Game of Thrones – Sezonul 5, Episodul 1 – Recenzie

Studio :  HBO

Lena Headey     …    Cersei Lannister
Peter Dinklage    …     Tyrion Lannister
Kit Harington   …    Jon Snow
Emilia Clarke     …     Daenerys Targaryen
Maisie Williams     …     Arya Stark

Sinopsis: Cel mai vizionat serial din istoria HBO-ului și un fenomen la nivel mondial, “Urzeala tronurilor” este un serial de succes de lungă durată pentru canalul de televiziune. În acest an, o serie de povești convingătoare vor ajunge la un deznodământ inevitabil și, de multe ori, sângeros. După decesele șocante din sezonul 4 (Joffrey, Tywin, Oberyn, Shae), noul sezon începe cu un vid de putere pe care protagoniștii din Westeros și Essos vor să-l acopere. La Castelul Negru, Jon Snow se luptă să echilibreze cerințele Rondului de Noapte cu cele ale noilor veniți, mai precis Stannis Baratheon, care se numește regele regatului Westeros. Între timp, Cersei se chinuie să rămână la putere în Debarcaderul Regelui printre membrii Tyrell și apariția unui grup religios condus de enigmaticul High Sparrow se impune în același context, iar Jaime pornește într-o misiune secretă. Peste Marea Îngustă, Arya caută un vechi prieten în timp ce Tyrion, aflat pe drumuri, găsește o nouă cauză. În timp ce pericolul se instalează în Meereen, Daenerys Targaryen constată că dominarea orașului cere niște sacrificii dure. În acest sezon vom asista la unele dintre cele mai explozive scene, odată ce promisiunea că ”iarna se apropie” devine mai amenințătoare ca oricând.

Urzeala tronurilor V (25)Sezonul IV se încheie cum nu se poate mai neașteptat cu “micul” Tyrion (Peter Dinklage) arătându-și supremația printr-o metodă hilară față de marele Tywin Lannister (Charles Dance) lucru ce va schimba complet peisajul începând cu primul episod al sezonului V, intitulat perfect “The Wars to Come“. Cersei (Lena Headey) și Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) sunt puși la grea încercare acum, lucru ce-i va apropia, iar Tyrion reușește să scape și ajunge departe de frații săi unde probabil îl va aștepta un viitor deloc “regal”.

Primul episod al sezonului V începe cu Cersei în copilărie aflată într-o pădure strașnică ce ascunde o colibă cu o vrăjitoare care-i va spune viitorul. Scenă care a amuțit audiența încă din primele minute după genericul a cărei temă muzicală recunosc că mi-a lipsit.

Urzeala tronurilor V (8)În ținutul cald, departe de Lannisteri, situația nu stă deloc bine nici în cazul lui Daenerys (Emilia Clarke) unde se pun la cale conspirații ascunse și se plănuiesc lovituri date de fosta populație de sclavi, aparent cu ceva împotriva soldaților neînfricați ai noii regine. Aici îi vom revedea pe dragonii închiși în sezonul anterior, care au atins maturitatea și arată “bestial” fiind puși acum într-o poziție nu tocmai favorabilă în fața Mamei lor.

În gerul de la Marele Zid, bastardul Jon Snow (Kit Harington) e “prins” între doi regi și este forțat să ia o decizie ce va pune capăt unui sacrificiu important, dar gestul îi va aduce probabil și mai mult respect din partea apărătorului zidului.

Urzeala tronurilor V (6)Tradițional “Game of Thrones” și în episodul ce face deschiderea seriei, avem parte de nudități, crime violente, sacrificii umane și un “plot” care lasă de înțeles că în următoarele 9 episoade vom avea parte de un război și mai intens între familiile ce luptă până la moarte pentru un loc pe Tronul de Fier.

Nu am cum să nu pomenesc de muzica care te introduce perfect în atmosfera filmului, iar imaginile sunt în tonuri care te fac să tremuri de frigul de pe zid, să asudezi la soarele de deasupra piramidelor și (de ce nu) de frumusețea lui Daenerys și să tresari atunci când Cercei calcă pe vreascuri în amintirile macabre din copilărie.

N-am citit cărțile dar pot să spun că serialul creează dependență, iar pesonajele (că ele sunt elementul principal al serialului) și evoluția sau decăderea lor, mă fac să fiu nerăbdător în așteptarea unui nou episod. Chiar dacă încerci să fii răutăcios, nu ai cum să spui că serialul nu arată bine, că efectele sunt nasoale sau că muzica nu se potrivește sau e rea. Poate tot ce ai nevoie, ca să rămâi alături de serial, e un dram de răbdare care cu siguranță va fi răsplătit de scenele violente de lupte sau cele erotice și o poveste captivantă.

Sezonul V promite, asta-i sigur, iar în primul episod am retrăit acele momente care m-au lăsat fără cuvinte în una din scenele mele preferate – cea a sosirii nemorților din ceața geroasă din care apar acei ochi macabri și reci ai bărbosului șef și ai micuțului bebeluș.

The Wars to Come” va avea premiera pe 13 aprilie la ora 4 dimineața la HBO și HBO GO, în același timp cu difuzarea în Statele Unite.

Mulțumesc HBO România și Ofeliei pentru oportunitatea de a fi alături de fanii seriei într-o noapte excelent organizată.

Urzeala tronurilor VTrailere: