Ascultă acest articol


“Jocul cere timp şi atenţie, iar dacă te prinde, garantat vei băga câteva ore bune pe sesiune încercând să afli şi mai multe despre această ciudată lume a seriei XENOBLADE.”

Gen: RPG

Lansare: 29 mai 2020

Studio: Nintendo

Distribuitor: Best Distribution

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 12+

Sinopsis:

Participă la lupta dintre oameni și roboți în editia Definitive pentru RPG-ul Xenoblade Chronicles.

Recenzie:

Suntem de două ori norocoşi că ne putem bucura de acest joc. Primul motiv este că, în versiunea lui originală pe Wii, a fost adus din Japonia de către Nintendo Europe cu mare schepsis. Nici nu urma să îl vedem vreodată în vest dacă cei de la NE nu se gândeau să îl traducă. Alte poveşti legate de varianta originală de Wii există, cu stocuri insuficiente prin SUA şi acel port pe 3DS, dar noi mergem mai departe în prezent unde suntem, a doua oară norocoşi că au decis să îl remasterizeze pentru Switch. Este o portare şi un remaster excepţional, probabil unul din cele mai bune JRPG-uri de moment de pe consola celor de la Nintendo. Şi în continuare o să trecem peste aspectele care fac acest joc foarte bun în faza iniţială, excepţional în formă definitivă.

Poveşti cu Titani

După o luptă încleştată între doi inamici, ce ar părea a fi titani, Bionis şi Mechonis, opriţi în timp, o lume începe să se formeze de-a lungul lor. În aventura îl vom urmării pe Shulk şi prietenii lui din Colonia 9, care se află undeva la glezna unuia din titani, care încearcă să descopere secretele săbii numite Monado, singura care poate distruge Mechoni, o specie de roboţi care consumă oameni. După un atac devastator asupra coloniei 9, Shulk şi prietenul său Reyn decid să plece şi distrugă mechonii împreună şi sa razbune moarte prietenei lor Fiora, într-o odisee de proporţii epice.

Povestea rămâne neschimbată însă pe cât de ciudată ar suna pe atât de bună şi este. Proporţiile acestei aventuri sunt mari, personajele sunt uşor de recunoscut şi cu care te poţi relaţiona în special dacă ai văzut ceva anime-uri. Deşi ai libertate în joc, povestea se mişcă înainte foarte bine şi niciodată nu simţi că încetineşte sau că faci fetch quest-uri excesive pentru a avansa. Este unul din aspectele memorabile ale acestui joc de la bun început.

Un look Definitiv

Citeam un articol în care dezvoltatorii jocului au zis că au reuşit să schimbe un singur lucru de care le părea rău la Xenoblade Chronicles, aspectul. Fiind un joc de la sfârşitul vieţii consolei Wii, grafic vorbind, originalul nu era neapărat impresionant în aspect cât era în scară. În varianta de Switch, animaţiile arată premium şi totul pare să fie trecut şi petrecut de câteva ori cu lupa, cu mici excepţii care nu deranjează cu nimic, adică niște texturi de o calitate mai slabă decat altele, ca să dau un mic exemplu.

Jocul se prezintă cu aceiaşi scară enormă, cred că nu am mai văzut o lume aşa de mare de la God of War-urile de pe PS2, însă faţă de acea serie, aici totul pare sa fie accesibil. Totul este la superlativ. Monştri de proporţii mari, locaţii de proporţii mari totul este 1 la 1 cu aventura, mare. Datorită îmbunatăţirii grafice jocul se prezintă modern şi colorat cum ar fi trebuit să fie iniţial şi chiar m-aş aventura să zic că este mai bun decât sequel-ul, Xenoblade Chronicles 2, joc de Switch, chiar la mai multe aspecte nu doar cel vizual.

Personajele şi stilul artistic sunt interesante, unele alegerii generice ale monştrilor poate par neinspirate, dar fiind o lume atât de mare şi bogată în tot felul de întâlniri şi lupte nu toate pot fi chiar cele mai originale creaţii, însă arată destul de bine pentru o lume atât de mare şi fantastică.

Erau discuţii la lansare despre rezoluţie şi framerate şi aşa mai departe însă de când mă joc, de ceva timp chiar, nu am întâmpinat un singur frame drop sau nu mi să părut că ceva nu arata “Crisp” sau “Sharp”, atât pe TV cât şi în mod handheld. Jocul, vizual vorbind, este un remaster de 10 din 10 fără dar şi poate.

Meniuri noi, o hartă foarte bună cu un indicator vizibil şi câteva schimbări pe ici pe colo fac ca această versiune să fie cea definitivă. Într-adevăr nu s-au schimbat mai multe decât cele necesare şi baza jocul rămâne acelaşi, dar s-au schimbat suficient de multe cât experienţa să fie una uşor de navigat, uşor de luat de la început şi uşor de acceptat ca ceea ce este, un anime fantasy-mecha jucabil.

Noul JRPG

Am vorbit de Trials Of Mana şi cum JRPG-ul clasic rămâne în urmă pentru ceva mai action-oriented cum a fost gameplay-ul acelui joc. Xenoblade Chronicles este la punctul intermediu al schimbării de la clasic JRPG la action JRPG, acela în care încă trebuie să alegi dintr-o bară ce lovituri dai în timp ce te mişti liber. E stilul acela de joc pe care mulţi îl ştiu din World Of Warcraft. Nu este pentru toată lumea, dar Xenoblade îl face cumva fun.

De la o bătaie la alta simţi că înveţi să joci suficient de bine cât să avansezi doar ca să descoperi noi inamici care au nevoie de alte abordări în luptă. Este rapid şi cere o reacţie imediată şi o atenţie foarte împărţită, privind simultan în mai multe locuri, de la poziţie de atac, la bară de atacuri si cea de atacuri în echipă, la viaţa ta şi a coechipierilor şi cooldown-ul abilitaţilor pe care le foloseşti. Par multe şi la început simţi că jocul îţi cere foarte mult şi pare chiar un pic pe dos, dar te obişnuieşti imediat cu sistemul de luptă care este distractiv şi satisfăcător, în special în boss-fights.

Ziceam mai sus că e mai bun jocul decât sequel-ul, iar asta este datorită simplităţii. Nici un JRPG nu este neaparat “simplu simplu” însă ai skill-uri, talents şi echipament şi alte câteva chesti, precum crearea unor nestemate ca un mic exemplu, fără să mai ai şi altele de luat în calcul pentru a extinde timpul de joc. Iar în ton cu aventura, totul este destul de straight forward.

Definitive Edition Extravaganza

Jocul mai vine şi cu un o porțiune Standalone, pe lângă partea principală, o continuare a aventurii numite FUTURE CONNECTED în care vedem povestea lui Shulk şi a altui personaj din campanie principală numit Melia. Şi această parte se bucura de toate aspectele pozitive care fac ca Xenoblade Chronicles să fie un joc extraordinar şi oferă conţinut pentru alte câteva ore de joc în caz că nu a fost suficientă campania.

Xenoblade Sound

Primul lucru pe care îl fac când vine vorba de orice JRPG este să văd dacă are vocile în Japoneză. Dialogul se poate pune în japoneză, da, şi mulţumim lui “Kami-sama” pentru asta pentru că dacă e ceva negativ ce pot spune despre acest joc este cât de exacrabil ajunge să fie voice-acting-ul în Engleză. Teribil. Nu înţeleg de ce a fost nevoie de accentele alea, nu mi se pare bine interpretat, este un mare şi greu “NU”. Pe partea japoneză este cum te-ai aştepta să fie, standard. Bun, dar standard. Unele personaje nu par să se potrivească cu vocea; tineri cu voce de bătrâni, bătrâni cu voci de tineri şi unele personaje chiar au nişte voci dubioase în japoneză însă este mult mai uşor de digerat decât cele în limba engleză.

Pe de altă parte muzica este excepţional de bună. Nu pot să zic că am rămas cu ceva în minte, cum a fost în cazul Trials of Mâna, însă este atât de liniştitoare şi rămâne cu tine şi cu starea ta pe tot parcursul jocului. Este o adevărată plăcere să explorezi tărâmurile acestui joc cu un aşa soundtrack care să te acompanieze în aventură. Mă gândesc activ să caut să văd dacă există coloana sonoră în format fizic sau digital pentru că merită ascultat doar aşa, făcând lucruri prin casă.

Câteva cuvinte

Deşi sufletul meu de colecţionar ar vrea să aibă toate Xenoblade-urile în format retail, inclusiv pe cel de Wii şi cel de 3DS, dacă ar fi să recomand acest jocu ar fi în forma asta şi evident pe Switch. Nu cred că s-ar potrivi pe altceva mai bine. Dacă nu am avea o memorie colectivă că jocul a existat pe altceva şi deodată apărea pe Switch, parcă pentru aceasta consola a fost concepută. Faptul că poţi să o iei la plimbare prin casă sau afară şi cât de uşor este să intri în joc şi să ieşi, sunt experienţe care nu multe jocuri pot să le ofere și nicio altă consolă. Dar jocul cere timp şi atenţie, iar dacă te prinde, garantat vei băga câteva ore bune pe sesiune încercând să afli şi mai multe despre această ciudată lume a seriei XENOBLADE.

Alt aspect de menţionat este că dacă la început nu vei ţine cu Shulk şi prietenii săi până la sfârşit îi vei îndrăgi. Este un joc pentru cei care vor să joace aşa ceva şi au mai jucat, dar în acelaşi timp este și unul dintre acele jocuri care are puterea să te “convertească” la JRPG-uri.

Xenoblade Chronicles Definitive Edition îl găsiți din 29 mai în format retail pentru Nintendo Switch pe Gameshop și digital în Nintendo eShop.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.