Ascultă acest articol


MovieNews.ro a fost alături tu East European Comic-Con încă de la prima ediție (găsiți o parte din acoperire și pe revista noastră (@FiLM și suplimentul Geek) și încercăm să ținem pasul cu EECC în calitate de parteneri media (din umbră ultimele ediții) dar și ca membrii ai presei.

An de an am încercat să trecem pentru entuziasmul nostru ca pasionați de benzi desenate, filme, seriale și cam tot ce acoperă sfera geek și să scoatem ochiul critic la iveală pentru a ne asigura că edițiile East European Comic-Con se desfășoară așa cum trebuie pentru a oferi cea mai bună experiență fanilor. Am fost vigilenți și transparenți, la fel și organizatorii EECC – ceea ce ne-a plăcut foarte mult și a făcut posibilă o prietenie bună și de lungă durată – și de fiecare dată când am descoperit ceva ce trebuia menționat, sau am dorit să aflăm vreo informație, am fost susținuți.

Sebastian Roche & Andra Vasile (PR Manager al East European Comic-Con)

Andra Vasile, PR Manager al East European Comic-Con

Dar cum participanții și pasionații acestui eveniment merită să afle cât mai mult despre Comic-Con-ul lor favorit, deci transparența e necesară și precum an de an, am luat legătura (iarăși și vom continua, sâc!) cu Andra Vasile, PR Manager al East European Comic-Con, să-i punem câteva întrebări legate de ediția #11 de la ROMEXPO care va avea loc în perioada 19 – 21 aprilie.

MovieNews.ro: Bună Andra, bine ne-am regăsit. După ce, anul trecut, s-a spart “decada” de Comic-Cons în România, ediția cu numărul 11 este gata să ne readucă în atmosfera noastră preferată. Cum ești, cum te simți să pui la cale ediția #11?

Andra Vasile: Bine ne-am regăsit. Fiecare ediție reprezintă un prilej de bucurie pentru noi și, totodată, reprezintă o provocare de a le oferi fanilor o experiență de neuitat și motive din plin de a reveni de fiecare dată la Comic Con. Mai degrabă, o resimțim ca pe o continuitate, nu ca pe un nou capitol, chiar dacă am trecut de borna de 10 ani.

MN: Ultimele ediții au fost multiple anual și s-a încercat chiar și în alte orașe, anul acesta ne rezumăm numai pe București sau va exista și o ediție la Arena Națională?

Andra: De-a lungul timpului, am încercat să aducem Comic Con cât mai aproape de toți fanii din țară. Momentan, vrem să ne concentrăm pe ediția din acest weekend și să dăm totul pentru ca evenimentul să fie la cele mai înalte standarde, așa cum ne-am propus de fiecare dată. După acest weekend, vom face o evaluare și vom analiza oportunitățile edițiilor viitoare.

MN: Unde va avea loc EECC 2024 în cadrul ROMEXPO, în aceleași pavilioane ca edițiile trecute, sau vom avea parte de ceva diferit?

Andra: Da, spațiul va fi același cu care i-am obișnuit pe fani până acum. Doar scena principală, acolo unde vor avea loc panel-urile cu actorii, competițiile de cosplay și k-pop, va rămâne în Pavilionul Central. În rest, tot evenimentul se va desfășura în pavilionul B3. 

MN: Zona de “hrănit vizitatorii” aduce ceva surprize? Sunt locuri amenajate special unde vizitatorii să poată sta să servească masa?

Andra: Zona de Street Food Heroes s-a bucurat de mare succes încă de prima dată de când am înființat-o, așa că nu avea cum să lipsească nici acum. În fața pavilionului B3, vom avea amenajată o zonă de relaxare, la iarbă verde, cu o mulțime de food trucks pentru toate gusturile, mese, bean bags, pentru ca fanii să se bucure frumos de o pauză de masă. Tot ce mai rămâne este ca prognoza meteo să țină cu noi ????

MN: Pentru că tot am întrebat de locuri de luat masa, vor mai fi (precum anii precedenți) spații verzi cu perne pentru vizitatori?

Andra: Exact, în zona de Street Food, vom avea amenajat acel spațiu verde cu perne, mese, băncuțe, tot ce trebuie pentru a-i face pe vizitatori să se simtă cât mai confortabil.

MN: (Trebuie să întrebăm asta) Zona dedicată jurnaliștilor va fi accesibilă?

Andra: Zona jurnaliștilor se desfășoară, practic, în tot spațiul evenimentului. Nu avem o zonă îngrădită special, cred ca cel mai important pentru jurnaliști este să ia la pas evenimentul, să descopere toate surprizele pe care le-am pregătit, să ia pulsul expozanților, participanților, cosplayer-ilor. 

MN: Și pentru că tot am deschis subiectul, știm că nu există o presă dedicată acestui tip de eveniment, dar chiar și așa, de ce EECC nu încearcă să facă promovare în acest sens?

Andra: Din punctul nostru de vedere, am avut acțiuni de promovare, am avut parteneriate media, poate nu atât de multe ca în anii precedenți, dar le-am continuat pe cele care ni s-au părut eficiente în a disemina mesajele noastre. Într-adevăr, presa de profil s-a diminuat destul de mult, acum nucleul comunicării s-a mutat în social media. De acolo își ia publicul nostru țintă informația, acolo ne descoperă, ne urmăresc și, dat fiind gradul mare de interactivitate din online, este și pentru noi de folos pentru că orice feedback sau sugestie ne ajută în creionarea unui eveniment și mai bun.

MN: La ce număr de vizitatori vă așteptați la această ediție și care este numărul ideal pentru acoperirea biletelor puse la vânzare?

Andra: Ca număr de vizitatori, ne așteptăm să fie cel puțin ca anul trecut, în jur de 50.000 pe parcursul celor 3 zile de eveniment. Numărul ideal este fluctuant de la an la an, mai ales din cauza modificărilor fiscale autohtone, a peisajului economic la nivel mondial care ne afectează pe toți. Tot ce ne dorim este ca evenimentul să se ridice la nivelul așteptărilor publicului prezent.

MN: A existat o evoluție a numărului de participanți la edițiile EECC de-a lungul anilor? Care este motivul primordial pentru care reveniți cu noi ediții an de an?

Andra: Comic Con este ca un “microb” pentru noi, indiferent de dificultățile pe care le-am întâmpinat de-a lungul anilor, nu putem renunța la această pasiune care este inedită atât pentru participanți, cât și pentru noi, ca organizatori. Interesul publicului a crescut constant, ceea ce se reflectă și în evoluția evenimentului ca amploare. La prima ediție care a avut loc la Palatul Copiilor, în 2013, am avut în jur de 9000 de vizitatori, iar de câțiva ani am reușit să depășim borna de 50.000.

MN: Felicitări pentru secțiunea de “Special Guests” de la această ediție, actori care au fost aleși cu ajutorul votului fanilor EECC – un lucru demn de apreciat. Cum funcționează sistemul de “recrutare” în acest sens? E anevoios procedeul? Care sunt criteriile pe care le luați în calcul (în afară de votul fanilor) atunci când căutați actori pentru edițiile EECC?

Andra: Procesul este destul de anevoios din mai multe puncte de vedere. România nu este o piață foarte atractivă pentru marile branduri de producție de filme/seriale, prin urmare nu avem parte de vreun sprijin în acest sens, iar booking-ul actorilor îl operăm singuri. În afară de limita bugetului, bineînțeles, mai apare și componenta programelor actorilor care poate fi destul de imprevizibilă. De pildă, dacă încep filmările la o producție, actorii sunt nevoiți să le prioritizeze pentru ca acesta este job-ul lor de facto. Deci un criteriu esențial este disponibilitatea actorilor, dar și apetența lor pentru genul acesta de evenimente. Nu toți actorii, în special cei cu mare notorietate, nu participă la Comic Con-uri, excepție făcând poate acele cazuri în care sunt împinși de casele de producție pentru promovare (de exemplu, Comic Con San Diego).

MN: Este vreun invitat special pe care vă doriți să-l aduceți și pe care nu ați reușit în momentul de față? Dar unul de care sunteți mândri că l-ați adus?

Andra: Suntem mândri de toți actorii care ne-au călcat pragul de-a lungul timpului pentru că fiecare a oferit fanilor un moment prețios. Dacă ar fi sa fac un top personal, fără o ordine anume, i-aș include pe Jason Momoa, Robert Knepper, Charles Dance, Sebastian Roche, Mark Sheppard și Andrew Scott. De-a lungul timpului, am avut discuții cu nume importante, dar care nu s-au concretizat, cel puțin momentan, din păcate, din seriale precum Supernatural sau Lucifer.

MN: Laude merg și către “Aleea Artiștilor” unde, iarăși, aveți pentru fani surprize foarte plăcute. Domnul Puiu Manu va fi prezent și avem câteva nume sonore din domeniu, Pisica Pătrată (Alexandru Ciubotariu) fiind un “veteran”, dar și prietenul nostru Smoking Cool Cat (Octav Ungureanu) care a pregătit surprize. Cum stăm cu numărul Artiștilor anul acesta?

Andra: Aleea Artiștilor este una dintre zonele noastre preferate din eveniment, ne bucurăm să-i avem alături pe cei pe care i-ai menționat și care au fost alături de noi încă de la începuturi. Dar este foarte frumos că în fiecare an descoperim și artiști noi, talentați, și ne face plăcere că le putem oferi o platformă de expunere și interacțiune face-to-face cu vizitatorii.

MN: Elefantul din cameră: Benzile desenate! De la prima ediție au apărut producători și distribuitori autohtoni de benzi desenate 100% românești și autentice (știi la care fac referire) și am avut parte și de edituri care importau benzi desenate pe care le traduceau pentru publicul nostru. Acestea au venit… și au dispărut cum au venit… unele dintre ele. Care e situația în prezent la acest capitol? Avem editori sau producători de benzi desenate autohtone la EECC 2024?

Andra: Nu dețin suficient de multe informații ca să detaliez subiectul. Însă, ca în economia de piață, unele produse se dezvoltă sau nu datorită interesului publicului. Înseamnă că nu există în România o piață suficient de mare pentru pasionații de benzi desenate, ceea ce este păcat, desigur, dar sunt sigură că pentru fanii înfocați există și alte soluții.

MN: Încă nu s-au anunțat atracțiile zonei de gaming. Aveți un sneak peek pentru noi? La ce să ne așteptăm?

Andra: Ca în fiecare an, zona de gaming este una dintre cele mai atractive din eveniment. Anul acesta avem mai multe feluri de gaming: de la PC și console pana la mobil, VR, Arcade etc.  Vom avea 13 standuri în total, fiecare cu specificul său, iar fanii pot câștiga premii, se pot întâlni cu influenceri, iar printre invitați se numără și Ana Dumbravă, cea mai bună jucătoare de Counter-Strike din lume, declarată doi ani la rând. În materie de jocuri vom avea multe dintre favoritele publicului, printre care Counter-Strike, League of Legends, FIFA, Fortnite, Brawl Stars și multe altele.

În plus față de anii trecuți, Echo School, o școală unde se studiază game design și game development, va fi prezentă și va oferi inclusiv o bursă pentru cei care își doresc să-și transforme pasiunea în carieră.

MN: Ce contribuții oferă distribuitorii de film și cinematografele la EECC 2024?

Andra: Anul acesta, avem două standuri amenajate de Cinema City și Warner Bros. Discovery care au pregătit multe surprize și activități pentru fani. În zona Cinema City, va avea loc inclusiv un meet and greet cu distribuția filmului Buzzhouse ce urmează să aibă premiera în cinematografe pe 26 aprilie.

MN: Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați avut de-a lungul anilor? Ce ați învățat din acestea?

Andra: Provocările au fost multe, însă din fiecare am învățat și am încercat constant să îmbunătățim tot ce ține de eveniment, de la actori, la amenajarea logistică, la invitații pe care i-am găzduit (expozanti, artiști, cosplayeri etc). De multe ori, oricât de multă experiență ai acumula în timp, tot apar situații neprevăzute cărora încercăm să le facem față cu brio. Sunt chestiuni pe care putem învața să le controlăm, dar sunt și unele care, din păcate, nu au ținut de noi și aici mă refer în special la pandemie și la contextul socio-economic actual.

MN: Vedem că și Japan Area se dezvoltă frumos. Care credeți că sunt factorii care determină interesul tot mai mare al publicului față de cultura japoneză? Cum credeți că se va dezvolta mai departe?

Andra: Comic Con România își are, de fapt, rădăcinile într-o convenție dedicată culturii japoneze, Japan Play, care a avut loc prima dată la Cluj Napoca. Și pe noi bucură mult interesul tot mai crescut al participanților față de cultura și tradițiile japoneze, de aceea aceasta zonă special dedicată s-a și extins, ușor-ușor, de-a lungul edițiilor. Anul trecut, de pildă, evenimentul s-a deschis în prezența Excelenței Sale Ambasadorul Japoniei la București. Anul acesta, zona japoneză se află sub umbrela festivalului Hanami, al privirii și admirației florilor de cireș.

MN: Zona de cosplay, de asemenea, s-a dezvoltat foarte mult de la an la an, cum va fi anul acesta? Ce poți să ne spui?

Andra: Cosplay-ul este inima Comic Con-ului în fiecare an și chiar s-a văzut o răspândire tot mai mare a acestei pasiuni. Evenimentul nostru le oferă cadrul perfect pasionaților de cosplay, atât celor care se costumează, cât și celor care le admiră și mi se pare fascinant că au ocazia să interacționeze, să schimbe impresii, să facă fotografii.

Și în acest an, scena principală va găzdui competiția de cosplay (selecția pentru Europa Cosplay Cup) unde abia așteptăm să vedem cu ce costume și interpretări inedite ne vor surprinde concurenții. În juriu, avem invitați cosplayeri de seamă la nivel european precum MeanKitteh, Manlima sau Stickweeds.

MN: Pe partea de comercianți, revin veteranii? Avem “noi veniți”?

Andra: Avem 36 standuri ale expozanților care vor veni, ca în fiecare an, cu o gama largă de produse, de la cărți și board games până la tot felul de obiecte de îmbrăcăminte, accesorii, figurine, bijuterii și multe alte produse inspirate din pop culture.

MN: Am acoperit o mare parte din atracțiile EECC și cred că am adresat întrebările corecte care să intereseze, cel mai important, pe cititorii noștri și fanii EECC. Andra redacția MovieNews.ro îți mulțumește foarte mult și vă urăm un MARE “SUCCES!” și ne vedem acolo!

Andra: Mulțumim și noi și abia aștept să ne vedem acolo!

Așadar, vă așteptăm la ROMEXPO la cea mai nouă ediție East European Comic-Con, care va avea loc în perioada 19 – 21 aprilie.

Pentru a fi la curent cu tot ce se întâmplă cu East European Comic-Con accesați tag-ul East European Comic-Con sau EECC, iar pentru a afla ce s-a întâmplat an de an folosiți tag-urile:

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.