Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction – Recenzie

"Extraction este o abordare interesantă pentru seria Rainbow Six, pentru poveste dar şi pentru genul ăsta de jocuri care încet încet încep să devină aparent populare."

0
915
Ascultă acest articol


Extraction este un experiment interesant.“

Gen: Acțiune, Shooter, Tactical Shooter, First Person

Lansare: 19 ianuarie 2021

Studio: Ubisoft, Ubisoft Montréal

Distribuitor: Ubisoft România

Platforme: Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series S|X, Google Stadia, Amazon Luna, Microsoft Windows

Clasificare: 18+

Sinopsis:

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction este un joc tactic cooperativ first-person shooter pentru unul până la trei jucători. Adună-ți echipa de elită de operatori Rainbow Six pentru a lansa incursiuni în zonele de izolare imprevizibile și descoperă misterele din spatele amenințării extraterestre letale, care evoluează constant, reprezentată de Archæni. Informația, cooperarea și o abordare tactică sunt cele mai bune arme ale tale.

Recenzie:

După câteva amânări un nou capitol în seria Rainbow Six este aici şi încearcă ceva diferit. Cu o combinaţie de mai multe mecanici de joc precum roguelike, co-op PVE spre deosebire de PVP-ul din Siege şi un “learning curve” aproape la fel de mare precum aclamatul shooter anterior menţionat, Extraction este un experiment interesant.

O poveste clădită cu ani în urmă

Primu lucru interesant care se întâmplă cu Rainbow Six Extraction este partea de “lore” adică povestea. Aceasta a început cu un eveniment limitat în Siege acum câţiva ani în urma numită Outbreak şi de acolo a fost clădit un întreg joc care aduce 18 dintre cei 62 de operatori să înfrunte un nou pericol, o invazie extraterestră numită The Parasite.

Pentru a lupta contra acest nou pericol s-a creat o nouă branşă globală, din operatori Rainbow Six numită REACT – Rainbow Exogenous Analysis and Containment Team – a cărui misiune este să afle totul despre pericolul extraterestru prin diverse metode de colectare de informaţii. Jocul prezintă un amplu tutorial care şi el contribuie la această poveste şi dinamica dintre operatorii prezenţi despre care ştiam doar ce scrie în bio-urile lor din Siege.

Pentru a pune capăt acestui pericol operatorii vor conduce diverse expediţii în New York, San Francisco şi Alaska pentru a aduna cât mai multă informaţie şi a salva operatori care au fost declaraţi MIA.

Acelaşi mecanici, alt joc

Cunoscătorii ştiu cam despre ce e vorba în Siege sau care sunt principiile jocului, două echipe se înfruntă, una atacă şi una apără puncte. Extraction se foloseşte în mare parte de echipamentul operatorilor şi abilitaţilor specifice fiecăruia în descinderi care au 3 zone de explorat. Adică o misiune conţine 3 obiective, din care se pot face toate sau doar se poate completa unul singur urmat de extragerea din zonă.

3 Operatori vor avea de a complete obiective care variază de a la a salva un operator MIA, la a vâna extratereştrii de tip ELITE sau de a sabota anumite puncte în timp ce valuri de extratereştrii numiţi Archaens atacă. Aceste obiective fac fiecare misiune să fie diferită şi cooperarea între jucători este dusă la un nivel diferit faţă de ce se întâmplă în Siege. Abordarea este mai stealth şi jocul mai vine şi cu 4 nivele de dificultate sau “Threat Level“. Acestea sunt: Moderate – unde Operatorii sunt de nivel 1, iar pericolul este scăzut, nu există mutaţii în extratereştrii; Cautious – operatori de nivel 3+, mutaţia e la 50%, dar la fel este şi câştigul de experienţă dintr-o asemenea misiune și Sever – nivelul 3 de dificultate unde mediul este complet Archaen, operatorii sunt peste nivel 6, riscul de mutaţie este 75% şi câştigi 100% experienţă. Ultimul nivel de dificultate şi cel mai mare este Critical cu operatori de nivel 8+, mediu complet Archaen, risc de mutaţie de 100% şi 200% câştig de experienţă.

Armele nu or să fie niciodată suficiente de aceea de fiecare dată când urci de nivel un operator, prin mai multe descinderi, deblochezi noi gadget-uri, mult mai multe decât existe în Siege. Pe lângă aceste gadget-uri, clasică drona este ajutorul tău pentru a câştiga un avantaj tactic şi pentru a cunoaşte terenul.

De menţionat este că jocul funcţionează fluid, chiar cred că mai bine că Siege. Cerinţele de sistem pentru PC nu sunt atât de mari. Armele răspund instant şi totul este conform aşteptărilor de la un asemenea produs. Calitatea grafică se menţine dacă nu chiar este îmbunătăţită, dar la fel este şi optimizarea pe PC (platforma de testare unde am avut plăcerea de a-l juca înainte de lansare). Singurul lucru de menţionat este că e mai întunecat decât mă aşteptam.

Operatori şi o chichiţă interesantă

Nu ai toţi operatorii de la început însă pe parcurs se pot debloca făcând misiuni. Nimic surprinzător acolo. Aceşti operatori în schimb pot urca în nivel. Cred că 10 este nivelul maxim însă fiecare trebuie urcat individual.

Mai curios decât asta, care clar scoate ceva ore de gameplay din joc este posibilitatea de a pierde operatori în misiuni. Da, dacă joci şi mori într-o descindere şi nici un coechipier nu te salvează, în următoarea ta descindere va trebui să alegi alt operator şi să îl salvezi pe cel pierdut. Un sistem foarte interesant care te face să fi mult mai precaut în joc şi care prezintă un adevărat pericol pentru tine ca jucător. Nu am simţit în nici un moment că acest sistem mă pedepseşte cu mi s-a întâmplat într-un alt joc co-op recent, GTFO, ci că doar încearcă să mă facă mai calculat in luptă. “R’n’G” nu este o opţiune grozavă când vine vorba de Extraction.

La fel tot conţinutul se deblochează jucând şi făcând progrese în misiuni. Cu cât mai multă informaţie aduni din misiuni, vei debloca noi zone, noi operatori, noi gadget-uri şi tech dar şi elemente cosmetice. Gadget-urile sunt şi ele pe diferite nivele, cele de bază, tier 1, tier 2, tier 3 şi tier 4. Vorbesc aici atât de ranforsări şi explozive cât şi de gadget-urile precum revive kit, body armor sau arc mines.

Archaenii sunt şi ei tot de 4 nivele diferite. În Tier 1 avem Breacher, Bloater, Grunt şi Spiker. În Tier 2, Rooter şi Sower. În Tier 3 sunt Tormetor, Lurker şi Smasher, iar în Tier 4 avem Apex. Fiecare archaen diferă, unii sunt explozivi în timp ce alţii sunt complet acoperiţi în armură şi va fi nevoie să fie atacaţi doar într-un punct slab. Apex este evident cel mai periculos, iar pentru a dobora un asemenea archaen ai nevoie de cel mai coordonat mod de a aborda o misiune. Pe lângă Archaens mai există şi Proteans care sunt o formă extraterestră care copiază operatori precum Smoke sau Alibi.

Pe de altă parte jocul pregăteşte şi câteva event-uri în viitor pentru a diversifica conţinutul cu misiuni specifice şi evenimente limitate care vor avea anumite cerinţe de îndeplinit, precum anumiţi operatori activi la momentul evenimentului. Este un început promiţător pentru un joc care părea să nu se mai lansase.

O părere personală

Nu ştiu de ce a fost nevoie neapărat de un pericol extraterestru pentru a adăuga lore jocului Rainbow Six Siege însă acum că am încercat şi am jucat, nu am fost dezamăgit. Nu ştiu cum o să cadă cu veteranii Rainbow Six care încă sunt în Siege dar cu siguranţă pentru un public nou, interesat de acest mod de joc cooperativ, va fi bine primit.

Tot e nevoie de încă doi co-echipieri bine coordonaţi să poţi duce o misiune până la capăt însă cu cât mai mult timp petrece în joc cu atât înţelegi mai bine mecanică şi ce ai de făcut. Cum să procedezi în fiecare obiectiv. Să experimentezi cu diferite arme cu diferite gadget-uri pentru a face faţa diferitelor pericole şi pentru a putea accesa diferitele nivele de dificultate. Este o abordare interesantă pentru serie, pentru poveste dar şi pentru genul ăsta de jocuri care încet încet încep să devină aparent populare. Ubisoft rareori dă greş cu o serie stabilită deja în special când atenţia la detalii este atât de mare cum este în Rainbow Six Extraction.

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction a fost lansat din 9 decembrie 2021 pentru Windows PC (Steam).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.