Iţele investigaţiilor în cazul asasinării unor gemeni îi duce pe poliţişti în mijlocul unui grup de studenţi eminenţi proveniţi din clasele superioare ale societăţii scandinave. Între ei, nimic nu e ceea ce pare a fi.

Regizor : Mikkel Nørgaard

Scenariu Jussi Adler-Olsen (nuvelă), Nikolaj Arcel

Gen : Crimă, Thriller

Lansare : 4 septembrie 2015

Durata : 119 min

StudioZentropa Entertainments

Distribuitor : Independența Film
Independența Filmcare : A.P. 13

Nikolaj Lie Kaas –  Carl Morck

Fares Fares – Assad

Sinopsis : Iţele investigaţiilor în cazul asasinării unor gemeni îi duce pe poliţişti în mijlocul unui grup de studenţi eminenţi proveniţi din clasele superioare ale societăţii scandinave. Între ei, nimic nu e ceea ce pare a fi.

Recenzie :

fasandraeberne-281747lDetectivul Danez Carl Morck (Nikolaj Lie Kaas) redeschide o anchetă de acum douăzeci de ani, având ca subiect uciderea a doi gemeni după ce tatăl lor, ofiţer poliţist pensionat, s-a sinucis.

Vinovaţi de moartea tatălui lor, care au pledat cu Morck pentru a investiga cazul rece, revizuirea martorilor vechi conduc detectivii după urma lui Kimmie Lassen, o student , colegă al decedaților, dispărută de la episodul crimei. Morck, abia schiţând un zâmbet, este un detectiv antrenat şi întărit. Partenerul lui comunică altui ofiţer faptul că, „Carl preferă munca, asta-i tot”, Morck uitând interminent lucruri ca cinele cu familia sau participarea la viaţa sa personală total inexistentă – întunecată şi violentă în anumite părţi.

fasandraeberne-430710l„Fasandræberne” are toate semnele distinctive ale unui tipic thriller scandinav şi crime misterioase, mai profilic observat în trilogia şi adaptările lui Stieg Larssons “Millennium”. Este de asemenea şi a doua parte din trilogie, cu filmul din 2013 „The Keeper of Lost Causes” (de asemenea regizat de Mikkel Norgaard), primul din serie, si filmul din 2016 „A Conspiracy of Faith”, închizând adaptările cărţilor lui Jussi Adler-Olsen. Similar cu poveştile lui Larsson, o crimă veche/cazurile dispariţiilor unor persoane, dezgroapă o serie cu alte crime violente, cu eşaloane superioare ale respectării unei societăţi, mascând o lume interlopă cu mai multă violenţă şi sadistică umplută cu exploatare sexuală, în acest caz implicând mogulii industriei şi cele mai multe şcoli-internat de prestigiu acestei ţări.

„Fasandræberne” este un thriller consistent şi captivant, care gestionează să construiască impuls către o concluzie violentă şi intensă.

O scenă într-o alee, unde Morck apare faţă în faţă pentru prima dată cu o crucială piesă, este notabilă în faptul că nu se încheie în acea variantă de infracţiune aşteptată, adăugând straturi suplimentare de complicaţii şi frustrări către o anchetă deja bogată. În ciuda unor salturi narative şi a multor detectivi lucrând/descoperind a fi spus în întregime prin flashback-uri, este încântător să fii alături de Morck pentru o mare parte din călătorie. Spectatorii ocazionali primesc şansa să discerne o mare parte din caz, împreună cu protagonistul filmului, misterul devenind mai puţin captivant în ocaziile puţine când primim explicaţia completă a trecutului, lăsându-l pe Morck să prindă din urmă şi să revină la termeni cu toate ieşirile. Un thriller întunecat şi lipsit de umor.

fasandraeberne-998408l

„Fasandræberne” este cel mai recent film dintr-o serie de crimă-mister scandinave, promiţător şi foarte implicat, locaţiile fiind Danemarca, Suedia şi Norvegia, producând câteva dintre cele mai bune thrillere moderne oferite.

Fasandræberne / “Vânătorii de oameni” intră de astăzi, 4 septembrie, în cinematografe şi este distribuit in România de Independența Film.

Vanatorii de oameni - PosterTrailer: