Noul film, ”Nobody”, îl are în rolul principal pe Bob Odenkirk. Fanii îl știu deja din producțiile ”Mr. Show” și ”Better Call Saul”.

A fost a doua săptămână de filmare pentru ”Nobody”. Se antrenase de doi ani, fiind supus muncii minuțioase, și adesea dureroase, de a deveni genul de actor credibil și care ar putea să doboare mai mulți adversari. O grămadă de scene mai liniștite erau în lucru. Acum era timpul pentru prima mare secvență de acțiune. Bob Odenkirk era pe punctul de a bate un grup de șmecheri într-un autobuz plin de oameni.

”Am avut un star care a fost dispus să depună toată această muncă grea și să se pregătească ca nebunul pentru o perioadă atât de lungă de timp. Cred că singura persoană care a fost îngrijorată de acțiune a fost Bob. Dar știam că va fi grozav.”, își amintește regizorul filmului.

Odenkirk spune că scena a fost modul său de a ”ne pune semnătura noastră și a spune că asta facem aici. Vom face un film de acțiune și vom încerca să fim la înălțimea de a fi cât de grozavi putem fi. Și dacă nu reușim asta, atunci nu am ajuns acolo unde ne-am propus. Deci a fost totul sau nimic. Riscam doi ani și jumătate de antrenament.

Regizorul Naishuller și echipa sa au filmat scenele în care personajul lui Odenkirk, frustrat și rigid, Hutch Mansell, merge cu autobuzul și se topește în tăcere, în timp ce o grămadă de interlopi ruși intoxicați intră și hărțuiesc pe toată lumea. Au filmat scena în care ușa autobuzului se închide după ce Hutch le-a spus tuturor, în afară de interlopi, să plece.

Au filmat scena în care Hutch le spune tâlharilor că este pe cale să-i dea dracu. Și apoi a venit timpul. De acolo, tot iadul, sau cel puțin, toate iadurile atent coregrafiate, s-au dezlănțuit în timp ce omul cunoscut sub numele de Saul Goodman a început să pună o grămadă de tâlhari ruși pe jumătate din vârsta lui în spital.

Odenkirk a început să scrie pentru Saturday Night Live, iar serialul său de comedie de schițe deconstrucționist HBO din anii 90, ”Mr. Show”, l-a făcut o vedetă de comedie alternativă. Performanța sa ca avocat penal Saul Goodman în ”Breaking Bad” și ”Better Call Saul” a arătat o gamă dramatică care i-a surprins chiar și pe cei mai devotați fani ai săi, iar acum nu este deloc neobișnuit să-l vezi apărând în filme nominalizate la Oscar, precum ”The Post”.

Dar pentru un interpret care are doar timiditate de 60 de ani, ”Nobody” nu a fost o provocare specifică. Scena autobuzului era o confirmare de care avea nevoie Odenkirk că totul funcționează. În majoritatea nopților de filmare, Naishuller și Odenkirk făceau schimb de e-mailuri, analizând munca zilei trecute și unde se ducea povestea. Majoritatea e-mailurilor lui Odenkirk ”erau de obicei destul de lungi, pentru că el este scriitorul”, spune Naishuller.

David Leitch, de la cascador,

la regizor

Există șanse destul de mari să-l fi văzut pe David Leitch luând un pumn într-un film. A fost unul dintre dublurile de acrobație ale lui Brad Pitt, lucrând la ”Mr. and Mrs.Smith”, ”Fight Club” și ”Ocean’s Eleven”. De asemenea, a făcut cascadorii pentru ”The Bourne Ultimatum”, ”300” și chiar pentru ”Corky Romano” înainte de a începe să coordoneze scene de acțiune pentru filme precum ”TRON: Legacy”.

Apoi, după două decenii de muncă ca și cascador, coordonator de cascadorii, el și prietenul și colegul său expert în cascadorii Chad Stahelski au decis să arate lumii ce pot face cu adevărat. Filmat cu un buget redus și lansat în 2014, debutul în regie al perechii, ”John Wick”, a devenit un hit. Și datorită secvențelor sale revoluționare de acțiune și a umorului impertinent, John Wick și-a câștigat în cele din urmă reputația de cel mai influent film de acțiune din anii 2010.

Cu seria ”John Wick”, Leitch a avut o mână bună într-una dintre puținele francize de succes care nu este un reboot, un film cu super-eroi sau bazat pe o proprietate intelectuală preexistentă. Succesul său cu ”Deadpool 2” și spin-ul ”Fast & Furious Hobbs & Shaw” i-au oferit o marjă de manevră suplimentară cu studiourile, spune el, și profită de asta.

”Sunt foarte, foarte recunoscător. Ni s-au oferit acele oportunități și mulțumim lui Dumnezeu, deoarece, uitându-ne în urmă, este greu să găsești ceva ce nu reinventezi din lucrurile făcute de altcineva.”

Stahelski va regiza singur continuările lui Wick, în timp ce Leitch și soția sa, Kelly McCormick, au deschis compania de producție ”87Eleven Productions” pentru a injecta etosul lui Wick, adică, comploturi bazate pe personaje, acțiuni ridicole luate foarte în serios, în întregul gen al filmelor de acțiune.

În 2017, după ce Leitch a regizat-o pe Charlize Theron în filmul de acțiune ”Atomic Blonde”, Odenkirk a venit la ei cu un pitch. El a vrut să spună o poveste despre un om de familie blând, a cărui casă este invadată de hoți.

Atunci când i se oferă ocazia de a-și apăra familia, el suportă rușinea și reproșurile socrului său, interpretat de Michael Ironside (”Mă gândesc că ai făcut cel mai bun lucru pe care l-ai putut. Adică, tu fiind tu.”), și îl conduce pe o cale de violență cu adevărat grea.

”A fost ideea lui Bob. A avut un incident la el acasă și și-a cam dorit să-l fi rezolvat altfel. Și i-am spus când ne-a prezentat-o ​​că eu cred că s-ar putea să te descurci bine, dacă așa ai vrut să te descurci. Să lăsăm asta doar pentru ficțiune.”, spune Kelly McCormick.

Kelly a explicat că Odenkirk și familia lui au fost victima a două invazii de domiciliu, ”iar una dintre ele era într-adevăr cam o nebunie”. Copiii lui Odenkirk au vârste similare cu copiii din ”Nobody”, iar vulnerabilitatea pe care a simțit-o ca tată i-a inspirat ideea pentru poveste, bazată pe modul în care a reacționat și, mai important, pe fantezia modului în care ar fi putut reacționa.

Apariția lui Bob Odenkirk, este o schimbare palpitantă și plăcută a evenimentelor. Este, de asemenea, destul de neașteptată. Înțelege de ce ai putea fi surprins de toate acestea. Nu este ceea ce ar fi prezis când făcea ”Mr. Show”.

”Am făcut haz de filmele de acțiune. De fapt, eu și David Cross am găzduit odată un eveniment la Festivalul de Film Olympia în care nu am făcut decât să vizionăm un film cu Steven Seagal și să râdem de el la microfoane.”, povestește Bob Odenkirk.

Dar Odenkirk nu și-a întors niciodată nasul de la genul de acțiune. A apreciat marii cum ar fi ”Death Wish” și lucrările filmelor lui John Woo și ”Jackie Chan’s Police Story”. De asemenea, a înțeles genul suficient de bine pentru a suspecta că ar putea aduce o vulnerabilitate care s-ar putea dovedi atât rară, cât și captivantă.

”Erau lucruri pe care simțeam că aș putea să le fac în lumea asta. Știam că mă pot antrena și asta ar fi interesant și provocator. Și am crezut că pot oferi intensitate. M-am gândit că aș putea face cu adevărat acel lucru pe care filmele de acest gen încearcă să îl facă adesea, adică, iată un personaj la care nu te aștepți să fie atât de fizic și apoi să surprinzi oamenii cu abilitățile lui.”, spune Odenkirk.

McCormick și Leitch l-au recrutat pe Derek Kolstad, creatorul și scenaristul universului cinematografic ”John Wick”, pentru a scrie scenariul filmului și l-au pus pe Odenkirk să se antreneze cu Daniel Bernhardt, un instructor de arte marțiale și actor. Dar l-au avertizat pe Odenkirk că aceste lucruri necesită timp.

Și în adevărata modă a scaunelor schimbătoare de la Hollywood, filmul a sărit în jurul distribuitorilor pentru o vreme înainte de a găsi o casă. După ce STX Entertainment a renunțat în 2019, McCormick și Leitch au început un parteneriat cu Universal Pictures. Universal a vrut ca ”Nobody” să nu fie primul film pe care-l vor face împreună. Dar chiar dacă toate acele piese se adunau, Odenkirk se pregătea.

Scenele de luptă și secvențele de dans sunt aproape același lucru pentru Leitch

”Proiectam un stil și coregrafiam biți de învățat și de repetat. Și, în același timp, învăța și câteva arte marțiale practice. Dar multe dintre ele sunt cum să lupți cu coregrafia. Așadar, nu este neapărat să ieși din sala de sport și să te poți apăra în viața reală. Și era la fel de pregătit ca orice actor pe care l-am avut vreodată.”, spune Leitch.

Bob Odenkirk as Hutch Mansell in Nobody, directed by Ilya Naishuller.

În toate filmele sale, Leitch adaptează luptele la natura personajelor sale. Stilul de luptă pe care l-a abordat în ”Nobody” nu îl descrie pe Hutch ca fiind dur, dar nici supraomenesc ca ”John Wick”.

El se bazează pe o mulțime de lovituri de cot și genunchi pentru a elimina dușmani mai mari, precum și utilizarea obiectelor găsite, ceea ce Leitch numește ”multiplicatori de forță”.

Finalul se bazează pe ceea ce McCormick numește o concluzie în stil ”Rube Goldberg”, în timp ce Hutch instalează o serie de bombe și capcane pentru a opri gangsterii ruși care sfârșesc prin a fi foarte supărați pe Hutch.

Caracterul revelator prin acțiune este rațiunea de a fi a lucrării lui McCormick și Leitch, iar linia directă pentru ”Nobody” nu este aspectul îndeplinirii dorințelor lui Hutch.

Este un om care poate, de fapt, să ia lucrurile în mâinile sale și să devină un tată mai bun și un protector mai bun al familiei sale prin această călătorie pe care o face. Nu ar fi fost aceeași călătorie dacă ar fi fost un tip de acțiune anticipat.”, spune Kelly McCormick.

”Nobody” este un film de categorie B care știe ce este și își atinge target-urile. Se preface că este serios la suprafață, dar în cele din urmă se bucură de absurdul său. Orice film care folosește o brățară de pisică ca scuză pentru exagerarea răzbunării protagonistului știe ce este. Nu este un film bine întemeiat, în sine, dar este întemeiat și progresiv în felul său.

Filmul are o atmosferă tactilă trăită și un pic de retro. Hutch are o colecție impresionantă de viniluri și vibrează către Pat Benatar înainte de a intra în starea de furie. Are o abordare inventivă a violenței, fără spoilere, dar filmul oferă o cantitate surprinzătoare de opțiuni pentru a-i bloca pe dușmani, și, în mare parte, dar nu complet, ocolește o serie de clișee ale genului.

Regizorul Naishuller spune că s-a avut grijă să se evite clișeele stereotipe ale filmului de acțiune alături de personajul lui Connie Nielsen și să se umanizeze antagonistul rus al lordului drogurilor lui Aleksei Serebryakov, care ar prefera să-și petreacă zilele dansând și cântând karaoke la clubul de noapte, obligat să-l omoare pe Hutch după ce acesta i-a snopit în bătaie fratele mai mic în autobuz.

Este prea devreme pentru a ne pronunța, dar Odenkirk este gata să revină dacă va exista o continuare, care este cu siguranță anunțată până la sfârșitul filmului, și i-ar plăcea, de asemenea, să facă o comedie de acțiune pe linia unui film al lui Jackie Chan. Chiar și în timpul pandemiei, el a rămas ocupat cu munca. Concluzia este că Bob Odenkirk este acum un star de acțiune și trebuie să rămână pregătit.

Trailer:

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.