“Jocul cere răbdare, dar asta nu înseamnă că nu te răsplăteşte pentru alte activităţi pe care le faci pe lângă main quest-ul care este unul destul de general…”
Gen: RPG/Simulator
Lansare: 20 martie 2020
Studio: Nintendo
Distribuitor: Best Distribution
Platforme: Nintendo Switch
Clasificare: 3+
Sinopsis:
Dacă agitația vieții moderne te-a doborât, Tom Nook are o nouă aventură în mânecă, pe care știe că o vei adora: pachetul de scăpare de pe insula Nook Inc.! Sigur, ai străbătut cărări cu personaje colorate. Dar în adâncime, nu există o parte dintre voi care să tânjească libertatea? Atunci poate o plimbare lungă pe plajă unei insule pustii este fix ceea ce a recomandat medicul.
Creativitatea liniștită și farmecul așteaptă în timp ce îți sufleci mânecile și îți transformi propria viață în ceea ce dorești. Strânge resurse și creează totul, de la conforturi asemenea unei creaturi, la instrumente folositoare.
Recenzie:
Două din cele mai aşteptate jocuri în 2020 au fost DOOM Eternal, despre care s-a vorbit aici şi acum o să ne concentrăm asupra celui de-al doilea, fenomenul numit ANIMAL CROSSING: NEW HORIZONS. Aşteptările erau mari însă vălul s-a dovedit a fi mult peste ce puteam să anticipăm.
Fenomenul Animal Crossing doar ce a reuşit să eclipseze internetul, stream-urile şi tot ce ţine de viaţa noastră de zi cu zi, transformându-se în noul loc în care să evadăm şi să facem tot felul de lucruri, progresiv şi la nesfârşit. Nu trebuie să fi jucat înainte vreun alt Animal Crossing însă cei care au avut norocul să joace New Leaf pe 3DS au un mic mic mic avantaj de a transfera câteva asset-uri. Dar cum ziceam, nu este necesar să fi jucat nimic până la New Horizons. Şi totuşi parcă ai jucat Animal Crossing toată viaţa.
O să te vezi introdus în lumea Animal Crossing cu foarte mare uşurinţă deoarece jocul este foarte intuitiv şi plăcut d.p.d.v. vizual. Totul pare relaxant. Aşa că în continuare vom discuta diferite aspecte ale jocului.
La început
De la început vei avea de ales dacă eşti fată sau băiat şi vei avea un mic “character creator” nu foarte complex dar cu suficient de multe variaţii cât să nimereşti ceea ce îţi place. De îndată ce vei alege personajul tău vei alege un fel de insulă, dintr-o listă de patru. Aceea va deveni insula ta şi va fi legată de consola pe care joci. Nu se poate transfera. Nu există salvare transferabilă. Cel puţin de moment. Insula ta va fi unică şi îi vei da un nume (Brăila în cazul meu).
Proaspăt ajuns pe insulă vei alege unde să îţi pui cortul şi vei avea încă două locaţii de ales pentru NPC-urile de pe insulă, care vor locui cu tine împreună cu cel mai cunoscut personaj Animal Crossing, Tom Nook, cel căruia îi vei plătii totul pentru că, la fel ca în viaţa reală, totul costă.
Banii pe o insulă pustie
Cum am zis mai sus, totul costă, iar Animal Crossing vine cu două feluri de monede, bells şi miles, ceva de genul clopote şi mile în traducere liberă. Îţi vei plăti cortul şi tot drumul şi tam-tam-ul în mile, iar restul de lucruri, din magazine te vor costa clopote. Mai târziu vei descoperi că şi alte lucruri costă clopote spre exemplu casa ta, care o să fie un fel de ipotecă la banca domnului câine raton (tanuki) Tom Nook.
Pentru a obţine mile vei fi nevoit să faci diverse activităţi, jocul oferind două sisteme prin care se obţin milele. Primul, prin quest-uri mai mari, activităţi principale şi un pic mai târziu prin Nook Miles+ – un sistem de câte cinci, dacă nu ţin minte greşit, mini quest-uri care oferă 100-200 de mile. Quest-uri simple de tipul pescuieşte 5 pești, prinde 5 fluturi, vinde de 5.000 de clopote la magazin ce ai găsit etc. Este o combinaţie constantă de grind cu reward. Constant. Nu simţi trecerea timpului făcând aceste activităţi, în special că tot jocul combină fluid activităţile principale cu cele secundare.
Obiectele muncii
Pentru a obţine bani, pentru a duce la capăt activităţi ai nevoie de instrumente. Instrumente pe care la început le vei construii pe banca de lucru a lui Tom Nook, surprinzător, fără să îl plăteşti că o foloseşti. Cu crenguţe vei face obţine la început un băţ pentru pescuit şi cu crenguţe şi o piatră vei obţine un topor.
Acestea sunt de calitate inferioară şi vor avea tendinţa să se strice însă la tot pasul vei putea colecta crenguţe şi vei construi altele noi până când vei putea cumpăra o versiune mai avansată a lor, de la automatul în care foloseşti milele. Este un cerc vicios în care ai constantă nevoie de ceva, instrumente ca să faci mile, mile ca să cumperi X chestii, X chestii pentru a confecționa instrumente, etc. Cu cât avansezi în joc vei obţine din ce în ce mai multe instrucţiuni şi “rețete” pentru a construi și mai multe lucruri. Mă refer aici de la elemente de decor, mese, scaune până la lucruri cosmetice, încălţăminte etc.
Timpul trece
Jocul mai are şi un sistem de timp. Funcţionează în timp real şi asta este un lucru bun şi rău în acelaşi timp. Câteodată nu poţi avansa cât vrei de repede pentru că trebuie să aştepţi să treacă o zi – două. Între timp vei putea să faci activităţi care să îţi permită să strângi mile, iar cu milele vei putea cumpăra bilete pentru a zbura pe insule create aleatoriu, unde vei ajunge o singură dată şi vei strânge şi de acolo resurse în limita inventory-ului tău.
Jocul cere răbdare dar asta nu înseamnă că nu te răsplăteşte pentru alte activităţi pe care le faci pe lângă main quest-ul care este unul destul de general, să îţi creşti comunitate insulei şi să îi ajuţi pe toţi să deschidă magazine să facă tot felul de chestii. Totul este intuitiv şi ai libertate completă să faci aceste lucruri când şi cum vrei.
O viziune generală
Tot repet acest lucru dar jocul este foarte intuitiv din toate punctele de vedere. Este simplu la bază şi te descurci şi în momentele cele mai complexe. Reproduce un fel de a doua viaţă, (A Second Life), dar fără stres. Este o scăpare într-o lume în care mănânci mere, tai copaci şi pescuieşti. Jocul conţine chiar şi un smartphone cu care îţi vei face poze, vei urmări progresul făcut, vei încasa mile etc.
Pe lângă toate acestea are şi un aspect educativ. Primul lucru care se face pe insulă, mai important, este un muzeu, care din afară pare mic însă în interior este enorm și este locul unde vei dona peşti, gândaci chiar şi fosile, iar Blathers – bufniţa care conduce acest muzeu, îţi va spune tot felul de lucruri despre ce îi aduci. Asta dacă vrei să stai să asculţi, mă rog, să citeşti.
Este foarte uşor să te pierzi în lumea Animal Crossing, în special dacă ai şi prieteni care să îţi “invadeze” insula deşi singurul lucru care îl pot face ei pentru tine este să lucreze. La fel poţi face şi tu, să le vizitezi insula, să lucrezi pentru ei şi să socializaţi. Jocul include și un aspect social, fie că este cu lume adevărată, fie că e vorba de NPC-uri, eşti constant împins către socializare care ar putea fi un alt element important al gameplay-ului, pe lângă plantatul de flori şi pescuitul.
Nu există o concluzie sau o finalitate, nici măcar această recenzie nu acoperă cu adevărat fenomenul Animal Crossing, însă am încercat să introduc lumea în aspectele de bază să ştie la ce să se aştepte. Nu prea contează grafica sau dacă jocul rulează în 4K la 120 fps sau alte aspecte tehnice, pentru că oricum îți poți da seama rapid dintr-o sesiune de gameplay sau clip. Nu-ți faci griji de aceste aspecte tehnice căci oricum arată bine și funcționează fără probleme. Concentrarea atenție se face mai degrabă pe nevoia oamenilor de a face parte dintr-o comunitate și de a juca ceva în paralel cu alţii, dar şi de a îşi povestii experienţele, din nou, ajungând la acel element social. Fenomen social de fapt. Pentru că, deşi s-a lansat în acelaşi timp cu DOOM Eternal, lumea nu ştia dacă o să aibă timp să lase DOOM-ul în favoarea Animal Crossing, sau invers, deși sunt complet diferite. DOOM-ul este un joc rapid și plin de acțiune cu un gameplay undeva la 20 de ore, în funcție de dificultate, iar Animal Crossing este un joc lent, practic nesfârșit și relaxant. Oricum ar fi, este un moment ideal să descoperi viaţa pe o insulă pustie şi să te pierzi în micile şi simplele lucruri care le oferă Animal Crossing mai ales în perioada asta în care #StămAcasă.
Animal Crossing: New Horizons îl găsiți din 20 martie format retail pentru Nintendo Switch pe Gameshop și digital în Nintendo eShop.
Mulțumim Best Distribution