“Sistemul de multiple ținte într-o misiune, posibilitatea de a upgrada gear și arme și dificultățile care schimbă experiența fac parte dintr-un produs destul de premium în ciuda tuturor părerilor generale.”

Gen: Action, Tactical Shooter, Stealth

Lansare: 4 iunie 2021

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X & Series S, Microsoft Windows PC.

Studio: CI Games

Clasificare: 18+

Sniper Ghost Warrior: Contracts 2 este cea mai captivantă parte a seriei, pentru că trebuie să dobori țintele de la distanțe de peste 1000 m. Campania single-player te poartă în Orientul Mijlociu, unde trăiești experiența luptelor tactice, cu mult în spatele liniilor inamice.

Ești lunetistul Raven și lucrezi ca ucigaș plătit. Ai o nouă serie de contracte într-o zonă nelegiuită a Orientului Mijlociu, în apropierea graniței dintre Liban și Siria. Misiunea pare imposibilă: trebuie să învingi o organizație infracțională și să aduci membrii acesteia în fața justiției.

Ușor neprevăzut căci nu era pe radarul “mainstream” s-a lansat încă un joc din seria Sniper Ghost Warrior. Deși nu este unu din jucătorii mari precum Call Of Duty sau Battlefield, ce e drept este că seria asta a crescut progresiv de la un concept ușor ridicol la ceva ce s-ar putea lupta cot la cot cu un alt Crysis.

Operațiuni la scară mare

Contracts 2 vine cu un format foarte asemănător cu orice joc Hitman. Un plot general, doborârea unei organizații teroriste, este subdivizat în misiuni în diferite zone cu multiple ținte dar și diverse alte lucruri de făcut. Ce este impresionant legat de poveste sunt aceste misiuni care se pot extinde câteodată chiar si peste o oră dacă stai să cauți și să faci totul dintr-un singur run.

Combinația intre un stealth fps și un action fps este atât de fluidă că rămâne la alegerea fiecăruia cum abordează o misiune și drumul între diversele puncte de pe hartă. Recompensa, la sfârșitul fiecărei misiuni, e și ea pe măsură, cu cât completezi mai multe obiective cu atât obții mai mulți bani și puncte cu care îți cumperi arme noi sau upgrade-uri.

Viața unui techno-Sniper

Foarte asemănător cu costumul din Crysis, Raven, sniperul din joc, este dotat cu diferite abilități în costum, mai exact în cască. Nu este nimic revoluționar în domeniul fps-elor dar contribuie la un gameplay mult mai distractiv decât ai crede la prima vedere.

Nu se abate, în ceea ce e gameplay, de la standardele stabilite în alte jocuri așa că la bază e simplu, pui ținta, ți respirația, tragi. Diferitele nivele de dificultate aportă în schimb o experiență cu totul și cu totul diferite pe fiecare nivel. Daca la cea mai ușoară te vei vedea asistat de un punctuleț la cea mai mare vei intra în pielea unui sniper transformând jocul într-o experiență cu adevărat stealth.

Distanța nu contează atâta timp cât se vede bine

Cryengine, la punctul asta pare destul de optimizat pentru o consolă și deși după o lungă sesiune, PS4 Pro – platforma noastră de test – pare că urmează să își ia zborul în spațiu este cumva justificat de cât de bine arată jocul pe o consolă de o generație deja trecută. Nu este o muncă de detalii exagerate dar ce avem într-un joc, care nu e întocmai făcut de un studio de 200 de persoane cu un buget Hollywoodian, produsul nu lasă de dorit din punct de vedere grafic. La urma urmei este un joc cu sniper și tras de la distanță.

Luând in calcul si cât de mari sunt unele din nivele zic ca atenția la detalii a fost suficientă iar varietatea acestora este si ea pe măsură, adică nu e totul la fel. Cel mai amuzant lucru care rămâne probabil de la primul titlu și care a mai fost tratat și în alte jocuri de acest gen este acel slow-motion când tragi. Cel mai mare nivel de violență este atunci când dai headshot și efectiva explodează capul și deși nu avem acele radiografii pentru alte zone ale corpului, acest gimmick nu pare să se invechească niciodată. Ba dimpotrivă, pare a fi acel moment de respiro între țintă și ținta a cărui declanșare îți confirmă un kill.

Ultimul cartuș

Sniper Ghost Warrior nu este o serie pentru toata lumea deși de-a lungul timpului a încercat activ să schimbe lucruri spre un public mult mai mare. Și încet încet a reușit. Contracts 2 nu doar este un shooter distractiv ci și o experiență diferită față de jocurile mainstream cu care ne-am obișnuit. Sistemul de multiple ținte într-o misiune, posibilitatea de a upgrada gear și arme și dificultățile care schimbă experiența fac parte dintr-un produs destul de premium în ciuda tuturor părerilor generale. E un fenomen ciudat ăsta, ca unele jocuri devin populare sau primesc un cult following ca filmele mult prea târziu după lansarea lor, însă, se pare că CI GAMES cu Sniper Ghost Warrior se menține undeva destul de bine dacă reușește să lanseze câte un produs nou și nu numai pur și simplu un rehashing a celui vechi și îmbunătățit, înseamnă că lumea se uită în direcția potrivită.

Sniper Ghost Warrior: Contracts 2 a fost lansat din 4 iunie, în toată lumea și-l puteți cumpăra în format retail sau digital pentru PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X & Series S, Microsoft Windows PC.