Trolls / “Trolii” – De astăzi în cinematografe

0
4629
Ascultă acest articol


Creatorii peliculei Shrek și DreamWorks Animation prezintă TROLII, o comedie inteligentă, amuzantă și obraznică despre căutarea fericirii și cât de mult sunt unii dispuși să meargă pentru a o obține.  Filmul transportă publicul către o lume colorată și minunată populată de Troli extraordinar de optimiști, care dansează și cântă continuu și de Bergenii de un pesimism comic, care sunt fericiți numai când au Troli în stomac.  După ce familia Bergen invadează satul Trolilor, Poppy, cel mai vesel Trol, și prea-prevăzătorul și țâfnosul Branch, pleacă într-o călătorie, încercând să-și salveze prietenii.  Misiunea lor e plină de aventură și întâmplări, pe măsură ce această pereche nepotrivită încearcă să se tolereze reciproc, astfel încât să ducă misiunea la bun sfârșit.

Filmul prezintă și lumea unică inspirată din fibre, ghemotoace, blană, sclipici și culori vii.  Publicul va fi învăluit complet de acest univers tactil și îmbietor—producătorii îl numesc „imersie estompată”—diferit de orice alt film.

Apoi, avem coafurile înalte din păr de culoarea bomboanelor, semnul distinctiv și mândria Trolilor de pretutindeni.  

GĂSEȘTE-ȚI FERICIREA

TROLII se adresează și tinerilor, fiind o lume bogată în personaje de neuitat, în muzică, umor, aventură și culoare; dar și adulților, cărora tema căutării fericirii le va rămâne întipărită mult timp după terminarea filmului.

Între-adevăr, lumea de cântec, dans și îmbrățișări a Trolilor înseamnă fericire, care se transmite prin fiecare cadru al filmului.  TROLII explorează modul în care ne purtăm cu ceilalți și, mai important, cum ne purtăm cu noi înșine. Mesajul său emoționant este că fericirea vine din interior, și poate fi o forță puternică și molipsitoare când se propagă.

E o idee puternică și importantă în lumea de azi, care e tot mai plină de negativitate, frică și dezechilibru.  Povestea TROLILOR sugerează că fiecare dintre noi se poate schimba prin gândire și acțiuni pozitive, subliniind importanța lucrului corect, chiar și—sau în special—în fața marilor provocări.

Producătorii observă că au îmbrățișat un aspect al Trolilor precedenți.  „Am fost fascinați de modul în care aceste creaturi înfricoșătoare și urâte au evoluat în timp în creaturi drăguțe și urâte,” spune Mitchell.  „În anii ´70, aceștia au devenit un simbol al fericirii.”

Trolii au un ceas special care le reamintește să îmbrățișeze pe toate lumea din oră în oră.  Indiferent ce fac, când îi anunță ceasul, e „vremea pentru o îmbrățișare”.   Mitchell observă: „Fericirea înseamnă și legătura cu ceilalți, iar cea mai bună cale în acest sens este îmbrățișarea.”

„Pe de altă parte, vecinii Trolilor, familia Bergen, nu sunt nici luminați, nici liniștiți,” remarcă Shay.  „Trolii trebuie să încerce să aplice atmosfera anilor ‘70 familiei Bergen și să o învețe că fericirea vine din interior și că o poți găsi în diverse moduri.”  Nu e ușor, pentru că familiei Bergen îi lipsește armonia și veselia și găsește veselie numai prin mijloace exterioare, mai primejdioase. Nu își pot controla fericirea, iar când o obțin, le aduce puține satisfacții.

ÎNCEPE AVENTURA

TROLII începe, desigur, într-o notă veselă, prezentând modul în care Trolii cântă, dansează și se îmbrățișează; dansează, se îmbrățișează și cântă…ați înțeles voi.

După o poveste plină de acțiune care îl prezintă pe Regele Trol Peppy salvându-și eroic poporul capturat de Bergeni și construirea unei noi locuințe pentru Troli în pădure, ne întâlnim acum cu fata lui Peppy, Poppy, care sărbătorește pentru că…le place să sărbătorească!

Din nefericire, Poppy și petrecerile neîntrerupte atrag atenția familiei Bergen, iar perioada de libertate de douăzeci de ani a Trolilor se sfârșește când complotista familiei Bergen, Chef, îi prinde pe prietenii lui Poppy și îi duce în Orașul Bergen.

Neavând la cine să apeleze, Poppy caută ajutorul singurului Trol care știe cum să găsească Orașul Bergen —Branch, cel întotdeauna pregătit, foarte precaut și, cu siguranță, nefericit. Branch este singurul Trol care nu cântă sau dansează, și nu îmbrățișează niciodată.

Pentru a-i salva pe prietenii lui Poppy de o soartă cruntă, ea și Branch călătoresc către lumea periculoasă a familiei Bergen.   Pe drum, Poppy și Branch întâlnesc un obstacol inimaginabil.   Într-un punct critic, puterea gândirii pozitive pare să o părăsească pe Poppy, care cade pradă deznădejdii și își pierde determinarea.   Negativitatea, ca și fericirea, este molipsitoare, așa că, atunci când Poppy ezită, ezită și prietenii ei.  Cel mai nepotrivit membru al grupului va avea sarcina de a readuce fericirea Trolilor.

FAMILIA BERGEN:  CĂUTAREA FERICIRII UNDE NU TREBUIE

Familia Bergen e opusul Trolilor.   Acești uriași abătuți cred că amenințând Trolii pot atinge fericirea.  „Familia Bergen este rea, irascibilă și supărăcioasă,” observă Mitchell.  „E bine că nu au telefoane inteligente, pentru că Bergenii s-ar uita la ele tot timpul.  Ei nu se leagă de nimeni.”

Bergenii sunt conduși de Regele Gristle Jr., un arogant tânăr de douăzeci și ceva de ani, care a jurat să readucă fericirea în Orașul Bergen, capturând Trolii.

Fiind o ființă crudă, nu e de mirare că Gristle nu are noroc în dragoste.  Însă acest lucru se poate schimba, dacă Bridget, spălătoreasa, ar putea să spună ceva în acest sens. Bridget este cea mai drăguță Bergen din întreg Orașul Bergen; de fapt, e singurul Bergen amabil. Bridget este sensibilă și convingătoare, și îl iubește pe rege în secret.  „E Cenușăreasa noastră,” spune Mitchell.

Scenaristul Aibel are o afecțiune specială pentru Bridget, un personaj pe care îl descrie ca fiind „o provocare pentru scris, pentru că, atunci când o întâlnim, e necomunicativă. Modul în care ea crește și învață să se exprima este partea mea preferată din film, în special când iese la întâlnirea de vis cu Regele Gristle.”

În timpul marii seri cu Gristle, Bridget e ajutată de Poppy și prietenii săi, care nu numai că îi împletesc codițe colorate chiar din propriul lor păr, dar încearcă să o și ajute să vorbească în timpul conversației ei cu Gristle.  „Scena din ‘Cyrano’ a fost cea mai amuzantă scenă de scris,” spune Aibel.

Un adevărat Bergen rău este Chef, care a ocupat odată un loc mult râvnit în Bucătăria Regală din Bergen, până ce planurile sale mișelești au fost deturnate, în urmă cu douăzeci de ani.   Chef a descoperit ascunzătoarea Trolilor și de-abia așteaptă să pună din nou mâna pe ei. „Chef e morocănoasă, avidă de putere și crudă”

În final, mai există și Bibbly Bibbington (Rhys Darby), proprietarul celui mai important magazin de bavete din Orașul Bergen.  Nu e ușor, mai ales când oferă vestimentație pentru cină unui rege foarte pretențios.

LUMEA UNICĂ A TROLILOR

Tehnologia pentru animație este tot mai sofisticată și foto-realistă.  În multe imagini, de exemplu, iarba n-a fost niciodată mai ierboasă și apa mai… apoasă.

Dar producătorii filmului TROLII au avut o altă viziune pentru aceste instrumente creatoare de efecte speciale spectaculoase.  Au hotărât să creeze o lume diferită de oricare alta din filme.   „Am dorit să transportăm publicul către un univers creat de mână,” spune Mitchell.

PĂRUL E TOTUL

Părul este trăsătura definitorie a Trolilor și a universului lor, și crearea sa a căzut în sarcina unei „Forțe speciale a părului”, formată din sute de artiști și tehnicieni care au lucrat numai la efectele părului, asigurându-se că acest element magic a arătat—și s-a mișcat întotdeauna—fabulos.

TROLII este primul film al companiei DreamWorks Animation care folosește Willow, instrumentul propriu al companiei care simulează părul lung.  Willow este unic pentru că este eficient și stabil în modul în care rezolvă problemele „ciufulite”, precum    îndoirea, frecarea, elasticitatea și lovirea dintre sutele de mii de fire de păr de pe capul unui personaj.

Această tehnologie a fost utilizată la capacitatea sa maximă, deoarece Trolii construiesc totul din păr; folosesc tiroliene din el și fac exerciții fizice pe trambuline tricotate din…ați ghicit…păr.  Chiar și focul și apa lor arată ca părul

TOT CE STRĂLUCEȘTE…

Ce e o petrecere fără sclipici?  De la început, producătorii și-au dorit să folosească sclipiciul ca un efect pentru redarea voioșiei Trolilor.  Au prevăzut nori și jeturi de sclipici în tot filmul—și chiar și ca texturi pentru personaje.  „Sclipiciul este important pentru un Trol,” comentează Dohrn.  „E o componentă importantă a lumii lor și—uneori—a modului în care își exprimă veselia.”

TROLII este primul film care folosește atât de mult sclipici.  Dar până ca filmul să intre pe făgaș, sclipiciul de calitate nu s-a obținut ușor.  Chiar și cele mai avansate computere au redat cu greu sclipiciul, care trebuie să se miște, să plutească și să reflecte lumina în diverse direcții.   Producătorii au descoperit că sclipiciul arată bine când Trolii stau nemișcați, dar când se mișcă sau dansează—și Trolilor le place la nebunie să danseze—efectul dispare.

„Cine ar fi crezut că sclipiciul poate fi atât de complex?” spune Mitchell.

Din nou, tehnologia inovatoare a salvat situația—și lumea sclipitoare a Trolilor.  Echipa tehnică a companiei DreamWorks a creat un nuanțator de sclipici, care le permite artiștilor să controleze cu ușurință mișcarea, forma și reflectivitatea boabelor de sclipici.

Pentru că Trolilor trebuia să le strălucească uneori părul, „Echipa părului” din cadrul companiei DreamWorks a ajustat sistemele de păr pentru a avea o poză de referință, pentru ca sclipiciul să strălucească când părul dansează.

CÂNTEC, DANS – TROLI

Muzica adaugă o altă dimensiune importantă personalității TROLILOR.  Prioritatea producătorilor a fost ca toate cântecele să împingă povestea înainte.  „Versurile fac parte din poveste,” adaugă Dohrn.  „Nu am dorit să oprim povestea pentru că începe un cântec.”

FINALURI FERICITE

E atât de bine să fii fericit.  Fericirea e bună.  Dar de ce trebuie să facem un film despre asta?  Mitchell revine la ideea că „se întâmplă multe lucruri nefericite în lumea de azi, așa că de ce nu mergem la film să vedem ceva ce arată și pare o petrecere, că să ne simțim bine?”

Dohrn adaugă o perspectivă jovială:  „E frumos să faci un film care seamănă optimismul și, în același timp, pune întrebări importante despre acesta și despre originea sa.”

Pentru Shay, filmul înseamnă distracție și surprize.  „TROLII are mult umor obraznic, ceea ce e complet neașteptat dar și multă inimă,” declară aceasta.  „De asemenea, te scufundă într-o lume necunoscută până atunci.”

Pentru cei doi actori principali, tema voioșiei este motivul cheie pentru care s-au alăturat proiectului—și le-a oferit amintiri memorabile după finalizarea proiectului.  „TROLII mă fac să zâmbesc și să râd,” spune Timberlake.  „Îmi place umorul său non-cinic.  Fericirea ne unește și, deși e ciudat, Branch, personajul meu, încearcă să o evite.  Desigur, în final nu are scăpare.”

„Mă uit la acest film și-mi doresc ca acest univers să fie real,” spune Kendrick.  „Și să-l pot vizita.”

Trolls / “Trolii” – Din 4 noiembrie la cinema în 3D, distribuit în România de Odeon Film.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.