“Remastered-ul pompează NOS-ul prin venele gamerilor entuziaști de jocuri cu mașini și duce franciza NFS mai departe spre (sperăm noi) la – de data asta – un nou titlu pe care-l vrem cât de curând!”
Gen: Racing
Lansare: 6 noiembrie 2020
Studio: Criterion Games
Distribuitor: Electronic Arts România
Platforme: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows PC, Nintendo Switch
Clasificare: 16+
Sinopsis:
Urmăritor sau urmărit, simte adrenalină în Need for Speed Hot Pursuit Remastered. Trăiește viteză amețitoare, ca infractor și ca polițist, în cele mai tari supermașini din lume. Păcălește polițiștii sau prinde răufăcătorii folosind armamentul tactic într-o experiență de curse care te ține cu sufletul la gură. Jocul aduce îmbunătățiri ale graficii și ale funcțiilor multiplayer pe mai multe platforme – inclusiv competiția asincronă cu Autolog – dar și conținut DLC suplimentar. Această este versiunea supremă de Need for Speed, de la Criterion Games. Este momentul să reiei urmărirea.
Recenzie:
2010 a fost un an bun pentru Electronic Arts, din 19 noiembrie lansându-se în Europa cel mai nou titlul din seria Need For Speed, creat de Criterion Games. Noul titlu se axa pe cursele de stradă și aducea pe aceasta cei mai noi și răi bolizi din partea multor producători cunoscuți de mașini, dar cel mai important punea jucătorul și la volanul mașinilor de poliție cu misiunea de a-i prinde pe vitezomani. Jocul a fost primit bine de către fani și jucători mai ales că a fost lansat pe un număr mare de platforme existente la acea vreme (Wii, Windows Phone, Android și iOS, Xbox 360, PlayStation 3, PC).
Sărbătorind 10 ani de existență (Hot Pursuit este al 16 titlu al seriei), pe 6 noiembrie 2020, un Remaster realizat de Stellar Entertainment Limited binevenit a poposit pe platformele actuale (PlayStation 4, Xbox One), iar din 13 noiembrie a sosit și pe Nintendo Swich. Revenirea a fost mai mult decât bună, din mai multe puncte de vedere precum numărului mic de jocuri cu mașini sosite în acest an (titlurile cu adevărat bune le numeri pe degete), reîmprospătarea făcută cum trebuie de EA a Hot Pursuit și nu în cele din urmă… NEVOIA DE VITEZĂ de care au nevoie gamerii fani ai jocurilor cu mașini.
Hot Pursuit include toate elementele DLC, plus o mulțime de “actualizări și șase ore de joc în plus dar și peste 30 de challenge-uri, realizări complet noi, culori, obstacole, mod foto și galerie actualizate, mai multe actualizări de calitate a vieții și bineînțeles, grafică îmbunătățită” – după cum este precizat pe pagina oficială a Remaster-ului.
Poveste
În cazul francizei Need For Speed, dacă privești din afară, nu prea ai ce să zici de poveste că la urma urmei e vorba de o serie de jocuri cu mașini care gonesc pe șosele apăsând pedala la podea, dar nu este chiar așa. Câteva din titlurile francizei au chiar și povești, pe lângă debutul multiplayer-ul Need for Speed cu lansarea Autolog, Hot Pursuit – care a câștigat din ce în ce mai mulți adepți, dar în cazul de față în Hot Pursuit povestea se axează pe răfuiala dintre poliție și vitezomani, având posibilitatea de a intra pe șosele în ambele tabere. Titlul a primit și premii, la E3 2010 primind premiul de “Cel mai bun joc de curse” din partea Game Critics Awards, iar Autolog a fost premiat cu un BAFTA Award.
Hot Pursuit nu este primul titlul în care avem ca subiect șoferi de stradă vs poliție, debutul în franciză fiind încă de la Need for Speed III: Hot Pursuit (1998) urmat de Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002). Dacă șoferii de stradă au bolizi care mai de care mai rapizi, poliția are mașini puternice și susținere precum elicoptere, să tragi cu EMP – oprește motorul vitezomanului pentru o perioadă scurtă de timp, roadblocks și spikes.
În Hot Pursuit Remastered cursele viteză vs putere au loc pe cele 160 de km de șosele din Seacrest County – un oraș inspirat după cele din Sudul Californiei, Arizona și Colorado, iar mașinile sunt licențiate și în număr destul de mare. Faptul că este open-world, îți oferă posibilitatea de a-ți alege singur misiunile/cursele și dacă le rezolvi/câștigi apar altele noi și poți opta, bineînțeles, de parte cui vrei să joci, poliție/șofer de stradă, putând să alegi oricând dintre aceștia, după ce termini cursa. De asemenea, ai libertatea să parcurgi orașul când vrei. Se va simți evoluția pe parcursul jocului, cu cât termini mai multe curse vei fi răsplătit și vei ajunge spre sfârșit la un garaj plin cu mașini rapide, respectiv puternice, iar povestea se va încheia atunci când vei termina toate cursele/misiunile atât ca șofer de stradă cât și ca polițist.
Gameplay
adrenalia și nevoia de viteză se află în fiecare dintre noi
După cum spuneam, setea, adrenalia și nevoia de viteză se află în fiecare dintre noi, într-o formă sau alta, dar gamerii în special vor titluri cu mașini în care să poată călca pedala la podea, iar franciza NFS există pentru ei. În Hot Pursuit Remastered primesc nu numai ceea ce căutau, dar și mașini populare licențiate, 160KM de străzi, șosese și scurtături, fenomene meteorologice și o grafică îmbunătățită.
Încă din meniu, cei care jucau cândva Autolog se vor bucura să-l vadă “renăscut” și pregătit pentru multiplayer – mai ales că avem inclusă și funcția de crossplay – apoi avem posibilitatea să vedem detalii despre Driver, iar de pe Wall – ca un fel de perete de FB – vedem fel de fel de informații despre alți jucători și prieteni. La Hot Pursuit Online putem intra într-un joc sau face unul și putem vizita când și când Autolog Recommends pentru recomandări pentru multiplayer, în funcție de dezoltarea ta pe parcursul jocului. Se subînțelege de la sine ce se întâmplă dacă intrăm pe tab-ul Garage, la fel și în cazul Career – campania single-player. Înainte să intrăm în joc trebuie să dăm o fugă pe la Settings unde putem modifica câteva aspecte legate de sunet și grafică, dar și de Gameplay, apoi…
PRESS “X” for NITROUS
În modul Career, prima mașină accesibilă este Porsche Boxter Spyder pe care-l putem personalizăm (culoare) și-l putem fotografia și admira din toate unghiurile. Avem imediat acces la harta Seacrest County cu primele curse disponibile și putem alege să mergem până acolo sau să-i dăm direct drumul la cursă. Harta e împărțită pe zone.
HUD-ul este simplu, clasic pe care avem retrovizoarea pe centru, sus – pe care apare și locația în oraș, în stânga jos harta și dreapta jos viteza, situația mașinii și când putem folosi NITRO-ul (trebuie să se umple o bară). În partea de sus, în dreapta, avem poziția (când ne întrecem cu alte mașini) și timpul și distanța parcursă. Bineînțeles, putem selecta să alegem dintre mai multe unghiuri de poziționare a camerei, iar odată cursa terminată cu bine în general vin și recompensele (mașini deblocate, în mare parte). Asta în cazul în care joci ca șofer de curse, în cazul poliției situația stă similar, numai că pe parcursul jocului ai un buton pentru “tamponare” și butoane ne comenzi pentru “abilități” – spikes, elicoptere, roadblocks, EMP etc.
Sistemul de punctare nu lipsește, fiecare cursă fiind răsplătită cu medalii și puncte cu care poți crește în nivel. La șoferii de curse acel Level se cheamă Bounty și fiecare nivel obținut și puncte este răsplătită cu denumiri (Ex. primul nivel e Speeder). În cazul poliției, trebuie să prinzi vitezomanii apoi, sistemul este la fel ca la șoferii de curse, numai că în loc de medalii ai insigne de merit, iar la Level pornești de la Cadet și progresezi. Cei de pe PlayStation 4 și PS4 Pro (platforma de pe care l-am jucat și noi) primesc nelipsitele Trofee – încă un motiv să te țină în joc și mai mult.
Mașinile sunt atracția cea mare, căci pe lângă că arată foarte bine în Remastered, avem acces la toate DLC-urile inclusiv Super Sports Pack, Lamborghini Untamed și Porsche Unleashed – integrate în modul Career, lipsesc însă câteva mașini-concept din jocul original din 2010 (722 Edition și Stirling Moss de la Mercedes-Benz SLR McLaren și Carbon Motors E7 Concept), dar avem multe alte modele de ales de la firme precum Audi, BMW, Porche, Mercedes etc.
Cursele sunt de mai multe feluri, în general ca șofer de stradă având curse cu mai multe mașini (trebuie să termini primul) și de viteză (cu checkpoint-uri) aici contând cel mai mult timpul, iar ca poliție trebuie să scoți de pe traseu vitezomanii (îi tamponezi) și să le pui cătușele. Cursele sunt variate și ca locație, traseele fiind mai simple sau mai complexe și având scurtături. De la zone muntoase cu tuneluri, pe lângă ocean pe sub palmieri și până la zone (oarecum) urbane, păduri și zone deșertice.
Atmosfera este foarte plăcută, asta datorită motorului grafic capabil și este cea care aduce o mare contribuție asupra Remaster-ului și-l face și mai bun decât originalul aducându-l la zi cu tehnologia.
Tehnic
Muzica, offf muzica rămâne demențială – după cum ne-a obișnuit seria NFS – din playlist făcând parte cântăreți și trupe celebre cu melodiile lor cele mai mediatizate. Dacă direct din meniu te ia cu “Edge of the Earth” a celor de la Thirty Seconds to Mars, în joc nebunia vitezei va fi accentuată de formții precum Pendulum, Deadmaus5 sau Benny Benassi – în vogă în acea perioadă. Playlist-ul amestecă mai multe genuri muzicale, cea Electronică și Rock-ul fiind cele mai multe dintre ele. Toate acestea în cazul cazul șoferului de curse, căci pentru poliție muzica este compusă de Marios Takoushis și Vanesa Lorena cu accente mai slow sau mai alerte.
Controlul mașinilor poate părea un pic greoi la început (n.a. a se observa clipul de mai jos), fiecare model având propriul comportament la care se adaugă și viteza cu care mergi (controlul devine și mai sensibil). Triggere se ocupă de accelerație/frână, iar cu stick-ul din dreapta de la controller dau direcțiile mașinii. Poți schimba și camera, poți vedea în spate și în cazul poliției ai și comenzi pentru Elicopter, Spikes, Roadblock și EMP cu ajutorul butoanelor “cross”.
Din punct de vedere grafic, mulțumită Stellar Entertainment Limited, observăm diferențe mari față de origonal, Remaster-ul aducând în prezent aspectul grafic capabil acum să redea efecte speciale, de fum și de lumină, fenomenelor meteo schimbătoare și a perioadelor de zi și de noapte, când au loc cursele, iar cinematicurile și secvențele de accident din joc – preluate în stil Burnout Paradise (Criterion Games) – sunt frumos concepute și redate și leagă cumva povestea/cursele oferindu-le un fel de continuetate.
Nu am întâlnit bug-uri sau frame drops deși am văzut că Remaster-ul a primit totuși câteva patch-uri, deci presupun că ceva-ceva era în neregulă prin el sau pur și simplu au îmbunătățit chestii, care ar însemna un gest frumos că i se oferă suport.
Concluzie
Need for Speed Hot Pursuit Remastered încununează cu succes cei 10 ani de existență a jocului original, oferind jucătorilor noi un bun titlu arcade de curse, dar și veteranilor aducându-le o porție de nostalgie adusă la zi d.p.d.v. tehnic.
Un Seacrest County mai arătos și mai plin de curse și mașini ca niciodată în modul Career și revenirea Autolog, aduc Hot Pursuit în prezent prin prisma atât a unui șofer de curse cât și din cea a unui polițist, Remastered-ul pompează NOS-ul prin venele gamerilor entuziaști de jocuri cu mașini și duce franciza NFS mai departe spre (sperăm noi) la – de data asta – un nou titlu pe care-l vrem cât de curând!
Need for Speed Hot Pursuit Remastered îl găsiți din 6 noiembrie în format digital pentru PlayStation 4 pe PlayStation Store, Xbox One și PC pe Steam, și a sosit și pe Nintendo Switch din 13 noiembrie.
Vad ca moda remasterizarilor a lovit puternic in ultimii doi ani. Din toata lista de relansari am jucat doar Mafia 1 si pot sa spun ca este destul de dezamagitor dupa gusturile mele. Ma asteptam la mai mult, nu doar la imbracarea personajelor in texturi mai noi. Sper sa nu fie doar o alta modalitate de a mai lua niste bani de la fani.
Salut. Așa este. O să revenim și cu păreri despre trilogia Mafia, remasterizată.