Lansare: 17 noiembrie 2022

Studio: Coffee Stain

Distribuitor: Netzah Game Distribution

Platforme: Xbox One S | X, Playstation 4, PlayStation 5, Windows PC (Epic Games)

Clasificare: 12+

Adună-ți turmă și aventurează-te în Goat Simulator 3; o experiență complet nouă care te pune înapoi în copitele protagonistei feminine preferate a nimănui.

Așa este – facem asta din nou. Lui Pilgor i se alătură și alte capre. Poți invita până la trei prieteni în co-op local sau online, poți crea un carnagiu că o echipa sau poți concura în mini-jocuri împotriva prietenilor tăi.

Pregătește-te pentru o altă rundă de haos al ugerului. Linge, lovește cu capul și ruinează-ți drumul printr-o lume deschisă, în cea mai mare pierdere de timp de la Goat Simulator încoa! Nu va vom spune cum să jucați (cu excepția tutorialului), ci doar va oferim mijloacele pentru a fi capra visurilor tale.

DISCLAIMER: Goat Simulator 3 este un alt joc complet stupid. Te va învață acest joc cum să devii una cu turma ta locală? Probabil că nu. A învață despre capre adevărate cu David Attenborough sau ceva de genul asta ar fi un lucru mult mai inteligent de făcut.

Goat Simulator 3 este al doilea joc din seria de simulatoare autentice de capre realizată de Coffee Stain. Lăsând gluma ieftină la o parte, noul simulator este una dintre suprizele anului 2022. Și destul de probabil să fie considerat de mulți cel mai amuzant joc al anului.

Pentru cine nu știe cu se mănâncă Goat Simulator de fel (și care eventual a locuit sub o piatră în ultimii opt ani), Goat Simulator 3 este un joc sandbox șugubăț care îți permite să-ți închizi creierul și să explorezi activitățile demente puse la dispoziție pe o hartă cât se poate de interactivă.

În cazul lui Goat, când spui sandbox chiar te referi la sanbox în formă pură. Cred că eram copil când am mai avut acest sentiment de joacă la liber, fără constrângeri, fără obiective agasante sau urgența redată de quest-ul principal. Pur și simplu ai mână (sau copită) liberă la explorare și prosteală pe toată suprafața hărții. O hartă suficient de spațioasă ca să țopăi în voie, plină de activități și NPC-uri, dar suficient de mică cât să nu se întindă degeaba cu conținut reciclat. Obiectivele se afișează doar când te afli în promixitatea lor și sunt formulate sec ca să-ți dai singur seama ce trebuie să faci, dând și aici satisfacția propriei descoperiri chiar dacă nu e vorba de vreo ghicitoare complexă.

Fizica caprei cu care joci și a mediului înconjurător funcționează la fel de distractiv, ce îți perminte un nivel fascinant de haos imbecil. Muzica poznașă de fundal ajută și ea la atmosferă. Ragdoll-ul motorului grafic este glitchy în diverse situații, și suspectez că e lăsat intenționat așa în scop comedic. Farmecul constă în personalizarea caprelor cu tot ceea ce deblochezi. Capre personalizabile nu doar ca aspect – numeroase piese vestimentare au funcții de gameplay, cum ar fi o cutie de pizza din care arunci cu felii în oameni sau scutul unui supererou american. La un moment dat nici nu mai ești capră, ci poți personifica alte creaturi. Ce mai contează?

Așadar deblochezi treptat tot soiul de costume, pe care fie le descoperi explorând fie le dobândești îndeplinind diversele obiective și provocări. De la o oră la alta descoperi ceva mai ciudat și haios ca adineauri. Sunt sigur că va exista constant susținere de conținut nou din partea dezvoltatorilor, de exemplu de Crăciun au intrat automat niște echipamente tematice poznașe. Tot ce deblochezi cumva e ca un spoiler dacă aș da prea multe exemple, ca și cum aș divulga dinainte setul de glume al comediantului. Uneori parcă toată suprafața jocului este un uriaș easter egg clasic – mai ți minte când mai toate jocurile aveau easter egg-uri trăznite? Umorul face aluzii la alte jocuri din clipa în care pornești prima oară jocul.

Totuși există și un soi de așa-zis fir principal de urmărit. Ca în mai toate jocurile open-world, nu poți vedea toate segmentele hărții până nu deblochezi turnurile aferente. Turnuri din care accesezi un castel magic al caprelor, cu încăperi care apar abia după ce îndeplinești suficiente obiective din lumea jocului. Deci există totuși și o motivație care să te încurajeze să nu lași jocul din mână prea devreme.

Unele lucruri care sunt declanșate în lumea jocului au efect permanent, cum ar fi o tornadă pe care am stârnit-o printre primele minute de joacă și care se plimbă prin oraș. Printre activități se găsesc și unele exclusive modului multiplayer, cum ar fi sporturile. Aceia dintre voi care au prieteni cu hobby-uri similare vă puteți conecta pentru modul co-op.

Grafica este simplistă și funcțională, mai ales dacă te uiți la obiecte și la NPC-uri. Peisajele și efectele de lumină care le populează sunt ceva mai răsărite. Mă bucur că jocul acesta nu se ia în serios nici în termeni tehnici și rulează cu brio cam pe orice sistem de calcul cu cont pe Epic Store. Însă un upgrade RTX așa cum este la modă ar fi deopotrivă haios și impresionant de văzut la lucru.

Am fost la curent cu amploarea pe care a luat-o primul joc însă abia acum îi înțeleg farmecul, jucându-i efectiv continuarea. Goat Simulator 3 este un sequel binevenit de care nici nu știam că prinde bine, și cred că deși nu va avea impactul primului, va cuceri la rândul său inimi de PC gameri care au fost sceptici în legătură cu capra vecinului. Cu toate că este disponibil și pe console, ceva din aerul său haotic și personalizabil mă face să îl consider în primul rând un joc de PC.

Când îmi văd reflexia în display-ul închis al laptopului după o tură de Goat Simulator, îmi amintesc că sunt om în toată firea cu un job serios la care trebuie să ajung mâine dimineață. Apoi mă gândesc că totuși exact pentru asta s-a dezvoltat cultura jocurilor video.

10/10 – Cel mai realist și educativ simulator de capre.

Goat Simulator 3 disponibil acum pe Xbox One S | X, Playstation 4, PlayStation 5, Windows PC (Epic Games).