“Ca pachet, acest titlu se ridică impresionant de bine undeva sus, fiecare scenariu prezintă un mesaj unic și convingător, cu lecții relevante, cumva putând fi comparat de unii cu povestea din filmul „Cloud Atlas”.”
Gen: RPG
Lansare: 22 iulie 2022
Studio: Nintendo
Distribuitor: CD Media
Platforme: Nintendo Switch
Clasificare: Teen
Sinopsis:
LIVE A LIVE, lansat inițial doar pentru Super Famicom în Japonia, este reînviat pe Nintendo Switch! Experimentați acest RPG legendar pentru prima dată în Occident, adus la viață în același stil vizual HD-2D ca și OCTOPATH TRAVELER și TRIANGLE STRATEGY.
Recenzie:
Live a Live este un RPG din 1994 făcut de Square Enix pentru Super Nintendo (de fapt Super Famicom, jocul fiind Japonia exclusiv) cu un remake pentru Nintendo Switch lansat global în iulie 2022, refăcut complet în stilul HD-2D ca Octopath Traveler și Triangle Strategy, care plasează pixel-art sprite-uri 2D în medii 3D, care imită aspectul și senzația fundalurilor clasice, desenate manual, permițând în același timp mișcări fluide ale camerei și iluminare avansată și efecte atmosferice, comparativ cu originalul cu grafică 16 bit.
La început a fost muzica
În primul rând muzica este fantastică, fiind remixuri din OST-ul original compus de Yoko Shimomura, plus un cast mare pentru voice acting. Jocul este împărțit pentru început în șapte capitole, care acoperă epoca preistorică, China antică, Japonia feudală, Vestul Sălbatic, prezentul (1994 aproximativ), viitorul apropiat și viitorul îndepărtat, iar în fiecare scenariu, protagonistul se confruntă cu un inamic puternic al cărui nume este sau încorporează fonetic „odio” (ură în italiană), după care se deblochează restul poveștii. Square Enix nu s-a sfiit să facă reclame și pentru „Evul Mediu” și pentru al optulea personaj Oersted (care este inclus și pe coperta), iar acest lucru se deblochează odată ce toate cele șapte capitole au fost învinse.
Luptă în stilul clasic
Sistemul de luptă turn based este folosit în toate scenariile și prezintă personajul jucătorului și uneori un grup care luptă cu inamicii pe o grilă 7×7, cu personaje capabile să se miște și să efectueze acțiuni precum atacul, utilizarea anumitor abilități sau item-uri. Chiar dacă sistemul e la fel în fiecare capitol, fiecare poveste pare să fie un joc separat, unde dificultatea este o necunoscută. Am început jocul cu Twilight Of Edo în Japonia, unde „feelingul” jocului a fost de un RPG de PS1 cu grafică puțin filtrată, dar acest lucru se schimbă dramatic de exemplu în Wild West prezentat superb din punct de vedere tehnic.
Specialitățile casei
Abilitățile au, de asemenea, o gamă largă de proprietăți care te-ar putea face să le alegi față de cea mai distructivă mișcare. Aceștia vă pot îmbunătăți sau vindecă aliații, vă pot afecta inamicii, pot aplică efecte de stare, cum ar fi dezactivarea brațelor sau picioarelor unui inamic, sau pot viza vulnerabilitățile acestora. Inamicii sunt adesea rezistenți la tipurile de damage, așa că dacă doriți să provocați cele mai mare damage, ar fi bine să priviți dincolo de abilitățile enumerate că “Damage: Massive” dacă inamicul este rezistent la această. Fiecare personaj jucător câștigă o serie de abilități, deblocate în funcție de level, care la rândul lor vor înlesni toate bătăliile, inclusiv cele cu bossi. Ai un avantaj tactic enorm față de adversarii tăi, te poți mișca liber la începutul fiecărei bătăi. Inamicii în schimb trebuie să-și petreacă întregul turn mișcând un singur spațiu. Ca rezultat al avantajului tău de mobilitate, poți să stai mereu înaintea inamicilor tăi și să le eviți atacurile cele mai periculoase. În afara luptei, fiecare personaj are de obicei o extra abilitate, de exemplu ninja-ul are posibilitatea să se facă nevăzut în fața adversarilor, atât timp cât nu se mișcă în nici o direcție. Foarte interesant este că după fiecare luptă HP-ul se reface, iar item-urile pentru healing sunt folosite doar în timpul acțiunii, iar în caz că mor personajele, după un scurt timp de încărcare se poate relua povestea aproximativ din același punct. Totuși asta nu înseamnă că jocul este ușor, iar simțul de prea multă siguranță dispare când te grăbești și îți dai seama că ești underpowered.
De menționat ar mai fi că există o diferența între capitole, nu doar de dificultate ci și ca lungime și complexitate, acest lucru atrăgând destule critici, dar până la urmă, subiectiv, este un produs complet, și există multe omagii și surprize pe care jocul le oferă.
Scopul
Despre control nu se poate zice prea mult, având în vedere că e un JRPG, singura problema fiind stick-ul analog în timpul luptei, de recomandat fiind D-Pad-ul, analog-ul făcând mișcări mai multe pe grid decât ar trebui, iar în consecință te poți trezi că vine rândul inamicul să atace.
Numeroase retușuri cinematografice îl fac să se simtă ca o colecție de scurtmetraje experimentale
Ca pachet, acest titlu se ridică impresionant de bine undeva sus, fiecare scenariu prezintă un mesaj unic și convingător, cu lecții relevante, cumva putând fi comparat de unii cu povestea din filmul „Cloud Atlas”. Numeroase retușuri cinematografice îl fac să se simtă ca o colecție de scurtmetraje experimentale. Și totul se îmbină frumos pentru o experiență cu adevărat plină de satisfacții pe care niciun fan JRPG nu va dori să o rateze, în special cei ce au îndrăgit celelalte HD-2D-uri de până acum. De asemenea, a fost frumos din partea Nintendo să confirme că ambele părți ale titlului sunt pronunțate „live” ca în „alive”.
Live A Live este disponibil acum pentru Nintendo Switch.