Capone – Recenzie

Distribuitor: Redbox Entertainment

Tom Hardy … Fonse (Al Capone)
Linda Cardellini … Mae
Matt Dillon … Johnny
Kyle MacLachlan … Doctor Karlock

La vârsta de 47 de ani Al Capone, după 10 ani de pușcărie, începe să sufere de demență și este bântuit de trecutul său violent.

După filmul „Fanaticului” cu un alt spectacol de top al unui actor care este dincolo de comic, Redbox Entertainment prezintă „Capone”. Un film realizat de tipul care a încercat să facă „Fantastic Four” întunecat, apoi și-a ars toate șansele cu toți cei din studio, ceea ce a dus la pierderea unei tranzacții pentru crearea unui film „Star Wars”. Josh Trank merge cu nebunia mai departe în cel mai nou proiect al său. Încercând cu disperare să nu capteze biopicul tipic despre infamul mafiot din Chicago, Trank reînnoiește ultimele zile din viața lui Al Capone prin grația unei licențe dramatice mai dăunătoare decât pline de artă.

Înfățișând un Capone în vârstă de 48 de ani, a fost greu să-l distingem pe Tom Hardy ca luând în serios sau nu rolul titular. Acționând prin ceea ce trebuie să fi fost ore întreg de machiaj prostetic, Tom Hardy își grăbește drumul printr-o performanță care îl face pe pinguinul lui Burgess Meredith să devină la fel de ciudat. S-ar putea ca Hardy să nu fie în totalitate de vină, deoarece scenariul lui Josh Trank constă într-un dialog care conține simple zgomote și amenințări rostite în italiană prin dialogurile lui Capone. Dând la o parte mitul puterii pe care l-a avut Capone, Trank încearcă să dezvăluie povestea unei scoici rupte adânc defecte ale unui bărbat bântuit de trecutul său violent. În imposibilitatea de a face față secretelor pe care și le-a păstrat el însuși ani de zile, Al Capone suferă prin sifilis și demență, făcându-l uitat de aproape orice, sau astfel îi poate determina pe toți să creadă într-o anumită măsură.

Printr-un astfel de unghi ar fi fost fascinant să vedem dacă există vreo asemănare cu umanitatea în Capone. Oricât de disprețuitor ar fi fost Capone, depinde de cineast să ne facă să simțim la un nivel de înțelegere și empatie cu protagonistul peliculei. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să simpatizăm cu acest personaj. De exemplu, în „Acolo va fi sânge”, Danielle Planeview nu are aproape nicio calitate de răscumpărare în film. Pentru a împiedica publicul să nu fie total investit în Planeview, scriitorul / regizorul Paul Thomas Anderson oferă nuanțe de umanitate în personaj. La începutul filmului, suntem martorii lui Daniel care se luptă fizic de zi cu zi pentru a-și câștiga decent traiul. Când fiul său este rănit mai târziu în film, Planeview încearcă să-și arate afecțiune pentru băiatul său, dar în cele din urmă plasează afacerile ca prioritate asupra sentimentelor sale personale, ceea ce duce la abandonarea copilului. Deși monstruos, Daniel Planeview este o amalgamare de înțelegere a lăcomiei cuprinse în vasul unui singur om.

Capone este o ființă iremediabilă ale cărei halucinații din trecut nu oferă un context clar despre modul în care acest om este rănit din interior. Nu este altceva decât o pură pretenție cinematografică care se maschează ca o reflectare introspectivă a psihicului unui om profund defectuos. Ceea ce am văzut nu a fost o artă, ci mai degrabă ceva provenit de la un adolescent înrădăcinat care crede că face un hibrid de „Twin Peaks” și „The Shining”. Performanța lui Hardy nu ar fi atât de tot râsul dacă distribuția pe de-antregu ar corespunde nivelului său de obrăznicie. Toată lumea de la Linda Cardellini, ca soție a lui Capone May, până la Matt Dillon în rolul lui Johnny prietenul imaginar, joacă totul acceptabil. În mijlocul tuturor acestor spectacole de rutină se află Tom Hardy, care pare smuls direct din „Dick Tracy”.

Trebuie să mărturisesc că există o valoare de reabilitare în „Capone” la fel cum există un beneficiu în vizionarea unui film B de mai multe ori. „Capone” este una dintre acele rare ocazii în care este atât de rău încât este bine. Fiecare direcție îndoielnică de la Louis Armstrong cântând Blueberry Hill într-o călătorie halucinogenă, către o femeie care-i spunea lui Al „să sape unde este umed”, Josh Trank construiește o piesă de crimă post mortem involuntară. „Capone” este tipul de film pe care îl vizionați pentru câteva momente de râs cu prietenii, pentru că știți cu toții că regizorul își ia atât de sincer materialul în serios.

Să fie aceasta o lecție pentru cineastii cu adevărat începători; dacă vrei să faci un film tip Lynchian, atunci ar fi mai bine să fii însuși David Lynch. Orice împuternicit va merge cu ușurință într-o gaură la fel de adâncă ca mormântul lui Al Capone. Într-un fel, animozitatea de debut a lui Josh Trank poate fi văzută prin încercarea lui afară de a face un film cvasi-art eșuat despre cel mai cunoscut gangster.

Rămâne, așadar, să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Capone poate fi văzut on-demand din din 12 mai.