Lost Judgment este o continuare excelentă atât grafic cât şi mecanic.”

Gen: Fighting, Action, Adventure

Lansare: 24 septembrie 2021

Studio: Sega

Distribuitor: Sega

Platforme: PlayStation 4, PlayStation 5, Project Scarlett, Xbox One

Decembrie 2021, curtea districtuală din Tokyo. Akihiro Ehara este acuzat că a molestat o femeie într-un tren aglomerat. La știri se dă la nesfârșit filmarea făcută de un trecător, cu fuga și arestarea acuzatului. Publicul cere sentința maximă.

„Acum trei zile, într-o clădire părăsită din Yokohama, a fost găsit un cadavru. L-ați identificat?” spune el, stârnind confuzie în sala de judecată.

Avocata apărării, Saori Shirosaki, nu are nicio îndoială că anchetatorii au omis detalii esențiale: Ehara nici nu era acuzat de crimă. Îl roagă pe detectivul Takayuki Yagami să facă investigații.

Cum putea Ehara să comită două infracțiuni în același timp? Dacă abuzul sexual este doar o poveste de acoperire? Ehara a păcălit sistemul judiciar? Pe măsură ce apar victime și Yagami scoate la iveală adevărul, acesta se confruntă cu o dilemă: Să apere legea sau să facă dreptate?

O singură greșeală și se transformă într-un monstru…

A revenit în formă unul din cele mai bune spin-off-uri ale ultimilor ani, Judgment. Titlul celui de-al doilea joc în seria care a deviat de la Yakuza este Lost Judgment şi este plin, foarte plin, de tot felul de surprize şi lucruri de făcut. O nouă locaţie pentru spin-off dar cunoscută de cei care au jucat Like a Dragon nu ne lasă nici un moment între jocuri să uităm de ne întoarcem tot timpul la unele din cele mai bune jocuri beat-em-up şi mai nou JRPG care au fost create.

Un mister foarte modern

Faţă de povestea din primul joc Lost Judgment ia o rută mai Agatha Chrstie foarte adaptată zilelor noastre cu tot cu tehnologia aferenta. După ce într-o clădire arsă sau abandonată este găsit un cadavru în descompunere criminalul are un alibi solid fiind prins comiţând o altă faptă în altă locație. Pe lângă misterul principal în Yokohama – o şcoală pare să aibă o problemă de bullying care nu a fost demonstrat însă a dus la sinuciderea unui elev.

Totul se simte modern în poveste, în special felul în care sunt folosite telefoane şi camere pentru a desluşii misterul. Are un ton foarte cinematografic pe partea de naraţie în ciuda faptului că jocul este de tip sandbox şi poţi să te plimbi peste tot şi să faci o grămadă de lucruri. Pierzi complet din faptul că este lineara odată ce te-ai afundat în tot ceea ce se întâmplă în Yokohama şi personajele care apar. Singurul lucru mai puţin realist este bătaia care un adult în toată firea le-o da unor elevi a căror comportament a fost să zicem aşa, chiar stimulat.

Beat-em-up clasic

Dacă cu Like a Dragon seria Yakuza a luat o întorsătură de JRPG de cea mai bună calitate şi prezintă unul din cele mai de excepţie sisteme de luptă din genul ăsta de joc, Lost Judgment menţine clasicul beat-em-up cu care seria originală ne-a obişnuit. Revine cam tot de până acum cu un adaos foarte binevenit în stilurile de luptă, cel al şarpelui dar şi cu deja cunoscutele QTE-uri în urmăriri. “Parkour”-ul, ca să îl numim cumva, este şi el prezent dar este destul de scriptat şi câteodată răspunde un pic cam greu, noi, jucătorii, fiind deja răsfăţaţi cu cel din Assassins Creed Valhalla sau Ghost Of Tsushima în anul Domnului 2021.

Câteva mecanici noi care per total dau bine în joc ar fi acel skateboard cu care să traversezi Yokohama, dar care nu este neapărat cel mai bun mijloc de transport odată ce îţi dai seama că e cam greoi şi datorită poziţionării ciudate la butoane ajunge chiar să încurce. Este un gimmick care foloseşte mai mult pentru acea secţiune a jocului care revine cu mini-games. Jocuri distractive care de data asta de multe ori fac parte integrală din plot dar şi care pot fi descoperit mult după ce jocul s-a terminat.

Vizitează Yokohama

La partea grafică nu diferă cu mult de original dar mici tweak-uri îl fac cumva mai fluid. Într-o altă situaţie aş fi zis că dezvolatorii sunt leneşi folosind asset-uri, dar în jocul ăsta chiar funcţionează. Scopul este să lucrezi mai puţin şi să obţii acelaşi produs sau mai bun şi Lost Judgment îndeplineşte multe din condiţiile unui produs mai bun decât originalul.

Yokohama arată la fel de bine cum o ştiam din Like a Dragon dar acea consistență în frame-uri, culori şi mediu fac că jocul să exceleze din toate punctele de vedere. Inclusiv pe PS4 Pro unde l-am jucat pare impecabil din toate punctele de vedere, mi-aş imagina că pe un PS5 funcţionează fără nici un stres. O optimizare perfectă şi ani de experienţă cu celelalte jocuri scot de fiecare dată un produs mai bun şi mai complet şi Lost Judgment este o continuare excelentă atât grafic cât şi mecanic.

Jocul actoricesc continuă

Da, există posibilitatea de a-l juca dublat în limba Engleză cu ceva voice acting destul de implicat şi nimic ridicol sau mediocru, dar tot originalul este mai bun. Este potrivit. Se simte autentic când auzi vocea şi tonul aşa cum a fost menit de dezvoltatorii jocului. Cum a fost interpretat de actorii originali. Este o altă căsuţa bifată la categoria de “nu ne-am culcat pe o ureche şi am scos un produs bun sau mai bun decât originalul”. Se vede experienţa şi greutatea unora dintre actorii din joc, pe voce şi pe interpretare. Şi deşi este foarte japonez în multe aspecte asta îl face cu atât mai bun.

Last Judgment

Este unul din acele jocuri în care nu pot să fiu obiectiv sub nici o formă. Face parte din seria mea preferată de jocuri, clar în Top 3. Când totul este atât de perfecţionat, atâtea jocuri mai târziu, ştii că de fiecare dată vei obţine un produs premium. Niciodată nu am avut acea senzaţie cu seria Yakuza pe care o am de la an la an cu Call Of Duty de exemplu, să mă întreb dacă asta va fi bun sau nu. Şi dacă nu m-ar prinde povestea tot m-ar ţine activ sistemul de luptă sau grind-ul sau chiar şi exploratul. Side quest-uri, personajele oraşului poate chiar şi mini-jocurile. Ştiu când pun mâna pe un joc ca Lost Judgment ce o să primesc şi dacă nu e mai mult, nu este cazul aici că a fost mult mai mult, tot o să fiu mulţumit.

Lost Judgment este disponibil din 24 septembrie 2021 pe PlayStation 4, PlayStation 5, Project Scarlett, Xbox One.