Nu are rost să ne învârtim în jurul cozii prea mult, Reacher nu ar face-o. În timp ce cele două filme cu Tom Cruise în care acesta intră în rolul lui Jack Reacher au fost decente, serialul Amazon Prime Video cu Alan Ritchson este “the real deal”.

Bazat pe cartea debut, Killing Floor, din 1997 scrisă de Lee Child (nume real James Dover Grant) serialul îl urmăreşte pe Jack Reacher sau doar Reacher, cum prefera el să fie numit, care după ce se dă jos dintr-un autocar în afara oraşului Margrave din Georgia la puţin timp este arestat pentru crimă. Între timp descoperim că acest hoinar de 1.95m şi 110 kg nu este un simplu oarecare, iar de la o crimă în aparent liniştitul orăşel Margrave se trece la foarte repede la 3. Violenţa, conspiraţie şi secrete sunt dezvăluite dar şi o viziune de ansamblu mai bun pentru personajul Jack Reacher pe care unii dintre noi îl cunoşteam din filme.

Cu 8 episoade la număr, Reacher se dovedeşte a fi acel gen de serial de acţiune şi conspiraţie de care aveam nevoie în perioada acestea. Nu este cel mai excelent nici nu încearcă să schimbe peisajul însă este mai fidel “justitiarului” Reacher şi cu mai mult loc de dezvoltare decât un simplu film. Alan Ritchson în rolul principal este o forţă de neoprit şi când mă gândesc că a pornit de la un personaj asemănător lui Stifler din American Pie în serialul Blue Mountain State la Reacher, unde este un erou de acţiune, extrem de capabil şi cu o minte sclipitoare diferenţa este de la cer la pământ. În mod normal aş fi făcut mişto de un actor care seamănă cu alt actor, aş fi zis că e ceva la discount sau de pe WISH dar dacă John Cena este Danone, Alan Ritchson cu siguranţă este Muller. Calitatea interpretării este excepţională pentru un asemenea personaj.

Alan Ritchson în rolul principal este o forţă de neoprit

Pe lângă Alan Ritchson o avem pe Willa Fitzgerald pe o ştim din serialul Scream, în rolul tinerei poliţiste Roscoe, care este şi love-interest-ul lui Reacher şi Malcom Goodwin, pe care îl ştim că Clive Babineux din iZombie. Tot în rolul unui detectiv pe nume Finlay, Goodwin şi Fitzgerald sunt personajele secundare care încearcă să pună la capăt împreună cu Reacher conspiraţia care pare să se extindă peste simplul şi liniştitul orăşel Margrave.

Nu totul este perfect cu serialul, unele elemente îţi dau câteodată cu virgulă, unele întâmplări par să cadă mult prea bine însă misterul şi acţiunea îşi spun cuvântul peste orice fel de demontarea a unui serial de acţiune de acest gen. Atâta timp cât ai dialoguri bune, personaje carismatice, un mister care să te ţină atent şi curios să dai imediat pe următorul episod şi toate astea cu un nivel de violenţă destul de grafic, dar niciodată gratuit ai reţetă perfectă pentru un serial HIT. Jack Reacher este un personaj capabil însă cel puţin din primul sezon pare foarte imprevizibil. Universul acesta din care face parte Reacher este unul care chiar dacă la suprafaţă pare normal sau destul de bazat pe realitatea, ca orice thriller de acest gen, are tendinţa să evidenţieze răutatea oamenilor şi eforturile sau distanţe pe care sunt dispuşi unii să le facă sau să le parcurgă pentru a obţine ceea ce vor. Şi personaje mor în acest serial, dar este ceea ce creează acel sentiment de pericol constant.

Scenariul cu siguranţă a reuşit să-mi ţină atenţia fixată pe televizor timp de 8 episoade (binge) şi la sfârşit să mă facă să vreau să văd unde se îndreaptă Reacher mai departe şi ce aventuri îl mai aşteaptă. M-a făcut chiar să vreau să răsfoiesc cărţile care au urmat după Killing Floor lucru care nu s-a întâmplat filmele. Acum că am o clară viziune asupra personajului interpretat de Ritchson nimic Reacher nu va mai fi la fel. Şi deşi Cruise este un actor excepţional, Alan încalţă perfect bocancii lui Reacher. Dar nici bine nu a ajuns serialul pe platforma de streaming a celor de la Amazon că au și confirmat sezonul 2, așadar, abia așteptăm să-l vedem!

Sezonul 1 pentru Reacher poate fi urmărit integral pe Amazon Prime Video unde se poate opta și pentru subtitrare în Limba Română.