“Omul Spectacol” exprimă povestea unui om vizionar care crează de la zero un spectacol fascinant ce a devenit o senzație modială.
Regizor: Michael Gracey
Scenariu: Jenny Bicks, Bill Condon
Gen: Biografic, Dramă, Muzical
Lansare: 29 decembrie
Durata: 1h 45min
Studio: 20th Century Fox
Distribuitor: Odeon Film
Clasificare: A.G.
Actori:
Hugh Jackman … P.T. Barnum
Michelle Williams … Charity Barnum
Zac Efron … Phillip Carlyle
Zendaya … Anne Wheeler
Rebecca Ferguson … Jenny Lind
Sinopsis:
“Omul Spectacol” este un musical original și îndrăzneț care celebrează începutul acestui business în spectacole dar și sensul visurilor devenite realitate. Inspirat de ambiția și imaginația lui P.T Barnum, “Omul Spectacol” exprimă povestea unui om vizionar care crează de la zero un spectacol fascinant ce a devenit o senzație modială.
Recenzie:
The Greatest Showman este un film biografic și musical despre antreprenorul secolului XIX, P.T. Barnum (Hugh Jackman), care a reușit să aducă în prim-plan o formulă de circ cu oameni marginalizați de societate din cauza aspectului lor, în ciuda faptului că aceștia aveau talent. Fiind un film de epocă trebuie luat ca atare, mai ales că anul acesta circul înființat de Barnum a fost închis pe bună dreptate, dar despre impactul social vom discuta un pic mai târziu.
Filmul debutează cu începuturile lui Barnum, joburile pe care le-a schimbat și felul în care și-a întemeiat o familie. Din punctul de vedere a poveștii reale, condensează felul în care a elevat căile marketingului, ceea ce este o bilă albă pentru film, iar altă bilă albă observabilă de aici și pe tot parcursul filmului ar mai fi coregrafia.
Muzica, din păcate, nu rămâne cu spectatorul. Deși filmul împarte un compozitor cu La La Land, se vede de departe că omul nu și-a bătut capul în egală măsură cu The Greatest Showman. Dar hei, coloana sonoră de la La La Land încă se vinde bine, așa că personal, îl cam înțeleg. Structural este un musical formulaic, cu o romanță la mijloc între personajele jucate de Zac Efron și Zendaya, salvat oarecum de distribuția foarte talentată muzical. Încă nu m-am hotărât dacă Rebecca Ferguson sau Keala Settle m-a rupt mai tare, deși momentele lui Ferguson de a străluci sunt mai rare decât ale lui Settle, dar cunoscându-i cariera de până acum pe Broadway, înțeleg de ce Lettie Lutz, personajul ei, conduce cumva trupa de circ.
De ce este filmul ăsta atât de criticat totuși, pe alte considerente în afara faptului că e mediocru, poate în cel mai bun caz distrând oamenii într-o după-amiază de duminică? Păi să vedem, în ciuda mesajului valabil oricând de a privi dincolo de aparențe, pe mulți au deranjat prezența animalelor de circ, deși sunt CGI pur. Ok, în 2017 este foarte bine că am ajuns într-un punct în care și în România sunt interzise circurile cu animale, dar să nu uităm că este un film despre începuturile circului. P.T Barnum a deținut un muzeu cu animale împăiate și foarte probabil ca de acolo să îi fi venit ideea să promoveze dresajul animalelor. Acțiunea unui film biografic trebuie tratată în general ca atare în concordanță cu perioada ilustrată. Ați auzit, PETA?
O altă latură criticată este romantizarea și faptul că Barnum nu ar fi fost fidel soției și alte aspecte de genul. Sămânța este împlantată în film, dar așa cum au fost discuții la multe alte filme, asta ar însemna să nu mai apară vreun film biografic despre cântăreți și oameni publici în general. E greu de ilustrat toți scheleții din dulapurile oamenilor și e normal ca un musical formulaic să romanțeze.
The Greatest Showman nu rămâne cu tine, dar pentru fanii musicalurilor și ai marketingului merge pe final de an, dar cam atât. După ce am ieșit de la film m-am grăbit să ajung acasă să revăd Les Misérables.
The Greatest Showman / “Omul Spectacol” rulează în cinematografele românești din 29 decembrie și este distribuit în România de Odeon Film.
Poster:
Trailer: