Fără prea mari sau multe așteptări din partea celor de Ubisoft in legătură cu acest joc pot spune că am fost surprins. Mai mult decât atât. Nimic din tot ce se întâmplă intern la ei cu francizele mari precum Splinter Cell sau Prince Of Persia ba chiar si unele noi precum Skull and Bones nu prezinta încredere sau speranță din partea publicului și totuși au reușit sa pună in piciore ceea ce probabil este deja primul cel mai bun joc 2024. Fix în ianuarie.
Prințul s-a întors
Da, deși “Prințul” s-a întors nu este cel pe care l-am cunoscut in trecut. Personajul principal Sargon face parte dintr-un grup de războinici numiți Nemuritorii care apară imperiul de invadatori. După o victorie împotriva unor pretendenți la tronul Persiei la palat fiul reginei, Ghassan, este rapit chiar de mentorul lui Sargon, Anahita. Toti cei 7 nemuritori se pun pe urmele ei si ajung într-un loc numit “Muntele Qaf” unde lucrurile nu sunt ce par a fi. Blocați in acest loc, Sargon trebuie să descopere atat unde este dus prințul de catre Anahita cat și secretele ascunse în acest misterios loc.
Povestea pare previzibilă și totuși nu este, până la un anumit moment în care revine pe drumul la care te așteptai dar totuși un pic altfel. Cel puțin nu am nimerit chiar toate beat-urile poveștii si a fost destul de mult diferit cat sa mă țină prins cu fiecare noua descoperire sau dezvăluire în cazul poveștii.
Explorând Muntele
Impropriu spus Muntele. Este de fapt vorba de multiple locații ca într-un palat si tot ce e pe lângă, deasupra sau dedesubt. Și cum clar se poate observa nu este un 3D platformer ci un Sidescroller de tip Metroidvania, genul acela de joc unde te întorci în locuri pe care le-ai mai văzut dar cu noi puteri pentru a avansa.
Și la început nu prea ai nimic. Fara dublă săritură, fără nici măcar alergat pe pereți, Sargon la început este cam cel mai standard personaj principal din serie pe care l-am vazut de la primul joc încoace. Și ăsta nu este neapărat un lucru rau, puterile dobândite de-a lungul jocului îți dau senzația ca devine din ce în ce mai puternic. Este structurat si conceput foarte bine în special ritmul în care descoperi aceste puteri.
Secvențe intuitive
Pe partea de control, pentru PlayStation 5 jocul este absolut intuitiv. Dupa cateva minute vei avea clar ce butoane fac ceva și ce butoane nu fac nimic, de moment. La început ai tipicul buton de atac, de sărit și chiar si o alunecare dar nu mai multe.
In ritmul noilor sidescrollere precum Balsphemous fiind primul care îmi vine în minte, mai exista si un sistem de Block/Parry pe care trebuie sa îl stăpânești care din fericire este destul de simplu. Evident progresul în joc îți ofera noi combinații de butoane si de abilități care fac jocul din ce în ce mai distractiv dar și mai solicitant. Jocul chiar are un impresionant număr de inamici diverși care prezintă diferite provocări. Însă cele mai mari provocări vor aparea pe partea de platforming, care în ciuda faptului că nu este 3D tot trebuie sa ai o foarte buna coordonare cand vine vorba de sărit dintr-o parte in alta, prins, agățat și alte scheme de natură magică.
Câteodată îți taie răsuflarea
Este un joc vizual frumos. Plăcut. Unele locații mai placute ca altele dar per total stilul asta intre ceva “desen animat” dar totuși serios care parcă bate spre designul personajelor din Valorant este o alegere foarte bună. Evident nu este atat de “dark” cum a fost Warrior Within dar nu este nici atat de prietenos cum a fost PoP, acela cell-shaded. E undeva între și este, din punctul meu de vedere, o alegere inspirată.
Teama cea mai mare pe care o aveam cu acest joc era personajul principal. Prima lui apariție pe internet parcă îmi dădea senzația de pur și simplu un personaj de culoare ca să rupă standardul sau normalul cu care ne-am obișnuit dar pot să zic cu încredere că, în ciuda părului modern care este folosit pentru toate personajele de culoare moderne, acesta este persan. Trăsăturile și detaliile vizuale sunt acolo, cineva l-a conceput cu adevărată atenție și nu a fost doar un “swap” de dragul corectitudinii politice.
Sunetul Timpului
Partea asta este una importantă. În acest moment nu aș putea spune sau reproduce nicio piesă din trilogia veche dar știu ca muzica era foarte bună. Este ceva ce rămâne cu tine. Îmi aduc aminte din Sands Of Time sau Warrior Within ceva muzica rock combinată cu sunete orientale. În The Lost Crown muzica este un pic mai secundară. Nu este “in your face” dar îți ține buna companie de-a lungul jocului lăsând loc bun sunetelor de săbii, vaz care se sparg sau chiar ciripitul păsării care se tot ține după tine să îți indice secrete sau comori ascunse. O singură problema am cu muzica și nu pot să nu o menționez. Câteodată fie ca ești în canalizare sau subteran fie ca esti undeva pe sus, muzica se transformă într-un fel de plânset, este un zgomot ca un bocit sinistru si foarte neliniștitor.
Pe partea de voci, nu cred ca am recunoscut așa la prima strigare pe nimeni. Nici-un Troy Baker sau Nolan North standard deși poate sunt în joc. Dar accentul este potrivit, britanic iar vocile sunt ca de film. Asta include și liniile de dialog evident. Este un film întrerupt de un joc. Animațiile ajuta si ele foarte mult ca voice acting-ul să fie unul și mai elevat chiar daca uneori imi aducea aminte de Hades. Dar și aici am o mică problemă. Una din voci aș putea jura că este creată de AI. Pare o voce de AI. Este cea a unui foc care merge cu tine prin întuneric și ori aia era direcția din partea celor care s-au ocupat de sunet ori chiar este ceva in neregulă. E foarte evidentă.
merge impecabil pe PlayStation 5
Coroana Pierdută
Este un joc excepțional de bun și distractiv. Și dacă nu am reușit sa ma exprim sau să spun prea multe concrete este pentru ca face partea din categoria aceea care trebuie jucat nu citit despre. Câteva ganduri sau poate chiar o notă te va face sa îl încerci, chiar există și un demo, dar experiența în totalitate este una din cele mai bune de la Hollow Knight si Ori până in prezent. Este unul din acele momente în care Ubisoft face exact ce trebuie sa facă nu merge “safe” dar nici nu își asumă riscuri care nu își au rostul. Este o combinație foarte bună de elemente de platforming în 2D, de Metroidvania și cu o poveste suficient de interesantă cât să te facă să explorezi fiecare colțișor. Și cel mai surprinzător fapt este că merge impecabil pe PlayStation 5. Cred ca sare de 60 de frameuri lejer, nu are momente sa se blocheze sau să scadă. Este una din cele mai bune experiențe, cap coadă, pe care le-am avut cu un joc, înainte de lansare sau Day 1 Patch. Este incredibil dar drept dovadă se poate și așa.
Prince of Persia: The Lost Crown va fi disponibil din 15 ianuarie pe Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S și Windows PC.
- Gen: Action, Adventure, Platformer
- Lansare: 15.01.2024
- Studio: Ubisoft
- Distribuitor: CD Media
- Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S și Windows PC
- Clasificare: 16+
- Sistem de Testare: PlayStation 5
- Sinopsis:
Intră într-un joc platformer de acțiune-aventură elegant și palpitant, plasat într-o lume mitologică persană, în care poți manipula granițele timpului și spațiului.
Eliberează-ți războinicul interior!
Folosește-ți puterile timpului, abilitățile de luptă și platforme pentru a efectua combo-uri mortale și pentru a învinge inamicii și creaturi mitologice corupte de timp. Achiziționați și echipați noi Amulete la comercianți pentru a juca așa cum doriți.
Pierde-te în prodigiosul Munte Qaf!
Descoperiți o lume blestemată de inspirație persană, plină de repere mari.
Explorați o varietate de biomi foarte detaliate, fiecare cu propria identitate, minuni și pericole.
Folosește-ți inteligența pentru a rezolva puzzle-uri, a găsi comori ascunse și a finaliza misiuni pentru a afla mai multe despre acest loc corupt.
Trăiește o aventură epică!
Cufundă-te într-o fantezie mitologică persană printr-o poveste intrigantă și originală.
Intersectează-te cu personaje intrigante pentru a dezvălui mai bine misterele Muntelui Qaf.
Pornește într-o experiență atent concepută!
Bucurați-vă de grafică de înaltă calitate, cinematice captivante și o direcție artistică proaspătă, împreună cu o fluiditate unică a jocului datorită ratei de 60 fps pe toate platformele.
[…] Prince of Persia: The Lost Crown (PS5) – Recenzie […]