Mommy – Recenzie

Anne Dorval     …    Diane ‘Die’ Després
Suzanne Clément    …     Kyla
Antoine-Oliver Pilon     …    Steve O’Connor Depres
Patrick Huard    …     Paul
Alexandre Goyette    …     Patrick

Sumar: “O văduvă ce-și crește singură fiul violent își redobândește credința atunci când o vecină misterioasă se poftește în locuința lor.”  IMDB

Despre:  Mommy spune povestea emoţionantă a unei mame şi a fiului ei, un adolescent hiperactiv în vârstă de 15 ani care suferă, printre altele, de sindromul ADHD. “Într-o Canada fictivă din anul 2015, în care guvernul a modificat legea serviciilor de sănătate”, o femeie de 46 de ani, văduvă şi cvasişomeră, are de ales: va locui împreună cu băiatul ei care are serioase probleme de adaptare, asumându-şi efectele crizelor sale, sau îl va interna într-un sanatoriu special, sub efectul unei legi nou introduse. Un ajutor nesperat se iveşte din partea unei vecine mutate de curând în cartier. Între cei trei se naşte o relaţie specială, greu de descris.

După ce a uimit pe toată lumea în 2009, cu pelicula J’ai tué ma mère, Xavie Dolan a revenit în atenția publicului și a criticilor cu aceeași echipă de actori, de data asta în filmul Mommy.

AOPilon1Mommy a fost premiat deja la Festivalul Internațional de Film de la Cannes cu Premiul Juriului și a primit și alte zeci de nominalizări în diverse festivaluri. Drama ne spune povestea unei mamei singure care dorește să-și crească singură copilul ce suferă de sindromul ADHD. Nu m-a impresionat povestea, atât cât mi-a plăcut foarte mult coloana sonoră. Melodii celebre semnate Dido, Celine Dion sau Lana Del Rey te prind indiferent dacă filmul îți place sau nu.

Mi-au plăcut mult actorii din rolurile principale Anne Dorval (Diane ‘Die’ Després AKA Mommy) și Antoine-Olivier Pilon (Steve O’Connor Després), iar Suzanne Clément (Kyla) nu m-a impresionat absolut deloc, mi s-a părut un rol jucat extrem de prost. Pe lângă asta, nici personajul ei, Kyla, nu se prea înțelege. Aflii că are familie, soț și copil, dar totodată parcă n-are nicio legătură cu ei, singura ei grijă fiind familia de peste drum (Die și Steve), în casa cărora intră și… aproape că nu mai iese.

Pentru că la plusuri nu pot să trec, o să continui cu minusurile: durata. De ce a avut nevoie regizorul de 2 oreADorval_AOPilon1 și 19 minute? Nu mi-e clar. Și-așa povestea e statică, fadă, iar faptul că durata depășește o oră jumătate (cât consider că era mai mult decât suficient) o să te irite și o să te facă să vrei ieși cât mai repede din sala de cinema. Sau să-i dai stop, pentru că n-ai de ce să pierzi timpul și să ieși în frig ca să-l vezi. Stay in home!

Fiind adeptă a dramelor, Mommy e ok, e acceptabil, m-a câștigat la coloana sonoră și la jocul imaginii pe care nu l-am mai întâlnit până acum la o altă peliculă. Merită vizionarea măcar pentru acest aspect.

mommy-afis