Până să-mi pice în mână perechea de căști pentru jocuri cu fir Sony INZONE H3, experiența mea cu căștile produse de Sony ținea oricum deja de ani buni. Pur și simplu m-am obișnuit cu acest brand atunci când vine vorba de căști in-ear, și mai nou over-ear.
Dacă ați citit deja despre cele mai performante căști din trilogia INZONE, H9, este timpul să aflați câteva insight-uri despre perechea mai accesibilă dintre cele trei, H3-ul.
Aspect și material
H3 se prezintă cu un aspect profesionist și prietenos în același timp. Banda de fixare pe cap e neașteptat de elastică dacă te apuci s-o întinzi și s-o răsucești. Cupele sunt blânde cu urechea, suficient de adânci ca să nu simți interiorul prea aproape de timpan. Pernițele sunt moi și catifelate la atingere. Nu recomand să le scoți fiindcă sunt dificil de asamblat la loc. Căștile stau comod pe cap fără să strângă în vreun fel, chiar dacă porți ochelari, fiind și suficient de reglabile. Pe deasupra te mai bucuri de un burete și în creștetul capului pentru extra confort.
Căștile sunt produse din materiale ușoare, abia depășind 300g cu tot cu fir. Cupele se răsucesc suficient pentru a le depozita eficient. Gretuatea mică și flexibilitatea îți permit să le porți vreme îndelungată și să le iei cu tine oriunde.
Albul imaculat amintește de direcția aleasă pentru PS5, dar movul de pe cutie sugerează o direcție nouă, mai deschisă, fără să îți ia ochii cu PlayStation 5, deci aspirând și către piața PC Gaming. Materialul folosit însă se murdărește foarte ușor dar din fericire se și curăță relativ ușor.
Firul 3.5 mm e subțirel și îmi e teamă pentru rezistența sa în următorii ani, mai ales că nu este detașabil pentru înlocuire. Fără prelungirea USB este cam scurt, confortabil doar pentru controller de consolă și alte dispozitive portabile. Pe un desktop PC vei dori oricum să conectezi căștile prin USB ca să beneficiezi de setările speciale INZONE Hub.
Microfonul face un click când îl comuți ON/OFF sus/jos, care nu deranjează, perceptibil discret prin casca stângă în timpul folosirii. O găselniță practică și rapidă la care software-ul reacționează prompt.
Rotița de reglare a sunetului este poziționată în stânga spate. Prima oară a trebuit să pipăi casca în timpul jocului ca s-o găsesc însă m-am obișnuit rapid cu poziționarea.
Calitate audio
Adevăratul test începe abia când te afunzi în niște jocuri în care sunetul face difertența atât în cazul performanței multiplayer cât și cazul unui fir narativ captivant.
Pe PC le-am testat în Batman Akrham Knight și Red Dead Redemption 2, două titluri pe care mă concentrez luna asta care se întâmplă să fie renumite printre altele pentru ambianța lumilor în care își desfășoară acțiunea.
Râsul lui Joker, oasele rupte ale criminalilor și picăturile de ploaie de pe acoperișurile din Gotham se aud cu o limpezime îmbunătățită de activarea funcției Spatial Sound. La fel se simte și în vestul sălbatic simulat în RDR2, mai ales când explorezi natura. Susurul apei, ciripitul păsărilor, trenul din depărtare și toate elementele ambianței se aud din locuri dinstincte. Imersiunea în jocuri este într-adevăr fabuloasă cu INZONE, încât am uitat pentru câteva momente de lumea reală. La acest aspect ajută și izolarea reușită.
Izolarea nu este însă completă. Nu percep nici un sunet casnic din afară, nici când vorbește cineva cu mine, inclusiv dacă volumul este reglat la un nivel mediu. Totuși, dacă altcineva folosește de exemplu TV-ul, încep să pătrundă sunetele din afară și să dispară din magie.
Dacă ai reușit să-ți aranjezi o setare custom pe gustul tău pentru un joc anume, îi poți indica Hub-ului să comute pe acea setare de fiecare dată când intri în respectivul joc.
H3 se pretează cu excelență și în medii competitive. În Overwatch 2 (atunci când prind loc să joci) de exemplu, Spatial Sound-ul bifat m-a ajutat să mă coordonez eficient pe hartă. Abia aștept să probez căștile și în Call of Duty: Modern Warfare II.
Deși sunt promovate pentru PS5, H3 se conectează fără probleme și la o consolă PlayStation 4, atât prin controller-ul DualShock 4 cât și folosind portul USB din fața consolei. Pentru a testa aceeași ambianță 360 am accesat câteva niveluri din The Last of Us Part II. Fără să umblu în plus în timp real la setările personalizate din INZONE Hub, sonorizarea spațială nu a avut același impact realist ca în jocurile de pe PC. Însă chiar și așa vocile personajelor și zbieretele infectaților s-au infiltrat în urechi cu o claritate satisfăcătoare.
Nu mi-e rușine cu H3 nici în zona de filme sau muzică. OK, poate doar în metrou s-ar vedea ciudat să ascult la ele. Profilul default Music/Video din Hub este deja configurat pentru o sonorizare potrivită majorității stilurilor de filme și seriale.
Nefiind vorbăreț de fel, nu e ca și cum folosesc microfonul în zi de zi în multiplayer. Pot doar spune că nu am primit plângeri de la coechipieri în cazul acestui test. Înregistrările ies clare și mi-am propus să fac niște experimente și în acest sens.
Concluzii
Pentru anumiți gameri H3 au un volum prea scăzut ca să se bucure la maxim de sunete. Fiindcă oricum evit de fel volumele ridicate, H3 este o pereche de căști cumva pe măsura mea. Nu am perceput sunete cu impact care să mă dea pe spate, ce-i drept, însă izolarea fonică conferită și sonorizarea spațială 360 sunt punctele forte care mă determină să le folosesc mult timp de acum încolo.
Pentru cei care nu au pretenții de funcții noise cancelling avansate, H3 este alegerea mai light și mai prietenoasă cu buzunarul dintre cele trei căști INZONE. Sony INZONE H3 se comercializează la prețul de 499.00 lei.