Vin Diesel … Ray Garrison / Bloodshot
Eiza González … Katie / KT
Sam Heughan … Jimmy Dalton
Toby Kebbell … Martin Axe
Talulah Riley … Gina Garrison
Guy Pearce … Dr. Emil Harting

După ce Ray Garrison (Vin Diesel) moare în misiune, corporația Rising Spirit Technologies (RST) îi inoculează în sânge o nano-tehnologie revoluţionară, menită să “recicleze” soldații și să-i optimizeze, făcându-i imuni la orice atac. Astfel, Ray se transformă în Bloodshot, un războinic cu abilități nemaivăzute: se vindecă singur, instantaneu, devine indestructibil. Dar, odată cu procesul de transformare a corpului său, corporația îi controlează și creierul. Când Ray începe să-şi amintească lucruri, suferă un şoc de proporţii și luptă să recapete controlul asupra propriei vieți.

Bloodshot are în structura sa A.D.N. câte ceva din filmele de acțiune cu soldați universali, cele cu supereroi și din jocuri video. Deși este o adaptare după benzile desenate cu același nume de la Valiant Comics, filmul copt de Sony pare să aibă mai mult ingrediente de adaptare după joc video. The Surge, Deus Ex și Crysis sunt primele care îmi vin în minte, și abia imediat după titluri de acțiune cu Vin Diesel ca seriile Furios și Iute sau XxX.

Îmi doresc să vedem în continuare și alte serii de benzi desenate adaptate pe marele ecran, fiindcă nu numai editurile Marvel și DC au acest potențial. Și mă bucur când un studio mare riscă investind în așa ceva, pentru că nu ști niciodată ce efect pozitiv poate avea asupra publicului. Sony a prins curaj cu Venom și dacă n-au decât o felie din tortul Marvel, au decis să pună mâna măcar pe alte licențe înaintea altora. Problema mea este că am simțit că Bloodshot nu a fost marketat suficient de tare ca adaptare după benzi desenate. Pe de altă parte sunt convins că este într-adevăr greu să le amintești publicului mainstream că există și alte universuri comics în afara DC și Marvel.

Bloodshot are premisa ideală pentru un film de acțiune contemporan însă din păcate nu este excepțional executat. M-am obișnuit cumva ca Sony să nu scoată filme prea colorate, cu imagine clară sau cu scenarii captivante. Este un film de acțiune destul de entertaining care nu are multe pretenții de el însuși. Totuși, având în vedere ideea cât de cât originală despre originile personajului principal, sunt sigur că exista loc de mai multă creativitate în restul scenariului.

Undeva după primele 40 de minute în care te plictisești de clișeele cu super-soldați și răzbunări, cu scene de acțiune modeste, scenariul îți dezvăluie adevărul despre compania care îl manipulează pe Tray Garisson, și îți stârnește brusc interesul. Mi-a plăcut schimbarea de macaz, cu așteptarea relativ mai mare, dar nu prea mare, ci la fix. Dar ar fi funcționat și dacă pe lângă clișeele obligatorii (care își au rostul) am fi avut parte de scene de luptă palpitante și poate câteva dialoguri mai inspirate pe parcurs. Prima oară când își folosește Bloodshot noile abilități se află într-un tunel de mașini pe care îl blochează cu un camion și îl face și mai întunecat, acoperind totul cu făina transportată de bietul camion. De obicei, întunericul creează o aură de mister în jurul eroului, îi savurezi dezvăluirea. Însă am simțit că nu este cazul aici și în afară de spațiul în care se desfășoară lupta, nimic nu încântă vizual. Soldații par niște amatori și Vin Diesel trece prin ei ca un cuțit prin untul uitat pe masă.

De fapt singura luptă specatuloasă este cea cu final boss, în plină zi, în cădere liberă pe un lift extern. OK, după acesta există un alt final boss dar nu poți considera că e o luptă, mai mult o execuție penibilă pentru ambii combatanți. Scena cu lupta de pe lift este singura care arată bine în formatul IMAX, fiindcă în rest, la capitolul imagine sau efecte speciale, Bloodshot ține dietă. Predomină gri, roșu și negru. Peisajele sunt generice, cadrele de filmare rareori au piper și în general lipsește vreun contrast memorabil.

Muzica pare generată de un algoritm care îți compune muzica fix pe genul filmului contribuie la atmosfera viitorului imediat-apropiat. Așa cum totul se potrivește cu ideea scenariului de amintiri create, cu clișeele de care fac mișto personajele, folosindu-se culmea tot de clișee, așa pare și muzica să fie realizată de nanoroboței.

Totuși, rolul i se potrivește ca o mănușă lui Vin Diesel, și era și cazul să îl vedem interpretând și cu fața un personaj de bandă desenată, nu numai cu vocea distorsionată. Am avut impresia că nici el nici restul distribuției nu s-au străduit să mă convingă până la capăt de rolurile lor. Ca aspect toți actorii se potrivesc de minune însă interpretările sunt moderate. Dacă aș fi fost somnoros și neatent la titlul filmului, ar fi fost șanse să cred că văd o serie de cinematics leak-uite de la un viitor Call of Duty: Black Ops sau Crysis 4 nelansat. Într-un film mai inspirat scris, i-as revedea cu mare plăcere oricând pe Eiza Gonzalez, Sam Heughan (cel mai memorabil din film), Alex Hernandez (din Mafia III și alte jocuri) sau Guy Pearce (villain și în Iron Man 3) în ipostaze de soldați îmbunătățiți tehnologic.

Wilfred Wigan, Lamorne Morris și Eric Siddharth Dhananjay, tech guys rivali, au fost niște comic relief excelenți, carismatici chiar, canditații ideali pentru N.P.C.-uri din Watch Dogs Legion. De restul distribuției nu am uitat complet doar că nu-mi inspiră ceva de spus.

Să nu înțelegi că mi-e rușine cu Bloodshot, e un film numai bun de ronțăit popcorn în fața sa când vrei să te adăpostești de ploaie sau mulțimi care strănută. Mai ales dacă nu consumi prea des filme de acțiune, sau se întâmplă să nu îl mai fi văzut de ceva vreme pe Diesel fiindcă i-a acaparat imaginea The Rock (pe bune, tipul ăla apare în tot, dar i se și potrivește cumva).

Are șanse Sony să lanseze o franciză cu Ray Garrison? Potențialul era, dar în maniera în care a ieșit filmul, nu cred că o să explodeze de succes. Mai pune la socoteală și criza actuală de trafic care ne face să ne simțim ca în ceva scenariu post-apocaliptic cu epidemii, și cred că nu exagerez când spun că mai dergabă vor reînvia persoanjul în circumstanțe mai favorabile pentru încasări de bilete din viitor.

Mă opresc din scris aici, deja mă pișcă tare degetele să butonez vreun Deus Ex ceva. Abia când îmi face o poftă nestăvilită de ceva similar îmi dau seama ce puțin satisface un film.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Bloodshot rulează la cinema din 6 martie și este distribuit în România de InterCom Film.