Gameplay-ul intuitiv dar și genul acesta de joc care face grind-ul ceva chiar interesant, fiind într-o oarecare măsură mecanica principală a jocului, a deschis noi porți și va aduce mai multe priviri asupra unei francize care cu Rise a dat dovadă că nu este doar o serie de jocuri din Est ci și ceva de interes global. ”

Gen: RPG, Acțiune, Aventură

Lansare: 26 martie 2021

Studio: Capcom

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 12+

Acțiunea este amplasată într-un sat ninja-inspired – satul Kamura. Poți explora ecosisteme luxuriante și să lupți cu monștri înfricoșători pentru a deveni vânătorul final. A trecut o jumătate de secol de când a lovit ultima nenorocire, dar un nou monstru terifiant și-a ridicat capul și amenință să scufunde din nou țara în haos.

Singur sau împreună cu prietenii mergi la vânătoare pentru a câștiga recompense pe care le puteți folosi pentru a crea o mare varietate de arme și armuri. Sistemele de joc noi, precum „Wire Action” și companionul tău canin „Palamute”, vor adauga noi lucruri interesante luptei deja robuste pentru care Monster Hunter este cunoscut.

Indiferent dacă este acasă, în deplasare, online sau offline – veți fi întotdeauna gata pentru următoarea vânătoare pe Nintendo Switch!

Una din cele mai populare serii de jocuri din est își face ușor ușor drum către inima vestului. Daca Monster Hunter World a fost o gustare în ce ne pregătește seria pe viitor, fenomenul Monster Hunter Rise este o masă întreagă care nu doar face apel principiilor și nevoilor jucătorilor de pretutindeni ci și testează capacitățile Switch-ului la maxim.

Să înceapă vânătoarea

In ciuda faptului că Paul W.S Anderson a reușit să scoată un film folosind franciza Monster Hunter, ce e drept este că jocurile astea de-a lungul timpului nu prea au avut cine știe ce poveste sa spună. Același lucru se întâmplă și în Rise, unde timp de aproximativ 15 ore vei participa în main quest-uri a cărui sfârșit nu este tocmai satisfăcător însă de la acel punct jocul este deblocat cu pattern-uri noi și potențial de mai mult.

Sistemul de quest-uri, ca multe elemente din joc despre care o să vorbesc mai jos, este unul destul de stufos. Varietatea lor este mare, de la simple fetch quest-uri la cele din titlu în care, efectiv, vânezi monștrii, nu face jocul să se simtă ca ceva repetitiv sau reciclat, în special după ce ai terminat povestea principală care pare un tutorial excesiv de lung.

Un adversar de temut

Cel mai de temut adversar al jocului aș zice că este user interface-ul și prompt-urile de text. De la început vei fi bombardat cu text, excesiv, care îți va explica ce și cum, unde și când, de ce și bineînțeles, într-o formă atât de invazivă că vei rămâne un pic perplex. Totul pare complex în Monster Hunter Rise și nimic nu e simplu, quest-urile sunt peste quest-uri, într-un meniu de quest-uri, armura și armele sunt și ele de tot felul de forme, abilități și mici tweak-uri în alte meniuri. Câteodată mă uitam și încercam să mă gândesc la un JRPG pe care l-am jucat să fie atât de excesiv în tot și sincer, nimic nu mi-a venit în minte.

Traversând teren

Trecând peste complexitatea meniurilor, jocul la bază este absolut distractiv. Combină diverse elemente care, deși astăzi sunt populare datorită altor jocuri precum Dark Souls sau mai știu eu ce alt Soulsborne, MHR o facem într-o forma grațioasă fără implicațiile frustrante de YOU DIED, din nou și din nou și din nou. Atacuri diverse combinate cu dodge și noul wirebug fac luptele mai rapide dar și traversatul pe hartă sau cățăratul.

Am avut nevoie de o scuză să menționez wirebug, pentru că sistemul de luptă este intuitiv și nu prezintă așa mult interes explicativ. Însă wirebug-ul – o abilitate care se reîncarcă, destul de repede aș adaugă, iți permite nu doar să traversezi mai repede ci să te si cațări pe munți, să prinzi monștri ca să-i călărești la fel ca și schema dinamică care permite luptele să aibă o viteză mai sporită, cand ești lovit, cu wirebug poți face o recuperare imediată. Îmi aduce aminte de cârligul din Sekiro doar că, parcă cu mai multă funcționalitate.

Limitele consolei

cel mai avansat joc pe Switch la momentul de față

Impresionant din punct de vedere vizual motorul grafic RE ENGINE care ne-a surprins în noile remake-uri Resident Evil pe Switch și în al doilea joc care face uz de el în alt scop decât în cel de a ucide infectați, strălucește. Dacă recent a mai fost folosit în Ghosts ‘N Goblins Ressurection – un side scroller popular reînviat pe Switch dar și în ultimul Devil May Cry 5, plin de acțiune, în Monster Hunter Rise aduce la viață diferite aspecte a ceea ce s-ar putea considera un open world limitat, dar plin de viață. În ciuda micilor momente de aglomerație în care sigur și un PS4 PRO ar agața, magia acestui motor grafic este că menține totul la aceeași calitate. Se mișcă și arată impecabil pe o consolă care se poate lua la plimbare și chiar aș spune că este cel mai avansat joc pe Switch la momentul de față în tot ce ține de grafică și elemente tehnice pe ecran în acelasi timp (apă, monștrii, vegetație, efecte, etc).

No Endgame

Jocul de moment nu are un sfârșit definitv, iar Capcom tot anunță că se lucrează la mai mult conținut pentru joc însă tot ce oferă jocul, în termeni de gameplay, monștrii și loot este suficient și pentru cel mai neinițiat în comunitatea Monster Hunter să aprecieze la justa sa valoare.

Instant aș putea spune că a devenit un fenomen, Monster Hunter Rise, în ciuda celorlalte titluri până la Monster Hunter World care nu s-au bucurat nici de vânzări nici de popularitatea cu care a lovit Switch-ul lansarea sa. Gameplay-ul intuitiv dar și genul acesta de joc care face grind-ul ceva chiar interesant, fiind într-o oarecare măsură mecanica principală a jocului, a deschis noi porți și va aduce mai multe priviri asupra unei francize care cu Rise a dat dovadă ca nu este doar o serie de jocuri din Est ci și ceva de interes global. Ah, da și filmul a facut partea lui… cică.

Monster Hunter Rise s-a lansat din 26 martie și poate fi achiziționat în format retail și digital pentru Nintendo Switch.