SmartBill, liderul pieței de soluții software pentru facturare și gestiune în România, anunță numirea lui Alex Leca în funcția de Chief Executive Officer, într-un context de performanță financiară și extindere accelerată. Cu peste 10 ani petrecuți alături de echipă și produs, un parcurs profesional complex în contabilitate, management financiar, project și product development, Alex Leca este pregătit să conducă SmartBill într-o nouă etapă de creștere sustenabilă.
„Am plecat la drum cu un background în contabilitate și m-am intersectat cu SmartBill încă de la început, am lucrat alături de fondatori de la prima versiune. De atunci, am fost implicat direct în dezvoltarea produsului și în înțelegerea profundă a nevoilor antreprenorilor români. Pentru mine, această numire este o responsabilitate majoră, dar și un privilegiu, sunt în fruntea unei companii care are toate atuurile să ducă digitalizarea financiară la nivelul următor”, a declarat Alex Leca, CEO SmartBill.
Strategia SmartBill pentru 2025 are ca punct central consolidarea poziției de lider pe piața locală, într-un context economic și legislativ în continuă schimbare. Compania își propune să rămână un reper de încredere pentru antreprenorii români, păstrând în același timp cultura organizațională sănătoasă care a susținut dezvoltarea din ultimii ani. Compania își propune să integreze noi tehnologii care vor simplifica și mai mult interacțiunea antreprenorilor cu procesele financiare, menținând direcția asumată de a fi parte din echipa antreprenorilor români.
Creștere spectaculoasă pentru SmartBill
Sub umbrela grupului Visma, compania a înregistrat o creștere de peste 70% a cifrei de afaceri, ajungând la aproximativ 15 milioane de euro, în 2024. Creșterea a fost alimentată de extinderea bazei de clienți, care a depășit 150.000 la finalul anului trecut, în prezent numărând 160.000 de antreprenori care folosesc SmartBill ca principal instrument de operare financiară. În total, în 2024 au fost emise peste 72 de milioane de facturi prin SmartBill, cu o valoare cumulată de aproape 43 de miliarde de euro, respectiv 212 miliarde lei. Numărul facturilor emise a avut o creștere de aproape 20% față de 2023.
Unul dintre cele mai importante proiecte strategice ale companiei din ultimii doi ani a fost integrarea completă cu sistemul național e-Factura. SmartBill a început pregătirile încă din 2022 și a reușit să atingă o rată de succes de 99,9% în validarea documentelor emise prin platformă, în prezent.
„Scopul nostru a fost să facem din e-Factura un proces invizibil pentru antreprenori, să preluăm noi complexitatea lui, astfel încât clienții noștri să se poată concentra pe dezvoltarea afacerii. Munca din spate a fost enormă, dar rezultatele se văd în gradul de încredere pe care l-am câștigat”, a mai spus Alex Leca.
SmartBill a susținut tranziția antreprenorilor și contabililor prin webinarii, articole, suport tehnic și funcționalități dedicate, devenind unul dintre cei mai activi jucători din ecosistemul digital al noii economii.