Ascultă acest articol


De Baby Elvis m-am lovit la sfârșitul lui 2015, când eram bombardată din toate părțile de „Îi știi pe tipii ăia cool din finala GBOB România?” așa că, în final, trebuia să-i știu. Răsăriți din Oradea, joaca lor de-a muzicienii s-a concretizat tot în 2015 sub forma albumului de debut, White Elephant, pe care îl găsiți pe toate platformele de streaming. Baby Elvis înseamnă geci de blugi, un sound etern „fresh”, plimbări pe lângă Crișul Repede, Moszvka, și, într-un final: Alex, Mark, Oscar și George.

Jessica Brenda/Avalon

Salut! Mulțumesc că ați acceptat invitația MovieNews pentru acest interviu. Având în vedere stilul abordat sub etichetele de garage-rock, brit-rock, noise-pop, ce film credeți că v-ar acompania cel mai bine muzica?

ALEX: Probabil ceva film de Guy Ritchie. “Snatch” e preferatul meu.
MARK: “Top Secret!” din ‘84.
OSCAR: Mystery Train, Johnny Suede.

Ce filme/seriale v-au influențat munca/viziunea asupra muzicii?

ALEX: Câteodată mi se întâmplă să iau chitara și să cânt niște chestii întâmplătoare în timp ce mă uit la un serial sau un film. Câteva idei de piese de pe primul album cred că s-au născut așa, deși nu pot să spun că un anumit film sau serial m-a marcat foarte tare din punctul ăsta de vedere. Ah, una dintre piesele de pe următorul album e inspirată și din “Fantastic Mr. Fox” făcut de cel mai cool om, Wes Anderson.
OSCAR: The Knick, Only lovers left alive, Wings of Desire, Sid and Nancy
MARK: Control, True Detective Season 1, Pink Floyd: The Wall (1982)

Deși realismul cinematografului românesc ar fi o gaură neagră pentru sound-ul vostru uplifting, cu ce regizor român v-ar plăcea să colaborați pentru o eventuală apariție pe coloana sonoră a unui film?

MARK: Lucian Pintilie.
ALEX: Nu m-am gândit niciodată la asta. Hai să zicem Radu Jude.
OSCAR: Cristi Puiu.

Jessica Brenda/Avalon

Pentru Plonk și Annie Ting ați colaborat cu Chris Devour; Move Away, un joc energic de visuals, Colourblind și alte piese de pe album sunt semnate de Anya Dimitrov și Vladimir Ivanov de la BlueCat Studio. Cum se desfășoară procesul creativ al unui videoclip la voi în formație?

MARK: În general, până să ajungem în punctul filmării unui videoclip, facem un brainstorming și fiecare vine cu idei. Totuși, de multe ori se întâmplă ca unele secvențe să fie rezultatul unor idei spontane…
ALEX: Idei spontane care ne vin chiar în momentul în care filmăm sau când editam clipul. Până acum am încercat să facem clipuri cât mai creative în funcție de low budget-ul pe care l-am avut și încă îl avem :). Nu prea știu cât de bine ne-a ieșit. Probabil o să continuăm cu clipuri DIY și în viitorul apropiat. Poate odată o să ajungem să le facem la fel de awesome ca cei de la Polish Club.
OSCAR: Puțin brainstorming înainte de a filma, da, dar nu pot să zic că întotdeauna avem un concept elaborat. Ideile spontane sunt mai sincere, în plus ne plac scenele mai nonsens.

În filmul vieții voastre, actorul/actrița principală ar fi…

ALEX: Nu știu cine ar fi, poate Jon Heder. Oricum, să fie regizat neaparat de Roy Andersson.
OSCAR: Peter Sellers.
MARK: Un pinguin.

Jessica Brenda/Avalon

Ce documentare/pelicule/filme biografice cu focus pe industria muzicală/această artă în general recomandați?

ALEX: It Might Get Loud, Cadillac Records, Talihina Sky. Mie mi-a placut mult și “Vinyl”. Păcat că s-a anulat.
OSCAR: Let’s Get Lost, Searching for Sugarman.
MARK: Who the fuck is Pete Doherty?

Enumerați câteva soundtrack-uri care au rămas cu voi de la prima audiție.

MARK: In Heaven ( Lady in the Radiator Song) (Eraserhead, 1977, David Lynch); The Lively Ones – Surf Rider (Pulp Fiction, 1994, Quentin Tarantino); Alabama 3 – Woke up this morning (The Sopranos); The Brian Jonestown Massacre – Straight Up And Down (Boardwalk Empire)
ALEX: Submarine, Pulp Fiction, Snatch, Mad Max: Fury Road. Recent mi-au placut mult cele din Baby Driver, Dunkirk sau Blade Runner 2049. E super awesome și soundtrack-ul din Peaky Blinders.
OSCAR: The Good, the Bad and the Ugly – Morricone, Trouble-Snake eyes (Twin Peaks)

Jessica Brenda/Avalon.

La ce ne putem aștepta pe plan creativ de la viitorul album pe care l-ați menționat la ultimul concert din Control? Vor exista piese care să beneficieze și de videoclip?

MARK: Frunze de palmier și mult fuzz. Cu siguranță sunt piese care vor beneficia de videoclip, chiar sper că toate vor avea parte de clip.
ALEX: Confirm frunzele de palmier și fuzz-ul. În ceea ce privește clipuri la toate piesele, Mark e cam visător. Va fi greu să facem asta, dar vor fi, sper eu, cât mai multe piese care vor beneficia și de videoclip. Nu știm când, dar vor fi.
OSCAR: Nice and juicy arrangements și, da, unele piese sigur vor beneficia de videoclip, încă nu ne-am decis care.

Se va intra deci, prin cel de-al doilea album, în perioada young-adult Elvis?

ALEX: Hmm, hai să spunem că bebelușul începe încet, încet să meargă singur.
MARK: Puberty might hit us one day.
OSCAR: Only time will tell.

Diseară, 19 decembrie, ascultăm LIVE în Club Control un preview al viitorului album pe care băieții îl vor lansa în 2018.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.