“Povestea centrală este plină de surprize, mai ales dacă intrați la film cu anumite așteptări sau teorii. Filmul reușește tocmai să arate faptul că ar trebui să nu ne mai petrecem timp teoretizând, ci pur și simplu să intrăm la film și la filme în general cu mintea deschisă și fără preconcepții. ”

Regizor: Rian Johnson

Scenariu: Rian Johnson

Gen: Fantastic, Acțiune, Aventură

Lansare: 15 decembrie

Durata: 2h 32min

Studio: Disney

Distribuitor: Forum Film

Daisy Ridley … Rey
Mark Hamill … Luke Skywalker
Adam Driver … Kylo Ren
Gwendoline Christie … Captain Phasma
Domhnall Gleeson … General Hux
Carrie Fisher … Leia
Andy Serkis … Supreme Leader Snoke
Joseph Gordon-Levitt … Slowen Lo (voce)
Laura Dern … Vice Admiral Amilyn Holdo
Oscar Isaac … Poe Dameron
Benicio Del Toro … DJ
Justin Theroux … Master Codebreaker
John Boyega … Finn

Star Wars: Ultimii Jedi – cel mai recent film din franciza epică – promite să aducă Forţa şi mai aproape de fanii adevăraţi, deşi lansarea a fost complet învăluită în mister. Filmul reprezintă o continuare a faimoasei saga creată de George Lucas acum 40 de ani, iar acțiunea este construită în completarea episodului lansat în 2015, „Star Wars: Trezirea Forței”.

În sfârșit a venit momentul magic așteptat de atâția fani timp de 2 ani, apariția celui de-al doilea film din noua trilogie Star Wars, The Last Jedi. Acest film avea o presiune imensă pe el din cauza pierderii lui Carrie Fisher și să mulțumească atât fanii noi, cât și pe cei care sunt alături de acest univers space fantasy din 1977 încoace.

Fiind o fană înraită și crescând cu trilogia originală de la 5 ani (încă am toate figurinele si sabia laser de la 11 ani), îmi este destul de greu să nu trec acest film printr-un filtru emoțional și a fost nevoie să îmi revin puțin pentru a vă oferi obiectivitate.

Star Wars: The Last Jedi continuă povestea începută cu The Force Awakens, unde cunoaștem personaje noi și revedem “legendele”. First Order e pe urmele rămășițelor celor din Resistance iar filmul reușește să mențină o tensiune constantă în legătură cu soarta fiecărui personaj. Generalul Leia Organa (minunata Carrie Fisher, revin la asta un pic mai încolo) este în fruntea lor, pilotul Poe Dameron (Oscar Isaac) are mult mai multe responsabilități și decizii de luat în acest film, iar povestea lui Rey (Daisy Ridley) continuă exact de unde am lăsat-o data trecută, deși aceasta ia o întorsătură cel puțin interesantă.

Rey se întâlnește cu legendarul Luke Skywalker (Mark Hamil), deloc eroic și foarte cinic și abrutizat de întâmplările dintre episoadele VI și VII. Aici intervine scenariul excelent al lui Rian Johnson, explorând o altă viziune asupra Forței, venită tocmai din replicile lui Luke. Este cu siguranță cea mai complexă și logică explicație a Forței, iar ca spectator e cel mai ușor de consonat cu fiecare vorbă a sa. Mark Hamil face în acest film cel mai bun rol al vieții sale, exceptând rolurile vocale. Alte roluri foarte bune fac Laura Dern și Oscar Isaac, care-și păstrează umorul sec din The Force Awakens.

Din punct de vedere regizoral și al imaginii, aș putea spune că este cel mai arătos Star Wars de până acum, de la cadrele largi de luptă cu săbiile laser, cadrele de luptă spațială, tensiunea amintită mai sus, acțiunea centrată de așa manieră încât să nu fie deloc obositoare ochilor. Rian Johnson a făcut o treabă foarte bună cu acest film și este bine că LucasFilm i-a oferit șansa să-și pună amprenta regizorală, pentru că altfel ar fi fost singura hibă din filmografia sa.

Pe partea de design, planetele noi arată excelent, Canto Bight, planeta-cazino oferind și un comentariu social valabil legat de clase. Aici avem parte de o grămadă de efecte practice, fiind un semn că din acest punct de vedere, filmul va îmbătrâni frumos. Crait, ultima planetă prezentată, este acoperită de sare și are un strat roșu dedesubt, care chiar contează într-un punct critic al poveștii. Toate locațiile au o faună interesantă și DA, noi aici la MovieNews.ro iubim porgii!

Muzica lui John Williams este net superioară celei din The Force Awakens, reușind să amestece piese clasice Star Wars cu bucăți muzicale noi și avem și niște momente de liniște care sunt foarte bine plasate în film.

Povestea centrală este plină de surprize, mai ales dacă intrați la film cu anumite așteptări sau teorii. Filmul reușește tocmai să arate faptul că ar trebui să nu ne mai petrecem timp teoretizând, ci pur și simplu să intrăm la film și la filme în general cu mintea deschisă și fără preconcepții. Un singur minus pot spune că are filmul, și anume subplotul a două personaje și deși vedem prin prisma lor Canto Bight și comentariul asupra clasismului, există niște momente și un personaj care sunt degeaba.

Carrie înseamnă mult mai mult decât Leia

Acum să mă țin de cuvânt și să vă explic de ce Carrie Fisher este minunată. Pe lângă povestea ei din The Last Jedi care o transformă cumva în adevăratul erou din Resistance, acesta este ultimul ei rol într-un film. Pentru mine, Carrie înseamnă mult mai mult decât Leia. Carrie Fisher este minunată pentru că-i la fel de neînfricată ca personajul pe care îl portretizează, fiind mereu sinceră, cu un umor tăios și o inimă caldă, cu loc pentru toată lumea. Carrie Fisher este minunată pentru că este un model demn de urmat, o persoană de la care oricine are ceva de învățat și vă recomand să îi citiți cărțile, pentru că pasiunea ei a fost mereu scrisul. De ce vorbesc despre ea la prezent? Motivul este simplu, ea trăiește în continuare prin ce a oferit oamenilor, fie că e vorba de sfaturi, cărți, personaje puternice sau scenarii. Fiind ultima ocazie în care îi pot mulțumi într-o recenzie pentru tot, mă înclin.

Nouă ne-a plăcut și vi-l recomandăm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Star Wars: The Last Jedi / “Star Wars: Ultimii Jedi” rulează la cinema din 15 decembrie în 3D, Cinema City IMAX 3D și 4Dx și este distribuit în România de Forum Film.