După Mortal Kombat 1 şi Street Fighter 6 este timpul copiii să se bage la somn că a venit vremea adulţilor. Sau cel puţin a entuziaştilor de a apăsa pe butoane în speranţa că ies ceva scheme dar din nefericire pentru ei, Eddy Gordo încă nu a fost lansat. Tekken 8 vine la început de an şi pune scena jocurilor de tip fighting din nou pe mapamond în special ca pragul de lansare a fost Street Fighter 6 care a adus cred o mulţime de fete noi în această comunitate. Că a fost datorită „Modern controls” sau ca toată lumea de abia aştepta să o vadă pe Cammy nu ştiu, dar ce este sigur este ca şi Tekken urmează exemplul şi o face destul de bine.
E cu poveste
Modul de poveste din Tekken 8, care se concentrează pe confruntarea finală dintre Jin și Kazuya, constituie o îmbunătățire față de cea găsită în Tekken 7. Deși acesta este un prag destul de uşor de depășit, faptul că povestea nu este spusă de un oarecare este în sine un pas semnificativ înainte. Ridicolă ar fi termenul potrivit pentru poveste, datorită scenelor de acțiune demne de râs, ceea ce se termină cu o luptă culminantă care aduce seria la un nivel mai înalt decât a fost vreodată când vine vorba de absurditate şi ia în calcul că este un joc în care nu există doar un singur urs ci doi, nu există doar un singur wrestler care este sau nu tigru, ci doi, diferiţi zei, Akuma din Street Fighter şi un Mokujin. Povestea din Tekken 8 este cumva o experiență inegală, în ciuda faptului că este mai bună decât cea din Tekken 7. Este o idee minunată să existe un TOURNAMENT ARC ca în animeuri şi asta face ca povestea să fie ceva între un B-Movie şi un lungmetraj anime.
În ciuda faptului că modul de poveste principală este un loc excelent pentru a începe să joci Tekken 8, Arcade Quest oferă jucătorilor o alternativă, care este mai potrivită pentru o introducere în joc. Este mai lejer şi în acelaşi timp mai complet pe ce acoperă. Pe lângă astea revine şi modul TEKKEN BALL cel cu mingea de plaja oarecum foarte îndrăgit de fanii serie.
Un bun combo
Tekken 8 poate fi un joc foarte tehnic, cu o tonă de combo-uri destul de greu de învățat, care rămâne fidel celorlalte jocuri, fie că vorbim de console sau de arcade-uri. Spre deosebire de celelalte jocuri de fighting, Tekken pare să aibă o afinitate către controllere de tip joystick şi nu o manetă de PS5 dar cu noul sistem Special care combina combo-uri pe mai puţine butoane pentru o experienţă mai introductivă în serie permite jucătorilor noi să se ridice la nivelul chiar al unor veterani ai seriei. Spre deosebire de schema de control “Modern” găsită în Street Fighter 6, aceasta poate fi activată sau dezactivată în timpul unui meci cu o singură apăsare de buton. Pentru jucătorii care doresc să experimenteze cu diferite personaje și să nu fie chiar ciuca bătăilor, această posibilitate de a activa şi dezactiva sistemul Special este fantastică. În plus, există Rage Arts, care servesc ca super-mișcări, și sistemul Heat, ceea ce permite jucătorilor să efectueze combo-uri puternice pentru o revenire rapidă sau un contraatac agresiv cu o singură apăsare de buton.
Un pas înainte
Din punct de vedere vizual Tekken 8 arată mai bine ca 7 dar şi precum celelalte jocuri de fighting. Poate este pentru că e mai nou şi lucrurile noi au un „luciu” aparte dar mă gândesc la Mortal Kombat 1 şi îl compar şi parcă există o diferenţă. Este un joc vizual impresionant dar întotdeauna a fost aşa. De la stagii care te lasă cu gura căscată la atenţia detaliilor când vine vorba de luptă. Mişcări fluide într-un mediu foarte bine colorat fac ca Tekken 8 să nu se piardă niciodată în peisaj sau personajele să iasă în evidenţă, deşi unele din personaje şi absolut ciudate cum mai am mai menţionat. Este un echilibru foarte bun între partea de gameplay, cea tehnică şi cea vizuală care face experienta TEKKEN să fie unică şi uşor de recunoscut.
Nebunia costumziarii
Dacă ceva a luat amploare cu Tekken 8 este nivelul de costumizare a personajelor. Toată lumea a luat-o razna cu posibilităţile de a crea personaje din alte mijloace, animeuri, filme sau chiar alte jocuri pentru a le transforma în luptători din Tekken. Evident nu or să fie niciodată 1:1 cu originalul dar costumizarea în Tekken este atât de amplă şi atât de diversă că eşti pe acolo. Poate arăta ca Leon S. Kennedy de pe Wish şi nu originalul dar doar să ai posibilitatea de a face aşa ceva, a îţi personaliza luptătorul până la acel punct este impresionant.
Muzica din Tekken
Fără dar şi poate una din cele mai interesante lucruri pe care a plusat de la bun început Tekken este muzica. Şi a avut o evoluţie spectaculoasă. Întotdeauna legată de stagii sau nivele de luptă, muzica a adus un aport foarte mare jocului şi experienţei Tekken. Chiar dacă în prezent vorbim de muzică foarte electronică „Bumtzy-Bumtzy” jocul este recunoscut pentru o combinaţie variată de piese unele chiar memorabile precum „It’s not a Tuna!” din Tekken Tag Tournament 2 care să îmi vină în cap la prima strigare, care şi ea la rândul ei este foarte agitată dar potrivită pentru o luptă pe un vapor de pescuit.
Actoria pe partea de voce în schimb este la un nivel de B-Movie/Anime cum am zis mai sus. Câteodată este „over-the-top” cu interpretări exagerate sau dialog/monolog care zici că e scos dintr-o carte de clişee dar toate astea sunt făcute, totuşi, cu suflet şi dedicaţie. Jocul, în ciuda elementelor deplasate ca să le numesc cumva, se ia foarte în serios. Chiar rareori cred că am sesizat o glumă sau ceva în care să îşi asume nivelul de ridicol pe care îl vedem şi auzim. Totul este dus la capăt cu maximă seriozitate şi asta se vede în interpretarea vocală.
Personaje noi
Trei personaje noi completează roster-ul de luptători cunoscuţi şi aceste sunt Victor, Azucena şi Reina. Fiecare are modurile sale unice de luptă şi un rol în povestea principală însă Victor şi Reina se simt ca cei mai overpowered cel puţin acum, la început. Reina datorită stilului de luptă Mishima doar că parcă mai rapid şi mai fluid decât al celorlalţi de până acum şi Victor vine cu un set de combouri/scheme destul de simple, rapide şi devastatoare. Azucena în schimb e mai echilibrată. Nu ştiu de ce dar îmi aduce aminte de Chirstie Monteiro deşi stilul de luptă este ceva orientat spre MMA şi nu capoeira. Întotdeauna se întâmplă asta cu personajele noi, să fie parcă mai puternice decât cele clasice, ca în Tekken 7 când l-au lansat pe Noctis, care părea de neoprit. În timp speram că cele ce vor apărea la battlepass sau ca downloadable content să fie echilibrate sau cel puţine să balanseze acestea noi care par de neoprit.
Sunt totuşi probleme
Problema cea mai mare de care suferă Tekken dar poate şi alte jocuri de fighting este de cheateri. Este o problemă atât de mare încât te descurajează să te joci online ranked din cauza faptului că vei da de oameni care trişează. Aş argumenta că folosirea macrourilor este de asemenea un mod de a trişa dar aia e doar părerea mea, însă avem probleme mai mari decât atât. Oameni cu controllere „compromise” sau cum deja s-a văzut, doi care se băteau constant unul cu celălalt ca să fie în topul Leaderboard-ului cu sute şi sute de lupte.
Chiar dacă se promit ban-uri acestor utilizatori care abuza de anumite sisteme sau care „trişează” fără pic de ruşine sau reţinere experienta online este oarecum compromisă. Sistemul este atât de slab că este împotriva ta şi în loc să fie terenul în care să îţi testezi nivelul şi să devii mai bun la Tekken, jucând contra altor oameni şi nu doar contra unui AI sau BOT, este fix opusul. Este zona unde îţi iei bătaie de la cineva care este încărcat şi devine o experienţă frustrantă absolută cu posibilitatea de a renunţa complet la joc. RANKED în multe jocuri este cel mai important mod şi multă lume este interesată în a-şi îmbunătăţii abilităţile dar din cauza acestor persoane care nu au ceva mai bun de făcut decât să folosească „cheats” devin moduri neplăcute de a juca şi îţi strica experienta per total.
Tragem linie
Tekken 8 este cea mai bună introducere în serie pentru cei ce caută experiența Tekken. Ajută pe cei noi şi oferă veteranilor mai mult conţinut, mai multe combo-uri dar şi noutăţi şi un nou challenge, cel de a fi mai bun sistemului Special, cel nou implementat. În ciuda a ceea ce am zis mai sus, excesului de „cheats” în online, este mult alt conţinut pe lângă să te ţină ocupat până când se mai face curăţenie, fiind vorba de un joc la început, o lansare proaspătă. Nota ar fi fost mai mare dar ca de obicei ne vedem în situaţia în care un joc introduce personaje de cumpărat după lansarea jocului, cu posibil două sau trei alte battlepass-uri şi nu vom şti cu adevărat care este numărul final de luptători şi nici cine vor fi aceştia.
Tekken 8 este disponibil din 25 ianuarie 2024 pe PlayStation 5, Xbox Series X|S și Windows PC.
- Gen: Action, Brawler
- Lansare: 25.01.2024
- Studio: Bandai Namco
- Distribuitor: Netzah Games
- Platforme: PlayStation 5, Xbox Series X|S și Windows PC
- Clasificare: 18+
- Sistem de Testare: PlayStation 5
- Sinopsis:
TEKKEN 8, noul titlu în legendara franciză TEKKEN, aduce jocul de fighting în brațele noii generații!
TEKKEN 8 continuă saga tragică a liniei de sânge Mishima și a meciurilor de ranchiună între tată și fiu care au zguduit lumea. După ce și-a învins tatăl, Heihachi Mishima, Kazuya își continuă cucerirea pentru dominația globală, folosind forțele G Corporation pentru a purta un război împotriva lumii. Jin este forțat să-și înfrunte soarta direct, în timp ce se reîntâlnește cu mama sa dispărută de mult timp și încearcă să oprească domnia de teroare a tatălui său, Kazuya.
Experimentați următorul capitol din cea mai longevivă poveste a unui joc video cu 32 de luptători reproiectati și unici și stăpâniți noul sistem “Heat” pentru a vă zdrobi adversarii. Bucură-te de o grafică de înaltă fidelitate, dezvoltată pentru noua generație de hardware, pentru a pune în evidență fiecare moment de impact și super mișcări agresive.
Cu o varietate de conținut pentru un singur jucător de explorat, cum ar fi noul mod Arcade Quest și un sistem de personalizare aprofundată atât pentru personajele jucabile, cât și pentru avatar, TEKKEN 8 introduce cea mai palpitantă experiență de până acum.
Un luptător pentru o nouă generație
32 de luptători cu imagini next-gen se vor ciocni în Tekken 8! Atât personajele noi, cât și cele care se întorc sunt înfățișate uimitor în modele de personaje foarte detaliate, construite de la zero – prezentând fiecare picătură de sudoare și mușchi rupți pentru o experiență captivantă.Lista include luptători emblematici precum Paul Phoenix, King, Marshall Law și Nina Williams, iar Raven se întoarce după ce a făcut parte ultima dată din povestea din Tekken 6, acum 15 ani! Jun Kazama revine în poveste pentru prima dată în 25 de ani de la dispariția să din Tekken 2, iar Tekken 8 introduce, de asemenea, un nou personaj peruvian, Azucena!
Jucătorii își vor putea provoca adversarii în 16 scene de luptă cu distrugeri intense și elemente de scenă interactive.
Joc nou, rivalitate nouă
TEKKEN 8 continuă saga tragică a Mishima și Kazama și a confruntărilor dintre tată și fiu care au zguduit lumea. În acest ultim capitol, Jin Kazama va încerca să își sfideze soarta în timp ce îl înfruntă pe tatăl sau, Kazuya Mishima, provocând război și distrugere în întreagă lume.
Alături de experiență principală a poveștii principale care curge de la cutscene de calitate hollywoodiană la bătălii de proporții, episoadele separate ale personajelor oferă mai multe informații despre poveștile individuale ale fiecărui personaj.
Un nou gameplay captivant
TEKKEN 8 va avea un nou gameplay interesant, axat pe tactici “agresive”. Păstrând identitatea unică a jocului de lupte TEKKEN, jocul va oferi atât jucătorilor, cât și spectatorilor cea mai palpitantă experiență de până acum a seriei, cu atacuri viscerale și medii care sunt atât dinamice, cât și destructibile.
Cea mai recentă intrare în serie introduce o mecanică de joc complet nouă numită “Heat System”, oferind jucătorilor posibilitatea de a valorifica agresivitatea că tactică și de a încorpora atacuri ofensive în stilul lor de joc, cu mișcări speciale și abilități ale personajelor bazate pe caracteristicile unice ale fiecărui personaj.
Elemente de baza precum “Rage Arts” și mișcările și combo-urile caracteristice ale seriei se întorc și în TEKKEN 8.
Arcade Quest
În noul mod single-player “Arcade Quest”, jucătorii își pot crea propriul avatar și își pot cuceri rivalii într-o varietate de arcade diferite.
Acest mod servește că o introducere în gameplay-ul TEKKEN 8, permițând jucătorilor să dobândească cunoștințe de bază, să învețe tehnici practice și să se bucure de o poveste unică și de lupte diferite de meciurile obișnuite. Pe măsură ce protagonistul crește și se confruntă cu adversari din ce în ce mai puternici, la fel vei face și tu!
Deblocați elemente de personalizare atât pentru personajele jucabile, cât și pentru avataruri, în timp ce progresati prin poveste.
Construit pentru personalizare
Cu o mare varietate de personalizări ale personajelor jucabile, ale avatarurilor, ale elementelor HUD și ale muzicii, jucătorii își pot adapta experiența la preferințele lor personale. Există mai multă libertate în ceea ce privește opțiunile de personalizare decât oricând înainte pentru personajele jucabile.
Sunt disponibile mai multe opțiuni de zone de personalizare, cum ar fi “full body,” “head,” “glasses,” “upper body,” and “lower body,” “shoes” și două tipuri de accesorii, plus multe altele! Schimbați în mod dinamic culoarea fiecărei părți împreună cu dimensiunea și poziția accesoriilor.
Personalizarea avatarului este un element nou introdus în TEKKEN 8. Avatarurile pot fi personalizate și folosite în moduri precum Arcade Quest.
Personalizarea jucătorului permite jucătorilor să editeze titlurile, indicatoarele, cărțile de jucător și multe altele. Jukebox-ul permite utilizatorului să schimbe muzică de fundal.