Distribuția: Paula Beer, Franz Rogowski, Maryam Zaree și Jacob Matschenz
Regizor / Scenarist: Christian Petzold
Durata: 90 de minute
Distribuitor România: Independența Film
Premieră România: 21 mai 2021

Sinopsis:

Undine lucrează ca istoric la conferințe despre dezvoltarea urbană a Berlinului. Dar când bărbatul pe care îl iubește o părăsește, mitul antic o prinde din urmă. Undine trebuie să-l omoare pe bărbatul care o trădează și să se întoarcă în apă.

Recenzie:

Salutare cinefililor! Nu ne-am văzut de ceva vreme. Am decis să revin cu o nouă recenzie asupra filmului semnat de Christian Petzold, ”Undine”. Așa că, să pornim la treabă.

Regizorul se chinuie să spună o poveste…

Christian Petzold a fost, și este, fără îndoială, cel mai impresionant realizator de film din Germania din ultimul deceniu, dar cu noua sa producție, ”Undine”, parcă nu mai este așa.

Actrița din rolul principal, Paula Beer, după ce și-a pus amprenta în drama uimitor de bine conturată a regizorului filmului ”Transit” din 2018, Christian Petzold, în urmă cu doi ani și în martie câștiga premiul pentru cea mai bună actriță a Festivalului de Film de la Berlin pentru acest film, acum domină din nou ecranul, de data aceasta în rolul lui Undine, un lector-istoric al Muzeului orașului Berlin.

Personajul lui Beer duce o viață dublă deosebit de ciudată, care emite vibrații evazive ce ne duc cu gândul la celebrul film ”Vertigo”. Jocul actoricesc și construcția acestui personaj ne amintește de povestea cu sirena din 2009 a lui Neil Jordan, ”Ondine”.

IFC Films s-a ocupat de titlu în SUA, unde se afla pe lista scurtă pentru  cursa internațională de Oscar pentru lungmetraj.
IFC Films s-a ocupat de titlu în SUA, unde se afla pe lista scurtă pentru cursa internațională de Oscar pentru lungmetraj.

Dacă mă părăsești, va trebui să te omor!”, îi spune Undine iubitului său, interpretat de Jacob Matschenz, la o cafenea în aer liber și, dacă Johannes are vreo îndoială cu privire la sinceritatea ei, acestea ar putea fi confirmate printr-o mică reîmprospătare în mitologia medievală, care susține că partenerul unui spirit de apă trebuie să rămână fidel sau să plătească prețul final.

Cu toate acestea, în afară de avertismentul său amenințător, Undine pare destul de bine creionată ca personaj. Discuțiile sale despre dezvoltarea urbană sunt duse până la capăt și ținute ireproșabil și, mai degrabă decât să-l ucidă pe Johannes, așa cum a promis, ea se încurcă într-o relație ciudată cu Christoph, jucat de Franz Rogowski. Cu toate acestea, este incomod să-și conducă tete-a-tetes-ul cu ambii bărbați la aceeași cafenea de lângă apartamentul ei.

..dar haosul preia controlul…

Spre deosebire de cele mai bune lucrări ale sale, regulile de bază dramatice și dedicarea filmului de a le respecta par atât neclare, cât și arbitrare și, prin urmare, nu reușesc să dea roade într-un mod semnificativ.

În loc să-și lumineze în cele din urmă povestea ciudată, plantarea lentă a semințelor dramatice de către Petzold produce doar o recoltă modestă de dramă și sens care nu se poate spune că oferă un subiect consistent pentru privitor.

Petzold lucrează în detalii hiper-specifice despre dezvoltarea postbelică a Berlinului care la început par deplasate într-un basm contemporan, cu toate acestea, perspectivele politice tind să fie mai interesante decât mașinațiile narative.

Undine, din 21 mai 2021 în cinematografe, distribuit de Independența Film

Amprenta vizibilă în acest film, este mai mult a actriței Paula Beer decât a lui Petzold, Beer este cea care ne ine, în mod constant, interesul prin toate aceste hățișuri ale poveștii de față.

Înscriind puncte inițiale în virtutea naturii sale serioase, a frumuseții și a unei anumite lumi, ea este unul dintre acei actori norocoși și pricepuți, care atrage atenția chiar și atunci când este liniștită, și nu face și nu spune nimic.

Ea este cea care poate convinge pe cineva să aibă răbdare cu modul haotic pe alocuri al scriitorului-regizor prin distribuirea informațiilor și a sensului dialogurilor.

În acest film, personajul jucat de Paula Beer reține mai mult decât oferă, așa că rezidă în mod semnificativ seriozitatea și ingeniozitatea acțiunilor sale pentru a susține interesul publicului, lucru pe care îl gestionează aparent fără să transpire.

..iar finalul dezamăgește.

Dacă ar fi să facem o catalogare a părților bune și a celor rele, am putea spune că părțile bune constau în spectacolele centrale deosebite jucate de Paula Beer și Franz Rogowski. Un concept interesant care sună bine pe hârtie, dar cam lent și uneori fără sens.

De cealată parte, părțile mai puțin bune ar fi mizeria tonală care pare să fie prea rigidă încercând să implice lucruri, mai degrabă decât să ofere privitorului explicații ferme.

Cât despre finalul filmului, am putea spune că este cu un ritm destul de slab cu un final lipsit de lumină.

Poster:

Trailer:

Galerie:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.