Doi Prinţişori din Persia lansaţi în acelaşi an? Ceva este în neregulă cu linia temporală pentru că aşa ceva nu cred că am mai văzut vreodată nici în cele mai bune vremuri ale gamingului. După lansarea de succes şi primirea pozitivă pe care a avut-o în Ianuarie Prince Of Persia: The Lost Crown, câteva luni mai târziu primim The Rogue Prince Of Persia, un joc care a venit ca un jump scare pentru ca nimeni nu se aştepta la el, muzica de tensiune trecuse şi toţi priveam liniştiţi către remake-ul la Prince Of Persia The Sands of Time care nu mai vine. Clasica distragerea a atenţiei pe care o practică filmele de groază că parte din identitatea lor. Dar ce este The Rogue Prince of Persia? Exact, bună întrebare. Este, din nou, un sidescroller care diferă mult d.p.d.v. vizual de The Lost Crown, dar păstrează mult din ce face distractiv un joc Prince Of Persia. În continuare trecem prin câteva dintre lucrurile interesante legate de acest titlu al cărui ultim lucru pe care îl am de menţionat este ca jocul al cărei lansare este 27 Mai, de fapt este lansare în Early Acces aşa că avem de a face cu un produs, oarecum, incomplet.
Povestea Prinţului Rebel
Narațiunea din “The Rogue Prince of Persia” este captivantă și bine integrată în gameplay. Povestea se învârte în jurul misiunii Prințului de a apăra Persia de invazia Hunilor, care mânuiesc o magie șamanică devastatoare. După o înfrângere inițială, Prințul trebuie să învețe din greșeli și să se bazeze pe sprijinul aliaților pentru a-și salva regatul. Personajele jocului sunt oarecum bine dezvoltate pentru ce conţinut avem, adăugând ceva greutate emoțională și o oarecare profunzime poveștii, care de moment nu este atât de dezvoltată cât ai crede.. Personaje cheie precum Shahin, Feriel, Peroz, Sukhra, Paachi și Azadeh joacă fiecare roluri esențiale în narațiune, oferind perspective și abilități unice care îl ajută pe Prinț în călătoria sa.
Gameplay și Mecanici
La baza, “The Rogue Prince of Persia” oferă o experiență roguelite captivantă dar nu atât de polișată precum, de exemplu, Hades. Jucătorii își asumă rolul Prințului, înarmat cu o bolă mistică ce oferă puterea de a întoarce timpul atunci când este aproape de moarte. Această mecanică unică adaugă un strat de profunzime strategică, încurajând jucătorii să experimenteze cu diferite tactici și abordări. Jocul prezintă niveluri generate procedural în diverși „biomi”, asigurând ca fiecare „run” este proaspăt și provocator. Biomele, incluzând Satul Zagros, Tabăra de Război a Hunilor, Apeductul, Academia, Turnul Uitării și Grădinile, sunt concepute viu, cu estetică distinctă și provocări de mediu. Această diversitate menține explorarea interesantă și vizual stimulatoare.
o experiență roguelite captivantă
Combatul este fluid și receptiv, cu o gamă relativ largă de arme și unelte la dispoziția jucătorului, asta dacă le şi găseşte. De la Pumnalele Duble rapide până la Tabarul puternic, un topor foarte mare pe care dacă îl vedeţi îl recunoaşteţi imediat, fiecare armă oferă un stil de joc diferit. Incluziunea armelor secundare și a uneltelor, cum ar fi Chakram-ul și Cârligul, îmbunătățesc și mai mult versatilitatea și profunzimea combatului dar şi a mişcării.
Vizual/Audio/Early Access
Direcția artistică a jocului “The Rogue Prince of Persia” este atât unică, cât și coerentă, cu un accent puternic pe lizibilitatea gameplay-ului. Visualurile jocului sunt vibrante și detaliate, creând o lume imersivă care capturează esența Persiei antice dar şi a identităţii studioului care se ocupa de acest joc, Evil Empire, care au mai făcut Dead Cells. Designul audio completează vizualurile, cu peisaje sonore atmosferice și o coloană sonoră potrivită care îmbunătățesc experiența generală. Piese care suna orientale dar cu chitare electrice sau chiar şi elemente de hip-hop câteodată se combina perfect pentru a face fiecare biom unic şi fiecare luptă cu atât mai interesantă. Este un soundtrack care te motivează să încerci din nou şi din nou şi care te pune foarte bine în acţiunea jocului.
Totuşi decizia Evil Empire de a lansa jocul în Early Access subliniază angajamentul lor față de joc şi probabil caută şi acel element de dezvoltare condusă de comunitate. Dezvoltatorii caută activ feedback pentru a rafina și extinde conținutul jocului, promițând actualizări regulate care vor introduce noi niveluri, arme, inamici, șefi și acte de poveste. Această abordare iterativă asigură că lansarea finală va fi rafinată și îmbogățită de imputul jucătorilor. Şi la cât de funcţional, plăcut şi performant este jocul în momentul de faţă, cred că va exista, cu siguranţă, o comunitate în jurul lui, în special una de Speed-Runneri dar şi una a entuziaştilor de tipul acestor de jocuri sidescrollere sau rogueliteuri.
O concluzie timpurie
“The Rogue Prince of Persia” se remarcă a fi o promisiune a genului roguelite, combinând elemente clasice de acțiune-platforming cu o narațiune bogată și un gameplay, să zicem, strategic.” Generarea procedurală și biomele diverse oferă o rejucabilitate aproape infinită, în timp ce sistemul de luptă profund şi distractiv dar și povestea captivantă, mențin jucătorii investiți. Pe măsură ce jocul evoluează prin Early Access, sper că scopul este să fie pregătit să devină un titlu de referință în seria Prince of Persia atât datorită eforturilor dedicate ale studioului Evil Empire dar în special lucrând şi ascultând feedback-ului neprețuit al comunității. Fără comunitate nu ai joc care să iasă din Early Access şi Prinţul Rebel merita mai mult.
The Rogue Prince of Persia este disponibil acum în Early Access pe Steam.
- Gen: Roguelike, Platformer
- Lansare: 27.05.2024 (04.05.2024 – Early Access)
- Studio: Evil Empire
- Distribuitor: Ubisoft
- Platforme: PC (Steam)
- Clasificare: 18+
- Sistem de testare: PC, CPU – Intel i9/ GPU – RTX 1060 6GB/ RAM – 16GB / Monitor – SAMSUNG ODYSSEY G4
Sinopsis: The Rogue Prince of Persia este un viitor joc video roguelike cu defilare laterală dezvoltat de Evil Empire și publicat de Ubisoft. Face parte din seria Prince of Persia, jocul a fost lansat în mai 2024 în Early Acces pentru Windows PC via Steam.