O mână de oameni norocoși au primit la testare o parte din, poate, cel mai așteptat joc al acestui an, Cyberpunk 2077, și au putut parcurge 4 ore de joc, iar printre aceștia se află și PC Gamer (autor Andy Kelly), care au descris cât de bine a putut sesiunea de gameplay.
*Atenție însă, unii jucători ar putea să considere anumite lucruri ca fiind spoilere.
La marginea orașului Night City se află Badlands. Această vastă suprafață de deșert pustiu, este împrăștiată cu copaci Iosua și dealuri joase și înclinate, câmpuri de ulei uscate, grămadă de resturi și orașe aspre și izolate. Drumurile vechi asfaltate – construite cu mult timp înainte ca lumea să devină un rahat – traversează peisajul, îngropat parțial în nisip. Și la distanță, printr-o ceață albastră prăfuită, poți să vezi de-aproape zgârie-nori monolitici și panouri publicitare holografice. Dar asta vine mai târziu. Deocamdată, ești blocat pe terenul de nicăieri.
Cyberpunk 2077 prezintă trei căi de viață distincte, care determină zona de pornire și relația voastră cu lumea. Poți alegere să joci ca un copil al străzii, agent corporativ sau nomad rătăcitor. În funcție de ce alegi, vei porni dintr-un garaj ciudat într-unul din acele orașe din Badlands îndepărtate, privindu-te într-o oglindă murdară. Îți smulgi un plasture din geaca de piele, emblema bandei nomade pe care ai ales-o – o schimbare a stilului de viață despre care veți afla mai multe pe parcursul jocului. Acum ești un lup singuratic.
Mașina ta, care arată ca din epoca anilor ’80, echipată retro cu piese de înaltă tehnologie, s-a defectat. Mecanicul se străduiește să înțeleagă motorul mașinii tale personalizat. Nomazii se bazează pe vehiculele lor pentru supraviețuire, ceea ce înseamnă că sunt destul de la îndemână cu o cheie. Mecanicul se uită sub capotă, schimbă câteva fire în jur, apoi te urci pe scaunul șoferului și pornești motorul. Înainte să poți pleca, șeriful local intră, pune un picior pe bara de protecție și te întreabă ce faci în orașul lui.
El este clasicul șerif suspect. Pălăria cu zece galoane, insigna de aur strălucitoare, nuanțe de aviator care ascund ochii, aer de superioritate. Dar, de asemenea, observi că el are mâinile mărite, iar banda de pe pălărie este echipată cu un fel de dispozitiv electronic. O cameră, poate? Deja ești impresionat de nivelul de detaliu din Cyberpunk 2077 și de cât de stratificat se simte; ca și cum această tehnologie modernă ar fi fost grefată, nu tocmai perfect, într-o lume existentă. Șeriful te grăbește și poți fi la fel de nepoliticos sau politicos pe cât ai vrea să fi. Pare să aibă ceva împotriva nomazilor; care au devenit necinstiți. „Sunteți niște paria între toți paria acestei lumi”, spune el scuipând.
ajungi să fi surprins de cât de plăcut este Cyberpunk 2077 când ești la volan
Ușa garajului se deschide și ieși în oraș; o fâșie îngustă și clădiri înconjurate de un ocean de nisip. Există o benzinărie, o sală de mese, câteva remorci cu fir încărcate pentru a îndoi stâlpii de electricitate și mașini ruginite, retro, parcate la marginea drumului. Apeși accelerația și ieși în viteză în deșert, pentru a înțelege manevrarea vehiculului. Are o greutate frumoasă și se mișcă bine, dar dacă apeși frâna de mână treci la o derivă și se simte grozav. Petreci un timp alergând pe drumuri lungi, drepte, în deșert, ocazional ocolind pe drum pentru a sări peste dealurile scârboase și ajungi să fi surprins de cât de plăcut este Cyberpunk 2077 când ești la volan.
Dar ești aici, afară, dintr-un motiv. Ați acceptat să faceți contrabandă în Night City; primul tău job ca Nomad solo. Urci un turn radio cu vedere spre oraș și privești peste deșert la inconfundabila siluetă a orizontului Night City. Dintr-un radio stricat, fixerul tău, Willie, îți spune unde se află pachetul. Dar el nu-ți va spune despre ce este vorba: doar că trebuie să-l ridici de la un tip numit Jackie Welles, care a rămas într-o remorcă din apropiere. Vei descoperi modul în care se va desrula această slujbă, dar când praful se va instala, tu și Jackie deveniți prieteni și asociați și în cele din urmă vă va duce la mutarea în Night City, ceea ce marchează sfârșitul introducerii nomadului. Dar nu vă faceți griji: puteți să vă întoarceți la Badlands mai târziu în joc și acolo vor fi misiuni.
Au trecut șase luni și ne alăturăm lui V (ăsta ești tu) și Jackie pentru un loc de muncă în oraș. Clientul unui reparator a fost răpit din stradă de către scarafieri; criminalii care răpesc oameni, le taie implanturile și le vând pe piața neagră. CD Projekt RED ne-a arătat această misiune încă din 2018, în primul gameplay publicat, așa că voi sări peste detalii. După aceea, Jackie te conduce acasă, într-o zonă din Night City numită Watson. Acest district aglomerat, divers, are o influență puternică asiatică, cu oameni care trăiesc în zgârie-nori colosali și megaconstrucții abandonate de corporații. Apartamentul tău se află într-una dintre aceste structuri imense, aproape de vârf, și vei avea o vedere uimitoare asupra orașului când deschidezi jaluzelele și privești prin fereastră. Scara tuturor lucrurilor îți taie respirația.
Cyberpunk 2077 ți se deschide în toată splendoarea lui
Acum, acesta este momentul pe care l-ai așteptat. După ce s-a lăsat noaptea, a doua zi dimineață îți țeși drum prin coridoarele aglomerate ale masivului complex de apartamente, iei liftul până la intrarea principală și ieși într-o intersecție din oraș imposibil de aglomerată. Asta în momentul în care Cyberpunk 2077 ți se deschide în toată splendoarea lui și, chiar dacă Jackie te așteaptă să începi următoarea misiune (iar timpul tău cu jocul este limitat la câteva ore), nu poți rezista să nu-ți faci timp să explorezi acest loc remarcabil. CDPR a arătat această parte a orașului în trailere, dar fiind acolo, mișcându-se în ritmul tău, rotind camera în jur, oprindu-te să privești detaliile fine, vorbind cu trecătorii, o duce la un alt nivel.
Începeți călătoria pe jos, contopindu-vă cu o masă pulsantă de oameni care traversează un drum. Influența japoneză asupra acestei părți din Night City este evidentă și v-ar putea fi cunoscută dacă ați vizita Tokyo, dacă ați fost acolo. Este o zi senină, însorită și ești impresionat de cât de luminos este locul. Mișcați camera în sus și vedeți zgârie-nori care se întind pe cer, de toate culorile, încărcate cu semne de neon și panouri publicitare holografice animate. Veți observa, de asemenea, o ceață ușoară și prăfuită în aer, aceeași pe care ați văzut-o învăluind orașul din Badlands – care poate arăta ca deșertul californian.
Intri pe o stradă laterală și îți este amintit de o altă parte a Tokyo: cartierul cu lumină roșie Kabukichō. Strada este îngustă, dar înaltă, cu pânze încâlcite de cabluri de energie electrică care se întind între clădiri, rânduri de distribuitoare automate care clipesc atrăgând atenția oamenilor, bare cu tăițe supradimensionate și o paradă interminabilă de pietoni de toate formele, dimensiunile și culorile. Există și copii rătăcitori și pe care îi vezi mai rar în jocurile din lumea deschisă. Poți vorbi cu oricine, dar majoritatea oamenilor nu au decât o linie de dialog scurtă și clară. Vei observa, de asemenea, că unele NPC-uri se sperie dacă stai în jurul lor prea mult timp. De exemplu, un tip care te acuză furios că îl urmărești atunci când îndrăznești să petreci puțin prea mult timp admirând detaliile de pe mâna sa mecanică aurită.
Diversitatea NPC-urilor este extraordinară
Diversitatea NPC-urilor este extraordinară și vei continua să te oprești pentru a vedea modele futuriste sălbatice ale Night City. Vei vedea pelerine de ploaie transparente din vinil, pantaloni fluorescenți, șireturi elaborate cu vârf înalt, viziere, tricouri hawaiene, jambiere metalice strălucitoare și tot felul de membre mecanice personalizate, colorate. Acest lucru, combinat cu orice alt lucru zbuciumat va face ca Night City să se simtă ca un loc plin de viață. Te vei prinde citind linii de copertă individuale pe reviste dintr-un magazin de tip backstet seedy (BALLSY promite cititorilor „cel mai tare antrenament sexual”) și apoi vei decide că este timpul să călătorești mai departe și să apeși pe un buton care-ți cheamă mașina, precum Geralt fluierând pentru Roach.
Mașina, un Quadra Turbo-R, alunecă de-a lungul străzii și se oprește lângă tine, dându-și cinstea propriului claxon pentru a-și anunța sosirea, ceea ce este o atingere drăguță. Când te urci la volan, vei observa că aceasta se descurcă foarte diferit față de mașina de raliu mic, pe care ai condus-o în deșert. Se simte mai degrabă ca o mașină sport supraalimentată și îți va plăcea third person view, care oferă un plus de putere și viteză. De asemenea, puteți conduce în first person view, ceea ce vă permite să admirați tabloul de bord uimitor de detaliat al mașinii. Încercând străzile dense și pline din Watson acest lucru se simte senzațional. Vei fi, de asemenea, recunoscător pentru fizica ușor cauciucată, iertătoare, care te va lăsa să te deplasezi prin peisaje, obstacole și alte momente de trafic, fără a pierde mult impuls.
Când apăsați pe butonul de hartă, aceasta vă va fi prezentată cu un model 3D de tip wireframe al orașului pe care îl puteți roti. Misiunile opționale au o mulțime de arome diferite, dar lucrurile secundare și gigs-urile par să fie principalele. Gigs-urile sunt misiuni secundare, orientate spre poveste. Asemănător căutărilor laterale și imprevizibile din The Witcher 3, slujbe aparent simple pot fi descoperite, evolua și transforma în ceva mult mai mare și mai complex. Locurile de muncă secundare, pe de altă parte, sunt momente mai mici, mai imediate, cum ar fi tratarea cu cineva care s-a supraîncărcat și suferă de cibersihoză. Puteți, de asemenea, să intrați în baza de date a poliției NCPD pentru a căuta cetățeni căutați și a strânge banii din recompensă și veți vedea câteva lupte aleatoare ale bandelor izbucnite pe stradă.
Primul tău loc de oprire este Lizzie’s Bar, un club de noapte întunecat, renumit pentru avantajele sale: o formă populară de divertisment neural care vă permite să experimentați emoții și amintiri printr-o cască numită coroană. Există tot felul de viteze (inclusiv, pentru aventuri morbide, înregistrări ale persoanelor care mor), dar Lizzie este specializată în genul de aventuri excitante. Clubul nu se deschide până la ora 18:00, așa că va trebui să folosești funcția de salt a timpului jocului (gândiți-vă la meditația din The Witcher 3) până nu se deschid ușile. În interior veți vedea cuvintele “FUCK TO DEATH” scrise în neon roz deasupra vestiarului, ceea ce face o primă impresie. Night City nu este un loc subtil; o reflectare a culturii sale hedoniste, hiper-consumiste.
Va trebui să urmezi sunetul basului și să îți croiești drumul către bar. Clubul este o explozie senzorială, senzorială, de roz și violet, cu lasere spinoase care scanează camera, lumini fluorescente cu bandă și un mural mare pe un perete care înfățișează o bandă de schelete cu pistoale. În fiecare colț sunt mulți oameni care beau și dansează în ținute cu aspect scump, iar personalul (care este la fel de colorat îmbrăcat) servește cocktailuri din tăvi neon strălucitoare. Va trebui să vă așezați pe un taburet la bar și să vă întâlniți cu Evelyn Parker, o femeie misterioasă angajată de Dexter pentru a vă ajuta cu bătaia de cap și care are prieteni în locuri înalte.
Evelyn vă va conduce prin camerele din spate ale clubului, pe lângă rânduri de cabine, dintre care unele deschise. Dacă doriți, puteți arunca o privire în interior și puteți vedea clienții în extaz indus de alți indivizi. Ei stau trântiți pe canapele din piele, căști strălucitoare. Evelyn te duce la subsolul clubului și te introduce în fața expertei de braindance Judy Alvarez. Directorul general de care ne despărțim are un articol valoros ascuns în penthouse-ul său și trebuie să aflăm unde se află. Din fericire pentru noi, Evelyn se bucură în prezent de o relație sexuală fără legături cu el, iar ultima dată când a vizitat apartamentul a înregistrat o imagine a locului.
Judy îți va arunca o cască pe cap și, dintr-o dată, vei fi în luxosul penthouse al CEO-ului, văzându-l prin ochii Evelyn. Veți putea merge înainte și înapoi prin memoria ei, derularea, întreruperea și înaintarea rapidă pentru a alege detalii care ar putea dezvălui locația obiectului pe care Dexter îl dorește. De asemenea, puteți comuta între trei straturi diferite: vizual, audio și termic. Va trebui să fii un detectiv aici, în căutarea unor indicii către locul în care s-ar putea să fie ascuns articolul căutat. La un moment dat, CEO-ul vorbește la telefon și îl vei putea scana pentru a-l asculta de cealaltă parte a conversației. Ulterior, pentru a determina că obiectul trebuie păstrat la o temperatură scăzută, va trebui să utilizați stratul termic al BD pentru a localiza punctele reci din penthouse.
Odată făcută recunoașterea, veți mai avea încă o treabă de făcut înainte de a putea încerca heist-ul: recuperarea unui puternic păianjen controlat de la distanță de gașca Maelstrom. Aceasta este o altă misiune pe care CDPR a arătat-o în detaliu înainte, așa că nu vom petrece prea mult timp vorbind despre asta. Dar este un exemplu al modului în care există mai multe modalități de abordare a obiectivelor. Puteți să plătiți pur și simplu pentru bot și să plecați, dar puteți decide să păstrați banii pentru voi, să vă luați marfa și să vă vedeți de drum. De asemenea, îl poți omorî pe liderul Maelstrom, Royce, înainte să fie chiar ușor conștient de planul tău de a-l activa, ceea ce te salvează ți nu mai trebuie să-l înfrunți într-o luptă mai târziu.
Poți să-ți păstrezi tot ce e mai bun pentru a nu împușca pe nimeni. Stealth este întotdeauna o opțiune valabilă în Cyberpunk 2077 și puteți reuși să vă strecurați prin unele părți ale ascunzătorii lui Maelstrom fără a fi văzut. Dar atunci veți găsi o pușcă cu tehnologie. Există trei categorii de arme: armele de putere – sunt arme de foc standard de tragere cu gloanțe; armele inteligente lansează rachete autoghidate, blocându-se automat pe ținte; iar armele tehnologice, cum ar fi pușca cu două canale pe care o poți ridica, folosesc magneți pentru a lansa proiectile la viteze incredibil de mari. Și acest lucru se simte absolut mortal în mâinile tale, trimițând dușmanii în zbor, distrugându-le armura. Deci, puteți sfârși folosind asta pentru a scăpa de bot.
De asemenea, puteți infecta găștile Maelstrom cu un virus, folosind un cip de credit corupt care vă este dat de sinistra corporație Militech. Dar chiar vrei să te urci în pat cu o ținută ca asta? Apoi, din nou, ei ar putea fi un aliat puternic mai târziu. Alegeri de genul acesta, precum și consecințele care decurg din ele, sunt o mare parte din Cyberpunk 2077. Din păcate, demo-ul nu a fost suficient de lung pentru a asista la acest aspect al jocului. După ce ne-am asigurat cu succes păianjenul, tu și Jackie săriți în Quadra și vă îndreptați spre un club de noapte din Watson, numit Afterlife, pentru a-i da lui Dexter veștile bune.
Afterlife este probabil cea mai cunoscută locație din Night City. Când intri, Jackie enumeră cu emoție toți legendarii mercenari și fixatori care au fost patroni de-a lungul anilor. În mod normal, nu ni se permitea să bem pe lângă veteranele cyberpunks. Într-un alt exemplu de imaginație din Cyberpunk 2077, clubul era în urmă cu ani buni o morgă, iar oamenii folosesc tăvile pe care stăteau morții ca mese. Jackie glumește cu barmanul despre o băutură numită după el într-o zi, în timp ce sunteți duși într-o cameră privată, izolată fonic, pentru a-l vedea Dexter. Acest loc este complet echipat pentru întâlniri secrete.
Sunt făcute planuri pentru bătaie, dar enervant, acesta este sfârșitul timpului nostru cu jocul. Au mai rămas zece minute, așa că mai conducem prin oraș. Soarele apune, aruncând o strălucire aurie pe străzile întunecate din Watson. Rotim camera în jurul mașinii în timp ce conducem, urmărind lumina soarelui scufundată și sclipind din caroserie, trecând în vârf de palmieri, cluburi sexuale, străluciri tandre ale vieții Night City. Și ne surprinde că toate acestea – tot ce am văzut până acum – sunt doar un district. Dacă restul orașului este la fel de dens, stratificat și plin de distracții ca acesta, Cyberpunk 2077 va devora o bucată mare din viața noastră, odată lansat.
Cyberpunk 2077 va fi lansat oficial din 19 noiembrie 2020 pe Xbox One, PlayStation 4, Google Stadia, Microsoft Windows (PC) și noua generație de console PlayStation 5 și Xbox Series X.
Foarte interesant articolul. M-a determinat sa fac precomanda, chiar daca a fost amanat de trei ori. De-abia astept ziua de 19 noiembrie.
Multumim Stefan Apostol pentru articol…la cat mai multe..mi-e dor de recenziile tale la filme si de emisiunea de la radio..ma este? Ca nu ati mai zis nimic de ea.