Mortdecai – Recenzie

0
3724

Jonglând printre ruşi furioşi, serviciul de securitate englez şi un terorist internaţional, degajatul dealer de artă şi escrocul Charlie Mortdecai goneşte în recuperarea unei picturi furate despre care se zvoneşte că ar conţine un cod secret ce ar duce la aurul naziştilor.

RegizorDavid Koepp

Scenariu : Eric Aronson, Kyril Bonfiglioli

Gen: AcţiuneComedie

Lansare : 23 ianuarie 2015

Durata : 106 min

Studio : Infinitum Nihil, Mad Chance Productions, Odd Lot Entertainment

Distribuitor InterCom Film

Clasificare :  A.P 12

Johnny Depp     …    Charles Mortdecai
Olivia Munn    …     Geogiana Krampf
Gwyneth Paltrow     …    Johanna
Ewan McGregor    …     Inspector Martland
Paul Bettany    …     Jock Strapp

Sumar: “Jonglând printre ruşi furioşi, serviciul de securitate englez şi un terorist internaţional, degajatul dealer de artă şi escrocul Charlie Mortdecai goneşte în recuperarea unei picturi furate despre care se zvoneşte că ar conţine un cod secret ce ar duce la aurul naziştilor.” IMDB

Despre:  Jucându-i pe degete pe nişte ruşi furioşi, serviciul britanic MI5, soţia sa cu picioare lungi şi un terorist internaţional, afabilul Charlie Mortdecai (Johnny Depp), dealer de artă şi adesea escroc, călătoreşte pe tot globul înarmat doar cu şarmul său personal pentru a recupera degrabă o pictură despre care se spune că ar avea inscripţionat codul secret al unui depozit bancar, unde s-ar afla ascuns aurul naziştilor.

Johnny Depp revine pe marile ecrane într-o nouă producţie în care speră să impresioneze. Dar rezltatul se traduce tot prin demazăgire. După ce lumea l-a văzut şi l-a cunoscut mai bine în franciza „Pirates of the Caribbean” au urmat alte proiecte în care s-a străduit cât de cât să joace. În „The Lone Ranger” a avut o interpretare destul de agreabilă, dar neconvingătoare – filmul a fost un eşec în box-office, cu pierderi uriaşe; în „Transcendence” a avut un joc comun – filmul a fost o nereuşită în ceea ce priveşte încasările; iar ultima dată l-am văzut într-un rol scurt, dar foarte bun în „Into The Woods”.

mortdecai 1Mortdecai” este bazat pe trilogia scrisă de Kyril Bonfiglioli („Don’t Point That Thing at Me”, „Something Nasty in the Woodshed” şi „After You with the Pistol”), unde Charlie Mortdecai (Johnny Depp) este un filantrop şarlatan care se află mai mereu în criză de bani. Charlie este un tip agreabil, îmbrăcat elegant şi cu bune maniere, dar este incapabil să  iasă din situaţiile disperate, fără ajutorul servitorului său, Jock Strapp (Paul Bettany). Jock este un tip care comite fărădelegi, care îşi riscă viaţa pentru bunăstarea şefului. Johanna Mortdecai (Gwyneth Paltrow) este soţia blondă şi deşteaptă a lui Charlie. Sunt împreună din colegiu şi sunt nedespărţiţi până când Charlie decide să-şi lase o mustaţă care o va scoate din sărite pe Johanna. Scenariul este axat pe această mustaţă a lui Charlie, căreia i se acordă foarte multă atenţie în multe scene. Mustaţa este cea care afectează căsnicia soţilor Mortdecai şi majoritatea certurilor pornesc de la asta. Charlie află de la Alistair Martlan (Ewan McGregor) – MI5, un prieten al familiei şi îndrăgostit lulea de Johanna încă din colegiu, că o pictură celebră a fost furată şi are nevoie de ajutorul său. Charlie va porni într-o călătorie pe glob, în recuperarea tabloului, împreună cu servitorul său.

Avem parte de gag-uri reuşite dar şi de unele absolut nepotrivite. Cum ar fi reflexul de vomă a lui Charlie 4V5C9262.CR2care se manifestă atunci când cineva vrea să vomite. La început este o idee amuzantă, dar a doua oară este deja exagerat. Johnny Depp este ca un măscărici buimac, interpretează rolul cum ar fi pe platoul de filmare de la „Pirates of the Caribbean 5”. Gwyneth Paltrow, pe care o cunosc în special din trilogia „Iron-Man”, a fost singura care a intrat în pielea personajului. Şarmantă şi deşteaptă, aceasta a reuşit în fiecare scenă să-şi controleze personajul şi să arate punctele forte ale acestuia. Regia îi aparţine lui David Koepp („Premium Rush”, „Jurassic Park”) şi scenariul lui Eric Aronson („Mortdecai” reprezentând primul său scenariu de film). Deşi scenariul scârţâie de la toate încheieturile, filmul are deopotrivă părţi bune şi rele. Cel mai mult strică atenţia care i se acordă mustaţei şi personajului Charlie, vrând să arate probabil cât de neghiob este. Deşi se vrea a fi o comedie, „Mortdecai” are gag-uri neinspirate iar unele dintre ele sunt cât de cât amuzante. Îmi pare foarte rău de Johnny Depp că nu-şi (re)găseşte rolul carierei; păcat că îşi alege roluri care nu-i evindenţiază talentul actoricesc.

„Mortdecai” este o comedie ridicolă şi total neinspirată pe care sigur nu ai vrea să o vezi a doua oară.

mortdecai