How to Train Your Dragon: The Hidden World – Recenzie

• Gerard Butler … Stoick (voce)
  • Craig Ferguson … Gobber (voce)
  • Jonah Hill … Snotlout (voce)
  • Kristen Wiig … Ruffnut (voce)
  • Kit Harington … Eret (voce)

Voci versiune română: Cristi Neacșu, Andreea Gaica, Lari Georgescu, Alexandra Radu, Ionuț Grama, Mihai Munteniță, Vlad Rădescu, Răzvan Popa, Gabi Bobeș

DreamWorks Animation prezintă o poveste despre maturizare, despre găsirea curajului de a înfrunta necunoscutul, și despre cum nimic nu te poate pregăti pentru momentul în care trebuie să renunți la cineva drag. Ceea ce a început ca o prietenie neașteptată dintre un adolescent viking și un neînfricat dragon Furia Nopții a devenit, deja, o aventură de-o viață.

Bine ați venit la cel mai uimitor capitol al uneia din cele mai îndrăgite francize din istoria filmului – CUM SĂ-ȚI DRESEZI DRAGONUL 3! Acum, șef și conducător al Insulei Tontului, alături de Astrid, Sughiț a creat o utopie glorios de haotică pentru populația de dragoni. Apariția bruscă a Furiei Luminii coincide cu cea mai sumbră amenințare care a planat vreodată asupra orășelului lor, așa că Sughiț și Știrbul trebuie să părăsească singurul cămin pe care l-au cunoscut vreodată, și să pornească într-o călătorie spre o lume ascunsă despre care se știe că există doar în legende. Pe măsură ce li se dezvăluie adevăratul lor destin, dragonul și călărețul său vor lupta împreună, până la capătul Pământului, pentru a apăra tot ce a ajuns să le fie mai drag.

Ce am apreciat în mod special la seria “How to Train Your Dragon” a fost atenția creatorilor la fiecare detaliu vizual deși vorbim despre o producție dedicată unui public care la prima vedere pare să omită acest aspect. Și al treilea film nu dezamăgește deloc la acest capitol. Jos pălăria pentru muncă, interesul și perseverența din “spatele” acestui proiect.

Deși pare mai bogat din punct de vedere grafic, toate detaliile sunt așezate armonis pe ecran satisfăcând ochii privitorilor. Un alt aspect admirabil e felul în care a umplut imaginile cu viață. Personal, până acum nu am mai întâlnit o animație cu atâtea ființe, personaje și alte viețuitoare la un loc perindându-se într-un univers aproape creeat de la zero. Sunt momente în care imaginile se succed rapid și provoacă agitație în rândul celulelor optice, și momente în care pare că reușește să oprească timpul în loc pentru câteva secunde, în special atunci când apar imaginile panoramice cu superbele peisaje aeriene. Fiecare dragon, îmbrăcăminte sau locuințe sunt detaliate până la cele mai mici detalii, specifice mitologiei scandinavică. Dacă aș fi ușor cârcotaș aș spune că Hiccup devine proiecția imaginii lui Jon Snow dacă ar fi să mă iau după design-ul vestimentației “targaryene” (posibil Easter Egg?). Însă atracția principală este de departe “The Hidden World”, în care îndrăznesc să spun că a avut același impact vizual asupra mea la fel ca prima experiență 3D, “Planeta Pandora” din “Avatar”, și să fi trecut vreo 9 ani de atunci. Cel mai mare efect l-a avut asupra celor mici care savurau momentul ca pe o înghețată.

Scenariul s-a maturizat și el o dată cu creșterea personajelor principale. Deja apar “probleme” tipice perioadei de adolescență. Acesta e împărțit în 3 “plot”-uri, fiecare având o importanță majoră în derularea evenimentelor, deși implicarea lor e cam disproporțională. De exemplu “Lumea Ascunsă” ocupă cel mai puțin spațiu, rămânând în continuare în mare parte un mister. Deși acțiunea pare ușor previzibilă, filmul te face curios până la final, iar situațiile comice se contopesc decent cu cele dramatice. Per total animația este o proiecție al curajului, prieteniei, familiei, și de ce nu, al romantismului. Iar finalul te lasă cu un gust ușor dulce-amar.

Și nu în ultimul rând, urmază cireașa de pe tort, “sountrack”-ul încântator pe care îl ascult și acum în timp ce scriu recenzia. L-aș adaugă în grupul select din care face parte “Frozen”, “Kung fu Panda” sau “Spirit”. “How to Train Your Dragon: The Hidden World” menține seria la același nivel înalt cu care ne-a obișnuit DreamWorks în cele două apariții precedente, chiar reușind să atingă un nou standard al animațiilor datorită tehnologiei grafice actuale, în special la nivel de creație și concept vizual.

Rămâne, așadar, să-l vedeți și voi și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. How to Train Your Dragon: The Hidden World/”Cum să-ți dresezi dragonul 3 a rulat la cinema din 1 februarie și a fost distribuit în România de Ro Image.