Molly’s Game – Recenzie

Studio: Entertainment One

Jessica Chastain … Molly Bloom
Idris Elba … Charlie Jaffey
Kevin Costner … Larry Bloom
Michael Cera … Player

Povestea adevarată a îndrăzneţei Molly Bloom, care timp de un deceniu s-a aflat în spatele celor mai exclusiviste şi costisitoare partide de poker.

Molly’s Game este inspirat din povestea reală a lui Molly Bloom, o persoană despre care dacă nu ați auzit, este neapărat nevoie să vedeți filmul ăsta. Aaron Sorkin este un scenarist cunoscut pentru filmele sale excelent scrise (The Social Network în special) și aici avem parte de debutul său regizoral cu o poveste absolut nebună despre care v-ați întreba pe parcursul filmului dacă este chiar adevărată.

Molly Bloom (Jessica Chastain) pornește în viață ca schioare, dar la maturitate lucrurile deraiază si intră în lumea pokerului, pe care încet-încet începe să o descopere și să aibă la mână o grămadă de celebrități pe care le-a denunțat în cartea sa, jocurile de poker la care era prezentă fiind organizate ilegal. Crescând în ierarhia organizărilor, aceasta recurge la metode tot mai neortodoxe de a atrage jucători și acestea chiar functionează.

Scenariul este impecabil, Sorkin revenindu-și după Steve Jobs, un film destul de mediocru de felul lui. Din punct de vedere regizoral acesta nu strălucește, dar il ajută foarte mult editarea, o mare parte din film fiind narată. De obicei narațiunea este un minus într-un film, dar atunci când filmul îți arată ce îți este povestit și explicat, cum este in cazul aici, funcționează de minune. Informația și dialogurile rapide sunt mărci Sorkin cunoscute, iar alegerea lui Chastain și Idris Elba drept interpreți ai protagoniștilor este o altă bilă albă a filmului, aceștia făcându-și treaba minunat.

Deși filmul este destul de lung, rareori sunt scene care ar fi putut lipsi din film și oricum niciuna nu îl trage în jos. Incursiunea nebună în lumea pokerului prinde spectatorul chiar dacă acesta nu știe absolut deloc cu ce se mănâncă pokerul, pentru că bucătaria internă și strategiile lui Bloom fac toată acțiunea. În film sunt scene destul de puține sau scurte cu o grămadă de actori despre care pot zice că au avut parte de o mare onoare să lucreze cu Aaron Sorkin, cum ar fi Michael Cera, care în mod normal nu ar fi părut cel mai potrivit pentru un asemenea scenariu, dar s-a descurcat admirabil.

Singura mea problemă cu Molly’s Game ar fi al treilea act, acesta curgând fluid, deși este mult mai “soft” decât restul poveștii. Bloom iese cumva din impasul apariției autorităților, dar după câte a facut, cel putin în film pare că iese mult prea ușor și psihologia din spatele alegerilor sale sunt legate de relația ei cu tatăl său mult prea ambițios. Știind că Sorkin doar se bazează pe fapte reale și nu le scrie 100% cum s-au întamplat, ci doar o interpretare, parcă îmi doresc acum să citesc mai mult despre Molly Bloom, de la cartea ei până la declarații alternative.

Molly’s Game este povestea unui joc fantastic și mă mir că nu a apărut mai devreme, dar dacă tot a aparut, intră în categoria filmelor bune ale lui 2017.

Nouă ne-a plăcut și vi-l recomandăm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Molly’s Game/ “Jocuri secrete” rulează la cinema din 5 ianuarie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.