Once Upon a Time in Venice – Recenzie

Durata: 1h 30min

Studio: Voltage Pictures

Bruce Willis … Steve Ford

John Goodman … Dave

Jason Momoa … Spyder

Thomas Middleditch … John

În Once Upon a time in Venice urmează o avalanșă de evenimente, care mai de care mai periculoase, dar și mai amuzante: ca să-și recapete cățelul, Steve e nevoit să negocieze cu răpitorii, în timp ce se trezește vânat de doi frați răzbunători, de oamenii unui cămătar, cărora li se adaugă un șir întreg de personaje extrem de dubioase. Steve ne arată ce înseamnă să întreci orice limită când e vorba să-ți aduci înapoi acasă cel mai bun prieten (al omului)…

Ro Image ne propune în această săptămână, inainte de lansarea ultimului film din franciza Transformers, o comedie de vacanță în care avem parte de aventurile unui detectiv particular, Steve Ford, interpretat de Bruce Willis, un personaj cu multe probleme de ordin personal, dar și în plan profesional. Balastul din viața lui este prietenul său cel mai bun, Dave, jucat de John Goodman, și sâcâit în permanență de un asistent stângaci, un încurcă-lume, John, interpretat de Thomas Middleditch.

Acțiunea filmului începe în momentul în care prea-iubitul cățeluș simpatic, Buddy, este furat din casa surorii sale Katey (Famke Janssen), de o gașcă de hoți dependenți de droguri. Un roller-coaster se desfășoară din acest moment, în care sunt implicați o tânără prostituată și amantul acesteia, un traficant de droguri atipic, interpretat de Jason Momoa, pe numele său Spyder, dar și un agent imobiliar evreu, Lew the Jew.

Cam astea sunt incredientele acestei comedii, având la bază scenariul celor doi frați Cullen, care de altfel sunt și la cârma regizorală a acestui film. Cei doi nu sunt la prima colaborare cu celebrul Bruce Willis, ei lucrând cu acesta și la un alt film, tot o comedie polițistă, Cop Out din 2010.

Dacă ar fi să fac o comparație cu filmul din 2010, aș înclina balanța în favoarea filmului anterior celui despre care discutăm astăzi. DIn păcate se impune o întrebare, legitimă aș mai adăuga eu, și anume până unde sunt dispuși anumiți actori să facă compromisuri, pentru a juca în filme mult sub cotația lor ca și vedete? Această întrebare este legitimă în ceea ce privește filmul de față, pentru că, în afară de două-trei momente, restul filmului nu îți lasă loc de aprecieri de bun-augur.

Bruce Willis, cu care ne-am învățat ca fiind un actor de acțiune, cu multă explozie și adrenalină, face în pelicula de față, cred, unul din cele mai slabe roluri din viața sa de actor. Dialogurile imaginate de cei doi scenariști, în afară de faptul că sunt pline de trivialități gratuite, de aici și interdicția sub 15 ani, nu au logică, consistență și nimic care să te facă să rămâi cu ceva anume din film, ca și dialog.

La fel este și în cazul personajului jucat de Goodman, un personaj la a doua vârstă, în prag de divorț și pe cale să piardă totul, care se agață de lucruri fără importanță, doar-doar mai reușește să salveze aparențele..și cam atât.

Pasul filmului este unul încet, foarte încet, iar acțiunea (așa cum am fi fost tentați să credem), nu există cu desăvârșire, chiar dacă, pe alocuri, există tendința să apară, te dezamăgește exact când nu te aștepți. Tot filmul, ca și poveste, se derulează prin prisma asistentului John, asistentul detectivului Ford, interpretat de Thomas Middleditch, actor cunoscut pentru rolurile jucate în serialul Silicon Valley.

Te-ai fi așteptat ca la un film cu două nume mari de la Hollywood, să ai parte de ceva în plus. Din păcate, cel puțin în ceea ce-l privește pe Willis, de la Red, din 2010, o comedie foarte bună, de altfel, nu reușește să fie la același nivel. Dezamăgește, și el, și Goodman. Dar asta nu înseamnă că privitorul nu poate să-și găsească în această comedie ușoară ceva pe placul său.

Din punct de vedere al imaginii (filmat integral in celebra localitate Venice), putem spune că arată bine, cadrele filmate din scurt, fără prea multe momente moarte, filmul stă bine. Muzica și sunetul sunt bine puse în context, și, atât cât s-a putut, a ajutat la dezvoltarea poveștii din film.

Una peste alta, în perioada asta, de vară, Once Upon a time in Venice este un film care te poate relaxa și te poate face, pe alocuri, să zâmbești la anumite momente din film. Cu aceste gânduri și rânduri vă invit să urmăriți Once Upon a time in Venice / “Câinele..sau viața!” care sosește din 23 iunie în cinematografe. Distribuit în România de Ro Image.