“Nunta mută” disponibil acum pe Cinepub

0
1915

De 1 decembrie CINEPUB a propus pasionaților de film românesc lungmetrajul Nunta mută, care marchează debutul în regia de film al lui Horaţiu Mălăele.

Cinefilii sunt invitați să descopere o lume barocă, ludică, plină de vitalitate, un realism magic cu accente de suprarealism și grotesc, o lume care captivează spectatorul încă de la primele cadre prin imaginea semnată de Vivi Drăgan Vasile.

Satul românesc plin de culoare din anii ’50, personajele desprinse parcă din filmele lui Fellini sau Kusturica, atmosfera circului ambulant, clovnii pitici, excentricii satului creează universul special din Nuntă mută, film nominalizat la Premiile Gopo în 2009 pentru opt categorii, inclusiv pentru cel mai bun scenariu (Adrian Lustig, Horațiu Mălăele), cel mai bun actor (Alexandru Potocean), cea mai bună actriță (Meda Victor) și cea mai bună imagine (Vivi Drăgan Vasile).

“Îmi propun un film care să vorbească lumii cu duioșie și romantism despre dragoste într-un spațiu născător de veșnicie. Îmi propun un film care să vorbească lumii despre dictatură și consecințele ei în plan comunitar și, respectiv, familial. Va fi un film despre viață, moarte și adevăr. Va fi un film cu mult umor”, a declarat Horațiu Mălăele despre Nunta mută.

Filmul spune povestea dintr-un sat românesc din anii ’50. Odată cu moartea lui Stalin se declară doliu internațional timp de șapte zile și interzicerea tuturor manifestărilor cu caracter popular, ceea ce nu pică tocmai bine celor câteva zeci de oameni care participă la o nuntă într-un sat românesc: nu mai puțin de patru porci și doi viței au fost tăiați pentru această sărbătoare, iar mâncarea nu poate fi păstrată atâta timp. Socrul mic găsește însă soluția: ferestrele sunt acoperite cu draperii groase, sticlele și paharele sunt învelite în cârpe pentru a nu face zgomot, copiii sunt legați la gură pentru a nu face gălăgie, lăutarii mimează muzica, cucul care iese din ceas este strâns de gât de către socrul mic, nuntașii vorbesc în șoaptă și prin ”telefonul fără fir”.

Cinepub.ro este singurul portal de filme românești online, distribuit gratuit și cu acordul legal al producătorilor și cineaștilor independenți, cu premiere în fiecare joi seara, de ficțiune, documentar sau animație, scurt sau lungmetraj.