Get Hard – Recenzie

Clasificare : N.15

Will Ferrell    …    James
Kevin Hart   …     Darnell
Craig T. Nelson      …   Martin
Alison Brie    …     Alissa
Edwina Findley Dickerson     …    Rita

Sinopsis: Atunci când managerul de fonduri speculative, milionarul James (Will Ferrell) este arestat pentru fraudă şi trimis să-şi ispăşească pedeapsa la San Quentin, judecătorul îi dă 30 de zile pentru a-şi pune afacerile în ordine. Disperat, el se adresează lui Darnell (Kevin Hart) pentru ca acesta să-l pregătească pentru  viaţa dincolo de gratii. Dar, în ciuda presupunerilor lui James, Darnell este un proprietar al unei mici afaceri, care munceşte din greu şi care nu a primit nici măcar o amendă de circulaţie, darămite să fi stat la închisoare.

Împreună, cei doi fac ceea ce cred ei că e necesar pentru ca James să devină „mare şi tare” şi, în acest proces, descoperă cât de tare se înşelaseră în legătură cu multe lucruri, inclusiv în ceea ce priveşte părerea lor unul despre celălalt.

Scenaristul Etan Cohen, cunoscut pentru super producţia „Men in Black 3” revine pe marile ecrane, de această dată în postura de regizor. Comedia „Get Hard” reprezintă pentru acesta debutul rezigoral în lungmetraj, după scurtmetrajul „My Wife Is Retarded”. Acesta l-a adus în distribuţie pe celebrul actor de stand-up comedy, Kevin Hart. A jucat de curând în comedia „The Wedding Ringer”, la care am râs cu lacrimi. Alături de el, joacă ştiristul din „Anchorman: The Legend of Ron Burgundy” (2004) şi „Anchorman 2: The Legend Continues” (2013) – Will Ferrell, care de curând a primit o stea pe Walk of Fame.

Povestea din „Get Hard” nu este una complexă, ci mai degrabă una foarte previzibilă şi haioasă. Will Farell îl interpretează pe James, un milionar excentric, fricos şi pămpălău. Într-o zi primeşte tragica veste că va fi închis 10 ani după gratii pentru fraudă. Dă din întâmplare peste Darnell (jucat de Kevin Hart), care este un antreprenor obişnuit, dar muncitor. James crede că acesta ar fi fost închis şi că îl poate ajuta, propunându-i să-l înveţe „tehnicile” de supravieţuire din închisoare. Cei doi vor trece prin experienţe neplăcute dar şi unele care îi vor apropia. Oare va deveni James un tip dur?

GHD-09735Kevin Hart este miezul acestei producţii. Acesta are replici amuzante şi joacă la fel de bine ca în toate filmele sale. Will Ferrell nu se potriveşte rolului, norocul lui e că joacă alături de Hart. Scenariul, scris de Jay Martel, Ian Robert şi Etan Cohen, are momentele lui nostime dar şi iritante, homofobe şi rasiste. Chiar dacă aceste elemente nu sunt utilizate în cel mai rău mod posibil, sunt şanse să deranjeze. Avem parte de scene total deplasate; un exemplu ar fi un act sexual eşuat, care avea loc într-o baie. Gag-urile cu referire la violul din închisoare sunt exagerate şi folosite într-un mod vulgar.

„Get Hard” va pune audienţa la încercare: eşti îndreptăţit să râzi la remărci care nu sunt dintre cele mai sensibile? Scenariul banal se transformă într-un proiect reuşit, asta datorită lui Kevin Hart în primul rand. În contextul cinematografic unde comediile sunt lansate tot mai rar, „Get Hard” se remarcă pentru interesul de a face dintr-o comedie uşurică, una satisfăcătoare, prin insistenţa de a aglomera mai mult comic de situaţie şi de limbaj, decât în oricare altă producţie recentă de gen.

get-hard-roTrailer: