• 2 Diamond Variety Packs
  • 10 The Show Packs
  • 5 Gold Choice Packs
  • 25,000 Stubs
  • 30 MLB The Show PS4 Avatars
  • Double Daily Login Rewards

Niciodată n-am știut cum se joacă baseball, de fiecare dată când apărea acest sport într-un film mijeam ochii încercând să înțeleg măcar în linii mari regulile. Tot ce pricepeam era că se dă cu bâta-n minge și se aleargă după respectiva minge, și cumva contează foarte mult acele pătrate pe care se aruncă băieții și le numesc baze. Nici când am văzut Moneyball nu am putut considera că am fost învățat regulile jocului, fiind un film care s-a axat pe latura de business a sportului.

Cu noua ediție de MLB The Show am avut ocazia să aflu mai multe despre acest sport care fascinează SUA (și nu numai, fiind se pare un sport de nișă destul de iubit și în Europa, dacă explorezi ce se află dincolo de fotbal). M-a învățat acest joc de PS4 Pro cu ce se mînâncă baseball-ul? Nu chiar, fiindcă nu are datoria să-ți facă un tutorial al sportului în sine, ci doar un tutorial despre controlul în diversele moduri de joc. Un tutorial prietenos de altfel, clar din punct de vedere al funcțiilor de control și al interfeței. Mai mult de atât, jocul a intervenit intuitiv și atunci când nu mă descurcam în primele meciuri, explicând mai eficient în mijlocul acțiunii cum îmi pot îmbunătăți performanța. Și poți oricând să-ți șlefuiești reflexele în modul Practice, fără restricții, concentrându-te fix pe punctele tale slabe în voia ta.

Jucând, treptat, diversele moduri pe care le are la dispoziție MLB The Show 20 am înțeles mai bine și care este fascinația pentru jocurile sportive cu ediții anuale. Obișnuiam să-i judec puțin pe fanii FIFA de exemplu, crezând că apar mult prea puține feature-uri odată cu fiecare ediție a jocului. Jocurile sportive se îmbunătățesc anual și dacă ești fan adevărat apreciezi fiecare adiție în gameplay, uneori chiar și cele mici fac o mare diferență. Încă sunt un pic sceptic legat de nevoia de a lansa un titlu cu totul nou în defavoarea unor updates majore dar îmi dau seama că pe lângă evidenta strategie de business din spate care funcționează de milioane, s-a creat un farmec specific jocurile sportive în a vedea ce aduce noua ediție.

Acestea fiind spuse, din punct de vedere al acțiunii efective de pe teren, cel mai mult am ampreciat noutatea ce constă într-un mod nou de a controla felul în care arunci mingea. Pentru fiecare rol din meci există mai multe scheme de control în funcție de preferința jucătorului. A fost implementată acum o bară care îți indică cât de bună va fi aruncarea, atunci când jucătorul de pe teren sau de lângă una din baze prinde mingea, punctul de mijloc fiind idealul. Exersând, nu este greu să prinzi șpilul, mai ales că pe mine mă ajută enorm un astfel de indicator vizual, marcat în culori. Tot când trebuie să prinzi mingea de la depărtare ai un „extreme catch indicator” pentru a spori timpul tău de reacție. O imagine a mingii apare în timp real pe iarbă ca să ști unde urmează să pice. Când e rândul tău să lovești iar timing-ul și contactul sunt ambele perfecte, primești un feedback „Perfect Perfect” acum. Ești mai motivat să nu dai cu bâta-n baltă cum s-ar spune.

Modul Franchise îți permite să îți creezi și să îți gestionezi propria echipă. Uniforma este personalizabilă de acum de la șapcă până la culorile șosetelor. Ai destulă varietate și în privința logo-ului. Cum îmi cam prind urechile de obicei când trebuie să desenez cu controller-ul sau să portivesc creativ tot felul de forme și layout-uri, mi-a ieșit un iepure la proțap pentru Golăneii mei din Vaslui. Dacă nu ești mulțumit de ceea ce îți iese găsești oricând online în Vault logo-urile create de alți jucători.

Seria MLB The Show este renumită pentru îmbinarea dintre latura de management și cea de la firul ierbii. Anumite aspecte, inclusiv meciuri întregi, le poți simula până la o dată calendaristică aleasă. Iar meciul îl poți urmări pe de-a întregul sau să joci doar în porțiunile alese de tine. Poți inclusiv să-ți blochezi controlul doar asupra unui jucător din echipă, ca și cum ești în modul Road to The Show.

Așa că dacă am apreciat ceva cel mai mult la acest simulator de baseball este nivelul remarcabil de mare de libertate și confort pe care ți-l oferă dezvoltatorii, oferindu-ți multe opțiuni pe care le poți modifica din mers. Iar pe lângă asta mai este fain cum poți alege în ce măsură meciul este comentat și prezentat în stil televizat sau chiar deloc. Nu lipsesc nici opțiunile de condiții meteo, care însă nu sunt tocmai spectaculoase.

Modul Road to the Show este practic denumirea pentru Career din orice alt joc sportiv. Încă din Liga Mică (zic bine? Nu dați cu bâta!) personajul tău, numit by default Joe Random dacă nu-i schimbi numele, trebuie să se facă remarcat. Îi definești de la început nu numai capacitățile fizice, unde ai inevitabil puncte forte dar și slăbiciuni. În ediția 2020, relațiile dintre tine și restul echipei contează mai mult ca oricând, fiind dezvoltat un sistem îmbunătățit de dialog. Atitudinea pe care o ai poate spori sau curajul echipei dar și reacțiile față de tine. Dacă toată lumea-i mulțumită se aplică diverse bonusuri în timpul meciurilor. Dacă ai visat vreodată să devi campion la baseball din confortul canapelei tale și să ajungi să ai propriul cartonaș Topps, modul Road to the Show este pentru tine.

Așa-zisele Mini Modes conferă noi provocări. Când spun asta mă refer la Challenge of the Week dar mai ales la modul Moments, un concept care m-a fascinat. Poți retrăi astfel momente istorice din baseball, niște provocări care te pun să reproduci succesul câte unei legende din istoria baseball-ului, fie că e vorba de un întreg meci sau doar o anumită repriză în care superstarul a reușit un home run de milioane sau câteva lovituri perfecte la rând.

Nelipsitul Retro Mode îți permite să simți simplitatea erei de început a francizei, cu sunete de pe PS2 incluse. Home Run Derby se referă la modul în care te întreci cu alți jucători online. Postseanon, așa cum sună, îți dă voie să-ți faci proprul bracket post-sezon. Custom Practice este modul care îți permite, cum îți spuneam la început, să exersezi după nevoie și pofta inimii, iar la asta de ajută zona Options Explorer, unde poți încerca diferitele layout-uri de control cu interfața aferentă fiecăruia.

Grafica jocului este rudimentară dar perfect eficientă pentru gameplay. Totul este aerisit ca să te poți concentra pe interfață și gameplay. Jucătorii sunt cât se poade de fideli personalităților din realitate, dar și terenurile sunt în mare măsură loiale. Păcat că există încă mici erori grafice, cum ar fi niște degete care trec prin cozorocul șepcii, care se înâmplă la personaje predefinite, și aș fi înțeles mai bine să se întâmple la personaje custom cărora le-ai făcut caracteristici fizice exagerate.

M-a surprins plăcut cât de noi sunt piesele muzicale din playlist-ul jocului. Destul de repede însă, în mai puțin de două ore cred, am avut senzația de repetivitate, sau că se reia playlist-ul fix în aceeași ordine de fiecare dată când reintram în joc. Din celălalt punct de vedere al sunetului sunt complet mulțumit de realismul cu care sunt redate acțiunile, și de cât de bine sunt sincronizate cu partea grafică. Vocile comentatorilor sunt ele în sine un entertainment separat, că uneori am lăsat meciul să fie simulat numai că să privesc cum decurge și cum este comentat totul ca și cum m-aș uita pe un post TV dedicat.

MLB The Show 20 ar putea foarte bine să fie cea mai completă experiență de simulator de baseball pe care poți pune mâna în momentul de față.

Am învățat dedesubturile baseball-ului? Nu. Am învățat să gust jocuri sportive? Da. M-am distrat? Cu siguranță: nu știu câți ani au trecut de când m-am mai jucat ceva la care să simt satisfacție chiar dacă habar nu am inițial ce fac, până să mă mai documentez despre sport. Să nu înțeleg deloc nici de ce pierd nici de ce câștig și totuși să mă distrez. Atmosfera relaxată și prietenoasă a lui MLB The Show nu-ți permite practic să te frustrezi.

MLB The Show 20 a fost lansat din 17 martie, în toată lumea și-l puteți cumpăra în format retail sau digital de pe PlayStation Store pentru PlayStation 4 și PlayStation 4 Pro. De asemenea, se poate opta pentru MVP Edition sau Digital Deluxe fiecare aducând conținut adițional.

Mulțumesc PlayStation România.