Ascultă acest articol


Am avut ocazia zilele trecute să fac parte din BETA-ul noului joc Payday, deja al treilea la număr. Că cineva care şi-a încercat deja norocul cu celelalte am câteva de zis despre beta.

Formula continuă

La fel ca şi celelalte două intrări în seria de jocuri Payday, revenim la schema cooperativă de 4 hoţi de bănci care folosind o gamă destul de amplă de arme şi gadget-uri trebuie să fure bani. În beta am avut o singură bancă a cărei complexitate cred că a fost cea mai scăzută însă cu posibilitatea de a juca acel nivel, acel „heist”, pe toate cele 4 nivele de dificultate. Acelaşi sistem ca şi înainte, completezi jaful, primeşti payout, cumperi arme şi alte gadget-uri. În mare parte totul este la fel ca înainte. Iar dacă eşti nou, cel puţin din beta, nu ai nici un indiciu clar cum să abordezi situaţia.

Co-Op

Fiind un joc cooperativ să ai încă 3 prieteni cu care să joci prezintă un mare avantaj. Din păcate eu am fost nevoit să joc cu „Randys” şi bots şi lipsa de comunicare atât în joc cât şi vizual (cel puţin din câte am încerca nu am reuşit să găsesc un sistem de PING) au făcut experienţa dificilă. Ce nu a fost dificil este trasul cu armele şi pusul în mişcare a jafului din momentul în care îţi pui masca şi nu abordezi misiunea ca una STEALTH. Totul devine haos, valuri de inamici din ce în ce mai greu de răpus vor încerca să te oprească. Şi când zic valuri, sunt valuri peste valuri. Între împuşcat inamici şi făcut găuri în podea mai ai şi alte chestii secundare de făcut, de la descoperit documente la, în cazul ăsta, colectat saci din exterior pentru a adăuga peste materialul care arde podeaua să meargă mai repede.

AI-ul nu este cel mai deştept

Arcade

Cum ziceam mai sus te obişnuieşti repede cu armele pentru că jocul nu încearcă să fie realist cel puţin în dificultăţile mai mici şi motorul pe care este construit este unul care să dea o senzaţie de arcade în detrimentul a ceva mai tactic. Combină aceste două lucruri, dar vorbim de un 80% Arcade Fun cu 20% Tactica. Coordonarea însă este cheia succesului şi probabil cineva care joacă în echipă o să aibă mai mult succes decât cineva care joacă cu necunoscuţi. AI-ul nu este cel mai deştept însă la un moment dat dificultatea inamicilor devine aproape imposibilă, deoarece devin bureţi de gloanţe înarmaţi cu tot felul de chestii care te vor doborî imediat.

Experienţa

Fanii îl vor juca garantat. Aşteptau probabil de mult aşa ceva. Eu însă nu reuşesc să mă obişnuiesc cu el. Să zicem că e vorba de BETA și să zicem că poate nu am jucat suficient de mult celelalte, dar nu pot să zic că nu am încercat de nenumărate ori. Pentru cineva ca mine care consumă FPS-uri Online în echipa seria PAYDAY trebuia să fie visul american de a jefuii bănci online, însă niciodată nu mi-a dat senzaţia că sunt binevenit în lobby-uri sau chiar în joc. Cu PAYDAY 3 am avut cam aceeaşi senzaţie de îndată ce am pornit pentru prima dată misiunea. Dar astea sunt lucruri subiective. Ştiu sigur, pariu pe 1 ron, că va fi un succes garantat, deoarece are toate elementele care se caută la un joc plus o nouă generaţie are posibilitatea să îl încerce ca şi cum ar fi primul din serie. Şi asta o să fie o sursă de content cel puţin la lansare.

De PAYDAY 3 se ocupă Starbreeze Entertainment și Deep Silver și va fi disponibil pe PC via Epic Games și Steam din 21 septembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.