“Este un joc colorat şi pe alocuri dificil, la prima impresie pare simplu însă sunt atâtea elemente în momentul în care joci că îţi dai seama cu adevărat de nivelul de complexitate pe care îl are şi toate acele mici secrete pe care poate la primul run nu le-ai observat sau de care nu îţi mai aduci aminte.”

Gen: Acțiune, Aventură, Platformer

Lansare: 14 ianuarie 2021

Studio: Ubisoft

Distribuitor: Ubisoft România

Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Stadia

Clasificare: 12+

Redescoperă stilul 2D arcade-beat ’em up inspirat de seria de benzi desenate și filmul Scott Pilgrim vs. The World. Joacă cu personajele tale preferate – Scott Pilgrim, Ramona Flowers, Knives Chau, Stephen Stills și alții; crește în nivel și învață noi abilități; deblochează moduri și obiecte secrete și sumonează aliați puternici pentru a înfrânge League of Ramona’s Evil Exes!

Complete Edition include versiunea remasterizată pentru Scott Pilgrim vs. The World: The Game și DLC-urile Knives Chau și Wallace Wells.

După 10 ani şi la cererea insistentă a publicului, unul din cele mai bune beat-em up-uri originale ale ultimilor ani a revenit peste tot, PS4, XBOX ONE, PC, Switch chiar şi Stadia şi cum să nu, Ubisoft+. Vorbim de Scott Pilgrim Vs The World: The Game – Complete Edition, care este bazat pe comicul de aproape acelaşi nume şi care a fost şi inspiraţia pentru filmul din 2010 regizat de Edgar Wright (Shaun of the Dead, Baby Driver) tot cu acelaşi nume. Cu doua personaje in plus si o întoarcere la retro gaming, aceasta este într-adevăr ediţia definitivă.

E o întoarcere a unui joc foarte iubit la vreme sa datorită mai multor elemente pe care acum le vom menţiona din nou, că au trecut 10 ani şi poate unii au uitat. Primul şi cel mai important lucru despre Scott Pilgrim este sistemul de luptă. Cadrul sau jocul în sine aş spune. Este unul solid a cărui progres câteodată chiar pare a fi de RPG în loc de Beat-em Up. De pe o hartă care aminteşte de lumile din Mario, de unde poţi accesa de câte ori vrei nivele pe care le-ai mai jucat, urci de nivel şi ai acel grind, atât de XP cât şi de Bani. Dar toate astea sunt posibile şi făcute distractive datorită sistemului de luptă. Simplu dar foarte eficient, de la light attack la heavy attack, un block care pare să oprească tot şi o săritură care se combină perfect în orice luptă jocul este 100% de nepuricat. Efectiv este atât de solid şi bun că este perfect. Progresul în schimb este unul mai dificil şi totuşi creşte și avansezi. Crești în nivel, înveţi scheme noi care îţi vor fi folositoare mai încolo.

Pe lângă toate astea, a fost un joc foarte popular datorită CO-OP-ului. Cu până la 4 alţi jucători, local sau online experienţa este una fantastică. Pe lângă faptul că poţi face story-ul împreună cu alţi prieteni, fizic sau online mai vine şi cu câteva moduri în care îţi măsori muşchii cu prietenii tăi, la jocuri precum Dodgeball. Dar pe lângă asta punctele forte ale jocului rămân gameplay-ul şi povestea. Povestea, fără să intru în detalii, este în mare parte ca cea din film, pentru cei care l-au văzut, din comics pentru cei care le-au citit sau ce o să vă spun eu în continuare. În principiu joci cu Scott Pilgrim care trebuie să se lupte cu un grup de Foști ai noii sale prietene Ramona Flowers.

Deşi este într-o oarecare măsură un tie-in cu filmul dar mai mult cu comic-ul, a făcut imposibilul la vremea aia, să dea peste cap industria jocurilor tie-in. Adică jocuri care ieşeau imediat după un film şi care era făcute doar să scoată bani de pe urmă acestuia. Cu un buget decent şi minimul efort ieşeau pe bandă rulantă. Scott Pilgrim Vs The World a fost excepţia. Cu un stil unic retro, genul beat-em up în 2.5D şi o muzică care şi acum, când o ascult din nou, după atâta timp, mi se pare foarte mişto şi în acelaşi timp foarte potrivită pentru cum arăta jocul; este clar unul din cele mai bune suprize pe care a putut să ni le facă Ubisoft.

Este un joc colorat şi pe alocuri dificil, la prima impresie pare simplu însă sunt atâtea elemente în momentul în care joci că îţi dai seama cu adevărat de nivelul de complexitate pe care îl are şi toate acele mici secrete pe care poate la primul run nu le-ai observat sau de care nu îţi mai aduci aminte. Pentru toată lumea care nu l-a jucat este o oportunitate de aur să îl încerce şi din punctul meu de vedere este la fel de bun pentru un public mai tânăr cât şi pentru unul adult. Despre publicul adult pot să mai zic că o să fie foarte încântat să afle că acum există chiar şi în copie fizică, de la Limited Run, pentru Switch iar cei care şi-l doreau în colecţie au acum şansa să îl cumpere. Totul despre Scott Pilgrim Vs The World: The Game – Complete Edition este de neratat, absolut totul. Singurul motiv pentru care nu dau mai multe detalii este pentru că vreau cât mai multă lume să fie “blown away” de toate elementele care le oferă jocul iar dacă ai ocazia să citeşti comics-urile este şi aia o recomandare. Cred că am picat în facultate un examen sau două pentru că eram atât de cucerit de ele că nu puteam să mă concentrez la învăţat. Am numai amintiri bune cu acest joc din epoca PS3 şi nu-mi doresc decât alte generaţii să încerce şi ele, unul din cele mai bune beat-em up-uri, mai sus am zis din ultimii ani, dar adevărul este că este unul din cele mai bune de când există genul acesta de jocuri.

Scott Pilgrim vs The World: The Game – Complete Edition îl găsiți din 14 ianuarie în format digital și retail pentru Xbox One, PlayStation 4, Stadia și Nintendo Switch.