Home / Aventură / The Hobbit: The Battle of the Five Armies
The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Bilbo & Co. sunt obligaţi să se angajeze într-un război împotriva unei game largi de combatanţi şi, în acelaşi timp, să-l împiedice pe înfricoşătorul Smaug de la obţinerea unui regat de bogăţii şi obliterarea întregului Pământ de Mijloc.

RegizorPeter Jackson

Scenariu :  Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro

Durata : 144 min

Lansare : 19 decembrie 2014

Studio : New Line Cinema, Metro-Goldwyn-Mayer, WingNut Films

Clasificare :  A.P 12

Lee Pace     …    Thranduil
Evangeline Lilly   …     Tauriel
Luke Evans    …     Bard
Richard Armitage     …     Thorin Oakenshield
Cate Blanchett     …     Galadriel

Sumar: “Bilbo & Co. sunt obligaţi să se angajeze într-un război împotriva unei game largi de combatanţi şi, în acelaşi timp, să-l împiedice pe înfricoşătorul Smaug de la la obţinerea unui regat de bogăţii şi obliterarea întregului Pământ de Mijloc.”  IMDB

Despre: De la Peter Jackson, regizorul şi producătorul premiat cu Oscar, vine filmul „Hobbitul: Bătălia celor cinci oştiri”, a treia parte din trilogia creată în urma adaptării capodoperei „The Hobbit / Hobbitul”, scrisă de J.R.R. Tolkien.

„Hobbitul: Bătălia celor cinci oştiri” aduce pe marile ecrane o încheiere de proporţii epice pentru aventurile lui Bilbo Baggins (Martin Freeman), Thorin Oakenshield (Richard Armitage) şi Compania Piticilor. Piticii din Erebor şi-au recâştigat bogăţia vastă a ţării lor natale, dar acum trebuie să suporte consecinţele de a-l fi dezlănţuit pe teribilul Dragon, Smaug, asupra bărbaţilor, femeilor şi copiilor fără apărare din Oraşul de pe Lac.

Regele de sub Munte, Thorin Oakenshield, sacrifică prietenia şi onoarea în căutarea legendarei pietre Arken. Neputând să-l ajute pe Thorin să vadă lucrurile raţional, Bilbo este determinat să facă o alegere disperată şi primejdioasă, neştiind că pericole şi mai mari se află înainte.

Un vechi duşman s-a reîntors în Pământul de Mijloc. Sauron, Lordul Întunecat, a trimis patru legiuni de Orci, într-un atac pe furiş asupra Muntelui Singuratic. Pe măsură ce întunericul se aproprie de conflictul înteţit, Piticii, Elfii şi Oamenii trebuie să decidă – fie sunt uniţi, fie sunt distruşi. Bilbo se află în situaţia de a lupta pentru viaţa lui şi a prietenilor săi, când cinci oştiri măreţe pornesc la război.

Ian McKellen se reîntoarce în rolul Gandalf cel Gri, iar distribuţia internaţională este întregită de Evangeline Lilly, Luke Evans, Lee Pace, Benedict Cumberbatch, Billy Connolly, James Nesbitt, Ken Stott, Aidan Turner, Dean O’Gorman, Graham McTavish, Stephen Fry, Ryan Gage. În film mai joacă şi Cate Blanchett, Ian Holm, Christopher Lee, Hugo Weaving, Orlando Bloom, Mikael Persbrandt, Sylvester McCoy, Peter Hambleton, John Callen, Mark Hadlow, Jed Brophy, W

The Hobbit: The Battle of the Five Armies / Hobbitul: Bătălia celor cinci oştiri este distribuit în România de ForumFilm și va fi lansat în cinematografele din țară în 3D şi IMAX 3D din 19 decembrie 2014.

După “O călătorie neaşteptată” şi “Dezolarea lui Smaug” (cu dezamăgirea că dragonul se lasă aşteptat până spre final), Peter Jackson închide aventurile hobbitului Bilbo cu “Bătălia celor cinci oştiri”. Deşi de data asta personajul lui Martin Freeman nu mai stă în centrul atenţiei, ci mai degrabă Thorin (Richard Armitrage) şi transformarea lui de viclean lacom. Şi în  ocaziile de duelare, fie în dialog sau înfruntări, nu eşti menajat. Fie că vorbim despre armata orcilor, a gnomilor, a oamenilor sau a elfilor (ultima aparaţie trebuie sa rămână o surpriza) există echilibru în reprezentări.

La fel de ofertant cu scenele de lupta, de cadre de dimensiuni majore, regizorul Peter Jackson nu mai lasă senzaţia că face o povestire în oglindă a parţilor din prima trilogie şi lasă ca acest capitol final sa fie diferit. Şi nu se teme deloc să renunţe la personaje cu care ai hoinărit timp de trei ani în călătoria prin Middle Earth sau prin alte ţinuturi.

Există momente când scenariul surprinde, mai ales dacă eşti un necunoscator al scrierii lui Tolkien. Galadriel (Cate Blanchett) este de nerecunoscut la un moment dat, Gandalf (Ian McKellen) este la fel de concentrat sa împartă dreptatea, dar de departe cel mai mult se remarcă săteanul devenit lider – Bard (Luke Evans). În discuţiile cu Thranduil (Lee Pace) ne lasă să cunoaştem vulnerabilitatea, dar şi tăria sau determinarea cu care luptă pentru drepturile lui si ale unei întregi aşezări.

Cu două volume ecranizate, la fel de epice şi de cuceritoare, Jackson ar fi putut da rateuri în multe ocazii. Cu finalul emoţionant care face legătura cu trilogia aventurilor lui Frodo, „Bătălia celor cinci oştiri” nu dezamăgeşte şi rămâne o reuşită la interpretări şi scenografie.

Hobbit3_ro [1600x1200]

Instantanee:

Puteți să ne scrieți și voi pe mail sau la comentarii și dacă ne place iți publicăm review-ul.

Vă rugăm votați. Părerea voastră contează!

Bilbo & Co. sunt obligaţi să se angajeze într-un război împotriva unei game largi de combatanţi şi, în acelaşi timp, să-l împiedice pe înfricoşătorul Smaug de la obţinerea unui regat de bogăţii şi obliterarea întregului Pământ de Mijloc. Regizor : Peter Jackson Scenariu :  Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro Durata : 144 …

Review Overview

Scenariu - 90%
Imagine - 95%