Gen: Sport, Aventură

Lansare: 25 iunie 2021

Studio: Nintendo

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 3+

Mario, prietenii și dușmanii săi, pășesc acum pe terenurile de golf într-o competiție acerbă!

Dacă tot stăm să așteptăm pe cei de la Nintendo să-și aducă aminte că de ceva timp nu s-au mai atins de Strikers, varianta cu fotbal în care îndrăgitele personaje din universul Mario iau parte, nu e problemă ca avem Golf. După Tennis Aces în 2018 anul acesta Mario și gașca dau racheta pe crosa de golf si revin pe teren cu noi moduri dar și câteva mici modificări.

Golf pentru toți

Este clar, cel puțin dacă te uiți mai mult de două secunde la cover că jocul este conceput ca un arcade și nu un simulator de Golf. Nintendo în ultimii ani a reușit sa producă o serie de jocuri de mare succes ale cărui ingredient secret este prietenia, implicit cum să o termini. Fie că vorbim de competitivele curse din Mario Kart sau cine iese primul la Mario Party noul joc de Golf aduce aceleași elemente. Poți juca singur, story mode care funcționează mai mult ca un tutorial în care îți crești personajul Mii sau diferitele moduri dar cheia este în multiplayer, fie local fie online.

Hole in one

Cum ziceam mai sus jocul are o mecanică destul de simplă, de arcade. Îndrepți, iei în considerare vântul și swing. Singurul lucru mai complex care există în termenii gameplay-ului este că ai o specială. Fiecare personaj are o bară care se umple și o poți folosii oricând să câștigi un mic avantaj. Nimic mai greu sau complicat, totul este intuitiv.

De la mecanică la mod

Varietatea personajelor este considerabilă având în vedere că sunt 17 dintre care putem alege însă nu și a câmpurilor de golf unde sunt doar 6 cu 18 găuri fiecare. Modul Solo Challenge este clasic si bătrânesc, simplu și exact cum sună. Joci golf, pe rând sau în același timp contra alți 3 și cine scoate scorul cel mai mic câștigă. De la Solo Challenge trecem la unul din modurile mai interesante numit Speed Golf, unde deja apar elemente din Mario Kart care promit momente mult mai distractive. Toată lumea aleargă prin circuit și ai voie sa intervi peste ceilalți. Viteza și un pic de noroc sunt cheia în acest mod. Celălalt mod este Battle Golf și ăsta este haosul suprem. Primul care bagă mingea în 3 găuri câștigă. Orice ordine este valabilă inamicii pe hartă vor încerca să te oprească, dar și ceilalți participanți la meci. Cum am zis, este haos. Aici ai nevoie de mult noroc.

Un mic secret

Dacă vrei să îi bați pe ceilalți termină modul Adventure si încearcă să ai cele mai puternice stats-uri pe personajul tău Mii, acestea se transferă dacă îl alegi într-un meci contra celelalte personaje din universul Mario și va avea un avantaj enorm peste toți la viteză, lovitură și tot.

Un verdict final

Nu am comentat mai mult sau nu am făcut presiune pe subiectul doar celor 6 circuite cu care vine jocul din cauza faptului că știu că Nintendo într-o lună sau patru o să scoată conținut gratuit la acest joc. Așa s-a întâmplat si cu Mario Tennis Aces, care nu mai e același joc ca cel de la lansare. Este un joc distractiv, creat mai mult ca un party game dintr-o serie destul de populară de jocuri sportive făcute de Nintendo. Nu încearcă să facă nimic revoluționar și asta este un lucru bun, că doar voiam să jucăm Mario Golf pe Switch și să băgăm înapoi în sertar 3DS-ul. Sunt joculețe simple, distractive si inofensive… până când îți pierzi o prietenie Battle Golf :-). Dar deja știam că în lumea lui Mario să fi competitiv este un lucru bun.

Mario Golf: Super Rush îl găsiți din 25 iunie în format digital și retail pentru Nintendo Switch.