Viitorul graficii 3D va fi prezentat la conferința virtuală SIGGRAPH 2021, acolo unde NVIDIA Studio a expus beneficii exclusive pe care tehnologiile NVIDIA RTX le aduc creatorilor și profesioniștilor care obișnuiesc să lucreze cu formate 3D.
Unul dintre ele este NVIDIA Omniverse, o lume virtuală imersivă interconectată unde artiștii pot să construiască scene digitale unice, modele 3D perfecte, să proiecteze clădiri excepționale și multe altele, bucurându-se de posibilități creative nesfârșite. Platforma Omniverse continuă să se extindă, adăugându-se astfel suportul Blender USD, un nou plugin Adobe Substance 3D și o nouă extensie GANverse 3D – special gândite pentru a face mai ușoară modelarea 3D cu ajutorul algoritmilor AI.
Omniverse este disponibilă acum în varianta open beta și poate fi accesată gratuit de utilizatorii NVIDIA RTX și de cei care lucrează pe plăci GeForce RTX. Odată cu lansarea noi plăci NVIDIA RTX A2000 , milioane de artiști 3D și creatori de conținut vor avea ocazia să exploreze capabiliățile platformei.
Cele mai recente update-uri creative, alături de Omniverse și de plăcile din seria RTX A2000, vor avea un nivel îmbunătățit de suport odată cu Driverul Studio NVIDIA din luna august, disponibil pentru descărcare chiar acum.
Omniverse extinde Metaverse 3D în SIGGRAPH
NVIDIA a anunțat că Blender, cea mai importantă aplicație open-source pentru animații 3D, va include suport pentru Universal Scene Description (USD) de la Pixar, odată cu lansarea Blender 3.0, permițându-le artiștilor să folosească aplicația alături de fluxurile de producție Omniverse.
Framework-ul de lucru open-source 3D le oferă partenerilor software și artiștilor multiple feluri de a extinde conexiunea Omniverse prin intermediul adopției USD, implementând un plugin sau extensia/aplicația Omniverse Connector.
NVIDIA a dezvăluit și o nouă ramură Blender alpha 3.0 USD care include USD avansat și suport pentru materiale și care va fi disponibilă în curând pentru utilizatorii Blender din întreaga lume.
În plus, NVIDIA și Adobe colaborează pentru realizarea unui nou plugin Substance 3D care va permite suport Substance Material în Omniverse.
Cu ajutorul acestui plugin, materialele realizate în Adobe Substance 3D sau importate din Substance 3D Asset Library pot fi ajustate direct în Omniverse. Artiștii 3D vor economisi timp prețios atunci când vor realiza schimbări în proiectele lor, pentru că nu vor mai fi nevoiți să exporte și să încarce din nou asset-urile din Substance 3D Designer și Substance 3D Sampler.
De asemenea, am lansat și o nouă extensie Omniverse, GANverse3D – Image2Car, care face modelarea 3D mai ușoară, cu ajutorul inteligenței artificiale. Aceasta este prima dintr-o serie de extensii care vor compune Omniverse AI Toy Box.
GANverse3D a fost realizat pe baza unei rețele generative adversariale antrenată pe fotografii 2D, sintetizând perspectivele multiple a mii de obiecte pentru a proiecta forme 3D, texturile potrivite și structuri de segmentare. Acest proces ar putea transforma o singură fotografie a unei mașini într-un model 3D care se poate deplasa pe o scenă virtuală, completat de faruri realiste, de lumini de semnalizare și roți.
Extensia AI Toy Box le permite artiștilor cu mai puțină experiență să creeze cu ușurință scenele dorite, iar celor care au deja multe proiecte în spate să aducă îmbunătățirile pe care le doresc, prin faptul că pot folosi fluxuri de lucru multiple integrate în aplicație: