Săptămâna aceasta, la Game Developers Conference (GDC), NVIDIA a dezvăluit o serie de noi demouri tehnice în care a combinat tehnologiile GeForce RTX cu un procesor MediaTek bazat pe Arm pentru a arăta cum grafica avansată poate fi extinsă către o gamă mai variată de dispozitive, mai eficiente din punct de vedere al puterii. Demourile marchează un moment important într-o călătorie care aduce grafică avansată pe sistemele bazate pe Arm.
Ray Tracing și DLSS pe ARM pentru prima dată!
Cele două demouri include Wolfenstein: Youngblood cu reflexii ray traced în timp real și DLSS pe o platformă bazată pe Arm, pentru prima data. De asemenea, NVIDIA a arătat demoul pentru The Bistro, care a rulat cu ray tracing în timp real pe Arm, cu RTX Direct Illumination (RTXDI) și NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) pornite.
Demourile au rulat pe platforma MediaTek Kompanio 1200, bazată pe Arm cu o placă video GeForce RTX 3060.
Cele două demouri au fost posibile pentru că NVIDIA a portat câteva SDK-uri RTX pentru a funcționa pe dispozitive Arm, iar printre acestea se numără:
- Deep Learning Super Sampling (DLSS), care folosește AI pentru a crește numărul de cadre pe secundă și pentru a genera imagini clare la o calitate cât mai bună
- RTX Direct Illumination (RTXDI), care permite dezvoltatorilor să adauge iluminare dinamică în mediile din jocuri
- NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), care folosește AI pentru a randa imagini de înaltă fidelitate mai rapid
- RTX Memory Utility (RTXMU) care optimizează modul în care aplicațiile folosesc memoria grafică
- RTX Global Illumination (RTXGI) care ajută să recreeze modul în care lumina se reflectă de pe anumite suprafețe în medii din viața reală
SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru Arm cu Linux și Chromium sunt disponibile acum. RTXGI și DLSS vor veni curând.
RTX a redefinit industria, iar acum, NVIDIA investește în noi platforme unde grafica avansată poate fi lansată astfel încât gamerii să aibă mai multe opțiuni.