miliarde de dolari în întreaga lume.

În 2003 Schwarzenegger a devenit cel de-al 38-lea guvernator al statului California.  În timpul mandatului săi, Schwarzenegger a semnat legea privind încălzirea globală și a stabilit diferite planuri de mediu, făcând California unul dintre cele mai implicate state în protejarea mediului și reconstruirea infrastructurii. Ca guvernator, el a implementat și Programul pentru film și televiziune din California, creat pentru a stimula producția.

Pentru recunoașterea acestor eforturi, Schwarzenegger a primit mai multe premii.

OLIVIA WILLIAMS (Caroline) Williams a absolvit Universitatea Cambridge, unde a studiat Literatură Engleză, înainte de a studia actorie la prestigioasa școală de teatru Bristol Old Vic Theatre School. Actrița a făcut parte din Compania de teatru Shakespeare, cu care a mers în turneu cu piesa Richard al III-lea, unde a jucat alături de Ian McKellen, o producție care a adus-o în atenția criticilor Americani și mai ales a lui Kevin Costner care a ales-o să joace în filmul The Postman, care a reprezentat debutul actriței pe marele ecran.

De atunci Williams a jucat în filmul lui Paul Rachman  Four Dogs Playing Poker, în filmele lui Peter Cattaneo  Lucky Break, Born Romantic, The Body  alături de  Antonio Banderas, The Man From Elysian Fields, și The Heart of Me  alături de  Helena Bonham Carter și Paul Bettany, pentru care ea a primit premiul pentru Cea mai bună actriță  la ediția din 2003 a Premiilor Industriei Britanice de Film Independent .

Cunoscută publicului internațional mai ales pentru rolul principal feminin din filmul lui M. Night Shyamalan  Al șaselea simț și  în filmul lui Wes Anderson  Rushmore, Olivia Williams continuă să își demonstreze versatilitatea implicându-se în proiecte foarte diferite, în cinema, teatru și televiziune. Ea a apărut în nouăsprezece episoade în producția de televiziune a celor de la Fox Dollhouse, și în seriale de televiziune cum ar fi Buffy vânătoarea de vampiri  regizat de Joss Whedon și  în 2008 alături de  Paul Bettany  filmul  Broken Lines. Recent, Williams  a jucat  mult-premiata peliculă An Education, care a primit o nominalizare la premiile SAG pentru Cea mai Bună Distribuție  și în biopicul lui Ian Dury Sex & Drugs & Rock & Roll, cu  Andy Serkis și Ray Winstone.

Williams a jucat  alături de  Tim Roth, Dougray Scott și Rupert Everett in To Kill A King; în rolul doamnei  Darling in  filmul lui  lui PJ Hogan  Peter Pan (2003), și in Tara Road, bazat pe romanul lui Maeve Binchy . In plus, ea și-a împrumutat vocea pentru perosnajul ‘Victoria’ în animația Valiant. Williams a jucat de asemenea în filmul lui Baillie Walsh  Flashbacks of a Fool cu  Daniel Craig, An Education cu  Carey Mulligan, și în filmul lui Roman Polanski  The Ghost Writer  alături de  Ewan McGregor, Pierce Brosnan, și Kim Cattrall.  Pentru interpretarea din The Ghost Writer, Williams a câștigat  premiul pentru ‘Cea mai bună actriță în Rol Secundar ’ de la Societatea Națională a Criticilor de Film, premiul pentru ‘Cea mai bună actriță britanică în Rol Secundar” în cadrul Premiilor Criticilor de Film din Londra ‘Cea mai bună actriță în Rol Secundar ’ din partea Societății Internaționale a Cinefililor și a fost pe locul doi în cursa pentru ‘Cea mai bună actriță în Rol Secundar ’ la Premiile Criticilor de film din Los Angeles

Pe scena de teatru, Williams a jucat  cu  Tom Hollander la  Donmar Warehouse in piesa lui John Osborne  Hotel in Amsterdam (2003) și a jucat  in The Changeling la teatrul  Barbican, piesă cu care a fost și în turneu. Williams a primit  recenzii excelente pentru rolul Kitty în producția din  2008 Happy Now? Recent  Williams a jucat piesa lui Neil LaBute  In A Forest Dark și Deep în  West End, în Londra,  alături de  Matthew Fox.

În televiziune, Williams a jucat  drama  SF Dollhouse (2009 – 2010) cu  Eliza Dushku și Harry Lennix.  În trecut ea a jucat  rolul principal din drama biografică Miss Austen Regrets, bazat pe viața și scrisorile lui Jane Austen și în rolul eponim din drama BBC Agatha Christie: A Life in Pictures (2004) precum și în docudrama Krakatoa: The Last Days.

 In 2011 Williams a făcut parte din distribuția peliculei produse de  Focus Features Hanna regizat de  Joe Wright cu  Saoirse Ronan, Cate Blanchett și Erik Bana. Williams a apărut și în  in Collaborator regizat de  Martin Donovan și Wild Bill scris  și regizat de  Dexter Fletcher. Mai recent,  Williams a putut fi văzută în producția Focus Features  Hyde Park on the Hudson regizat de  Roger Michell cu  Bill Murray și Laura Linney și în producția Universal Pictures  Anna Karenina regizat de  Joe Wright cu  Matthew Macfadyen și Kelly Macdonald.

Williams a finalizat recet filmările la  Justin and the Knights of Valour regizat de  Manuel Sicilia cu  Saoirse Ronan, Mark Strong și Antonio Banderas, la producția Legendary Pictures Seventh Son regizat de  Sergey Bodrov cu  Julianne Moore și Jeff Bridges și la filmul SABOTAJ / SABOTAGE regizat de  David Ayer cu  Arnold Schwarzenegger, Terrence Howard, Joe Manganiello și Sam Worthington.  În prezent lucrează la producția regizată de David Cronenberg  Maps to the Stars cu  Robert Pattinson, Mia Wasikowska, John Cusack și Julianne Moore.

MIREILLE ENOS (Lizzy) a primit  nominalizări la  Globurile de Aur  și la Premiile Emmy  pentru rolul detectivului Sarah Linden din producția AMC  “The Killing.”  Ca prima actriță dintr-o producție dramatică AMC, presa a lăudat-o pentru interpretarea ei, numită de publicația Hollywood Reporter ca fiind rolul primul ei rol de anvengură.  În prezent actrița lucrează la cel de-al treilea sezon, care va avea premiera în America pe 2 iunie 2013. Enos a putut fi văzută recent alături de  Brad Pitt in mega-producția Paramount Pictures World War Z,  în drama produsă de Warner Bros “Gangster Squad,” a regizorului  Ruben Fleischer. Filmul, care îi are în distribuție pe Josh Brolin, Ryan Gosling, Sean Penn și Emma Stone, urmărește povestea unui echipe a poliției din L.A, care se luptă cu afluxul de gangsteri de pe Coasta de Est a Americii, în anii 1940 și 1950. În plus, ea tocmai a terminat producția la trei alte filme, precum “Sabotaj / Sabotage” regizat de  David Ayer cu  Sam Worthington, Terrence Howard și Arnold Schwarzenegger, “Devil  Knot,” și “Queen of the Night,” ambele regizate de  Atom Egoyan. In “Devil  Knot,” Enos joacă   alături de  Colin Firth și Reese Witherspoon care interpretează rolul lui Vicki Hutcheson, un martor important în procesul West Memphis 3. Egoyan a fost atât de impresionat de prestația ei în film încât a ales-o să joace alături de  Ryan Reynolds in thrillerul psihologic  “Queen of the Night.”
Între 2007-2010, Enos a jucat drama “Big Love.” Impresionați de versatilitatea actriței, producătorii i-au dat lui Enos un dublu rol, ca gemenele Jodean și Kathy Marquart.  In 2009, Enos a revenit pe scenă alături de  Annette Bening, David Arquette și Julian Sands in comedia regizată de Joanna Murray-Smith  comedy „The Female of the Species” la  Geffen Playhouse. In 2005, Enos a câștigat rolul lui Honey din spectacolul de pe Broadway „Cui i-e frică de Virginia Woolf?  alături de  veterani ai scenei Bill Irwin și Kathleen Turner. Piesa a primit recenzii foarte bun și a fost nominalizată la Premiile Tony la categoria „Cea mai bună actriță.” Enos s-a alăturat distribuției originale atunci când piesa a fost transferată la Londra, în 206. Fiica unui american și a unei franțuzoaice, Enos a crescut în Houston unde a participat la cursuri de artă. Când studia actoria, în timpul anului al treila la Brigham Young University, ea a fost invitată să se alăture, pentru două luni, unui proiect al Classic Stage Company in New York. Tânăra și-a cumpărat un bilet de autobuz și putem spune, că de atunci, restul e istorie.

SAM WORTHINGTON (Monster), unul dintre cei mai solicitați actori la ora actuală, a fost recent văzut în producția Warner Bros Wrath of the Titans unde și-a reluat rolul  din prima parte a seriei, Clash of the Titans. Mai recent el a jucat  thrillerul dramatic  Man on a Ledge. Worthington  va juca în viitor într-o peliculă regizată Simon West  despre răboiul din Iraq , Thunder Run, cu  Gerard Butler, și în filmul australian,  Drift.

Worthington a devenit un star datorită rolului din mega producția Avatar. Regizorul  James Cameron l-a ales personal pentru rolul soldatului Jake Scully din acest SF de acțiune, care a câștigat mai mult de 2.7 miliarde de dolari în întreaga lume, fiind filmul cu cele mai mari încasări din istorie.

Născut în Australia, Worthington  a absolvit Insitutul de Artă Dramatică din Sydney în 1998. El și-a început cariera pe scena de teatru, apărând în Judas Kiss, regizat de  Neil Armfield pentru  Company B la teatrul Belvoir.

In 2000, Worthington a debutat într-un film australian , Bootmen. Performanța sa i-a adus o nominalizare  din partea Institutului Australian de Film pentru Cel mai Bun Actor. Apoi a jucat și în alte producții australiene, printre care Dirty Deeds, cu  John Goodman, Toni Collette și Sam Neill, pentru care a primit o nominalizare la Film Critics Circle of Australia (FCCA) pentru Cel Mai Bun Actor în Rol Secundar și în Gettin’ Square, cu  David Wenham. Actorul a jucat și în filmul  Hart  War, o dramă despre al doilea război mondial, cu  Bruce Willis.

Însă, recunoașterea pe plan internațional a venit odată cu performanța sa din filmului lui Cate Shortland  Somersault, în 2004. Actorul a câștigat  un premiu AFI pentru cel mai bun actor și o a doua nominalizare la FCCA. De altfel, filmul a făcut furori la premiile AFI din acel an, câștigând  la toate cele 13 categorii – o premieră în istoria premiilor.

Worthington  a continuat cu rolul lui Geoffrey Wright  din adaptarea din 2006 a tragediei lui  Shakespeare,  Macbeth. El a jucat  cu  Christian Bale in action thriller-ul regizat de McG,   Terminator Salvation. În palmaresul actorului se numără și filmul lui John Dahl  The Great Razie , și peliculele independente The Debt, al regizorului  John Madden, și Last Night,  alături de  Keira Knightley.

Pe micul ecran, Worthington a filmat recent o reclamă foarte populară pentru jocul video “Call of Duty: Modern Warfare 3,” cu  Jonah Hill. Printre producțiile de televiziune australiene se numără serialele: “Love My Way,” și “The Surgeon.” Actorul a jucat în episodul “Delivery Man” din serialul “Two Twisted,” produs Bryan Brown.

HAROLD PERRINEAU (Jackson) Actor de teatru, producții de televiziune dar și pentru marele ecran, Harold Perrineau Jr. Și-a câștigat reputația de a putea juca orice rol, de la travestiți, la criminali înrăiți. Născut în Brooklyn, Perrineau a studiat muzică și teatru la Conservatorul Shenandoah dar și-a început cariera ca dansator în cadrul Companiei de dans Alvin Ailey, unde a stat timp de un an și jumătate. Trecerea la actorie a fost un pas natural pentru Perrineau, care a început să apară pe scenele de teatru în diferite producții, printre care DreamgirlsAvenue X, și Godspell, off-Broadway.

În periada de teatru Perrineau a început să apară și în producții de televiziune, precum The Cosby Show, The Days și Nights of Molly Dodd, I’ll Fly Away, și Lege și Ordine. El a trecut la marele ecran la finalul anilor 80, dar primul său rol memorabil a fost cel al lui “Rashid Cole”, un tânăr aflat în căutarea tatălui său (Forest Whitaker) in filmul Smoke, o dramă regizată 1995 de  Wayne Wang și bazată pe o operă scrisă de Paul Auster. În anul următor, actorul a avut parte de și mai multă expunere datorită interpretării sale flamboaiante a lui “Mercutio” in ecranizarea lui Baz Luhrmann  a piesei lui William Shakespeare  Romeo+ Juliet.  În film actorul apare la un moment dat în fustă mini și pantofi cu platformă, dovedindu-se un bun antagonist pentru Leonardo Di Caprio care îl interpreta pe  “Romeo” și oferind o interpretare prin care publicul l-a ținut minte ca cel mai interesant “Mercutio”  din istorie..

Perrineau a jucat în multe roluri secundare, care au variat de la filmul Auster  Lulu on the Bridge (1998)  la  The Best Man (1999), a o comedie romantică regizată de  Malcolm D. Lee (vărul lui Spike Lee) unde Perrineau a apărut alături de alți actori cunoscuți ca noua generație de actori Afro-Americani, printre care și Taye Diggs, Morris Chestnut și Nia Long. Pe lîngă rolurile sale din producții independente, Perrineau a jucat  in Woman on Top (2000), o comedie unde a interpretat un travestit. Perrineau a jucat anul trecut în producția de succes a celor de la Fox  28 Weeks Later și în producțiile independente Gardens of the Night, Your Name Here.  Pe lîngă producțiile de pe marele ecran, Perrineau  a rămas activ și în televiziune, cu un rol important al deținutului paraplegic din serialul HBO Oz: închisoarea federală..

Recent , Perrineau a devenit și mai cunoscut, datorită proiectelor importante din care a făcut parte, inclusiv cu un rol în ultimele două filme din trilogia The Matrix  (Revolutions & Reloaded) precum și datorită interpretării rolului  “Michael” in serialul de televiziune premiat cu Emmy și Globurile de Aur  Lost care i-a adus lui Perrineau un premiu din partea Screen Actors Guild in 2004 ca parte din distribuția de excepție a serialului.  Perrineau a primit o nominalizare pentru Cel mai Bun actor în rol secundar în Independent Spirit Awards pentru rolul său din Smoke , precum și un premiu NAACP pentru interpretare în TopDog/Underdog.

Harold a putut fi văzut și  Zero Dark Thirty filmul regizat de Kathryn Bigelow care a fost nominalizat la Premiile Oscar. De curând actorul a finalizat filmările  continuarea filmului lui Malcolm D. Lee  The Best Man, alături de  Taye Diggs, Nia Long, Morris Chestnut, Terrence Howard, Sanaa Lathan, și Regina Hall. Harold a jucat unul dintre rolurile principale în TBS The Wedding Band anul trecut.

TERRENCE HOWARD (Sugar) este un actor foarte talentat cunoscut mai ales pentru rolul său din ”Pe urmele unui idol” pentru care a primit nominalizări la Globurile de Aur și Premiile Oscar, precum și pentru rolul din ”Povești din L.A”

Născut  in Chicago, Illinois, Howard și-a început cariera cu rolul lui `Jackie Jackson’ în miniseria ABC “The Jacksons: An American Dream, după care a apărut și în seriale precum “Living Single” și “NYPD Blue.”

Howard și-a făcut debutul pe marele ecran în 1992 in “Who  the Man?”, după care a urmat rolul cowboy-ului din saga ”Fără speranță. In1995, Howard a fost remarcat pentru rolul său in ”Viață pentru muzică” , iar ulterior i s-a oferit  un rol principal în serialul de televiziune  “Sparks.” In 1999, Howard a primit un premiu in partea  NAACP Image Award pentru actor în rol secundar, o nominașizare la Independent Spirit Award nomination și o nominalizare pentru rolul  `Quentin’ din filmul ”Afaceri neterminate”

Howard este cunoscut drept unul dintre cei mai prolifici actori ai generației sale, cu roluri diverse în filme de success precum “Ray,” “Mândrie,” “Curaj nebănuit,” “August Rush,” și “Iron Man- Omul de oțel.” Pe lângă rolurile sale din filme, Howard este cunoscut și pentru performanțele sale de pe Broadway. În 2008 Howard și-a îndeplinit visul de a juca pe Broadway, atunci când i s-a alăturat legendarului Earl Jones in celebra piesă scrisă de Tennessee Williams’ “Pisica pe acoperișul fierbinte.”

Recent, Howard a jucat  alături de Cuba Gooding Jr. și Bryan Cranston în filmul regizat de  George Lucas’ “Red Tails.” La finalul acestui an Howard îl va juca pe  Nelson Mandela alături de Jennifer Hudson in filmul “Winnie.” Tot în acest an va apărea și în  “On the Road,” alături de Garett Hedlund și Vigo Mortenson, precum și în filmul regizat de  Robert Redford  “The Company You Keep,” în care joacă și  Redford, Shia La Beouf și Susan Sarandon. Howard are roluri în mai multe producții ce urmează să apară, “The Butler,” cu Oprah Winfrey, Forrest Whitaker, Liam Neeson și Nicole Kidman; “House of Bodies,” cu  Queen Latifah și Peter Fonda, “Lullaby,” alături de Garrett Hedlund și Jennifer Hudson, și “Fellini Black and White.” Howard va apărea și într-o comedie regizată de frații Farrelly, dar pentru care nu s-a stability încă un nume. Filmul însă are o distribuție de excepție: Gerard Butler, Emma Stone, Naomi Watts, Kate Winslet, Josh Duhamel, Elizabeth Banks, Uma Thurman și Hugh Jackman.

JOE MANGANIELLO (Grinder) joacă rolul unui personaj foarte îndrăgit de public, Alcide Herveaux, vârcolacul din producția HBO  “True Blood.” Manganiello –  care a fost numit de Revista People cel mai sexy bărbat în viață – se va întoarce pentru cel de-al cincilea sezon al serialului.

Mai recent actorul a apărut în comedia What to Expect When You’re Expecting. Manganiello l-a interpretat și pe inamicul lui Peter Parker Flash Thompson trilogia Omul păianjen regizată de  Sam Raimi. În palmaresul actorului se mai numără roluri precum. Sean Macklin in Behind Enemy Lines și în producția idependentă Irene in Time, regizată de  Henry Jaglom.

Actorul născut în Pittsburgh a practicat sport profesionit în copilărie, Manganiello  și-a surprins familia și prietenii atunci când s-a decis să nu urmeze o carieră în sport, ci să devină actor. După liceu, el s-a înscris la prestigioasa Universitate de Artă Teatrală Carnegie Mellon unde a studiat actoria.

Recent , Manganiello a jucat  ca invitat în popularul serial CBS „Doi bărbați și jumătate.” Episodul a marcat revenirea lui în televiziune. El a putut fi văzut și ca actor invitat în serialul dramatic al USA Network  „White Collar,”  alături de prietenul său Carnegie Mellon precum și în “Magic Mike” alături de Matt Bomer.

Înainte de a se alătura distribuției din True Blood, Manganiello a jucat în numeroase producții de televiziune și de cinema. El și-a dovedit veleitățile de comediant în mai multe sezoane din serialul de comedie al CBS  “Cum am cunoscut-o pe mama voastră,”, nominalizat la premiile Emmy  și a jucat și în serialul dramatic produs de CW “Ruleta destinului” pentru trei sezoane.

Cel mai recent rol al lui MAX MARTINI (Pyro)   a fost în filmul lui Guillermo del Toro Cercul de foc. În plus, Martini a jucat  alături de  Tom Hanks producția Căpitanul Phillips care a fost lansat în octombrie 2013 release. Martini, recunoscut pentru munca sa îm serialul CBS regizat de David Mamet  CBS ‘The Unit’, a jucat  cu Tom Hanks in Salvați soldatul Ryan. Printre alte filme se numără: David Mamet  Redbelt, producția Miramax  The Great Raid   și  filmul regizat de Robert Zemeckis Contact. Max Martini filmează în prezent un nou serial de televiziune pentru NBC intitulat “Crisis.”

JOSH HOLLOWAY (Neck) Cunoscut pentru performanțele sale memorabile, Josh Holloway și-a folosit șarmul de sudist pentru a deveni unul dintre cei  mai căutați actori de la Hollywood  .

Holloway este cunoscut publicului din toată lumea în primul rând datorită rolului James Sawyer Ford din mega serialul de televiziune produs de ABC Lost. Creat de  Jeffrey Lieber, J.J. Abrams  și  Damien Lindelof, ―Lost a avut 6 sezoane de mare succes și a fost considerat unul dintre cele mai bune seriale din istoria televiziunii. Serialul a primit numeroase premii și nominalizări, inclusiv un Premiu Golden Globe în 2006 pentru cel mai bun serial dramatic (câștigat și la ediția din 2005) și un premiu la Screen Actors Guild pentru cea mai bună distribuție.

Pe marele ecran, Holloway a jucat în cel de-al patrulea film al seriei Misiune Imposibilă: Ghost Protocol alături de  Tom Cruise  și  Jeremy Renner. În palmaresul actorului se numără și alte filme, precum Stay Cool, Whisper, Mi Amigo, Moving August,  și  Cold Heart.

Holloway  a jucat și în serialele de televiziune NCIS, CSI, Walker, polițist texan,  și  The Lyon  Den.

Josh s-a născut în California dar și-a petrecut copilăria în zona munților Blue Ridge în Georgia. A studiat la Universitatea din Georgia dar după un an s-a mutat la New York unde a făcut carieră în modelling și a călătorit în toată America de Nord, precum și în Europa, înainte de a se apuca de actorie. În prezent actorul locuiește în California  cu soția și fiica sa.

DESPRE ECHIPĂ

 DAVID AYER (Regizor /Scenarist ) a primit numeroase premii pentru realismul cu care a realizat filmul Ultima razie (2012), o privire din interior asupra vieții polițiștilor.   În adolescență el s-a mutat la  Los Angeles, experiențele din această perioadă având o influență foarte mare asupra viziunii sale artistice de mai târziu.

La vârsta de  18 ani , Ayer s-a înrolat în Marina Americană, unde a lucrat ca specialist de sonar la bordul unui submarin nuclear, în timpul Războiului Rece. După ce a fost lăsat la vatră, a început să scrie. El a scris și co-produs Zi de instrucție  care a devenit un film  emblematic la Hollywood, care i-a adus actorului Denzel Washington Premiu Oscar  pentru Cel mai bun actor .

Ayer a scris thrillerul U-571,  cu   Matthew McConaughey, Bill Paxton  și  Harvey Keitel. În palmaresul său se numără și alte pelicule de succes, precum , The Fast  and The Furious,  cu   Paul Walker  și  Vin Diesel, S.W.A.T.: FOCOASE UCIGAȘE,  cu   Samuel L Jackson  și  Colin Farrell,  și  Dark Blue,  cu   Kurt Russell. Ayer a debutat ca regizor cu un scenariu original scris tot de el Vremuri grele. Acesta, o dramă dură  cu   Christian Bale  și  Freddy Rodriguez, a fost lansat în toamna lui  2006. Regizorul a continuat cu thrillerul Regii străzilor , care a fost lansat în  2008.

Acum Ayer regizează filmul Fury, for QED International. Scris de  Ayer, acțiunea filmului se petrece în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și îi are în distribuție pe Brad Pitt, Shia LaBeouf,  și  Logan Lerman.  Filmările au început în noiembrie  2013, filmul fiind lansat în toamna lui 2014.

Regizorul locuiește în  Los Angeles  cu soția și copiii săi.

BILL BLOCK (Producător ) Bill Block este fondatorul și  CEO al  QED International, o companie de producție independentă, care finanțează și distribuie filme de calitate în întreaga lume. Cunoscut pentru filme precum District 9 și Elysium, regizate de Neill Blomkamp, filmul lui Oliver Stone,  W,  și producția regizată de  David Ayer  Fury, QED International menține spiritul creativ al cinematografiei independente, adunând profituri serioase, cu riscuri scăzute pentru investitori și cu maximizarea exploatării filmului.

Block a produs, finanțat, achiziționat sau distribuit zeci de filme și a lucrat cu unii dintre cei mai buni regizori din lume, printre care și Peter Jackson, Oliver Stone, Steve Soderbergh, Jon Favreau, David Koepp, Darren Aronofsky, Christopher McQuarrie  și  Woody Allen.  Cu o echipă executivă de top pentru a facilita finanțarea și distribuția filmelor, QED este recunoscută printre regizori și producători ca fiind un partener de încredere.

Înainte de QED, Block a fost președintele Artisan Entertainment. Împreună cu Bain Capital, Block a condus LBO Live Entertainment, o companie video, care ulterior a devenit. Artisan. El a recrutat întreaga echipă de management, a ajutat la obținerea de noi fonduri și a transformat Artisat într-o adevărată forță în lumea achizițiilor și distribuției de filme independente. La Artisan Block a supervizat toate diviziile – internațională, home entertainment  și  televiziune. Printre proiectele produse sau achiziționate de el se numără: The Blair Witch Project; The Buena Vista Social Club; Pi al lui Darren Aronofsky    și  Requiem for A Dream; The Limey regizat de  Steven Soderbergh; The Ninth Gate  cu   Johnny Depp  și  regizat de  Roman Polanski  și  Made  cu   Jon Favreau  și  Vince Vaughn. Block a cumpărat și filmul spaniol Open Your Eyes, și a închiriat drepturile de remake celor de la Paramount. El a a fost producător executiv în cadrul remake-ului american, Vanilla Sky,  cu   Tom Cruise.

În trecut , Block a fost unul dintre cei mai importanți agenți din industrie. În calitate de președinte al West Coast Operations pentru International Creative Management din 1992 în 1997  și  fondator al  Intertalent Agency, printre clienții lui Block  s-au numărat artiști precum Kim Basinger, Samuel L. Jackson, Steven Seagal, Charlie Sheen, John Travolta,  și  Forest Whitaker;  și  regizori precum Sam Raimi, Roland  Emmerich, Billy Friedkin, George Armitage, Stephen Hopkins, Peter Hyams,  și  Herbert Ross. Block a absolvit Columbia University  și  locuiește  in Los Angeles  cu soția și copiii săi.

PAUL HANSON (Producător ) este COO al Annapurna Pictures.  Înainte de această etapă el a fost COO pentru  QED International supervizând toate aspectele companiei, inclusiv activitățile de finanțare și producție, vânzări și infrastructură de livrare, precum și administrare. Hanson a produs filme precum Alex Cross, District 9, W, The Lucky Ones, Smart People,  și  The Hunting Party.

Pe lângă SABOTAJ / SABOTAGE, printre producțiile la care lucrează în prezent se numărăr Haunt  și  Fading Gigilo regizat   și  scris de  John Tuturro.

În trecut  Hanson a fost  CFO pentru Key Creatives, o companie de producție și management și a deținut mai multe funcții de conducere în cadrul Artisan Entertainment, unde s-a ocupat de activitățile de  M&A, a supervizat procesul de producție, a pregătit previziunile financiare și a pus la punct strategii, oferind asistență pentru diferite departamente al companiei. Hanson și-a început cariera ca specialist de investiții pentru Broadview International unde a adus venituri de peste un miliard de dolari.

Pe peretele lui  ALBERT S. RUDDY  (Producător executiv) scrie „Cel ce încearcă să se asemenea cu toată lumea se va face nevăzut”, ceea ce reflectează convingerea lui de a rămâne fidel instinctelor sale care l-au ajutat să identifice talentul, așa cum se poate vedea din alegerile pe care le-a făcut în legătură cu proiectele în care s-a implicat, el primind numeroase premii, în cele trei decenii de activitate în industria filmului de la Hollywood. Ruddy a început în 1965 cînd a prezentat o idee foarte originală pentru un serial de televiziune. Postul CBS a acceptat imediat și din această idee s-a născut Hogan  Heroes care a avut 240 de episoade, de-a lungul a 8 sezoane.

După ce a reușit în televiziune, Ruddy a decis să își încerce norocul și în producțiile cinematografice, distribuindu-l pe atunci necunoscutul Robert Redford in Little Fauss  și  Big Halsy, implicându-se apoi în  The Godfather.  In 1972, Clint Eastwood i-a înmânat  lui  Albert S. Ruddy  un premiu Oscar pentru Cel mai bun film, pentru The Godfather.

După succesul peliculei The Godfather , a urmat  The Longest Yard, un clasic care l-a lansat pe Burt Reynolds transformându-l într-un adevărat star de cinema. Acest film a reprezentat și începutul unei prietenii foarte strânse între cei doi, care durează și în ziua de azi. Acesta este considerat primul film de sport din istorie și unul dintre filmele cu cele mai mari încasări. The Longest Yard i-a adus lui Ruddy cel de-al doilea Golden Globe .

În anii 80  Ruddy a creat filmele din seria The Cannon Ball Run care au avut încasări fabuloase, ajutându-l să-și mențină reputația la Hollywood. Printre multele filme produse de el se numără Bad Girls (primul western cu personaje feminine), Death Hunt (cu Charles Bronson  și  Lee Marvin), The Scout (un film pe care  Richard Schickel de la  Time Magazine l-a descris ca fiind cea mai bună comedie despre baseball făcută vreodată), Ladybugs ( cu   Rodney Dangerfield)  și  Farewell to the King ( cu   Nick Nolte).

Ruddy a revenit la televiziune creând seriale printre care Walker Texas Ranger (234 episoade, 7 ani), How the West Was  won  cu   James Arness & Eva Marie Saint  și  filme de televiziune precum Married to a Stranger,  cu   Jacqueline Smith, Running Mates  cu Tom Selleck, Laura Linney, Teri Hatcher, Faye Dunaway  și  Miracle in the Wilderness,  cu   Kim Cattrall  și  Kris Kristofferson, care a fost cea mai bine primită producție TNT.

In 2004, la 32 de ani după ce  Clint Eastwood i-a înmânat lui Ruddy primul Oscar din carieră, cei doi au câștigat un Oscar împreună pentru Million Dollar Baby. Acest film i-a adus lui  Morgan Freeman primul Oscar din carieră  și cel de-al doilea lui  Hilary Swank.

Ruddy a produs recent Camille: A Love Story,  cu   Sienna Miller  și  James Franco.

Reușitele lui Ruddy i-au adus numeroase premii, inclusiv două Premii Oscar, două Globuri de Aur, două premii Davids Donatello (Italy), două  premii Heraldos (Mexico), două  premii Ceasars (France), premii la diferite festivaluri de film la Chicago, Miami & Shanghai, premii pentru întreaga activitate și multe altele.

ETHAN SMITH (Producător executiv   și  Line Producător ) este la cea de-a cincea colaborare cu QED International  și cu  producătorii Bill Block  și  Paul Hanson .

Smith a fost  producător executiv pentru QED și la filmul  Alex Cross  cu   Tyler Perry, precum și pentru producția Texas Killing Fields produsă de  Michael Mann,    cu   Sam Worthington, Jeffrey Dean Morgan  și  Chloe Moretz. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film de la Veneția,  in 2011.

Smith a fost  Co-Producător /Line Producător  pentru  Diary of a Wimpy Kid  și  Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules pentru 20th Century Fox. Bazat pe o serie de cărți de mare succes scrise de Jeff Kinney, filmele au fost produse de Nina Jacobson  și  Brad Simpson  și au avut încasări de peste 147 de milioane de dolari.

În trecut Smith a fost  Co-Producător  pentru W, regizat de Oliver Stone  cu   Josh Brolin  și  Elizabeth Banks.  Filmul a fost de asemenea produs pentru QED. Smith a fost  Producătorul serialului de televiziune “The Nine” pentru canalul ABC precum și pentru episoadele din New York ale serialului CBS “Without A Trace”.

Mr. Smith și-a început cariera la  New York cu filme independente precum Sherrybaby  cu   Maggie Gyllenhaal  și  The Ballad of Jack  and  Rose  cu   Daniel Day Lewis, ambele având premiera la Festivalul de Film de la Sundance.

Smith locuiește în prezent în Los Angeles, California.

BRUCE McCLEERY (Director de imagine) a primit numeroase premii pentru munca sa la filme precum  Star Trek into Darkness, The Amazing Spiderman 2, John Carter, Mission Impossible 4 Ghost Protocol, Super 8, Battle Los Angeles, Star Trek,  și  Legion, precum și la alte câteva pelicule independente, reclame și proiecte de televiziune.

Cu o carieră de peste treizeci de ani, McCleery a absolvit Vassar College înainte de a urma cursurile Școlii de film și televiziune UCLA. Considerat unul dintre cei mai versatili specialiști din industrie, producătorii și regizorii apelează la McCleery datorită stilului și imaginației sale. În prezent el lucrează ca director de imagine pentru  Tomorrowland , regizat de  Brad Bird.

McCleery locuiește în Topanga, California  cu soția și cei doi fii.

DODY DORN (Editor) este cunosctută pentru stilul să inovator, atât în film, precum și în muzică. De-a lungul carierei sale ea a lucrat la numeroase producții de cinema și televiziune, precum și la documentare. Înainte SABOTAJ / SABOTAGE, Dorn a colaborat cu regizorul David Ayer ca editor la Ultima razie,  cu   Jake Gyllenhaal  și  Michael Pena.  Pelicula a fost aplaudată pentru stilul ei și pentru formatele multiple folosite.

În palmaresul ei se numără și producții de mare anvengură, precum   Australia regizat de Baz Luhrmann    și  Memento regizat de Christopher Nolan  (nominalizare la Premiile Oscar pentru Editare).  Dorn a lucrat cu Nolan și la Insomnia  cu   Al Pacino. Un colaborator frecvent al scenaristului /Regizorului  Mike White, Dorn a editat filmul de debut regizoral al lui White comedia  The Year of the Dog,  cu   Molly Shannon  și  a lucrat ca co-producător  și  editor la Enlightened Season 1  și  producător /supervizor /editor la Enlightened Season 2 pentru HBO  cu   Laura Dern, tot pentru White.

Ea a colaborat  cu Sir Ridley Scott la 3 filme: Matchstick Men, Kingdom of Heaven  și  A Good Year. De asemenea, ea a editat și episoade pilot pentru producții de televiziune de succes, precum  The Good Wife, Chicago Code, Prime Suspect  și  Touch. Pentru munca sa la miniseria ABC Life with  Judy Garl și : Me & My Shadows Dorn a primit câte o nominalizare la Premiile Emmy (Cea mai bună editare- Mini-series.) În palmaresul său se numără și Guinevere regizat de Audrey Wells  cu   Stephen Rea & Sarah Polley, Sick: The Life  și  Death of Bob Flanagan, Supermasochist (Premiul Special al Juriului – Sundance ’97), un documentar regizat de Kirby Dick,  și  scurt metrajul lui Britta Sjogren  A Small Domain (Marele Premiu al Juriului – Cel mai bun scurt-metraj – Sundance  ’96). Dorn a fost producător pentru Chain Camera pentru HBO/Cinemax  regizat de Kirby Dick.

Născută în Los Angeles, Dorn și-a început cariera în film ca asistent editor pentru filmul lui John Carpenter  , Elvis,  cu   Kurt Russell. Apoi s-a mutat în departamentul de editare de sunet, lucrând la filme precum: Silverado, The Big Chill, Mrs. Soffel,  și  Children of a Lesser God. Ea a avut o colaborare îndelungată cu Regizorul  Alan Rudolph la filme precum The Moderns, Choose Me, Trouble in Mind  și  Made in Heaven. Ea a făcut supervizare de sunet și pentru The Big Picture, State of Grace  și  Powwow Highway. In 1986, Dody a înființat compania de sunet Sonic Kitchen  și  in 1990, a câștigat un premiu Golden Reel pentru Cel mai bun sunet pentru filmul lui James Cameron  The Abyss.

Ea locuiește  in Venice Beach  cu soțul ei Kevin Hughes.

DEVORAH HERBERT (Production Designer) este un desiner de producție de film și televiziune din Los Angeles. SABOTAJ / SABOTAGE reprezintă cea de-a treia colaborare  cu Regizorul  David Ayer.  Ea a lucrat și  Ultima razie  cu Ayer  și  precum și la pilotul producție de televiziune ABC Red Widow, creat de  Melissa Rosenberg, scenarista  Twighlight.

Herbert a mai lucrat și la Step Up 2: The Streets  și  Step Up 3D,  cu Regizorul  Jon Chu,  precum și la Mysterious Skin, Lovely  și  Amazing,  și  Vremuri grele.  Herbert a creat episoadele pilot pentru seriale de televiziune Revenge  cu Regizorul  Phillip Noyce  și  Hung  pentru Regizorul  Alexander Payne.  Printre alte producții de televiziune la care a lucrat se numără: The Riches  și  Lucky, pentru F/X,  și  Swingtown  și  The Odds, ambele pentru CBS.   Ea a absolvit Columbia University și și-a început cariera în teatru, la New York, înainte de a trece la film și televiziune, în 2000.

MARY CLAIRE HANNAN (Designer Costume) este o preferată a regizorilor, datorită abilității sale unice de a aduce perspectiva cinematică a acestora în ținutele personajelor. Ea și-a începtu cariera lucrând cu departamentul de costume al lui Quentin Tarantino, iar apoi a lucrat pentru regizori precum Diablo Cody, David Ayer  și  Lisa Cholodenko.

Hannan a lucrat și la Ultima razie,  cu   Jake Gyllenhaal  și  la filmul Juno, precum și la debutul regizoral al lui Diablo Cody , Lamb of God. Filmul îi are în distribuție pe Octavia Spencer, Holly Hunter și  Russell Br și , precum și pe  Julianne Hough în rolul Lamb, o tânără conservatoare care suferă o criză de credință după ce supraviețuiește unui accident de avion.

Hannan a lucrat la costume și pentru Regizorul  Lisa Cholodenko  The Kids Are All Right. Filmul îi are în distribuție pe Annette Bening, Julianne Moore  și  Mark Ruffalo precum și pe tinerii  Josh Hutcherson  și  Mia Wasikowska. Ținutele lui Hanan create petnru acest film au fost prezentate la Annual Art of Motion Picture Costume Design Exhibition, 2011.

In 2007, actorul/Regizorul  Sean Penn a cooptat-o pe Hannan pentru Into the Wild, cu Emile Hirsch. Filmul a primit două nominalizări la Premiile Oscar, alături de multe alte premii; Hannan a primit o nominalizare la Costume Designers Guild pentru excelență in Costume Design.

Hannan și-a început cariera ca supervizor costume pentru Reservoir Dogs al lui Quentin Tarantino  . Ea a mai lucrat cu Tarantino, la  Pulp Fiction  și  Jackie Brown.

despre QED

QED International este o companie de producție, finanțare și distribuție de film, ce se axează pe filme de calitate. Cu o echipă de manageri de top pentru facilitarea finanțării, promovării și distribuirii de filme, QED este recunoscută de producători și regizori ca fiind un partener de încredere pentru proiectele lor. QED International menține spiritul creativ al cinematografiei independente.

Despre Open Road

Înființată în 2011 de AMC Entertainment Inc. (AMC)  și  Regal Entertainment Group (Regal), două dintre cele mai mari companii de entertainment din Statele Unite. Open Road Films este o companie dinamică, ce a lansat de curând Ultima razie,  cu   Jake Gyllenhaal  și  Michael Peña, scris  și  regizat de  David Ayer, care a avut încasări de peste 40 milioane de dolari.  Open Road Films a mai lansat Killer Elite: Infruntarea, un action-thriller  cu   Jason Statham, Clive Owen  și  Robert De Niro  și  The Grey: La limita supravieturii,  action thriller  cu   Liam Neeson  și  regizat de  Joe Carnahan, care a avut încasări de peste 50 milioane de dolari.  Printre producțiile lansate de companie se numără:  A Haunted House, o comedie  cu   Marlon Wayans  și  Cedric The Entertainer, lansat în ianuarie 2013; Efecte adverse, un thriller regizat de  Steven Soderbergh  cu   Rooney Mara, Channing Tatum, Jude Law  și  Catherine Zeta-Jones lansat în ferbuarie, 2013; Gazda bazat pe cărțile de succes scrise de Stephenie Meyer  cu   Saoirse Ronan, Max Irons, Jake Abel, Diane Kruger  și  William Hurt  și  regizat de   Andrew Niccol, lansat în martie  2013.

[1] Trupă militară specială din cadrul Forţelor Marine Americane, care desfăşoară misiuni foarte periculoase (anti-terorism, răpire de persoane sau luări de ostatici), majoritatea fiind confidenţiale.

[2] Divizie formată din piloți americani, existentă și astăzi. A devenit cunoscută odată cu participarea la Debarcarea in Normandia, în timpul celui de-al doilea război mondial.

[3] Grupări cu orientări neo-naziste, rasiste,care sunt cunoscute pentru manifestările violente față de minorități.

[4] Apelativ folosit pentru caracterizarea americanelor din statele Sudice,precum Texas, Alabama, Georgia, etc.

Recenzie:

De la scenaristul filmului “Zi de instrucție” și de la regizorul filmului “Ultima razie” va sosi pe marile ecrane Sabotage/Sabotaj, din 11 aprilie, dar eu am avut plăcerea, mulțumită Hollywood Multiplex Operațions să-l văd mai devreme în cadrul vizionării cu presa.

Imediat cum începe filmul, îți dai seama că este un film marca David Ayer, după scenele de acțiune (foarte puține) care sunt filmate și prezentate impecabil, din nefericire cu un fundal muzical neinspirat mergând perfect ceva Rock-n-Roll, lucru ce nu va fi întâlnit pe parcursul filmului. Pe lângă acest atu, trebuie să pomenesc de acest grup de elită format din membri ai Agenției Americane Anti-Drog intepretați perfect de Arnold Schwarzenegger (Breacher), șeful grupului, Josh Holloway (Neck) pe care-l știm din Lost și Intelligence, Joe Manganiello (Grinder) din True Blood, Terrence Howard (Sugar) din Hustle & Flow, Sam Worthington (Monster) din Avatar și preferata mea Mireille Enos (Lizzy) din World War Z, care face un rol demențial, iar Olivia Williams interpretează rolul detectivei Caroline Brentwood însărcinată să investigheze grupul aflat într-o situație delicată.

Din trailere, imagini și sinopsis mă așteptam să văd un film de acțiune pur, plin de scene tari și muzică pe măsură, dar într-un sfârșit am avut parte de un film în care “inima” este grupul de elită și o anchetă, pe un fundal muzical “lejer” dar cu scurte scene extrem de violente.

Ancheta de care vorbeam este condusă de investigatoarea Caroline care trebuie să afle ce se întâmplă cu dispariția, pe rând, a membrilor grupului, după ce o intervenție a lor la un cartel de droguri nu se termină bine.

Filmul începe cu această intervenție în care membrii grupului pun la cale să “dispară” niște bani din ochii federalilor, dar din nefericire, după ce intervenția se încheie, banii dispar de tot, iar membrii grupului trebuie să descopere cine este vinovatul.

Membrii grupului încep să fie eliminați unul câte unul până când, restul rămași, încep să realizeze că de fapt e vorba de unul dintre ei.

Spuneam că centrul filmului este chiar grupul în sine și relația strânsă dintre ei, fiecare fiind jucat foarte bine, iar actorii aleși la sprânceană și “modificați” perfect pentru a da viață personajelor. Pe tot parcusul filmului Breacher încearcă să descopere cine sunt responsabilii uciderii membrilor grupului său având, rareori, parte de scene tari cu execuții în prim plan, mult mult mult sânge și mațe și câteve filmări foarte interesante, dar din nefericire prea puține.

Scenele tari depășesc ușor legile fizicii, partea cu sentimentalisme în cadrul grupului e trasă de păr, dar treci repede peste odată cu finalul surpriză al filmului.

Așadar dacă aveți peste 18 ani și vă doriți să vedeți un film cu acțiune pură alegeți altceva, iar dacă vă încântă să vedeți un film despre o investigație cu câteva scene tari și niște personaje periculoase interpretate pe măsură, Sabotaj e pentru voi!

Postere:

Instantanee:

Trailere :

Puteți să ne scrieți și voi pe mail sau la comentarii și dacă ne place iți publicăm review-ul.

Vă rugăm votați. Părerea voastră contează!

[…] După șase luni de la respectiva misiune, echipa este investigată de Departamentul Intern. Atunci când investigatorii nu reușesc să dovedească nicio neregulă, Breacher primește undă verde să aducă echipa înapoi pe teren. Regizor : David Ayer Scenariu : Skip Woods, David Ayer Durata : 109 min Lansare : 11 aprilie 2014 Studio : Albert …

Review Overview

Scenariu - 70%
Imagine - 75%
Sunet - 65%
Distribuție - 75%

71%

De văzut!

Summary : Membrii unei echipe de elită încep să fie eliminați. Cine e responsabilul?

User Rating: Be the first one !
71

About Jimmy_X

"You've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya, punk?"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top