Ce poți oferi unei icoane culturale recunoscute internațional pentru aniversarea de 40 de ani? Tratamentul AI, bineințeles!
NVIDIA, în colaborare cu Bandai Namco, au anunțat astăzi că sărbătoresc aniversarea de 40 de ani a jocului PAC-MAN prin reconstruirea jocului folosind Inteligența Artificială (AI). Cercetătorii NVIDIA au antrenat un model AI, numit NVIDIA GameGAN, pe 50.000 de epsioade PAC-MAN și au produs o versiune funcțională în totalitate fără ajutorul unui game engine.
Primul model AI din lume folosit drept game engine
GameGAN este prima rețea neurală care mimează un game engine prin utilizarea unei rețele generative adversariale sau, pe scurt GAN. Compusă din două rețele neurale care concurează între ele, un generator și un discriminator, modelele bazate pe GAN învață să creeze conținut nou care este suficient de convingător încât sa treacă drept originalul. NVIDIA GauGAN este un alt exemplu de care poate ați auzit, un model de tip deep learning dezvoltat de cercetătorii NVIDIA care transformă mâzgâlituri în obiecte fotorealiste incredibile, cu o foarte mare ușurință.
GameGAN ar putea să accelereze procesul creative pentru dezvoltatorii de jocuri și ar putea să genereze automat planuri pentru niveluri de jocuri. GameGan poate fi folosit, de asemenea, de cercetători AI pentru a dezvolta sisteme de simulare pentru a antrena mașini autonome, unde AI-ul poate învăța regulile unui mediu înainte de a interacționa cu obiecte în lumea reală.
Unde îl pot juca?
NVIDIA va lansa acest tribut AI mai târziu în acest an pe AI Playground unde oricine poate experimenta demo-urile.