Durata: 1h 43min

Studio: Universal Pictures, Blumhouse Productions

Distribuitor: Ro Image 2000

Mason Thames … Finney
Madeleine McGraw … Gwen
Ethan Hawke … The Grabber

Finney Shaw, un băiat de 13 ani, timid, dar inteligent, este răpit de un ucigaș sadic și închis într-un subsol izolat fonic, unde țipetele nu-l ajută cu nimic. Când un telefon deconectat prins în perete începe să sune, Finney descoperă că poate auzi vocile victimelor anterioare ale ucigașului. Și acestea sunt gata să se asigure că ceea ce li s-a întâmplat lor nu i se va întâmpla lui Finney.

Poate numele de Scott Derrickson nu îți zice prea multe dar cu The Black Phone/Telefonul Negru iese din nou în evidență ca un regizor horror excepțional. Dacă Exorcismul lui Emily Rose/”Un Caz De Exorcizare”, Sinister și un mic film Marvel pe nume Doctor Strange nu au fost decât începutul, Telefonul Negru este o afirmare.

După o poveste scrisă de Joe Hill, autorul a cărți precum Nos4a2 sau Horns, care au fost adaptate pe micul și marele ecran, fiu al faimosului scriitor Stephen King, Telefonul Negru urmărește povestea unor copii răpiți în anii ’70 dintr-un orășel american.

Este o adaptare magnifică a unei povești scurte de doar 20 de pagini. Nu doar datorită faptului că regizorul a reușit cumva să arate un aspect mai puțin comun al anilor ’70, față de ce vedem în seriale ca Stranger Things ci și datorită unei distribuții excepționale de actori tineri extrem de competenți pentru marele ecran dar și noul și îmbunătățitul Ethan Hawke la care o să revin imediat. Copiii sunt fantastici, arată perfect pentru perioada si se poartă exact cum ai crede ca a fost America anilor ’70. Bullies, bătăi la școală și discuții despre filme interzise minorilor precum Masacrul Din Texas sunt doar unele din lucrurile care creează o lume reală și credibilă în prima parte a filmului. Copiii reușesc să fie credibili în roluri cu o mică excepție, seamănă cu variante tinere a unor actori adulți. Dacă băiatul care îl interpretează pe Finney încă îmi dă cu “buffering” să îmi dau seama cu cine seamănă, fetiță care joacă sora lui pe nume Gwen seamănă cu o Ana De Armas la 14 ani.

Ethan Hawke în schimb are o renaștere cinematografică. În ultimii ani apare din ce în ce mai des în producții de renume, filme importante sau chiar seriale Marvel cum a fost Moon Knight. Și nu doar că apare, joacă și contra așteptărilor în roluri de multe ori de personaj negativ. Același lucru se întâmplă și în Telefonul Negru unde interpretează unul din cei mai interesanți si misterioși criminali pe care i-am văzut în ultimii ani într-un film. Original, ciudat, excentric, nebun, misterios, Ethan Hawk le joacă pe toate cu extremă ușurință.

Filmul, per total, aduce aminte de povești si filme de-ale lui Stephen King doar că au factorul violent dat un pic mai tare. Dacă IT este unul din filmele alea care ți-au plăcut în ultimii ani, Telefonul Negru ar fi o varianta mai “true crime” a unei povești asemănătoare. Monstrul, de fapt, cum se întâmplă în realitate, este un simplu om. Dar groaza e acolo. Telefonul Negru îndeplinește toate condițiile pentru un horror proaspăt și interesant.

The Black Phone a sosit pe marile ecrane din 24 iunie în toată țara, distruibuit de Ro Image 2000.