Ascultă acest articol


Cel mai curând am văzut-o în rolul Eva Stellenbosch în “Alex Rider” pe Amazon Prime, iar în 2017 a fost The Wicked Witch of the West în serialul lui Tarsem Singh, “Emerald City”, dar și în rolul Charlotte D’Albret în “The Borgias”. Da, despre actrița Ana Ularu este vorba, iar C.V.-ul ei conține și mai multe roluri interanționale care ne-au făcut mândri că este româncă și anume în rolul Katya, în care joacă alături de Keanu Reeves în “Siberia”, și o mai vedem și în filmul lui Lorenzo Sportiello, “Index Zero” și al lui Balazs Juszt, “The Man who was Thursday”. De asemenea, a jucat și în indie-ul britanic a lui Justin Edgar, “The Marker” și “Muse” de Jaume Balaguer, iar în 2010, Ana a primit preiul ‘Boccalino d’Oro’ în
Locarno și distincția ca ‘Cea Mai Bună Actriță’ la Thessaloniki Film Festival pentru rolul
Matilda în “Outbound” (2010), aceeași distincție fiind primită și la Cinema City Novi Sad
Festival, inclusiv ‘Cel Mai Bun Rol Principal Feminin’ la GOPO.

Ana are o carieră și în teatru deținând premiul UNITER pentru ‘Cea Mai Bună Actriță în Rol Principal’ pentru rolul din piesa lui Mike Bartlett, “An Intervention” și a fost nominalizată la același festival, anul imediat după acesta, pentru rolul Marianne în piesa lui Nick Payne, “Constellations”. Numită Shooting Star la Berlinale International Film Festival în 2012, ea a lucrat cu producători internaționali precum premiații cu Oscar, Francis Ford Coppola și Susanne Bier în “Serena” și Ron Howard cu “Inferno”.

V-am făcut o mică introducere al C.V.-ului Anei pentru că urmează să vă arătam ce am vorbit cu ea legat de cel mai nou rol al său, cel al din serialul Tribes of Europa/”Triburile Europei” care rulează acum pe Netflix.

“2074. În urma unui dezastru global misterios, războiul face ravagii între triburile care s-au format după distrugerea Europei. Trei frați din tribul pașnic Origines, Kiano (Emilio Sakraya), Liv (Henriette Confurius) și Elja (David Ali Rashed), sunt despărțiți și siliți să își ia fiecare soarta în mâini într-o confruntare plină de acțiune pentru viitorul acestei noi Europe.” – așa sună sinopsisul Tribes of Europa/”Triburile Europei” despre care am vorbit și noi în recenzia noastră, iar acum să trecem la inteviu:

Petrescu Claudiu: Bună Ana, îți mulțumim pentru timpul acordat și te felicităm pentru încă un rol jucat excelent într-un serial deosebit. 

Ana Ularu: Hei, salut! Mulțumesc. Mă bucur nespus că serialul ajunge atât de repede și la publicul compatriot mie, în general a trebuit să trec cu răbdare și tutun peste lag-ul dintre lansările internaționale și preluarea din România. Acum a fost instant și nici nu mai fumez de doi ani, win-win.

Claudiu: Dark a fost, cred unul dintre cele mai intense și pline de suspans experiențe oferite pe micul ecran de un serial internațional, iar când am auzit vestea că persoane importante din spatele acestuia vor produce un nou serial, Tribes of Europa, am fost foarte încântați, însă informația că vei fi și tu în distribuție a fost „cireașa de pe tort”. Cum ai reușit să capeți un rol în distribuție? De ce tocmai Grieta (n.a. personajul interpretat de Ana)?

Ana: Nu se „capătă” nimic, totul se obține prin muncă, probe, uneori prin oferte directe. Și apoi orice proiect poate fi acceptat sau refuzat inclusiv de către actor. Am dat o probă în timp ce filmam „Alex Rider” la Londra, după o zi lungă de lucru. Sunt perioade în care se aglomerează totul și brusc trebuie să jonglezi zeci de pagini de text de învățat și personaje de imaginat, pe lângă ceea ce lucrezi la momentul respectiv, și acele perioade sunt, culmea, magice. Așa că între duble am învățat textul, și după filmare am cerut permisiunea să mai rămânem un pic în minunatul Hornsey Town Hall și am filmat prima etapă. A doua probă a fost alături de Henriette Confucius, interpreta lui Liv, la Berlin, față în față.

Claudiu: Sincer, rolul ți se potrivește la fix căci știm că te descurci cu astfel de personaje și ești „badass”, cum au fost pregătirile de a deveni o Crow?

Ana: Mulțumesc! Am terminat filmările de la „Alex Rider” și, două zile și două zboruri mai târziu, am început antrenamentul de luptă pentru scena din primul episod. Inițial, coregrafia de luptă era mult mai lungă pentru toată lumea, dar cerințele televiziunii întotdeauna remodelează. Cert e că două săptămâni am repetat cam 9-10 ore pe zi. În cariera mea am avut mereu șansa de a lucra cât se poate de mult în cascadoriile care mi-au fost permise și de a-mi utiliza trupul, fizicalitatea, forța și anduranța. Apoi au venit costumele, machiajul, care deja adaugă foarte mult din forța și identitatea personajului și apoi… imaginația. Contextualizarea Grietei, rezolvarea ei pentru mine, care a dat ca rezultat, alături de colaborarea cu regizorii și partenera mea, pe domnișoara nemiloasă, dar aflată în situații neplăcute, pe care o vedem pe ecran.

Claudiu: Cum te-ai descurcat cu scenele de luptă? Ai avut dublură?

Ana: Uită-te atent. Aproape tot e în prim plan. Deeeci? Nu.

Nu fac din asta un titlu de glorie. Respect enorm meseria de cascador și mi se pare întotdeauna decent să nu arăți cât de „brav” ești și să nu transformi ca actor ideea de curaj într-o sursă de ego ce poate călca peste o cu totul altă meserie care e specializată în așa ceva. Pur și simplu așa a fost contextul aici.

Claudiu: Nu ai avut foarte mult „screen time”, dar atunci când apari momentele sunt intense. Personajul cu care interacționezi cel mai mult e Liv (Henriette Confurius) și se pare că a existat o chimie între voi, ca actrițe, chiar dacă personajele erau complet diferite. Cum a fost cu Henriette pe platourile de filmare?

Ana: Mă bucur că spui asta. A fost profesionist și haios, am râs muuult, am trecut prin momentele uneori mai grele din cadrul oricărei filmări împreună și, dacă am reușit să legăm această bizară și cumva foarte emoțională uniune dintre Liv și Grieta, avem un pariu câștigat.

Claudiu: O mare parte din acel „screen time” al tău a fost într-o celulă sumbră dintr-un fel de cavernă a Crimson Republic. Nu a fost „creepy” pe platouri? Atmosfera?

Ana: Nu. „Creepy”? Nu. E minunat să funcționezi în asemenea decor. Am crescut într-o familie de scenografi, extrag enorm de multă inspirație dintr-o locație sau construcție bine aleasă pentru fiecare personaj.

Claudiu: Finalul sezonului dă de înțeles lucruri nu prea bune legate de Grieta, ne poți spune ceva legat de asta? O revedem în sezonul 2 (dacă va fi confirmat)?

Ana: Bănuiesc că îți dai seama că la nici o săptămână de la lansare nu putem vorbi despre așa ceva. Dar apreciez încercarea. 🙂

Claudiu: Dacă, ipotetic, ai fi primit rolul Varvarei (interpretat excelent de colega ta de platou, Melika Foroutan) crezi că i-ai fi făcut față?

Ana: Măăăi, da. Îmi place să cred că „fac față”. Și îmi place să lucrez și să imaginez personaje.

Claudiu: Cu cine te-ai înțeles cel mai bine de pe platou? Cum a fost sub îndrumarea echipei din spatele producției Dark?

Ana: Nu ierarhizez asemenea lucruri. Îmi respect echipele în care lucrez, mă bucur de prezența tuturor, ajung la un limbaj special și inside jokes cu toată lumea de fiecare dată pentru că e în natura muncii noastre, parțial, și pentru că așa sunt eu. Nu fac diferențe între catering și marii producători, toți suntem angrenați în acest mecanism și el poate funcționa doar cu participarea noastră, a tuturor, completă.

Când am filmat serialul, noi toți am lucrat întru „Tribes”, nu sub umbra „Dark”. Doar privim înainte la șoseaua pe care conducem, nu?

Claudiu: Cum ai descrie serialul într-un singur cuvânt?

Ana: Intens. 🙂

Claudiu: Ai citit recenzia noastră pentru primul sezon? Ești de acord cu cele spuse sau ai avea ceva de adăugat/eliminat? 

Ana: Da, și mă bucur ca ați scris. Vreți o recenzie la recenzie? 😀

Claudiu: Cum a fost să faci parte dintr-un proiect Netflix? Câtă influență a avut acesta asupra dezvoltării serialului, dacă știi/ai voie să spui ceva, bineînțeles?

Ana: Nu pot răspunde decât cu „bine, bine a fost” la asta. Știu că Netflix are foarte multă grijă de produsele sale și se implică întotdeauna în a le ghida.

Claudiu: Proiecte de viitor, interne, internaționale? La ce să se aștepte fanii tăi? Le poți trimite un mesaj, căci suntem siguri că sunt mulți printre cititorii noștri?

Ana: O să vorbim de următorul proiect atunci când îl completez, îmi place să țin lucrurile astea aproape de armură până se „întregesc”. Iar pe voi toți vă aștept cu drag la teatru, imediat ce se vor redeschide aceste lumi dragi, iar până atunci…„Tribes” în streaming.

Claudiu: Ne place ca la sfârșitul unui interviu să lansăm și câte o provocare aleatorie: un scurt clip de tip selfie, exclusiv pentru noi, cu fața ta „nervoasă”?

Ana: Ha! Pai nu e superfluu, având în vedere că o avem pe Grieta nu tocmai veselă în vreo 5 episoade? Ca să nu mai zicem de vreo 3-4 alte personaje de-ale mele, la fel de neîmpăcate cu zen-ul. Actrița din spatele lor e liniștită și zâmbitoare acum, să o păstrăm așa.

Ana Ularu este Grieta în Tribes of Europa/”Triburile Europei”

După cum ați observat Ana este un caracter puternic și în viața de zi cu zi, nu numai în rolurile dure pe care le interpretează perfect și nu prea am putut să “scoatem” chestii de la ea, dar știm cu toții cât de important este să nu se dezvăluie lucruri importante despre producții mai ales când vine vorba de producători sau producții importante. Umorul este clar parte din personalitatea ei, care ne-a făcut să ne simțim bine și a făcut ca interviul să decurgă ca o discuție normală între prieteni, sinceritatea ei fiind demnă de admirat, aceste lucruri crescând și mai mult respectul pentru Ana ca persoană, pe lângă respectul pe care-l avem pentru cariera sa profesională.

Îi mulțumim, încă o dată Anei pentru timpul acordat, o felicităm pentru rol și lăudăm, de asemenea, și serialul pentru care așteptăm cu nerăbdare vești despre sezonul 2.

Ana este dovada clară că România are actori foarte capabili, din generația nouă și ne face mândri să-i vedem în producții internaționale și pe această cale îi dorim Anei mult succes mai departe în carieră și așteptăm cu nerăbdare să aflăm și s-o vedem în noi proiecte.

Tribes of Europa/”Triburile Europei” rulează acum pe Netflix.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.