Hell Fest – Recenzie

0
2129

Un criminal în serie transformă un parc de distracții într-un parc al groazei, terorizând sub adăpostul unei măști sinistre un grup de prieteni inocenți, în timp ce restul vizitatorilor cred că totul face parte din spectacolul cu temă “horror”.

Regizor: Gregory Plotkin

Scenariu: Seth M. Sherwood, Blair Butler

Gen: Horror

Lansare: 28 septembrie

Durata: 1h 29min

Studio: Lionsgate

Clasificare: AP.15

Bex Taylor-Klaus … Taylor
Reign Edwards … Brooke
Amy Forsyth … Natalie
Tony Todd

The ”SLASHER” is back in town – ca să adaptez melodia ”Boys are back in Town” a formaţiei Thin Lizzy, pentru că de ceva ani cred că nu am mai avut un slasher în mainstream care să apară la cinema, sau mă rog, un slasher care pretinde a fi decent. În primul rând pentru cine nu ştie ”Slasher” cuvânt pe care l-am folosit excesiv deja şi încă nu am zis nimic despre film este un sub-gen al filmelor de groază în care un criminal, mascat, urmăreşte şi omoară lume, în general tineri/adolescenţi. Şi HellFest este exact asta, un criminal mascat, care nu vorbeşte, urmăreşte un grup de tineri într-un parc de distracţii de Halloween plin de case ale groazei. Acest grup de tineri eşti semi-insipid, foarte multicolor, inodor, că deşi petrec toată noapte într-un loc foarte aglomerat nimeni nu pare să fie transpirat.

Şi chiar dacă este un lucru important pentru filme în general ca ”slasher”-ul a revenit pe marile ecrane şi nu în fiecare an avem un ”Bye Bye Man” sau ”The Legend of Slenderman” care sunt junk food-ul prost al filmelor de groază, aş spune chiar mai rău că filmele de categoria B care ajung direct pe DVD sau VOD, are datoria de a mişca totul înainte. Problema este că Hell Fest nu face şi nici nu intenţionează să facă aşa ceva, şi rămâne doar un film de groază competent făcut, cu un plot pe care l-am mai întâlnit, dar care oricum sună destul de bine să producă ceva frică şi un buget, aş spune generos, pentru un rezultat atât de soft.

Problema principală a filmului, în afară de faptul că nu este tocmai experiența cea mai ”edge of my seat”, cu inima accelerată mult peste limita normală, asta făcându-l ca mersul dintr-o parte în altă plicticos, este strict cea a personajelor. Nu poţi să empatizezi sau să te pui de partea nimănui. Nici măcar în contra. Mai vezi filme de genul în care tinerii sunt atât de enervanţi că nu contează cine îi omoară atâta timp cât or să aibe o scenă extra-gore în care să tacă în sfârşit din gură. Nu este cazul cu Hell Fest, tinerii sunt ok, chiar nu sunt deloc enervanţi, mor, că trebuie, iar criminalul în afară de faptul că nu zice nimic, nu ştim absolut nimic despre el, de ce omoară, de ce omoară doar de Halloween, de ce este furios pe adolescenţi (se deduce din anumite scene când strânge pumnul). Nu ştim absolut nimic, iar când se întâmplă acest lucru şi totul este previzibil, deodată te dai în cel mai nasol carusel al unei case de groază pentru că ştii tot ce urmează.

La fel de bine am putea să spunem că şi cu acest, sau aceste, minusuri filmul este unul competent. Din punct de vedere vizual arată bine, din punct de vedere al ”sângelui” este eficient, se putea mai mult, dar excesul putea la fel de bine să strice experienţă care deja nu este una neapărat glorioasă. Dacă aşteptările sunt la minim sau inexistente este un slasher care nu încearcă să schimbe nimic şi face lucrurile care oricare altul de până acum. Personal ştiam la ce mă duc, şi per total nu mi-a plăcut foarte mult, însă scorul de 43 pe agregatorul Rotten Tomatoes sau 23 de pe Metascore nu sunt tocmai potrivite. Este fix filmul de nota 4.9 aia de la şcoală, dacă profesorul e nasol te pică sau dacă l-ai prins în toane bune te trece cu 5. Un singur lucru vreau să mai spun şi este faptul că sfârşitul a fost probabil cel mai bun lucru din film, iar dacă merită atenţie pentru ceva tot filmul, oră şi jumătate cât tine, este pentru final.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Hell Fest / “Hell Fest. Parcul groazei” rulează din 28 septembrie la cinema și este distribuit în România de Roimage.

Recenzie de Silviu Tănase