Starcom România lansează ediția cu numărul zece a enciclopediei Consumer Report. Compendiumul aduce în prim plan tendințele comportamentului românilor, atât în mediul online, cât și offline, permițând companiilor să înțeleagă mai bine publicul țintă. Clienții vor afla noutăți precum topul dispozitivelor electronice utilizate, preferințe de muzică sau lectură, perspective despre obiceiurile de cumpărare.
Raportul este structurat pe subiecte ce reflectă comportamentul a patru segmente de consumatori principale. Având un conținut util marilor companii și branduri, acesta poate fi accesat și în versiunea interactivă ce cuprinde cu informații suplimentare despre audiențe sau date ale studiilor desfășurate de Starcom Media.
Segmentele de consumatori utilizate pentru analiza comparativă sunt:
- Familiile cu copii – familii care au copii cu vârsta până în 14 ani, cei mai mulți având vârsta cuprinsă între 18-45 ani;
- Adolescenții – tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 17 ani, majoritatea elevi;
- Tinerii necăsătoriți – cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani, fără copii;
- Familiile fără copii în grijă – majoritatea membrilor familiei au peste 45 de ani şi nu au în grijă copii cu vârsta sub 14 ani.
Despre a zecea ediție a Consumer Report
„Consumer Report nu este doar un studiu; este un compendiu ce încorporează surse multiple de date, inclusiv din studiile #HumanGraphExperience pe care le desfășurăm în Starcom. Devine astfel un instrument important care poate oferi suport companiilor, pentru a înțelege mai bine nevoile și comportamentul consumatorilor, pentru a comunica cât mai relevant cu audiența lor. Raportul pune, astfel, la dispoziție informații despre consumul media, comportamentul de cumpărare, surse de informare, E-commerce, Black Friday, tipuri de conținut, Social Media, preferințe de lectură, gaming, muzică și evenimente, pentru a numi doar câteva dintre categoriile de date disponibile. Prin actualizarea periodică a datelor, raportul surprinde realitatea curentă și permite totodată analiza tendințelor, făcându-l astfel un punct de plecare solid pentru companii. O abordare data-driven, care facilitează adaptarea strategiilor pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor.”, a menționat Mihaela Nouraș, Consumer Strategist, Starcom România.
Cele mai importante aspecte din ediţia 2023 a Consumer Report
Datele colectate de Starcom România în Consumer Report 2023 prezintă o analiză cuprinzătoare a peisajului tehnologic actual, oferind perspective interesante despre preferințele consumatorilor, tendințele domeniului și relația dintre public și tehnologie. Raportul acoperă cele mai populare alegeri care definesc contextul digital, pornind de la gadgeturi de ultimă generație până la soluții inteligente futuriste.
Televizorul, parte din viața de zi cu zi
Televizorul rămâne parte din cotidian pentru toate segmentele de consumatori, deși serviciile TV online devin din ce în ce mai populare, în rândul adolescenților (60%) și tinerilor necăsătoriți (49%).
Bătălia dintre laptop-uri și tablete
În comparație cu anii precedenți, tabletele depășesc clasicele calculatoare desktop atunci când vine vorba despre preferințele consumatorilor în materie de dispozitive electronice. Cu toate acestea, pe primul loc rămân laptop-urile, în special în cazul tinerilor necăsătoriți și familiilor cu copii (41%).
Categoriile de public care petrec cel mai mult timp pe internet sunt, fără îndoială, generațiile tinere, care alocă zilnic peste 240 de minute conținutului online.
Telefonul stă la baza socializării virtuale
Mai mult decât în anii precedenți, telefoanele mobile servesc ca instrumente fundamentale de comunicare, oferind utilizatorilor posibilitatea de a utiliza diverse aplicații de mesagerie pentru a rămâne conectați cu familia, prietenii și comunitățile virtuale. În rândul adolescenților, telefonul mobil este utilizat în principal pentru socializare și entertainment, în timp ce familiile cu copii și tinerii necăsătoriți preferă să trimită email-uri, să citească cele mai noi știri sau să imortalizeze momente importante, cu ajutorul telefoanelor mobile.
Instagram depășit de TikTok, în mediul rural
Deși topul preferințelor consumatorilor în ceea ce privește rețelele de socializare este marcat de consacratul trio format din Facebook, WhatsApp și Instagram, platforma TikTok urcă cu viteză în clasament, depășind Instagram în mediul rural. Bătălia pentru locurile 5 și 6 se duce între Pinterest, rețea preferată de categoria adolescentelor, și Telegram, platformă utilizată atât de tineri, cât și de familiile cu copii.
Tinerii, lideri în utilizarea jocurilor video
Tendințele consumatorilor din România în domeniul jocurilor video evoluează rapid, demonstrând schimbări în tehnologie, cultură și preferințe pentru jocuri. FIFA este și anul acesta jocul favorit românilor, urmat de jocuri active precum Call of Duty și Counter Strike. La nivel național, adolescenții și tinerii necăsătoriți sunt cei care alocă cel mai mult timp jocurilor video.
„Piața media este în plină diversificare și expansiune, iar companiile sunt mereu în căutarea celor mai eficiente canale de comunicare către consumatorii lor. Prin intermediul Consumer Report, furnizăm o gamă variată de informații despre comportamentul și preferințele consumatorilor, inclusiv ce canale media consumă. Aflăm despre emisiunile TV preferate și timpul petrecut în fața ecranului telefonului, unde se ascultă radio cel mai des, dar și activitățile preferate desfășurate în afara casei. Este important să urmărim schimbările în comportamentul consumatorilor și să ținem pasul cu ele.” menționează Irina Drăghici, Category Insights Specialist.
Informațiile au fost extrase din Consumer Report 2023 şi se bazează pe date provenite din studii de monitorizare a comportamentului media din industrie (SNA FOCUS, Masor, Gemius), dar și pe date din studii derulate de agenția Starcom (Black Friday, Women Study, Events Behavior) sau date din studii ale partenerilor (GWI).
Consumer Report este o soluție de date din portofoliul Data Intelligence a Publicis Groupe România, fiind disponibil și în variantă interactivă. Mai multe detalii în video de pe https://dataintelligence.ro/data-solutions/consumer-report/
Toate soluțiile Data pot fi regăsite aici: www.dataintelligence.ro